Nieuw op bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nstrijker
Berichten: 0
Geregistreerd: 02-04-23

Nieuw op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-23 19:07

Hallo mijn naam is Noa en ik ben nieuw op Bokt. ik lees al vaak dingen hier op bokt en vond het interessant dus ik dacht ik meld me ook maar aan.

Nu zit ik zelf met een probleem en zit met me handen in het haar

Ik heb een merrie van bijna 2. En ben bezig met wandelen met haar. alleen is ze heel paniekerig als ik met haar wandel. alles is eng en op een gegeven moment wordt het gevaarlijk.

Hebben jullie misschien tips voor mij wat ik met haar kan doen!

Alvast bedankt ☺️

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Nieuw op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:20

Welkom op bokt!

Eerst 100% vertrouwen in de bak. Grondwerken grondwerken grondwerken. Naar buiten gaan met een paniekerig paard en niet wetend wat je moet doen geeft aan dat je al stappen tever bent. En doe het niet alleen, maar zoek begeleiding, die kan je vast goed helpen :D

Lokii

Berichten: 173
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Nieuw op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:41

Precies wat Amado7 al zegt. Een bandopbouwen met haar in de bak zodat je elkaar beter aanvoelt en leert vertrouwen. Trucjes zoals achteruit lopen of de achterhand opzij etc. zijn hier heel geschikt voor. :D .
Welkom op Bokt *\o/*

RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Re: Nieuw op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 16:09

Welkom op bokt☺️☺️

Ik zou eerst met haar rondjes lopen in de bak en als ze dat goed doet zou ik haar rustig aan kleine stukjes laten wandelen ik zou ook bedenken waarom doet ze het is het dit is het dat dat maakt haar alleen maar onrustiger van dat voelt ze namelijk

Ik zou ook vertrouwens oefeningen doen met der zodat ze jou vertrouwd en dan als ze weer zo paniekerig is kan jij haar gerust stellen
Het is ook logisch dat ze paniekerig doet ze kent alles niet en het is allemaal vreemd van elk geluid kan ze schrikken
Ik hoop dat je hier iets aan hebt

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:41

Ja, band opbouwen en niet gelijk met 2 jaar het veulen op sleeptouw nemen. Alles is inderdaad nog vreemd/eng/angstig...

Stapje voor stapje opbouwen, aan alles laten wennen hoewel een wandeling wel verleiderlijk is. Grond en bakwerk is een pré.

Rustig aan dus en succes! :)

Beemsterkaas
Berichten: 188
Geregistreerd: 23-02-23

Re: Nieuw op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:45

Welkom op bokt :)

Ik ga mee met de voorgangers

+ een ouder, braaf en ervaren paard meenemen om het goede voorbeeld te geven kan ook nooit kwaad! :)