Elektrische Fiets

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:22

Ik heb momenteel een batavus crescendo easy deluxe variant maar ivm meer kilometers wil ik een grotere actieradius.

Stella heeft nu €600 inruilkorting. Iemand ervaringen met stella fietsen op lange afstanden (30/40km per dag? ) en qua service? ik ga morgen een proefrit maken.

Vandaag ook een sparta gereden. 5 versnellingen. Maar hoe lager de versnelling hoe minder hard je fietsen kan. Dat is niet handig.

Laerkens Beauty


Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:08

Ik mag vrijdag mijn nieuwe stella fiets ophalen. Ben heel benieuwd :D
De Stella Vicenza FDST Superior. (Voorwielmotor)
Afbeelding

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:20

Mooi! Die fiets had ik ook besteld, alleen geannuleerd. Achteraf toch niet fijn dst je niet harder kan fietsen dan 25km/h. Snap de veiligheid uiteraard.. zeker met een kind, maar mijn gemiddelde tempo ligt al rond de 21 zonder ondersteuning :+ dus ik liep er tegen aan dat hij je dan een soort terug duwt.

Laerkens Beauty


Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:24

_Mirjam schreef:
Saaams electrische fietsen mogen wettelijk geen ondersteuning bieden boven de 25 km/h - je kan dus wel altijd gewoon zelf harder fietsen zonder ondersteuning. Anders kom je uit bij de 'speed pedelecs' waar een AM rijbewijs voor verplicht is en nummerplaat enzo.


Kan ik me voorstellen. Maar de sparta van Froukje stopt je letterlijk op 25, je krijgt een soort gevoel alsof die terug schakelt en je elke keer een duw terug krijgt. Ik ervaarde dat best als storend.

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:48

Klopt. De ondersteuning van stella stopt wanneer je ook stopt met trappen. Ik heb zelf niet het idee dat het daarna zwaarder is. Enige zware vind ik vanuit stilstand (bij stoplicht) weer weg fietsen. :+

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:32

Blinnii schreef:
Saaams schreef:
Klopt. De ondersteuning van stella stopt wanneer je ook stopt met trappen. Ik heb zelf niet het idee dat het daarna zwaarder is. Enige zware vind ik vanuit stilstand (bij stoplicht) weer weg fietsen. :+

Heb jij ook de ervaring dat je geremd wordt bij >25km/u?

Vrijdag komen ze 'm brengen, net een mail ontvangen. :D Kan niet wachten!


Late reactie maar nee dat ervaar ik niet.

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:54

Ik heb mijn 6 jaar oude batavus e bike. (Prima fiets maar slechte accu) ingeruild. Kreeg er toen €650 voor en de grootste accu. Uiteindelijk zullen ze dat best ergens compenseren in de aanschafprijs maar ik was uiteindelijk wel goedkoper dan een nieuwe batavus of gazelle. De accu van mn oude fiets was helaas niet meer nieuw verkrijgbaar. Alleen nog refurbished

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:46


Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:10

candalisa schreef:
Vandaag na lang zoeken eindelijk een fiets gekocht ik was ervan overtuigd dat het gewoon de goedkoopste moest zijn en niet teveel poespas. Ik had naar de fiets in de Lidl aanbieding zitten kijken en op zich leek het me wel wat maar mijn buurman die altijd bij een dealer gewekt had zei dat is leuk maar als er wat mee is dan kan je niet terug ... cranenbroek las ik veel verschillende verhalen over en ondanks dat mijn vriendin veel schik heeft toch even verder gaan kijken ook gezien ze er geen in het assortiment hadden momenteel door het vele vraag.
Vandaag bij de Stella binnen gelopen en voor het eerst gefietst op een elektrische fiets nou de gekookte was echt niks voelde niet fijn en kreeg gelijk al last van mijn rug omdat het geen verende zadelpen had. Paar andere geprobeerd en uitgekomen op de Stella Vienna met een upgrade naar de zwaardere accu aangezien ik veel afstanden met de hondenfietskar wil afleggen. Kreeg nog een super leuke aanbieding ook!
Ik kan zelf door een beperking geen lange afstanden met een gewone fiets doen en wilde toch zo graag weer wat meer fietsen dus ik hoop er veel plezier van te krijgen ! Volgende week mag ik hem gaan halen! Ben wel benieuwd naar hoe het zadel voelt met langere afstanden anders ga ik kijken voor degene die jullie aanraden die zien er erg comfortabel uit.



Ik heb het zadel van mijn stella fietst gewoon omgewisseld voor een andere.

Ik ben overigens niet tevreden over de stella service bij klachten. Enige doel wat ze hebben is wij moeten verkopen.. voor mij nooit meer.

Laerkens Beauty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: axel_1997, CoonArt en 28 bezoekers