Even kennis maken ... :)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 12:05

Hoi allemaal

Vanaf vandaag ben ik dan eindelijk ook Bokt-lid, na jaren van 1001 dingen opzoeken op meelezen op dit forum. Over bijna alles is er hier wel al een topic, en wat leuk is het toch om te lezen dat anderen precies dezelfde vragen hebben/dingen beleven dan ikzelf.

Even voorstellen:

Ik ben een 23-jarige Belgische amazone wonende in Belgisch Limburg, op een steenworp van hippische centra zoals De Warre en Sentower. Als wedstrijdruiter ben ik daar dan ook bijna wekelijks te vinden, al is het 'maar' op matig niveau.

Ik rijd al sinds mijn 12de, kom uit een totale niet-paardenfamilie maar heb altijd een hart voor paarden gehad. Ik ben nooit manègeruiter geweest, maar heb door veel geluk kunnen beginnen met rijden via via en heb dan ook best snel een eerst eigen paard gekocht. Tijdens mijn hele middelbare school- en studententijd heb ik dan ook door 101 weekendjobjes ervoor gezorgd dat ik mijn paard volledig zelf kon betalen, en ook al was het zwaar; ik ben 100% van mening dat dit de beste leerschool was om te leren wat het betekent verantwoordelijk te zijn voor een levend wezen.

Mijn eerste paard was een kruising mangalarga x american saddlebred die ik kocht als jaarling en met hulp zelf zadelmak maakte. Mijn passie voor springen en eventing werd echter steeds sterker, en dus nam ik de moeilijke beslissing om hem een thuis te geven bij een goede vriend. Ondertussen is dit paard negen jaar, maar ik zie hem nog regelmatig en heb dus veel geluk. :) Ik kocht daarna mijn eerste 'wedstrijdpaard', Sierro. Met Sierro heb ik echt het gevoel dat ik mijn 'once in a lifetime horse' gevonden heb, want mijn band met hem is zelfs nog sterker dan met mijn eerste paard.

Sierro is dus mijn alles, en gaat bij ons enkel dood het erf af. :) Hij wordt nu negen jaar, en samen hebben we al een hele weg afgelegd. Ondertussen staan we bijna aan de start van onze eerste 1m-parcoursen, en hebben we al enkele eventings gedaan. Ik neem wekelijks spring- en dressuurles, en ga zo vaak ik kan op buitenrit.

Samen met mijn vriend hebben we de paarden aan huis. 9 mei verhuizen we naar ons eerste echte eigen huis dat we pas kochten, waar we vier stallen bij hebben. Daar gaan we dus zeker een paar stallen verhuren en proberen onze droom waar te maken. :) Een grote renovatie voor de boeg, maar we tellen echt af!

Over mijn vriend: Echte niet-paardenman, maar hij groeit er steeds meer in. :) Hij is mijn steun en toeverlaat, en zonder hem zou ik het echt niet kunnen. Stiekem hoop ik dat hij toch ooit naast me rijdt op buitenrit... ;)

Naast de paarden hebben we twee honden, een Saarloos Wolfhond van 2j en een mooie dametje Husky x Border Collie van 2,5.

Alvast tot forums allemaal!

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:08

Welkom!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:11

Welkom!

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:22

Welkom op bokt! :)

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 14:53

Bedankt! ^^

Anoniem

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:11

Hier ook iemand met paarden en een niet paardenman.
Heb jij je vorig paardje in zijn extra gangen gereden of enkel de 3 basis gangen?

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 15:24

Hoi SVRL! Heeft zijn voor- en nadelen, niet? ;) Heb je de jouwe ooit in het zadel gekregen?

Over mijn vorig paardje: Ik heb het een aantal keren geprobeerd, maar aangezien hij daardoor enorm in de war raakte met zijn 'gewone' draf en galop, ben ik er mee gestopt omdat ik ook wat jumpings met hem reed. Hij sprong uitermate goed voor een gangenpaard te zijn, maar hij was er niet sterk genoeg voor om hier op wedstrijdniveau mee door te gaan.

In vrijheid in de wei en zo deed hij het wel vaak, meestal vlak voor een overgang naar galop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:39

Sierro schreef:
Hoi SVRL! Heeft zijn voor- en nadelen, niet? ;) Heb je de jouwe ooit in het zadel gekregen?

Over mijn vorig paardje: Ik heb het een aantal keren geprobeerd, maar aangezien hij daardoor enorm in de war raakte met zijn 'gewone' draf en galop, ben ik er mee gestopt omdat ik ook wat jumpings met hem reed. Hij sprong uitermate goed voor een gangenpaard te zijn, maar hij was er niet sterk genoeg voor om hier op wedstrijdniveau mee door te gaan.

In vrijheid in de wei en zo deed hij het wel vaak, meestal vlak voor een overgang naar galop.


Ik heb vorig jaar een jaarling Rocky gekocht en hoop dat hij daar ooit wil op stappen. Mijn ruin is nogal een felle kerel, daar wilde hij dus niet op.
Als je hem had om wedstrijd mee te rijden, lijkt het me inderdaad niet zo eenvoudig om er een andere gang bij te nemen. Ben zelf maar een boscrossertje, dus voor mij zijn extra gangen gewoon leuk.
Waar in Limburg zitten jullie ergens? Ik woon nu een 3-tal jaar in Zonhoven.

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 19:03

Ik ga nu ook stilletjes op zoek naar een nieuwe, en ik hou toch ook in het achterhoofd dat hij er misschien ook ooit op kan.. Ik ben ook wel een echte bosruiter, ondanks het wedstrijdgedeelte. :D Niets zo leuk als over de velden en door de bossen rijden... Ö

Wij zitten in de buurt van As, maar het is nog Maaseik. Direct aan het Nationaal Park eigenlijk dus voor buitenritten ideaal. Zonhoven is ook wel mooi hé!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:04

Welkom! :D

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:07

Welkom! Leuk dat je gezellig mee komt bokken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:38

Sierro schreef:
Ik ga nu ook stilletjes op zoek naar een nieuwe, en ik hou toch ook in het achterhoofd dat hij er misschien ook ooit op kan.. Ik ben ook wel een echte bosruiter, ondanks het wedstrijdgedeelte. :D Niets zo leuk als over de velden en door de bossen rijden... Ö

Wij zitten in de buurt van As, maar het is nog Maaseik. Direct aan het Nationaal Park eigenlijk dus voor buitenritten ideaal. Zonhoven is ook wel mooi hé!



Zeker, heb hier helaas nog niet zo veel buiten ritten op de teller staan. Niet lang na onze verhuis is mijn ruin ziek geworden. Hij staat nu op vervroegd pensioen, dus rijden zit er voorlopig niet meer in voor mij.

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 19:49

Dankjewel allemaal!

Oei SVRL, dat is minder ... Kan je nog met hem aan de hand wandelen of zo?

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:54

Welkom! Leuke intro schrijf je daar. Zelf woon ik ook in Limburg, maar dan noordelijker. Paarden staan ook aan huis en het bos met men- en ruiterpaden ligt vlak achter ons huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:56

Sierro schreef:
Dankjewel allemaal!

Oei SVRL, dat is minder ... Kan je nog met hem aan de hand wandelen of zo?


Als ik het beu ben om 2 armen te hebben wel ja. :Y) Meneer is een krak in het vinden van boskabouters. Toen ik hem nog reed, kon ik erop inspelen, aan de hand vertrouw ik het niet. Hij heeft helaas ook altijd al heel gevoelige voeten gehad, met hem gaan wandelen op blote voeten, geeft veel kans op hoefzweren. Denk niet dat hij beweging mist, hij heeft zijn handen vol met mijn 2-jarige manieren te leren en het in bedwang houden van mijn ondeugende shet.

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 20:07

Haha, dat klinkt inderdaad als een drukke job! :D

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:21

Welkom! Heb je ook een foto van je paard? :D

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 21:18

Haha, uiteraard!
Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:28

Heee iemand uit de buurt! Ken de Warre alleen nog maar van 2 vlugge bezoekjes maar ben altijd geïntimideerd haha, zo groooot daar!
Welkom :D

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:45

Welkom, en heel veel plezier hier!

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 14:16

Bedankt!

En ja he Granoek, reuzachtig daar! Maar Sentower is minstens dubbel zo groot, daar al eens geweest? Een heuse opgave om daar een parcours te rijden in de buitenpiste, zaterdag ga ik er weer.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:09

Daar ben ik eens geweest met een beurs ofzoiets, vakantiebeurs kan dat? Ja echt HUGE! Ik zie me daar al afkomen met mijn 900kg-nijlpaard :+

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 15:33

Ja dat kan best! Die doen zoveel dingen daar... Ik vind persoonlijk De Warre wel gezelliger, in de winter althans. Daar zit je fijner binnen. Sentower Park is dan weer té groot en kil, met al dat beton en zo... En geloof het of niet, ik heb er een paar weken geleden een Belgisch Trekpaard gezien in de 60cm! Prachtig om te zien, die amuseerde zich rot. :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Even kennis maken ... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:38

Hahaha wauw de grond zal wel shaken! Ik krijg de mijne niet over 5cm helaas, hij is niet erg voorwaarts :D

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:39

Welkom :D leuk nog iemand uit belgisch limburg. Ik woon zeer dicht bij sentowel, de warre wel vaak langs gereden maar nog niet binnen geweest :+
Leuk paard!