Nieuw

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bartone6
Berichten: 0
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Vlaardingen

Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 22:51

Hey allemaal,

ik ben nieuw hier, en dat terwijl ik geen ervaring heb met paarden.
de reden dat ik hier een account op heb gemaakt is omdat ik eigenlijk advies wil.. Ik ben als de dood voor paarden omdat ik ongeveer 10 jaar geleden door een paard getrapt ben, en sinds dien eigenlijk nooit meer in de buurt ben geweest en een soort van 'angst' heb gecreëerd, echter vind ik dit 'raar' van mezelf en wil ik dit graag aanpassen. maar hoe, daar heb ik geen idee van, en zou graag tips willen, misschien dat er mensen zijn die (mensen kennen die) vroeger ook bang waren en nu er prima mee om kunnen gaan.

het is niet zo dat ik echt op les ga later, maar ik wil gewoon van de angst zelf af...

Alvast bedankt

gr
Bart


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25863
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:24

Hallo Bart en welkom op Bokt!

Heel dapper van je dat je aan je angst wil gaan werken. Concrete tips kan ik je helaas niet geven, zelf hier nog nooit mee te maken gehad. Ik denk dat als je met de zoekfunctie wat gaat zoeken op angst dat je hier al de nodige tips en handvatten kunt vinden. Heel veel succes met het werken aan je angst en als je in jezelf gelooft, gaat het zeker lukken! Je hier aanmelden voor de nodige informatie en tips zal zeker een stap in de goede richting zijn!!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:49

Welkom Goed dat je je angst wil overwinnen. Ik zelf heb het nog nooit meegemaakt maar ik denk dat er hier wel mensen zijn die je kunnen helpen.

Bartone6
Berichten: 0
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-18 22:24

Hey hey, bedankt voor de antwoorden, gezocht op het trefwoord angst maar kon er vrij weinig over vinden... misschien iemand nog tips? :D

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:42

Misschien heb je een kennis in de buurt wonen met een paard die je eens zou mogen aaien? Of eerst gewoon van een afstandje bekijken? Probeer het anders eens bij de dichtstbijzijnde manege of pensionstal. Ik wed dat er genoeg paarden eigenaren zijn die hun paard graag te beschikking stellen :D

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Bartone6
Berichten: 0
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-18 22:44

Laurora schreef:
Misschien heb je een kennis in de buurt wonen met een paard die je eens zou mogen aaien? Of eerst gewoon van een afstandje bekijken? Probeer het anders eens bij de dichtstbijzijnde manege of pensionstal. Ik wed dat er genoeg paarden eigenaren zijn die hun paard graag te beschikking stellen :D


Mwah heb niet echt veel kennissen, of vrienden zeg maar... xD maar da's een ander punt.
En ik vind het een soort van raar/eng om naar een manege te gaan daarvoor alleen.. weet 't niet :x kijk als iemand meegaat oid denk ik van ja sure, das anders.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:44

Wat knap dat je iets aan jouw angst wil doen.
Jammer genoeg woon je te ver weg anders had ik je met mijn pony wel willen helpen.

Je zou eens contact op kunnen nemen met iemand die met paarden mensen coacht. Zo’n coach kan je vast over jou angst heen helpen.

Eveline voor coaching op facebook is een voorbeeld daarvan.

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

Bartone6
Berichten: 0
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-18 22:46

Domino_2006 schreef:
Wat knap dat je iets aan jouw angst wil doen.
Jammer genoeg woon je te ver weg anders had ik je met mijn pony wel willen helpen.

Je zou eens contact op kunnen nemen met iemand die met paarden mensen coacht. Zo’n coach kan je vast over jou angst heen helpen.

Eveline voor coaching op facebook is een voorbeeld daarvan.


Haha aardig van je!
echter heb ik geen facebook, door euhm diverse omstandigheden, legt deels ook mijn reactie hierboven uit denk ik maar oké.

tot zo ver bedankt voor alle tips! mochten jullie er meer hebben sta ik open voor alle tips haha!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25863
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:47

Dat coaching met paarden klinkt als een goed idee. Als je nou in Google intypt "Coaching met paarden" en dan je woonplaats of naam provincie erachter, vind je vast wel wat.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Bartone6
Berichten: 0
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 18:14

Zojuist even de tijd gehad. Echter vind ik dat alleen voor mensen met een beperking voor behandelingen etc.. . Iemand nog tips?

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:25

Welkom op bokt! :D

Je woont best in de buurt, als je een keertje langs wil komen bij een wedstrijd of training mag dat altijd, gisteren tussen m'n proeven door toevallig nog een meisje gehad die het spannend vond om een paard te aaien. Zelfs tijdens de wedstrijden is mn quarter echt een mensenvriendje ;)

Gisteren een gesponsorde prijs gekregen van http://www.margatintel.nl/paardendroom/ zij biedt coaching aan voor angst bij paarden, wellicht dat dat iets is :)

Bartone6
Berichten: 0
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 18:17

xxwienekexx schreef:
Welkom op bokt! :D

Je woont best in de buurt, als je een keertje langs wil komen bij een wedstrijd of training mag dat altijd, gisteren tussen m'n proeven door toevallig nog een meisje gehad die het spannend vond om een paard te aaien. Zelfs tijdens de wedstrijden is mn quarter echt een mensenvriendje ;)

Gisteren een gesponsorde prijs gekregen van http://www.margatintel.nl/paardendroom/ zij biedt coaching aan voor angst bij paarden, wellicht dat dat iets is :)


Ik zal vanavond even een bericht sturen. Thnx!

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:23

Klink misschien grof, maar wat heeft het voor nut om van deze angst af te raken als je eigenlijk nooit in contact komt met paarden? := Als je nu zegt dat je vriendin ofso paarden heeft of je op paardrijden wilt gaan snap ik dat, maar het heeft anders toch eigenlijk niet veel nut?

Je kan altijd coaching doen.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Bartone6
Berichten: 0
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 18:48

CalipsoLover schreef:
Klink misschien grof, maar wat heeft het voor nut om van deze angst af te raken als je eigenlijk nooit in contact komt met paarden? := Als je nu zegt dat je vriendin ofso paarden heeft of je op paardrijden wilt gaan snap ik dat, maar het heeft anders toch eigenlijk niet veel nut?

Je kan altijd coaching doen.


Is niet grof hoor. Snap je volledig haha Maar is puur voor mezelf. Ten eerste vind ik het een soort stom/zwak. Weet niet hoe ik het moet verwoorden dat ik daar bang voor ben. Ten tweede kom ik vaak in Italië en Canada en daar lopen ze toch wel regelmatig rond dus geeft het mij een rustiger gevoel

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:34

Bartone6 schreef:
CalipsoLover schreef:
Klink misschien grof, maar wat heeft het voor nut om van deze angst af te raken als je eigenlijk nooit in contact komt met paarden? := Als je nu zegt dat je vriendin ofso paarden heeft of je op paardrijden wilt gaan snap ik dat, maar het heeft anders toch eigenlijk niet veel nut?

Je kan altijd coaching doen.


Is niet grof hoor. Snap je volledig haha Maar is puur voor mezelf. Ten eerste vind ik het een soort stom/zwak. Weet niet hoe ik het moet verwoorden dat ik daar bang voor ben. Ten tweede kom ik vaak in Italië en Canada en daar lopen ze toch wel regelmatig rond dus geeft het mij een rustiger gevoel


Dat snap ik :j Ik hoop dat je iemand vind die je hierbij kan helpen, veel succes!

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Anoniem

Re: Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:23

Ik zou je ook paardencoaching aanraden. Ik weet niet waar je woont, maar ik weet wel een goede..
Paardencoaching wordt gebruikt om jezelf te spiegelen. Je bent ergens bang voor, voor het paard. Maar vaak is het een angst voor iets in jezelf.. een Paard(encoach) helpt je bij het vinden en overwinnen van je angst.

Bartone6
Berichten: 0
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 22:11

Humpiedumpie schreef:
Ik zou je ook paardencoaching aanraden. Ik weet niet waar je woont, maar ik weet wel een goede..
Paardencoaching wordt gebruikt om jezelf te spiegelen. Je bent ergens bang voor, voor het paard. Maar vaak is het een angst voor iets in jezelf.. een Paard(encoach) helpt je bij het vinden en overwinnen van je angst.

Vlaardingen. Dicht bij Rotterdam

Bartone6
Berichten: 0
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 21:24

Voor het eerst dicht bij 'n paard gekomen, en er ook op gezeten, doodeng, maar tegelijk ook hartstikke gaaf, wil wel vaker dit doen om echt van de angst te komen, lijkt me nu ik het geprobeerd heb hartstikke gaaf om paard te kunnen rijden... duurt nog even en weet niet of ik volledige lessen ga volgen maar kans is er :x

bedankt voor alle tips allen en mochten jullie meer tips/ideeën hebben hoor ik deze graag!


CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:54

Zeker doen! Veel plezier :)

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers