Hallo allemaal!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dvml
Berichten: 0
Geregistreerd: 22-01-17

Hallo allemaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 14:05

Ik heb een vraagje.
Ik heb een kitten (kater) (Guus) van 9 maanden. Helaas is een paar weken terug het zusje van Guus overreden, we merken nu dat Guus een maatje mist, hij heeft een ontzettend lief karakter, hij is speels met katten op de buurt en hij knuffelde graag veel met Dollie (onze overleden kattin).

Ik wilde zelf altijd al graag een keer een rode kat hebben en nu dus graag weer een meisje, maar die zijn er heel weinig. Zelf wilde ik altijd al drie katten hebben, ik vind dat heel gezellig en fijn. Nu is mijn vraag of het kwaad kan om drie katten te hebben, sommige mensen zeggen dat het te veel zijn in huis, maar bij mij kunnen ze naar buiten en hebben ze genoeg plek binnen en naar mijn mening zal onze Guus dat alleen maar heel gezellig vinden. Blijft er dan niet één kat over? Dat die er buiten valt? Ik denk zelf van niet, maar ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Verder ken ik wel mensen die drie katten hebben in huis en die zeggen dat het wel kan, maar ik wil toch nog even meer reacties horen :)

Ik zou dan een kater en een kattin er bij willen hebben.

Alvast ontzettend bedankt!

Groetjes

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Hallo allemaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:09

Ik denk dat drie katten geen probleem is hoor, als je er de ruimte voor hebt. In het begin zullen ze het mss niet met zo goed met elkaar kunnen vinden maar dat komt wel. Wel niet vergeten te castreren ;) . Ivm het castreren zou ik eerst de kater in huis nemen, laten castreren en dan na een week de karton erbij.

elliehorses

Berichten: 45
Geregistreerd: 23-10-13

Re: Hallo allemaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:21

3 katten in huis kan prima! Ik heb zelf twee katers en een vrouwtje en dat gaat erg goed. Zolang ze inderdaad de ruimte hebben om weg te lopen van elkaar of lekker buiten te spelen kan 3 katten heel goed.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Hallo allemaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:49

Ligt er echt aan of ze het met elkaar kunnen vinden, en ook wat ze al hebben meegemaakt. Ik vond 3 te veel omdat het steeds 2 tegen 1 bleef. Of eigenlijk: 1 tegen 2. De 3e was een aanloper die een half jaar op straat heeft moeten vechten voor haar eten. Heeft nu een gouden huisje zonder concurrenten :Y).

Misschien kunnen ze bij het asiel of een fokker helpen met een goede match? Sterkte nog met het verlies van het poesje en alvast veel geluk met de nieuwe aanwinst(en).

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Hallo allemaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:23

Deze vraag hoort thuis op [BB] Beestenboel, maar de TS heeft niet genoeg berichten om daar te posten. Dit topic kan dus niet worden verplaatst en daarom hier een slotje.