Niet nieuw maar....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ria_H

Berichten: 2
Geregistreerd: 16-08-16

Niet nieuw maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 09:38

Hallo, ik ben Ria. Ik ben al sinds 2013 lid van Bokt. Op mijn profiel staat dat er anders, maar in 2013 overleed mijn paard. Ik had me destijds aangemeld met een vraag om mijn oudere paard door de winter te helpen, maar hij overleed kort daarna. Ik heb drie jaar zonder paarden geleefd, maar ben toen weer op les gegaan. Na een ongeluk tijdens een springles kon ik in het ziekenhuis niet meer wachten om weer op een paard te kunnen gaan zitten, en dus besloot ik dan toch maar weer een eigen paard te kopen. Sinds 2016 ben ik weer de gelukkige bezitter van een prachtige Fries.
Net als de drie jaar die ik niet meer in mijn profiel zie, zijn ook een aantal berichten van mij verdwenen, zoals mijn eerste bericht waarin ik aangeef dat mijn paard overleden is, en een aantal daarop volgende reacties. Daarom staat mijn huidige berichten aantal op 1. Ik ben ook niet echt een poster op dit forum, maar ben vooral een lezer en informatiezoeker.

Reden dat ik nu toch een hallo,-hier-ben-ik plaats, is omdat afgelopen week bij mij borstkanker is geconstateerd. Binnen nu en twee weken gaat er een borst afgezet worden.
Ik heb het geluk dat ik goed begeleid wordt, en de casemanager op het ziekenhuis is ook een paardengek. Prognose is goed, en met de amputatie hoef ik verder ook geen chemo of bestraling. En volgens haar zou ik zelfs als alles goed gaat zo'n twee weken na de operatie weer voorzichtig aan wat stappen op mijn paard kunnen denken.

Ik lees hier een aantal topics waarin het ook over borstkanker gaat, maar ik kan helaas nog geen antwoorden plaatsen, omdat mijn berichten aantal niet voldoet.
Daarom eerst maar eens hier mijn introductie. Ik hoop mijn ervaringen te kunnen delen, ik hoop dat ze goed blijven gaan zodat ik ook de andere mensen op dit forum een hart onder de riem kan steken met het bericht dat borstkanker niet het einde van je paardenhobby hoeft te zijn.

rien10
Berichten: 14670
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Niet nieuw maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:57

Wat een afschuwelijke diagnose Ria. Ik wens je veel sterkte toe.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Niet nieuw maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:09

Wat verschrikkelijk voor je! Heel veel sterkte hierin. Wellicht kan een mod wat voor je betekenen door het borstkanker topic alvast open te zetten voor je.

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: Niet nieuw maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:13

Heftig verhaal om te lezen zo!
Ik hoop dat je uit het forum ook wat steun kan halen. Wel fijn om te horen dat je goed wordt begeleid door de casemanager in het ziekenhuis.
Dikke knuffel en sterkte..

Ria_H

Berichten: 2
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 09:49

Dank je wel. :) Met een beetje geluk heb ik straks tijd om wat zinvolle bijdragen te plaatsen en het op eigen kracht te doen.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Niet nieuw maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:29

Heel veel sterkte en kracht gewenst Ria!

colette40
Berichten: 238
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:41

Hoi , Wat een toestand allemaal.
Ik ben drie december geopereerd , linkerborstamputatie.
Zelfde diagnose als jij , geen chemo en geen bestralingen .
Ik ben niet aan de hormoonpillen begonnen.
k vind twee weken na de operatie op je paard veel te vroeg.
ik mocht pas na zes weken weer aan wat rijden denken .

Ik heb twee keer per week fysio ,want de beweging van mijn arm is echt lastig , met name het strekken
Vergeet niet dat ze alles doorsnijden , spieren en zenuwen.

je hebt echt wel de tijd nodig om te herstellen , het is niet niks hoor.
Ik dacht ook o even borst eraf en gaan , bij mij viel het herstel vies tegen .

Maar het gaat met kleine stapjes steeds beter , ga weer met mijn werk langzaam opbouwen , ik ben buschuffeur , dus ligt ook wel aan wat voor werk je hebt in de mate wat belasting betreft .

Wat rijden betreft , dat gaat weer als vanouds , enkel halster en hoofdstel indoen moet zij niet haar hoofd heel hoog doen want dan schiet mijn arm nog te kort .
Dekens in het begin was ook wel een dingetje maar ik heb hulp van stalgenoten gekregen als het niet lukte .

Ik wens je sterkte wij komen er wel , je mag mij altijd een bericht sturen als je wilt
Groetjes

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:08

Ria_H schreef:
Hallo, ik ben Ria. Ik ben al sinds 2013 lid van Bokt. Op mijn profiel staat dat er anders, maar in 2013 overleed mijn paard. Ik had me destijds aangemeld met een vraag om mijn oudere paard door de winter te helpen, maar hij overleed kort daarna.
<knip>
Net als de drie jaar die ik niet meer in mijn profiel zie, zijn ook een aantal berichten van mij verdwenen, zoals mijn eerste bericht waarin ik aangeef dat mijn paard overleden is, en een aantal daarop volgende reacties. Daarom staat mijn huidige berichten aantal op 1. Ik ben ook niet echt een poster op dit forum, maar ben vooral een lezer en informatiezoeker.
<knip>


Ha Ria, het is niet mogelijk dat er opeens een andere datum bij je aanmelding staat, of dat er opeens berichten verdwenen zijn.

Meest logische verklaring is dat je met je eerste paard een ander account had en dat je in 2016 een nieuw account hebt aangemaakt omdat je de inlog van je eerste kwijt was.

Neem even contact op met een mod en kijk of zij je oorspronkelijke account kunnen opduikelen en activeren. Dan kun je gewoon overal meepraten en hoef je niet opnieuw het riedeltje 'nuttige berichten' af te draaien. Wel zo handig onder de gegeven omstandigheden.

Sterkte verder!
Inhoudelijk kan ik je aanbevelen om contact op te nemen met https://www.borstkanker.nl/ mocht je dat nog niet gedaan hebben. Daar vind je ook lotgenotencontact, naast medische informatie.

Ria_H

Berichten: 2
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 10:32

colette40 schreef:
Hoi , Wat een toestand allemaal.
Ik ben drie december geopereerd , linkerborstamputatie.
Zelfde diagnose als jij , geen chemo en geen bestralingen .
Ik ben niet aan de hormoonpillen begonnen.
k vind twee weken na de operatie op je paard veel te vroeg.
ik mocht pas na zes weken weer aan wat rijden denken .
{knip}
Ik wens je sterkte wij komen er wel , je mag mij altijd een bericht sturen als je wilt

Hoi Colette, bedankt voor al deze informatie en het aanbod! Dat is inderdaad heel waardevol. Ik zie na twee weken mezelf ook nog niet in volle galop door de bossen scheuren hoor. Ik onderschat de zwaarte van de operatie ook niet, maar de verpleegkundige noemde dit, en het is een prachtig ding om je voor in te zetten. Sowieso ga ik zelf niets doen voordat ik de algemene controle na twee weken heb gehad, behalve de fysio. Ik heb na een val ooit zes ribben en een sleutelbeen gebroken, en ik weet hoe lang het heeft geduurd voordat ik mijn lijf daarna weer een beetje mee wilde werken. Toen zat ik er na twee maanden pas weer op.

Ibbel schreef:
Meest logische verklaring is dat je met je eerste paard een ander account had en dat je in 2016 een nieuw account hebt aangemaakt omdat je de inlog van je eerste kwijt was.

Neem even contact op met een mod en kijk of zij je oorspronkelijke account kunnen opduikelen en activeren. Dan kun je gewoon overal meepraten en hoef je niet opnieuw het riedeltje 'nuttige berichten' af te draaien. Wel zo handig onder de gegeven omstandigheden.

Sterkte verder!
Inhoudelijk kan ik je aanbevelen om contact op te nemen met https://www.borstkanker.nl/ mocht je dat nog niet gedaan hebben. Daar vind je ook lotgenotencontact, naast medische informatie.

Die website is inderdaad super, maar bokt is altijd mijn eerste startpunt waar het ervaringen in combinatie met paardrijden is :D :D
Het kan dat er nog ergens een oud profiel van me rondzweeft, ik dacht van niet, maar heel erg vind ik de huidige situatie niet. Ik ben altijd een lezer geweest, dus had in totaal niet meer dan een stuk of zes berichten geplaatst. Ik was ook nog niet lid van de kudde. Ik vind het niet heel erg om in alle rust mijn berichtjes op te bouwen. Ik heb al een forum gezien waar ik nu al op kan plaatsen waar ik eventueel de ervaringen van revalidatie kan delen.

Iedereen bedankt voor de aardige woorden!