Kim / Calypso

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Kim / Calypso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-12 17:14

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier al heb ik vaak info van dit forum afgehaald. Daarom werd het tijd om me eens aan te melden!

Mijn naam is Kim en woon in Doornenburg. Ik rijd paard sinds ik jong ben. Het is altijd recreatief geweest, heb zelfs nog nooit een wedstrijd meegedaan.
Ik ben dierenartsassistente maar daar kon ik helaas geen werk in vinden. Regel nu zo'n 1,5 jaar autoschades bij de OHRA / Delta Lloyd.

Zelf heb ik nooit paarden gehad. Eerst was het in de manege, toen 2 verzorgpaarden en nu het paard van vriendlief. Ze heet Jasmijn en is 20 jaar oud. Helaas wat last van artrose en daardoor vaak kreupel.
Het blijkt dat als je in de paardenbranche zit dat het 'stoer' is om ook de vader op te noemen van je paard :')
Jasmijn is een nakomeling van Rexx Magna XX. Ze is super lief (ja echt, ook al zou je dat aan pappa niet aflezen). Ze werkt graag voor je en is heel aanhankelijk en kroelerig. Alleen jammer dat ik maar 10 keer op haar gereden heb afgelopen jaar.

Na een traject bij paarden chiropractor Steffie van der Laarse is het wel veel beter met haar. Helaas speelt haar leeftijd natuurlijk ook parten.
Naast Jasmijn rij ik een paard op dezelfde stal. Die van mijn zwager genaamd Lista. Dit is wel een vurig paardje. Nooit echt gedisciplineerd gereden en heeft daarom nu kuren; wegrennen bij opstappen is de grootste. Ze blijft NIET stilstaan. Word 1 keer in de 2 weken bereden dus kan het Lista ook niet kwalijk nemen. Wil wel met haar aan de slag want als je eenmaal op Lista zit, dan is het een heel mooi paardje :) Daarnaast vind ik haar ook een uitdaging, juist omdat ze zo vurig is. Dit was mijn vorige paard Noran ook en na verloop van tijd waren we ook echt een team!

Filmpjes zeggen meer dan foto's *\o/*

Jasmijn:


eh, houding Kim! je zit te ver naar voren :P
'Ja maar ze is zo groot en lang! De teugels zijn te kort' O:)

Noran: (ik ben diegene met het rode dekje en het paard wat hooikoorts heeft)


Heb het wel altijd getroffen met lieve paarden. Een tinker, een kwpn trekpaard (Noran), al was hij in het begin een wat minder lief paard. Op het zadel zat standaard een bokriempje, dus kan je nagaan.

Het uitgangspunt bij mij is een basis van vertrouwen. Als dit er niet is zal het nooit gaan werken tussen mij en mijn paard. Ik lees en schrijf met paarden, vertel ze hele verhalen en dit klikt tot nu altijd eigenlijk wel.
Ik zie wel eens dames die echt harken met het paard tot bloedens toe in de mondhoeken.. schelden op het beest en maar doorgaan en doorgaan. Uiteraard ligt dit aan het paard, dat snappen jullie ook wel ;)
Ik zie ervanaf dat ze plezier hebben in het paardrijden >;) niet dus.. dit kan ik niet begrijpen.

Lista is vrij springerig en bang (mijn conclusie hiervoor is het aandachtsgebrek) en die wil je zo omver lopen als je erbij in de stal staat.. Dit maakt me wel wat angstig soms. Maar goed, daar leren we weer van he ;)

Ik hoop dat ik veel kan leren van jullie verhalen en hoop jullie ook die van mij. Ik ben een opperspammer en heel erg verslaafd aan fora.

groetjes Kim


Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-12 11:46

Destino schreef:
Welkom op bokt :) , leuk paard heeft je vriend! :)


Dank je wel!

Ik vind het paard alleen te groot voor me. Ze heeft zo'n lange hals dat ik eerst niet goed bij de teugels kon! Ja zo lang ja...
Aangezien ze zo stijf als een hark is kon ze heel lastig buigen met haar hals waardoor ik mezelf ben gaan aanleren om meer naar voren te gaan rijden. Ik zie dit nu heel erg op Lista, hoor heel de tijd: 'rechtzitten Kim' _O-

Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-12 17:32

Dit is Lista waar ik momenteel op rij. Dit is de 2de keer dat ik erop ging zitten:

http://www.youtube.com/watch?v=D_egBZaiUcA

Helaas is het been van Jasmijn dik en warm.. paard is 21 jaar en heeft last van artrose.
Ik heb zo het vermoeden dat we gaan aansukkelen met Jasmijn.. ze heeft al meer dan 1 jaar niet constant gelopen. 1 keer 3 weken achter elkaar goed kunnen rijden.. toen weer kreupel.
Dit was iedere keer met het voorbeen. Nu is het links achter wat dik en warm is...

Wat denken jullie?

Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-12 22:49

Helaas hebben we onze Jasmijn begin deze maand moeten laten inslapen. Een hele moeilijke keuzen, maar uiteindelijk voor haar de juiste.

Ik mis haar wel heel erg. Je hobby is opeens ook 'weg'. Geen stallen meer doen, geen verhalen meer die we delen enzo..

nu ben ik toch stiekem hier en daar op zoek gegaan naar een nieuw maatje. Toch lastig hoor, vind maar prcies wat je zoekt!!

We hebben alle tijd.

note to myself:
Ik zoek: tussen 6 en 10 jaar (niet te groen waar ik niks mee kan, niet te oudzodat we nog lang van elkaar kunnen genieten. Hoop nl dat er de komende 10 jaar zeker samen zullen zijn).
vanaf de 1:65:
lief, liever, liefst. Niet al e duur, het is en blijft recreatief met af en toe eens een onderlinge wedstrijd.

mocht iemand in, of in de buurt van Gelderland zo'n paard staan, let me know!

Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-12 11:19

hallo allemaal,

ik ben gewend om mijn eigen topic up-to-date te houden, dus hoop dat jullie het leuk vinden.

In april zijn wij gaan kijken naar een ander paard. Je mist toch wel wat in de avonden en weekenden, dus die keuze was snel gemaakt.
We hebben gekozen voor een Florett As x Rex Magna. Rex was de vader van ons vorig paard, nu de opa van dit paard.

Een foto *\o/* :

Afbeelding

Ik heb mijn paardje nu 11 weken.

En ik twijfel of ik de filmpjes zal laten zien van de vooruitgang die we geboekt hebben in die 11 weken. Ik heb nooit echt lessen gehad tot ik mijn vriend leerde kennen. Toen heb ik met Jasmijn een half jaar lessen gevolgd, en nu dan ook met Valentino.

Gezien dit gegeven ben ik er toch best wel trots op, wat we nu al kunnen samen :+
(lees, wat ik heb geleerd, hij kan het al _O- )

Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-12 13:57

Dank jullie wel :o

En nog een leuke bijkomstigheid, hij is ook super lief!!! Daar hebben we hem ook echt op uitgekozen. Wij zochten niet zozeer naar een mooi uitziend paard, maar we kozen echt op karakter. Hij doet echt geen stap verkeerd. Super mak in het verkeer. Alleen vond hij gisteren een gevlekte pony wel heeeeeel eng :')

wat een skattie dan :)

Op 25 augustus kan ik me inschrijven voor een impulswedstrijd. Ik heb (nog) geen startkaart en vind het zonde om er nu nog 1 aan te schaffen. Impuls is dan ideaal, hoef je alleen lid te zijn van de KNHS.

Nu heb ik alleen nog nooit een wedstrijd gereden (heb dus nooit een pennytijd gehad zeg maar _O- ) en zit er nu sterk aan te denken om me in te schrijven voor deze impuls wedstrijd in Ede.....

doet ze het of doet ze het niet :')

Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-12 11:49

Dus... niet gedaan -O-

Laten we zeggen dat het mij ontbrak aan lef :')

Wel een onderlinge wedstrijd gedaan de 9e september. Met knikkende knietjes die ring in.. Dezelfde ring waar ik iedere week minimaal 1 keer les heb.. Maar ik ging als een speer.. Bij iedere stap verkrampte ik mijn knieen en ik maar prikken met mijn spoortjes in die buik...

en hij maar harder.... en HARDER.... EN HARDER!!!

Niet heel slecht, maar zeker niet goed. 166 puntjes. Als commentaar veel spanning (JOH! _O- ) En ik maar denken 'Dat doen we ff!'

4 november nog een poging *D

Wel een leuk filmpje van mijn zitles. Jaja, het rijdt al 15 jaar paard en het moet nog zitlessen nemen >;)
Maar heb er zeker wat aan! Ik zit nu veel beter en losser met de beentjes. Natuurlijk moet ik de meters nog maken, maar ik merk al veel verschil!

Hier gewoon op Valentino, braaf paard! Voor het eerst aan de slof om de ontspanning in de rug optimaal te krijgen. En ik als een stuntel op zijn rug. Een braver kan ik me niet wensen! <3



Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-12 11:24

Afgelopen weekend sinds lange tijd weer buiten gereden! Heerlijk langs de lange dijk van de Rijn.
Met nog 3 andere paardjes hebben we denk ik wel een rondje gemaakt van zo'n 20 kilometer!

Die van mij is wel het meest rustig gelukkig. De andere zweette al gauw en waren wat onrustig, terwijl die van mij lekker relaxed achter de groep aanreed :)
Hij heeft geen drang om voorop te lopen, vindt alles prima en kan ook zo ingehouden worden als hij eens schrikt van een plots vluchtende gans :+

Alleen stalen platen bij een wegversperring vond hij heeeeel eng, en daarmee ik ook natuurlijk :') Liep hij te dartelen enzo en dan is het voor mij klaar. Gelukkig kreeg ik hulp!

Hier een plaatje van mij en Valentino:
Afbeelding

Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-13 12:58

Ondertussen ook druk met het behalen van mijn instructeurs opleiding. Alleen dan voor hondentrainer ;)

Afbeelding Afbeelding


Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-13 12:11

Bedankt voor je interesse! Nou... ehh.. meneer wilde de trailer niet in en we waren 10 minuten te laat (en had nog niet ingereden).
Toch gewoon gegaan, want meneer moet weten dat als hij staakt, er niets verandert aan de plannen.

Ik kon wel na een half uurtje inrijden starten, maar ik was zo boos op meneer dat ik dit niet gedaan heb.

18 mei moet ik weer!

Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 21:01

Hoi Bieneke, leuk dat je hebt gereageerd!

Ik ben hier lang niet meer geweest. Druk geweest met trouwen enzo :D

Wat heb ik toch een knappe vent he!?

Afbeelding

Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 11:19

Dank je wel Blensink. Leuk paard en veulen heb je! Ik ben getrouwd op 28 september j.l. We hebben Valentino (Tinus) nu 1,5 jaar en het is een schatje. Hij is een relaxed, trouw paard. Doet alles voor je en zal geen bok geven. Voor mij is het een ideaal paard!

Als ik dan toch 1 puntje moet geven, dan is het wat lastig om hem vast te zetten. Hij heeft wel eens schrikmomenten, waarbij hij weet dat hij 600 kilo weegt.. kapot halster/ touw tot gevolg. Ik moet hem dus altijd los hebben staan, en dat is wel eens lastig met opzadelen bijvoorbeeld. Dan wil hij wel eens aan de wandel gaan :))


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker