Ik stel me even voor

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Ik stel me even voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 14:54

Hallo Allemaal,

Na hier een tijdje meegelezen te hebben dacht ik laat ik me ook eens voorstellen.
Ik ben Mo 27j en sinds een half jaar woonachtig in Tongeren België.
Naast paarden ben ik ook gek op auto's en met name klassieke auto's hobbymatig restaureren en rijden. Verder heb ik 2 lieve poezen (Perzische knuffels) en een paar kippen.

Mijn liefde voor paarden gaat zover als ik het me kan herinneren. Mijn opa trainde en handelde in volbloed Arabische paarden meer uit liefde en respect dan voor het geld. Hij was een bedouin en leefde zijn jonge jaren met zijn ouders in de woestijn met vee en paarden. Zijn passie voor paarden was aanstekelijk. Als kind genoot ik langs de zijlijn van zijn interactie en band met zijn paarden. Tot dat ik op een dag het ranch moest verlaten omdat we moesten vluchten. In Nederland aangekomen kreeg ik erg last van heimwee en depressie. De jaren erna niks met paarden gedaan wel een hoop foto's naar mijn opa gestuurd van prachtige Nederlandse paarden waardoor mijn opa zich afvroeg waarom ik in hemelsnaam nog steeds niet aan paardensport deed gezien het zo populair is in NL. Ik beloofde hem dat ik me zsm zou aansluiten bij een manege. Toen mijn opa overleed was ik al 17 en mijn belofte nog steeds niet na gekomen. Op een dag raapte ik al mijn moed bij elkaar op en ben naar een manege gegaan. Natuurlijk mocht er niemand vanaf weten, zeker mijn vrienden niet!(is niet stoer :') ) Op het manege werd ik niet bepaald vriendelijk ontvangen waardoor ik na 1 les heb besloten nooit meer naar een manege te stappen. Ik dacht dat het een sport voor de rijke kakkers was en daar hoorde ik immers niet bij. Natuurlijk is dat in werkelijkheid niet zo maar met die gedachte liep ik jaren lang. nu 10 jaar later begon het weer te kriebelen en mijn belofte nog steeds niet nagekomen heb ik me aangemeld bij een manege in België dichtbij huis en nu rijd ik 2x per week soms meer. Ik heb het enorm naar me zin nu nog gezellige mensen leren kennen met wie ik mijn liefde voor paarden kan delen maar dat komt vast wel goed hier op het forum :)

Zo wat een lap tekst zeg! :oo

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ik stel me even voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:01

Hallo en welkom op Bokt! Wat een bijzonder verhaal en wat heb jij al een boel meegemaakt! Respect hoor!

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Re: Ik stel me even voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 16:00

Bedankt voor de vriendelijke woorden Jenny

Anoniem

Re: Ik stel me even voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:04

Welkom op bokt en wat fijn dat je nu toch een leuke manege gevonden hebt :)

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Re: Ik stel me even voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 16:50

Dankjewel Blijheid. Ik ben er ook blij mee, eindelijk weer paardrijden. :)

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ik stel me even voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:54

Welkom :)

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Ik stel me even voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:13

Welkom op Bokt! Je hebt nogal wat meegemaakt, ik hoop dat je nog lang kan genieten van het paardrijden!

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Ik stel me even voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:26

Welkom op bokt!

En trek je vooral niet aan wat anderen vinden over het "niet stoer" zijn, Het gaat erom wat je gelukkig en blij maakt, en wat anderen daarover zeggen is niet belangrijk! :D

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 17:41

Bedankt allemaal voor de warme welkom.

@zoolgangster thank you insgelijks

@OutOfTheWood Dat heb ik inmiddels wel door :P Het is een gedachte die de meeste mannen nou eenmaal hebben (behalve de gene die paardrijden natuurlijk) terwijl het vroeger meer een mannen ding was. Ook in veel landen is het nog steeds meer een mannen ding maarja ik zie liever mannen en vrouwen paardrijden, is gezelliger! :D
Laatst bijgewerkt door mojo100 op 16-02-17 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Barendshoeve
Berichten: 960
Geregistreerd: 10-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:42

Welkom Welkom!

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:47

Welkom Mo! Wat leuk dat je toch bent gaan rijden. Het gaat er niet om wanneer je begint, maar dát je begint :)

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Re: Ik stel me even voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 18:06

danku voor de fijne welkom

@minimus dat is zeker waar! Ik vind het super dat er zo veel verschillende leeftijden zijn binnen het paardensport. Ik was bang dat ik bij 12 jarige meiden terecht zou komen _O-

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Ik stel me even voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:04

Hahaha nee hoor! Is, zoals je zelf zegt, van alle leeftijden :D

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Ik stel me even voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:31

Welkom Ben hier ook sinds vandaag.