nu al bijna 2,5 jaar niet ongesteld ???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

nu al bijna 2,5 jaar niet ongesteld ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 11:29

De meeste zouden dit waarschijnlijk niet erg vinden .
Maargoed ik vraag me dus wel af of het normaal is .
Ik zal het verhaal een beetje uitleggen .

In november 3 jaar geleden ben ik bevallen van mijn jongste dochter Gelijk na de bevalling kreeg ik een kuur prednison om mijn darm rustig te maken ( ik heb de ziekte van crohn .)
kuurtje van +- 6 mnd gehad en in die 6 mnd niet gemenstrueerd .
Net na het kuurtje begon de menstruatie weer op volle gang .
Ik via huisarts naar gynacoloog omdat ik nu inmiddels 2 kinderen heb die dwars door de pil heen zijn gekomen moest ik toch een ander voorbehoeds middel voordat ik een compleet elftal bij elkaar produceerde .
Met de gynacoloog alles doorgesproken en we kwamen uit op 1 x in de 3 mnd de prikpil .
Dit heb ik 1 jaar gebruikt maar merkte toch dat het niet super ging icm mijn darm en iomhuisarts gestopt met prikpil .
In dat jaar heb ik niet meer gemenstrueerd .
Huisarts adviseerde mj te wachten tot het vanzelf op gang kwam en dan weer om de tafel over welk voorbehoedsmddel het dan gaat worden .
in de tussentijd nog bij gynacolog geweest omdat ik het niet vertrouwde omdat het zolang weg bleef .
Deze had echo gemaakt en zag wel iets zitten in baarmoeder maar kon gen reden zijn voor niet te menstrueren en had waarschijnlijk nog met de bevalling te maken .
Ze gooide het op ondergewicht ik woog op dat moment 50 kilo en behoor 56 kilo te wegen .
Door mijn ziekte schommel ik veel met mijn gewicht maar zelfs toen ik 38 kilo woog menstrueerde ik voorheen gewoon .
Toch naar huis gestuurd om het aan te kijken .
In de tussentijd met mijn internist alles doorgesproken omdat ik toen ik stopte met prikpil ik een niew medicijn ging uitproberen en of het daar niet aan kon liggen .
Deze had dat verder nog nooit meegemaakt en kon het niet aan liggen .
Half jaar geleden toch maar weer afspraak gemaakt bij gynacoloog en deze zei tja mevrouw gebeurd wel meer na gebruik prikpil en zonder verder onderzoek weer naar huis .

Maar toch om een of andere reden zit het me de laatste tijd helemaal niet lekker .
Heb het er met mijn huisarts over gehad en deze ze mij dat ik een hormonen spuit kon laten zetten om de boel op gang te brengen . Dit moet ik eerst weer met mijn internist gaan overleggen of dat haalbaar is met mijn medicijnen .
Maar dan nog ik wil gewoon weten wat er mis is en blijf in het cirkeltje zitten huisarts gynacoloog en internist en kom na mijn idee geen stap verder zo .
Ook nog het probleem dat ik dalijk dus gewoon ineens de 3e op komst kan hebben doordat ik nu geen voorbehoeds middel heb .
Zolang ik niet menstrueer komt er ook geen eitje heeft gynacoloog mij verteld maar voor je 1e menstruatie kan er een eitje vrijkomen .
Nu wil ik zelf geen kinderen meer en zit dus ook niet te wachten op en 3e .
( tenzij ooit uitgevonden gaat worden dat mannen kinderen kunnen krijgen dan wil ik er nog 3 Bloos ).

Wat adviseren jullie mj .
Toch maar wachten tot ik weer keer ga menstrueren .
Of weer huisarts bellen ( deze man snapt niks van mij en mijn wil om ongesteld te worden )
Seccond opinion .
Of iets anders .

En heeft iemand toevallig in dezelfde situatie gezeten .

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: nu al bijna 2,5 jaar niet ongesteld ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:43

ik zou nog eens om de tafel gaan met de huisarts, aangeven dat je tot op de bodem uitgezocht wil hebben waarom je niet ongesteld word (hormoon rpobleem, lichamelijk probleem , of wat dan ook )
ik kan me je zorgen hierom heel goed voorstellen , en zou ook willen weten waarom het komt ,

mocht er nu weer door je HA en door de gyn en de internist niet echt actie ondernomen wordne zu ik toch een second opinion halen bij een andere HA, of gewoon een ander ziekenhuis ...

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: nu al bijna 2,5 jaar niet ongesteld ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:24

Sjeuh, das wel een erg lange periode hoor. Tijdens een onderzoek kwam naar voren dat er wel wat zat, maar dat dat de oorzaak niet kon zijn. Heb je al laten uitzoeken wat datgene is wat daar zit? Kan best zijn dat je eens gecurateerd moet worden om de boel op te schonen..heb je wel je menstruatiepijntjes, het idee dat het eraan zit te komen, maar dus niet doorzet?

Net als wat Draumpje zegt, onderzoek eisen, leg uit dat je je ongerust maakt en gewoon je baarmoeder en eierstokken onderzocht wilt hebben. Veel succes, niet laten afwimpelen hoor.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: nu al bijna 2,5 jaar niet ongesteld ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:26

ik weet alleen dat ik 2 jaardoor die prikpil een hele rare cyclus heb gehad. en ik heb hem maar 1 keer gekregen. schijnt normaal te zijn dat je lichaam daar zo van slag van raakt. als jij je er nie t prettig bij voelt moet je gewoon naar je huisarts, het geval uitleggen en wat je er bij voelt en denkt en evt een second opinion aanvragen...

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: nu al bijna 2,5 jaar niet ongesteld ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 17:02

Amy77 schreef:
Sjeuh, das wel een erg lange periode hoor. Tijdens een onderzoek kwam naar voren dat er wel wat zat, maar dat dat de oorzaak niet kon zijn. Heb je al laten uitzoeken wat datgene is wat daar zit? Kan best zijn dat je eens gecurateerd moet worden om de boel op te schonen..heb je wel je menstruatiepijntjes, het idee dat het eraan zit te komen, maar dus niet doorzet?

Net als wat Draumpje zegt, onderzoek eisen, leg uit dat je je ongerust maakt en gewoon je baarmoeder en eierstokken onderzocht wilt hebben. Veel succes, niet laten afwimpelen hoor.


Nou volgens de gynacoloog zou het littekenweefsel of een boompje ofzo.
Ben er eigenlijk verder niet op in gegaan omdat mijn eerste dochter via keizersnede geboren is het klonk toen heel logisch maar op een of andere manier kan ik het ook weer niet loslaten .

Menstruatie pijntjes en al die dingen die ik vroeger zo haatte heb ik dus ook niet meer .
En het klinkt raar maar toch mis je het nu wel .
Gewoon omdat het niet gaat zoals het hoord.

ikenindi schreef:
ik weet alleen dat ik 2 jaardoor die prikpil een hele rare cyclus heb gehad. en ik heb hem maar 1 keer gekregen. schijnt normaal te zijn dat je lichaam daar zo van slag van raakt. als jij je er nie t prettig bij voelt moet je gewoon naar je huisarts, het geval uitleggen en wat je er bij voelt en denkt en evt een second opinion aanvragen...


Dus zelfs bij jou is na 1 x de prikpil gehad te hebben je hele cycles in de war .
Menstrueeerde je ook helemaal niet of heel ontregeld .

echt als dit zo hoort te zijn en ik dit van te voren geweten had was ik er nooit aan begonnen .

Ik ga morgenvroeg de huisarts eens benaderen tijdens telefonisch spreekuur en ga het nog maar eens voorleggen .