Voorstellen & iemand die meewilt buitenlandpaardenwerk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
isaassinck

Berichten: 0
Geregistreerd: 12-08-12
Woonplaats: Eindhoven

Voorstellen & iemand die meewilt buitenlandpaardenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 12:14

Hooi,
Zal mezelf even kort voorstellen,
Ik ben 17, net klaar met school en rij al een poosje paard.

Hierbij zat ik eraan te denken om een tussenjaar te nemen en een periode (vrijwilligers)werk te doen in het buitenland met paarden en/of ezels.

Dus ben ik opzoek naar iemand die het leuk lijkt om mee te gaan, aangezien dat toch wat fijner is als je niet alleen in het buitenland zit en iemand die ook altijd NL is mee is en zo kan je vast nog wel meer redenen bedenken!

Tot nu toe heb ik een adresje in Bonaire ( Zuid-Amerika ) , Zweden en Spanje maar er moet nog wat uitgezocht worden. Amerika/Canada/Australiƫ etc lijkt me ook heel gaaf maar dat is wat lastiger vinden dus als je iets weet hoor ik het graag!

Dus was je ook opzoek naar werk in het buitenland met paarden/ezels of heb je zelf nog een adresje/voorstel of wil je meer info.
Stuur even een berichtje :)

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Voorstellen & iemand die meewilt buitenlandpaardenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:18

Het is dat ik nog een jaar MBO moet anders was ik mee gegaan :D

Ben je klaar met de middelbare of met een studie? Ik dacht namelijk dat je niet zomaar een tussenjaar mag zonder mbo/hbo diploma

xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Voorstellen & iemand die meewilt buitenlandpaardenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:25

Je kunt natuurlijk ook kijken of er al Nederlanders ergens zijn, mocht je niemand kunnen vinden. Of iets met Nederlandse eigenaren (ik meen dat er in Zweden een ranch is met Nederlandse eigenaren)

En een tussenjaar mag gewoon, dat is geen probleem.

isaassinck

Berichten: 0
Geregistreerd: 12-08-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 12:28

xChanelx schreef:
Je kunt natuurlijk ook kijken of er al Nederlanders ergens zijn, mocht je niemand kunnen vinden. Of iets met Nederlandse eigenaren (ik meen dat er in Zweden een ranch is met Nederlandse eigenaren)

En een tussenjaar mag gewoon, dat is geen probleem.


Ja klopt! Dat adresje in Zweden heeft Nederlandse eigenaars, maar ook voor het reizen lijkt het me leuk een vriend(in) die mee is en aangezien ik een langere periode wil blijven en niet 3 weekjes is dat ook wel fijn, aangezien ze daar vast genoeg mensen hebben maar die komen en gaan

isaassinck

Berichten: 0
Geregistreerd: 12-08-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 12:30

prugelpiet schreef:
Het is dat ik nog een jaar MBO moet anders was ik mee gegaan :D

Ben je klaar met de middelbare of met een studie? Ik dacht namelijk dat je niet zomaar een tussenjaar mag zonder mbo/hbo diploma


Ik weet niet of mijn vorige reactie goed is aangekomen? Dus maar eventjes opnieuw :) , ik ben net klaar met de havo met de planning om HBO verpleegkunde te gaan studeren, en een tussenjaarnemen is geen probleem zolang je een diploma hebt dacht ik en het niet middenin je studie is of je moet een goede reden hebben.

cheybinky

Berichten: 862
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Re: Voorstellen & iemand die meewilt buitenlandpaardenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:33

hoi ts,

ik zou dit even goed uitzoeken met leerplicht.
ik heb er zelf naar gekeken om hetzelfde te gaan doen als jouw planning is.
alleen mij werd duidelijkgemaakt dat je minimaal een mbo niv. 2 moet hebben, eerdat je van je leerplicht af bent.

of je moet inderdaad een hele sterke aantoonbare reden hebben waarom je nu echt niet naar school kunt.