Heetwaterdispenser, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Heetwaterdispenser, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:11

Onze waterkoker is overleden, dus het is tijd voor een nieuwe. Omdat het het enige apparaat is wat bij ons in de keuken op het aanrecht staat wil ik wel iets moois. Nu kwamen we in de mediamarkt een heetwaterdispenser tegen. Klinkt ideaal, ik zal de voordelen even opsommen;

- Ja kan de temperatuur instellen.
- Je kan de hoeveelheid te koken water instellen.
- Hij verwarmt enkel het water wat je gebruikt, per kopje/ gekozen hoeveelheid dus.
- Energie-zuinig en waterbesparend om bovengenoemde reden.
- Verwarmt het water ook een stuk sneller, omdat het per kopje/ ingestelde hoeveelheid verwarmd wordt.

Echter kan ik er vrijwel geen ervaringen van vinden, terwijl ze toch al enkele jaren op de particuliere markt zijn. In de winkel ook maar keuze uit 2 modellen, online een stuk meer. Voor de horeca nog een stuk meer keuze.

Dus is mijn vraag, wie heeft er ervaring met een heetwater-dispenser?
Hoe bevalt zo'n ding in de praktijk?
Is het een aanrader of een afrader?


Anoniem

Re: Heetwaterdispenser, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:32

Vanaf c.a. €50,- tot zo duur alsje het zelf maakt.
Vergelijkbaar met een mooie/ dure waterkoker dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:11

Ja dat dacht ik dus ook, ik drink altijd in mn eentje thee, en moet nu altijd teveel water koken wat daardoor ook extra lang duurt. Dus het zou energie, water en tijd besparen!

Maar ik vraag me dus wel af is het werkelijk zo’n handig apparaat als wat beweerd wordt, of valt het in de praktijk toch tegen?


Anoniem

Re: Heetwaterdispenser, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:13

Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de merken! Hoe zit het met de eventuele losse filters en met ontkalken?

Anoniem

Re: Heetwaterdispenser, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:30

Juist minder dan een gewone waterkoker schijnt het, want het water is een stuk sneller klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:59

Ik heb er 1 op marktplaats gevonden! :D
Zit nog een jaar garantie op de bon ook!

Kan ik er mooi achter komen of het wat is voor ons, dat ik nu binnen een minuut een vol glas kokend heet water heb is al super veelbelovend <3


Afbeelding

Anoniem

Re: Heetwaterdispenser, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:52

Inderdaad, het water blijft niet op een bepaalde temperatuur. Bij een heetwaterkraan is dat wel het geval, bij dit apparaat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:10

Ik ben er super tevreden over, nooit meer een normale waterkoker voor mij! :D

Het water is inderdaad super snel klaar/ glas gevuld. Ik kan kiezen uit verschillende temperaturen en hoeveelheden water, ik vind het een super-ding! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:46

Ik heb een Silvercrest (van de lidl), dat ding is vooral zo snel ook omdat hij steeds maar 1 glas opwarmt, en niet meer dan dat. Met een waterkoker kook ik altijd veel meer water dan nodig is per keer, wat ik daarna nog 3/ 4 keer herkook voor mn volgende glazen thee tot hij leeg is.. :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers