Hallo allemaal!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska1808
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-08-17

Hallo allemaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 19:40

Hi all,

Ik kom mij ook even voorstellen. Ik ben Mariska, 20 jaar, en ben zo rond mijn 11e begonnen met paardrijden. Toen ik 13 jaar was kreeg ik mijn eerste verzorgpaard waar ik bijna de hele week te vinden was. Helaas werd hij na een aantal jaar ingeslapen.

Een paar maanden daarna kreeg ik een aanbod voor een nieuw verzorgpaard. Een onwijs lieve, rustige merrie. Haar heb ik dan ook een paar jaar met veel liefde verzorgd tot ze met pensioen ging (toen was mijn hulp niet meer nodig). Op dat moment moest ik ook voor mijn studie fulltime stage lopen, toen heb ik de bewuste keuze gemaakt om niet opnieuw een verzorgpaard te nemen ivm de weinige tijd.

Sindsdien staat mijn paardenleven aardig stil, maar nu ik ben afgestudeerd begint het wel weer te kriebelen. Sinds mijn 11e koester ik de droom om een eigen paard te hebben. Een droom die ik heel graag wil gaan verwezenlijken. Nu met een fulltime baan kan ik eindelijk fatsoenlijk gaan sparen om een flinke pot op te bouwen (doel is €10.000 voor paard + eerste jaar stalling). Dit gaat nog wel een aantal jaren duren, dus in de tussentijd wil ik weer de paardenwereld induiken en het rijden weer oppakken.

Ik besloot me hier aan te melden om mee te kunnen genieten van jullie paarden avonturen en mijn kennis weer op te frissen. :)

Dat was het zo'n beetje! Heb je nog vragen, stel ze gerust!

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Hallo allemaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:44

Welkom op bokt! Leuk dat je er weer in gaat 'duiken' haha, ik ben er zelf 20 jaar uitgeweest, en toen het paardrijden weer opgepakt. dat is ook alweer 13jaar geleden.
Verstandig dat je eerst lekker gaat sparen, maar kijk niet gek op dat je ver voordat je die 10.000 bij elkaar hebt je droompaard al gevonden hebt hoor! :-)
Succes in elk geval, en veel plezier op bokt, je raakt hier nooit uitgelezen :-D

Mariska1808
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 19:47

Dabo schreef:
Welkom op bokt! Leuk dat je er weer in gaat 'duiken' haha, ik ben er zelf 20 jaar uitgeweest, en toen het paardrijden weer opgepakt. dat is ook alweer 13jaar geleden.
Verstandig dat je eerst lekker gaat sparen, maar kijk niet gek op dat je ver voordat je die 10.000 bij elkaar hebt je droompaard al gevonden hebt hoor! :-)
Succes in elk geval, en veel plezier op bokt, je raakt hier nooit uitgelezen :-D


Dankjewel! Ja, als je het paardenvirus te pakken hebt, kom je er niet meer vanaf. Ik lees/hoor veel om mij heen dat hét paard dan spontaan op je pad komt. Dus ik zal niet gek opkijken, maar een flinke pot vind ik een vereiste. :)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Hallo allemaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:45

Tuurlijk is geld belangrijk. Maar 10.000? Ik heb een geweldig leuk paard op de kop weten te tikken... kruiste mijn pad. Slachtprijs, maar ben er al 12 jaar HEEL gelukkig mee :-)
Maar heb je ambities, ja dan zou ik ff doorsparen haha

Mariska1808
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 23:28

Dabo schreef:
Tuurlijk is geld belangrijk. Maar 10.000? Ik heb een geweldig leuk paard op de kop weten te tikken... kruiste mijn pad. Slachtprijs, maar ben er al 12 jaar HEEL gelukkig mee :-)
Maar heb je ambities, ja dan zou ik ff doorsparen haha


Ligt eraan wat er op je pad komt inderdaad en wat je ambities zijn. Momenteel speel ik erg met de gedachten om weer wedstrijden te gaan rijden. Dus dan zou ik daar wel een geschikt paard voor willen uiteraard en een sportpaard is nou eenmaal duurder. Maar misschien is dat tegen die tijd weer anders, de tijd zal het leren. Het is veel geld inderdaad, maar ik wil gewoon echt een flinke buffer hebben voor het geval dat. Dat heb ik voor al mijn dieren, anders begin ik er niet aan. Mijn hamsters hebben bijvoorbeeld ook een paar honderd euro 'zakgeld'. :P