Nissan Micra of Opel Corsa?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Nissan Micra of Opel Corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 18:04

Hoi!

Ik ben op zoek naar mijn eerste auto :D Nou hebben we er een aantal bekeken en gaat de keus voor mij nu tussen een Nissan micra en een Opel corsa. En ik kan niet kiezen :') Ik weet echt niet waar ik nou verstandig aan doe. Ik zet even wat gegevens op een rijtje.

De nissan:
- 2005
- 134.000 km
- 1.2 motor
- hier en daar wat kleine schade plekjes, maar puur cosmetisch.

De opel:
- 2007
- 190.000 km
- 1.2 motor
- geen enkele schade (maar wel knalgeel)

De Opel is wat ruimer, de hond kan in de kofferbak en dat vind ik wel een groot voordeel. Ze zijn beide in goede staat, 5-deurs, hebben beide airco, en kosten evenveel (net geen €3000). De Opel is nieuwer, maar wel meer kilometers. Ik lees over beide auto's positieve verhalen. Wie weet raad?

Wie heeft ervaringen met een of beide auto's?

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Nissan Micra of Opel Corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:08

Nissan, maar ik zou ook niet meer anders willen. Ben begonnen met een micra en rij nu een note. Rijden fijn en zijn niet duur in onderhoud. Daarbij heeft die ook minder km gemaakt.

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:09

Ik zou voor Nissan gaan, maar dat is meer omdat wij met Opel altijd pech hebben :+
Mede vanwege kilometer stand zou ik voor Nissan gaan, bij de Opel heb je kans dat de distrubutieriem/ketting er weer aankomt. En dat is normaal dure uitgave.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Nissan Micra of Opel Corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 18:11

Oh ja, nog een toevoeging. Ze hebben allebei een distributieketting en verbruiken ook nog ongeveer evenveel benzine.
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:15

Ervaring met beide auto's en ik zou voor de Nissan Micra gaan.
Die rijdt vele malen soepeler, is wat zuiniger, achterbank plat voor de hond een idee?
Maar mijn leonberger reu lag altijd heerlijk op de achterbank doordat er ruimte tussen de stoelen was opgevuld met kussens was er een zee van ruimte.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nissan Micra of Opel Corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:18

Minder km gaat hier altijd voor :j Ik stem voor de Micra!

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:20

Wij zijn erg pro-opel, omdat we er - afkloppen - sinds jaar en dag goede ervaringen mee hebben. Onlangs nog een derde opel erbij gekocht met bijna 2 ton erop. Super auto! En nog makkelijk aan onderdelen te komen. Zuinige en veilige auto, maar dat hangt ook van je rechter voet af natuurlijk.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:22

Ik heb zelf leren rijden in een Opel Corsa, en het lijkt uit de OP alsof je daar zelf ook wat meer naar neigt

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 18:28

Tot nu toe 4-1 voor de Nissan :P

Die rechtervoet zit wel goed, ik maak er een sport van om zo veel mogelijk kilometers op één tank te rijden. M'n vader is voor de Opel, omdat dat volgens hem een veiligere auto is (heeft ook 5 sterren tov 4 voor de Nissan)

Ik heb ook leren rijden in een Opel corsa!
Zelf vind ik de Nissan een leuker autootje, maar dat vind ik niet echt een argument. In m'n omgeving is iederen voor de opel, maar ik vind de kilometerstand wel wat hoog. Qua rijcomfort vond ik het erg vergelijkbaar, de nissan trok iets sneller op maar de Opel was wat stabieler.

Haha ik weet het dus gewoon echt niet, vind ze eigenlijk allebei wel goed.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Nissan Micra of Opel Corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:31

Ik ben Opel fan, dus ik zeg Opel. :))
Mijn familie rijd al jaren probleemloos Opel, en zo ben ik ook aan de mijne komen.
Ik rij een astra uit 2001 met inmiddels ruim 201.000 op de teller.
Maar hij rijd nog als een zonnetje. :)

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:34

Opel! Mijn vriend heeft een oudere 1.0 Crossa en ik vind dat je zelfs bij die echt de ‘Duitse degelijkheid’ wel merkt t.o.v. de Japanse auto’s (ik heb een Suzuki Swift (hiervoor een oud model Alto), mijn ouders altijd Toyota gehad, mijn zus een Micra). De auto voelt wat stabieler i.m.o. Vaak dan ook wat zwaarder.
Zeker als ze dezelfde opties hebben... en je punt dat de hond achterin kan, weegt denk ik ook wel flink mee.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:37

De Nissan ! :D
Omdat ik zelf al heel mijn leven ( of toch bijna :+ ) met Nissan rijd.
Eerst een heel oude Micra, toen een nieuwe Micra, daarna een Terrano en nu een NV200 bestelwagentje.
Echt nog nooit pech mee gehad.

En '' jouw '' Micra heeft minder kms !

De Navarra staat hoog op mijn verlanglijstje, maar ik moet spullen kunnen laden en dat is niet handig met dat soort pickups -O-

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:42

Sanned schreef:
Tot nu toe 4-1 voor de Nissan :P

Die rechtervoet zit wel goed, ik maak er een sport van om zo veel mogelijk kilometers op één tank te rijden. M'n vader is voor de Opel, omdat dat volgens hem een veiligere auto is (heeft ook 5 sterren tov 4 voor de Nissan)

Ik heb ook leren rijden in een Opel corsa!
Zelf vind ik de Nissan een leuker autootje, maar dat vind ik niet echt een argument. In m'n omgeving is iederen voor de opel, maar ik vind de kilometerstand wel wat hoog. Qua rijcomfort vond ik het erg vergelijkbaar, de nissan trok iets sneller op maar de Opel was wat stabieler.

Haha ik weet het dus gewoon echt niet, vind ze eigenlijk allebei wel goed.

Die kilometerstand is er niet voor niets. ;) Mensen vinden het inderdaad een fijne en betrouwbare auto. Mijn vader heeft zijn vorige Opel 11 jaar geleden ingeruild voor een nieuwe en rijdt daar nog steeds mee. Staat inmiddels alweer 3 ton op, zo heerlijk rijdt hij ermee. Die van ons hebben resp. 167.000, 183.000 en 197.000 km er opstaan, waarvan de eerste twee jaarlijks behoorlijk wat kilometers maken en de laatste een paar maanden terug met zo'n 189.000 km gekocht is. Ik kan me dus ook helemaal vinden in de reacties van jouw omgeving. :D En mocht er op een dag toch een andere auto nodig zijn, dan komt er absoluut weer een Opel. :D

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:42

Micra, opel is technisch vrij goed, maar roesten vrij snel weg, vooral aan de onderkant.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Nissan Micra of Opel Corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:48

Opel Corsa! Niet kapot te krijgen. Met Nissan mindere ervaringen :=
Inderdaad goed opletten aan de onderkant, dus indien mogelijk, even op de brug bekijken.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:51

Of tectyleren, maar dan preventief uiteraard anders heeft het geen zin meer. ;)

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:54

Haha nou dit is leuke. Ik rijd inmiddels in mijn 2e Opel Corsaatje. Vorig jaar is de 1e helaas vanuit de straat gejat...Blijkt de 4e meest gestolen auto te zijn. Desalniettemin pleit ik voor de Opel. Vind het superfijne auto's, de 3-deurs dan he, die ziet er ook wat sportiever uit.

Mijn vriend die wegenwacht is zegt dat het niet zo uitmaakt welke je kiest. Op basis van jouw gegevens zou hij technisch kiezen voor de Micra. Hij baseert zich op het risico dat het olieverbruik bij de Corsa waarschijnlijk fors is of wordt.
Succes met je keuze!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Nissan Micra of Opel Corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:58

Bij benzine zou ik eerder kiezen voor iets onder de 150.000 km. De Nissan dus in dit geval.
Maar laat ook meewegen wat het onderhoud is geweest bijvoorbeeld. En laat een aankoopkeuring doen bij een onafhankelijke garage. Kost je eens 50 euro, maar is veel uitgebreider dan de apk en dan weet je ook wat eraan zit te komen qua onderhoud.

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:24

Ik zou in dit geval ook voor de Nissan gaan.

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Re: Nissan Micra of Opel Corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:28

Nu zou ik persoonlijk altijd voor een jap gaan, maar zeker ook voor de km stand zou ik voor de Nissan gaan.
(sws is mijn persoonlijke ervaring dat jappen het betrouwbaarste zijn.)

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:43

Opel! :D
Ik heb nu sinds een aantal maanden een Corsa uit 2010 en ben erg tevreden! Hele nette auto en rijdt heerlijk. Dit is mijn eerste echt eigen auto ik reed hiervoor in de oude auto van mijn opa uit 1997 maar die begaf het helaas al vrij snel :')

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Nissan Micra of Opel Corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:53

Ik werk voor Nissan en als er 1 is waar we het minste aan meemaken is het de Micra van jong tot oude type. Rijden goed, zuinig en lekker. Zijn ook wel een stuk pittiger dan Opel.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:53

Ik zou ook voor de laagste km stand gaan.

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:00

Zelf een Opel corsa uit 2000 :+
Rijd prima! Laat mij tijdens het rijden nooit in de steek. Staat inmiddels al 235.000km op de teller.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Nissan Micra of Opel Corsa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:08

Heb je sowieso in allebei al proef gereden?