Heyhoi, ik kom meedoen met het voorstelrondje :P

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambionn

Berichten: 771
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Heyhoi, ik kom meedoen met het voorstelrondje :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 16:57

Ook ik kom even mezelf voorstellen.

Ben 26 jaar oud, en veel van mijn werk en passie bestaat omrent IT. Ben echt een die-hard computernerd. Maar, ook een grote dierenvriend. Woon nu in de stad, maar ben opgegroeid in een dropje in Drenthe en altijd tussen de dieren gezeten. Oh, en ik heb zelf een hond.

Mijn account hier is nieuw, echter, al jaren dit forum bezocht zonder account omdat ik sinds kind af aan paarden al tof vond. In mijn ouderlijk huis was nooit geld voor paardrijden dus rondhangen bij de lokale manege en als ik geluk had op een paard mogen zitten dat uitgelopen werd was toen mijn hoogtepunt. Maar inmiddels ben ik ouder, afgestudeerd en heb ik een voltijd baan. En met meerdere collega's die ook reden en uitzicht op een manege dichtbij waardoor je elke dag naar de paarden kijkt, ging het toch wel heel erg weer in mijn hoofd spelen.

Ben dan ook sinds augustus vorig jaar begonnen met lessen, en dat is sinds de eerste keer meteen mijn hoogtepunt van de week geworden. Bij een andere manege dan waar ik op uitkijk, gezien (die paardrijdende) collega's deze aanraden ivm kwaliteit van lessen. Deze manege nam volwassen eerst in privelessen om een bepaald basis niveau te hebben voor ze in de groep mochten, maar eenmaal bezig ik heb het gevoel zo veel van privelessen te leren wat ik bang ben niet in een groep te doen, dat ik heb besloten groepslessen ernaast te doen en de privelessen door te laten gaan. Dus vanaf maart begin ik met groepslessen erbij en ga ik dus 2 dagen per week rijden. Zin in :D!

Teven heb ik mijn laatste vakantie ook op de manege vrijwillegerswerk gedaan en ben zeker van plan dat in de toekomst weer te doen. Heb nog nooit zo vrolijk stallen zitten uitmesten naast andere klusjes natuurlijk :P. En ik vind het ook interesant om die kant ook eens te doen. Dieren zijn immers meer dan (maar zeker ook) lol hebben.

Ik heb nog veel te leren, zeker omrent paarden, en doe dat dan ook graag. Ben gelukkig niet competatief ingesteld dus hoef niet de beste te zijn, zolang ik maar beter ben dan ik zelf daarvoor was. En dat gaat stapje voor stapje de goede kant op :).

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Heyhoi, ik kom meedoen met het voorstelrondje :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:18

Hallo en welkom op Bokt! Wat leuk dat je nu ook uiteindelijk met rijden begonnen bent, van je collega's moet je het hebben blijkbaar! Leren over paarden kun je heel goed hier op Bokt, genoeg informatie te vinden!

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Heyhoi, ik kom meedoen met het voorstelrondje :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:43

Welkom! Je zult al genoeg informatie gezien hebben hier op Bokt :). Erg handig om dingen te leren of te ervaren hoe mensen dezelfde dingen heel verschillend aanpakken. Het is dan erg leuk om deze verschillen uit te proberen en te gaan zoeken waar jij jezelf het fijnst bij voelt/ wat het best bij je past. Er is gelukkig geen zwart/wit in de paardenwereld.