Muizen in huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 21:15

Ik heb dus muizen in huis...

Ondanks dat ik ze niet eng vind heb ik wel echt heel erg moeite met idee van muizen gedood in klemmetje en muizenlijkjes te moeten opruimen... En geen vent in huis die het voor mij kan doen -O-

Help wat nu... werken muisvriendelijke vallen echt niet?
(Uiteraard hard ook opzoek waar die binnen is gekomen en heb ik alle eten in plastic bakken gedaan)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:16

Poes nemen :Y)

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:17

Of kat weekje lenen. Daarna blijven de muizen wel weg

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 21:17

Carol_Beer schreef:
Poes nemen :Y)


Was ik opzicht al aan overwegen :') .. Maar wat als je poes geen jager Is, is de geur dan genoeg?

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:18

Muisvriendelijk werkt wel maar het is nogal arbeidsintensief en je moet er snel bij zijn, want voor je het weet zij het er tientallen. Je moet de muizen minstens een km.verderop loslaten.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:18

Gianti schreef:
Carol_Beer schreef:
Poes nemen :Y)


Was ik opzicht al aan overwegen :') .. Maar wat als je poes geen jager Is, is de geur dan genoeg?

Nee was eigenlijk een grapje. Ik heb twee van die snorkelberen, nou het helpt voor geen hout. De muizen kunnen bijwijze v spreken zelfs naast de kat komen liggen..
maar heb er nu geen last van , maar weet niet of dat door de katten komt..

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:57

Een professionele bestrijder inschakelen. Mijn muizen zijn onlangs bestreden met van die blauwe zakjes, was zeer effectief.
Uiteindelijk drogen ze na het eten van het vergif daar ook helemaal van op, dus gaat niet stinken oid. Er zijn vast ook andere huis-tuin-keuken oplossingen maar dit is in mijn geval écht het meest effectief gebleken. Er wordt ook gekeken waar ze mogelijk je woning binnengekomen zijn en die gaten kunnen dan met speciaal spul dicht gestopt worden.

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:01

Wij hebben in ons vorige huis muizenoverlast gekregen toen onze kat dood was.
We zaten in een rijtje van drie huizen dus weg krijgen was heel lastig, ze gingen dan gewoon verderop zitten.
Toen we een nieuwe kat kregen waren ze zó weer vertrokken!
Volgens mij werkt het wel hoor, ook al jaagt de kat niet.
Vergif vind ik té zielig, ze sterven een vreselijke dood, dan liever muizenvallen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:07

Gianti schreef:
Carol_Beer schreef:
Poes nemen :Y)


Was ik opzicht al aan overwegen :') .. Maar wat als je poes geen jager Is, is de geur dan genoeg?


Neem een Noorse of Siberische Boskat.

Fantastische jagers.

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:09

Onze 'gewone' katten zijn ook prima jagers.
Zou zeggen, kijk eens in het asiel, maak je ook nog een beestje heel gelukkig!

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:46

Diervriendelijke vallen werken prima, vooral die draadvallen met geveerde klep. Je moet de muis idd wel ver weg los laten. Ik breng ze altijd naar het bos.
Chocolade doet het erg goed in die vallen. Werkt het beste als je de chocolade even bij een aansteker houdt, beetje zacht laten worden en dan op het ijzer drukken. Dan moeten ze er aan trekken en klapt de val op het goede moment dicht.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 01:31

8nnemiek schreef:
Diervriendelijke vallen werken prima, vooral die draadvallen met geveerde klep. Je moet de muis idd wel ver weg los laten. Ik breng ze altijd naar het bos.
Chocolade doet het erg goed in die vallen. Werkt het beste als je de chocolade even bij een aansteker houdt, beetje zacht laten worden en dan op het ijzer drukken. Dan moeten ze er aan trekken en klapt de val op het goede moment dicht.



Waar kan je die krijgen? Kwam alleen van die klapvallen hier tegen..

1 muis is in ieder geval buiten :') die was in konijnenhok gaan zitten _O-

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 07:57


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 07:58

Hier wel... mijn kat is geen beste jager (is heel trots als ie een vlinder heeft gevangen :') ).
Toch geen last van muizen neer...

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:06

Alle gaten en kieren bij langs.
Voor je het weet zitten ze in je keuken kasten in je pannen.. enzovoort.
En de voorraad kast

Ik heb twee katten erbij. Binnen katten en een keer hadden ze een muis te pakken. Verder nooit meer een gezien. Mede door de dichte gaten en kieren kijk ook bijvoorbeeld onder de deuren hoeveel ruimte daar onder zit.

Bloemetje75
Berichten: 1985
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:09

Paardenfan25 schreef:
Of kat weekje lenen. Daarna blijven de muizen wel weg


Helaas... mijn poezen vangen buiten genoeg maar laten ze soms levend los in de bijkeuken.... die muizen vertrekken niet vanzelf

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:34

Ik begrijp altijd van boeren dat poezen over het algemeen veel effectiever zijn dan katers. Ik heb zelf geen kat, wel twee honden die die taak op zich nemen en ik gebruik gif. Ik gebruik ook blauw gif uit een emmertje, werkt hetzelfde als iemand hier boven beschreef, Sorkil-G heet het. Eerder had ik ander gif, maar daar werden het er niet minder van. Vallen trappen ze hier niet in.

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:36

Mijn katten brengen met slecht weer ook graag een levende muis mee om indoor te kunnen jagen. Je moet wat als het de hele dag regent! :') Gelukkig weten ze hem ook wel weer te vangen, alleen vind ik het allemaal niet zo'n prettig gezicht.

Als ik er wel eens een in huis heb die achter de keuken zit of ergens anders goed verstopt en het duurt me te lang dan heb ik een muisvriendelijke val. Broodje met pindakaas erin en ik heb hem diezelfde avond nog gevangen. Ik laat ze los in het bos aan de andere kant van de straat. Hij komt niet terug.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:51

Gianti schreef:
1 muis is in ieder geval buiten :') die was in konijnenhok gaan zitten _O-


En die zit ondertussen weer binnen, geloof mij maar :')

Hier ook toentertijd een professioneel bedrijf laten komen. Niets hielp aan normaal gif. Bleek dat we drie grote nesten onder het huis hadden zitten. In een x aantal weken tijd zijn er verschillende soorten gif geplaatst en toen waren we er vanaf. Wat een herrie kunnen die maken!

Mijn broertje slaapt op zolder en die kon ze gewoon langs zien lopen (ook dwars door de kamer heen...) of ze zaten met een aantal te eten van het graan. Tussen het plafond en de vloer op zolder hoorde je ze ook rennen. 's Nachts lijkt dat echt alsof er volwassen mannen rond rennen ....... -O-

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:45

Wij zijn misschien hard geweest, maar wij hebben er een paar jaar terug last van gehad - een nestje, waar we niet bij kwamen achter de keukenkastjes waardoor ze alles hebben aangevreten, overal keutels achterlieten en lekker door de keuken aan't rennen waren - en hebben het uiteindelijk met gifkorrels op moeten lossen. Ik weet het merk niet meer helaas, maar ik weet dat het eigenlijk gifkorrels voor ratten waren die zelfs niet meer in NL verkocht werden, wel in Belgie en aangezien we kort aan de grens wonen.. We hebben alle diervriendelijke manieren geprobeerd, maar niks werkte en we werden echt wanhopig ervan. En het voordeel van gifkorrels is dat ze het meenemen het nest in en het doorgeven aan de rest.

En op de hond hoef ik niet te rekenen hahaha. Die is 1. te oud om nog actief er achteraan te gaan, aangezien die muisjes zo vreselijk snel kunnen zijn en we een 12 jarige herder hebben, en te lomp om zo'n mini muisjes te vangen en 2. is hij te lief. Die zou er gewoon aan gaan snuffelen, als het 'm al lukte om zo'n beestje in het nauw te drijven, en dan rustig weer weglopen hahaha.

Wij hadden het voordeel dat we precies wisten hoe ze binnengekomen waren, dus toen we een paar maanden later onze nieuwe keuken hebben geplaatst, hebben we alles helemaal dicht kunnen maken achter de oude keuken dus konden ze daar niet meer opnieuw naar binnen komen. Als je dit niet weet, is het misschien toch handig om iemand van de bestrijdingsdienst te laten komen, zodat ze idd kunnen proberen te achterhalen waar ze vandaan komen en je helpen te voorkomen dat ze terugkomen.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 12:49

Waar het vorig jaar opgelost leek te zijn, is probleem nu erger terug :( heb aan de baby muisjes die door huis heen rennen en vechten te zien ook een nestje... wordt er echt wanhopig van en ga het nu maar drastischer doen. Mensen suggestie voor goede gifkorrels en/of elektrische vallen.

Hoeveel waren jullie kwijt voor professioneel bedrijf?

Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:57

Heb je alle gaten en kieren goed gedicht ? ( bijv. met staalwol sponsjes )
Daarna gewoon klemmen gaan zetten met pindakaas erin.
Ik had vorig jaar ook aardig wat muizen maar heb ze daarmee kunnen bestrijden.
Daarnaast heb ik al mijn etenswaar ik glazen ikea potten gedaan.

Sabri

Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:59

Destijds ook zelf gewoon gif gekocht waar ze van indrogen. Binnen een week geen last meer van ze. Eerder wel vallen maar dit werkte onvoldoende. Zal dus gif leggen en dan kun je daarna altijd als dat niet helpt een bedrijf laten komen

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:04

Wij hebben ook muizen (en een kat haha)
Maar ik zet klemmen. Vind het niets maar die muizen vind ik ook niets.

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:07

Bsi flash grain korrels