Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
NadjaHuJarig

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-07 17:21

Hallo allemaal!

Ik krijg binnenkort een voorste kruisband reconstructie. Ik heb een aantal jaren geleden mijn kruisband afgescheurd en krijg binnenkort dus een "nieuwe".
Ik weet dat er een lange herstel periode aan zit te komen maar ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Wie heeft dit nog meer gehad en hoe lang duurde het voordat je weer voor het eerst op je paard zat? Wat waren verder jullie ervaringen? Wat is je vooral tegen gevallen?

Groetjes!


NadjaHuJarig

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-07 21:26

Helemaal niemand die er ervaring mee heeft? Ik weet zelf wel dat revalidatie laaaaaang gaat duren maar ben gewoon erg benieuwd wanneer jullie bijvoorbeeld weer zonder krukken liepen, of weer konden rijden. Dat soort dingen. Lachen

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:11

Mijn zoon... nu 21... heeft een kleine 3 jaar geleden een voorste kruisband reconstructie gehad.
Er is uit een gedeelte van zijn pattela pees een nieuwe kruisband gemaakt.
Deze is met schroefjes vastgezet op botuiteinen.
Er zaten 17 hechtingen op zijn knie en nog 2 aan de zijkant waar de drain heeft gezeten.
Hij heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, 6 weken op krukken moeten lopen en ong. 9 maanden fysiotherapie gehad.
Voor hij weer aan het voetballen was heeft ongeveer 1 jaar geduurd.

Als je nog meer wilt weten hoor ik van je... groetjes en sterkte... Britt

Ps: ik kan je wel een foto toesturen van net na zijn operatie... weet je hoe het eruit kan gaan zien.

Figaro

Berichten: 2565
Geregistreerd: 08-05-03

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:19

Ik heb tijdens mijn stages wel diverse mensen gezien met een vkb reconstructie. Dus als je nog vragen hebt PB me maar Knipoog
Waar word je geopereerd?
Het klopt dat de revalidatie lang is, maar persoonlijk vind ik dat je ervoor moet gaan, zeker als je nog een beetje een actief (sportief) leven wil leiden.

And if you don’t feel good
What are you doing this for

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:22

Ik lees even mee,ik heb in juli mijn voorste kruisband afgescheurd en dat wil nog niet echt.
Ik weet nog niet wat de toekomst gaat brengen maar blijf dit topic toch even volgen.

NadjaHuJarig

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-07 11:34

Bedankt allemaal! Ik zie er ook wel een beetje tegenop, maar het moet nu echt een keer gaan gebeuren. Loop er al jaren mee rond en tot nu toe ging het eigenlijk altijd best redelijk. Laatste half jaar begin ik er echter meer last van te krijgen. De orthopeed vond de stabiliteit in mijn knie ook behoorlijk achteruit gegaan. Ik moet er dus binnenkort aan geloven...

Lianne84: Ik wordt in Emmen geopereerd.

Dwertje: heel veel succes ermee! Heb er ook best een poos zo mee rond gelopen, wat best goed ging. Loop je wel bij een fysio? Die kan je helpen om je been sterker te maken. Dit heeft bij mij heel erg goed geholpen.

Britt: bedankt. Heb eerlijk gezegd niet zoveel behoefte aan een foto. Kan er slecht tegen om vantevoren te zien wat mij te wachten staat No Cheer Is het nu wel helemaal goed met je zoon? Kan hij alles weer volop?

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:42

Nou, de orthopeed heeft hem "aanbevolen" het voetballen te laten voor wat het is, dat vond mijn zoon geen optie.
Hij voetbalt gewoon maar of hij zijn oude niveau ooit nog terug krijgt ?
Het blijft toch een zwakke plek.
Daarnaast is zijn spiermassa aan het geopereerde been een stuk minder dan aan het andere... maar, zo consequent met zijn oefeningen was/is hij ook niet.

Quote man: de meeste sporters die hij kent (man is voetbaltrainer) hebben toch het eerste jaar veel last van spierblessure's... dus zoveel mogelijk krachttraining doen om alle spieren weer op kracht te krijgen.

Mocht je nog vragen hebben lees ik het hier wel. Sterkte !!!

BibicheB
Berichten: 604
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Amerongen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:59

Mijn oude buurjongen heeft een hersteloperatie aan zijn voorste kruisband gehad. Hij is goed hersteld maar het heeft wel een tijd geduurd! Inmiddels is hij weer een fanatiek atletiek beoefenaar en dat gaat prima.

Een vraagje aan de mensen die hun kruisband afgescheurd hebben, inclusief de TS:

Hebben jullie veel last van het gemis van de kruisband? Ervaren jullie belemmeringen na het afscheuren van de kruisband? Kunnen jullie (veel) dingen niet meer of met pijn? Hoe lang is het geleden dat jullie je kruisband gescheurd hebben en doe je iets om het te verbeteren (behalve een operatie dan).

Ik heb inmiddels ruim 3 jaar geleden oa mijn kuisbanden afgescheurd. De achterste kruisband is vastgezet in de operatie waarbij ook mn knie/been weer gemaakt werd (had ondermeer 7 breuken rond mn knie en dat knobbeltje aan de buitenkant van je knie was helemaal afgespleten dus alles zit vast met ijzer). De voorste kruisband konden ze tijdens deze operatie niet vast zetten (dat was te veel), en dat zou in een latere operatie gedaan moeten worden.

Ik heb echter helemaal geen last en de stabiliteit van mn knie is verbazingwekkend volgens mijn chirurg (VU Amsterdam). Ik kan weer skiën, paardrijden e.d. Alleen schaatsen, skeeleren etc waag ik me niet aan, heb het niet geprobeerd maar lijkt me niet geschikt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! En of jullie veel verslechtering ervaren in de loop van de tijd.

Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:03

ik ben alweer 12 jaar geleden geopereerd aan mijn kruisbanden ook bij mij is er een "nieuwe" ingezet (stuk knieband als kruisband erin)
ik heb toen een ruim half jaar fysiotherapie gehad en eerst enkele weken met krukken gelopen..
mij werd verteld dat ik een half jaar tot een jaar niet mocht paardrijden en ik heb het toen 2 mnd volgehouden toen kroop ik er weer op..
het was mijn linkerknie dus moest wel rechts opstappen maar het ging prima...
Rustig aan begonnen en het ging al snel weer goed nergens last van gehad...(al was mijn arts er niet zo blij mee Knipoog )
De eerste weken na de operatie waren niet fijn...je moet echt opnieuw leren lopen, de eerste keer zonder krukken leek ik net zo'n gans die aan het waggelen was..
Maar het scheelt natuurlijk van persoon tot persoon de een is eerder genezen als de ander..

succes..


..............................♥♥♥♥♥♥♥ Dag lieve desje.....*20-04-1993 - 14-12-2010* ♥♥♥♥♥♥♥...........................

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:52

Ik heb mijn kruisband gescheurd in juli van dit jaar.Tot op heden volg ik nog steeds fysio maar dat gaat niet zo best.Afgelopen maandag is tijdens de fysio mijn knie op slot geschoten en ze kregen het er niet uit.
Pas de volgende dag schoot mijn knie weer los.Maar ik doe veredr wel weer alles met mijn knie.Ik heb er weinig last van.Zelfs paardrijden kan ik weer gewoon.De arts zei dat ik niet mocht voetballen en tennissen.
Maar die sporten was ik toch al niet van plan.
Ik moet dus gewoon nog een lange tijd bij de fysio zijn om m ijn knie sterker te maken.Ik zie wel wat de toekomst brengt.Ik heb geen zin in een operatie op het moment want heb mijn buik vol van ziekenhuizen.
Ik ben nu 3 weken uit het ziekenhuis nadat ik er 2 weken in heb gelegen door een val van mijn paard.
Dus laat mij voorlopig maar fysio volgen dat vind ik op het moment het beste.

BibicheB
Berichten: 604
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Amerongen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:20

@ dwertje: Ik kan het me voorstellen! Ik heb ook genoeg ziekenhuis gezien voor (hopelijk) de rest van mn leven! Als je een goede fysio hebt kan hij/zij trouwens bijzonder veel voor je doen en zal je ook wel snel verbetering merken!

Ik was bijzonder eigenwijs en volhardend (ik ga weer lopen, ik ga weer lopen, ik ga weer lopen! Hoezo zal ik nooit meer kunnen lopen, ik zeg je toch dat ik weer ga lopen) en mocht na twee maanden beginnen met fysio. Na een aantal maanden heel intensief fysio (3x in de week) kreeg ik het advies mn beenspieren sterk te houden zodat deze het gemis van de kruisband op kunnen vangen. Dit lukt prima!

Het schijnt toch echt beter te zijn je kruisband wel te hebben maar ik ben best een beetje bang voor de operatie en denk in mn achterhoofd altijd: wat ze beter kunnen maken kunnen ze ook slechter maken. Hele foute gedachte, ik weet het! Ik zou graag horen of anderen na het scheuren van een kruisband na verloop van tijd een achteruitgang ervaren hebben.

@TS: Wanneer zal je geopereert worden? En ervaar je momenteel veel belemmeringen? Veel sterkte in ieder geval! Ach gut

Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever.

NadjaHuJarig

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-07 15:30

:@BibicheB: Ik word waarschijnlijk in december geopereerd. Niet echt een fijne maand met kerst enz maar heb er zelf voor gekozen omdat t beter uitkwam met school enz. (en er was een lange wachtlijst maar in december willen veel mensen niet en kan ik er dus waarschijnlijk makkelijker tussen Knipoog )

Ik heb 5 jaar lang rond gelopen zonder kruisband. 2 jaar geleden hebben ze het pas vastgesteld dmv een kijkoperatie. Ook heb ik beide menisci in mijn knie voor 1/3 eraf gescheurd.
Ik heb er nooit veel last van gehad, ik moest er vooral rekening mee houden. Ik laat veel dingen omdat ik weet dat als ik het doe ik weer door mijn knie ga en ik dan weer een paar dagen met een dikke knie rond loop. Op zich gaat dat wel goed maar af en toe gebeurt het wel dat ik niet oplet en ik er toch doorheen ga. Het laatste half jaar werd dit steeds meer en ben ik toch weer naar het ziekenhuis gegaan. De orthopeed vond mijn knie zodanig achteruit gegaan dat hij mij wel aanraadde om te gaan opereren.

@dwertje: klinkt niet zo fijn! Als ik jouw verhaal zo lees dan zou jij ook wel eens iets met je meniscus kunnen hebben. Slot klachten wijzen daar vaak op. Hier had ik ook altijd wat last van. Na de kijkoperatie hebben ze het loshangend stukje meniscus weggehaald en sindsdien nergens meer last van. Maar kan me voorstellen dat je er nu geen zin in hebt, het is ook niet niks. Heel veel succes ermee!

@deschels: Een half jaar tot een jaar niet rijden?? Dat gaat mij ook echt niet lukken! Maar ja, zal mijn best maar moeten doen Knipoog Het leren lopen lijkt me echt het ergst. Kan me niet voorstellen dat ik voor alles afhankelijk ben van iemand. Autorijden mag in het begin ook niet hoorde ik, dus moet iemand me elke keer overal naar toe rijden...

@britt: mooi om te horen dat hij bijna alles weer kan! Ik hoef nie te voetballenoid.Ben blij als ik gewoon weer lekker mag rijden en niet constant hoef op te letten wat ik doe omdat ik er anders misschien alsnog wel door ga. De laatste keer dat ik erdoorheen ben gegaan was trouwens toen ik met de hond aan het stoeien was op het strand. Ik deed niet eens zo heel erg gek maar stapte met mijn voet in een kuil, en bam daar lag ik alweer... Was niet leuk!

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:49

lorvxy schreef:
@deschels: Een half jaar tot een jaar niet rijden?? Dat gaat mij ook echt niet lukken! Maar ja, zal mijn best maar moeten doen Knipoog Het leren lopen lijkt me echt het ergst. Kan me niet voorstellen dat ik voor alles afhankelijk ben van iemand. Autorijden mag in het begin ook niet hoorde ik, dus moet iemand me elke keer overal naar toe rijden...


ik was toen net bezig met mijn rijbewijs en dat heb ik ook uit moeten stellen...ik kon de koppeling niet indrukken...
Als ik nu in een file ofzo sta dan hou ik het ook niet lang vol...en dat is dan 12 jaar later...
Bij lange ritten op mijn paard dan word mijn knie ook nog steeds stijf...
maarja dit zijn opzich kleinigheidjes en daar is goed mee te leven, voor de rest kan ik alles weer zelfs skieen...


..............................♥♥♥♥♥♥♥ Dag lieve desje.....*20-04-1993 - 14-12-2010* ♥♥♥♥♥♥♥...........................

NadjaHuJarig

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-07 16:15

Stijfheid enzo heb ik nu ook vaak en ik hoop eigenlijk dat dat straks wat beter is. Vooral als ik lang heb gezeten in bijvoorbeeld de bus of zo, heb ik daar last van. Ik zal het allemaal wel zien, veel slechter kan het niet worden, denk ik maar.

goofyM

Berichten: 291
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:01

Mijn vriendje heeft een knieband reconstructie gehad en daarbij is meteen zijn meniscus gehecht.
Daardoor heeft hij langer met krukken moeten lopen. Hij is in september geopereerd en loopt sinds 2 weken pas zonder krukken. En 2x in de week fysio. Maar het gaat nu heel goed, hij is heel fanatiek met sporten, dat kan nu dus niet, dus hij is heel fanatiek met zijn oefeningen thuis. Ik denk zelfs dat hij nu wel weer op het paard kan zitten na ruim 2 maanden.
Succes en sterkte met je operatie!

NadjaHuJarig

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-07 16:55

Wow, nu pas zonder krukken? Dat heeft dan nog best lang geduurd... Hoop dat het nu de goede kant op gaat!
Ik denk inderdaad ook dat door veel te oefenen je sneller herstelt. Tenminste, daar hoop ik op.
Had het laatst trouwens over met een stalgenootje, haar instructrice heeft het ook gehad. Zij vertelde dat haar been meteen na de operatie ergens in werd gehangen en automatisch bewogen. Hierdoor had ze vrij snel haar beweegelijkheid terug. Zij kon ook vrij snel weer beginnen te rijden. Heeft 1 van jullie hier weleens van gehoord?

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 00:21

Mijn zoon heeft al een paar uur na zijn operatie met zijn geopereerde knie/been op zo'n machine gelegen.
Die machine laat je kniegewricht buigen, is instelbaar in een aantal graden.

Ik heb ook hier een foto's van, maar goed, je vertelde al dat je niet zo'n behoefte hebt aan foto's Knipoog

Nogmaals sterkte en succes !

NadjaHuJarig

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-07 00:32

Ok, vond hij dat erg zeer doen? Kan me er echt niks bij voorstellen, maar lijkt me best pijnlijk als je net uit de O.K. komt... Geen idee trouwens of ze dat ook bij mij gaan doen hoor.

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:17

Die machine is in graden instelbaar, wat ik me er van herinner moest het geopereerde gewricht zodanig kunnen buigen dat hij in staat was om thuis trap te kunnen lopen.
Pijn is relatief, wat de één als pijn ervaart, stelt bij de ander niets voor.
Hij heeft na zijn operatie zowiezo morfine, diclofenac en paracetamol gehad. Daarnaast nog een infuus en een poosje zuurstof.
Voor deze operatie stond vier dagen verblijf in ziekenhuis, het zijn er uiteindelijk maar twee geworden.

Btw: Ik hem hem nadien 6 weken fraxiparine moeten injecteren... een soort van bloedverdunner.

NadjaHuJarig

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-07 15:48

Het is ook wel zo dat pijn relatief is. Kan ook best wel wat hebben hoor Lachen
Waarvoor de bloedverdunners? Tegen trombose of zo?

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:04


NadjaHuJarig

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-07 01:15

Bedankt voor de link! Zal het later even beter doorlezen.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:05

lorvxy schreef:
Ok, vond hij dat erg zeer doen? Kan me er echt niks bij voorstellen, maar lijkt me best pijnlijk als je net uit de O.K. komt... Geen idee trouwens of ze dat ook bij mij gaan doen hoor.


Ik heb ook zo'n machine gehad dezelfde dag en ik vond dit helemaal niet pijnlijk...ik had zoiets van stel hem maar in op meer graden maar ze doen iedere dag een beetje erbij tot je 90 graden (geloof ik) kunt buigen..

wel heb ik aan 1 kant van mijn knie (naast het litteken) vrijwel geen gevoel, dat is maar een stukje maar het voelt erg raar maar erg is het niet..


..............................♥♥♥♥♥♥♥ Dag lieve desje.....*20-04-1993 - 14-12-2010* ♥♥♥♥♥♥♥...........................

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:14

Hier nog 1,

Heb 3 jaar terug in December door een scooter ongeluk mijn voorste kruisband helemaal kapot gescheurd. Het heeft me even flink zeer gedaan en een dikke knie opgeleverd.
Krukken lopen ging niet toen omdat ik mijn hand ook in het gips had (haha ja tuurlijk Tong uitsteken) dus heb een tijdje rond gestropeld. 2 jaar terug in Mei ben ik eindelijk geopereerd aan mijn kruisband, Ze hebben er een spier uit mijn uitgehaald en als kruisband ingezet. En met pinnen vast gezet. Ik heb in het begin wel even pijn gehad maar dit viel reuze mee. (kwam er trouwens ook achter dat je niet net je operatie moet gaan huppelen:P op je goede been:P) Ik mocht gelijk met krukken lopen en moets mijn been ook echt gebruiken, Ik heb dikke 2 weken met 2 krukken gelopen daarna mocht ik met 1 kruk lopen (al liep ik meer dan de helft van de tijd zonde) Verder had ik 2 keer in de week fysiotherapie. Na heel wat maanden verder mocht ik eindelijk weer rustig beginnen met hardlopen. Dat is wel heel nieuw omdat je bang bent om toch je knie weer te belasten, (met hardlopen gebruik je je knieën namelijk als schrokdempers)
Na ongeveer 10 maand mocht ik weer rustig op het paard gaan zitten. moest dan nog wel uitkijken. Na bijna een jaar mocht ik weer gaan korfballen.

En nu mijn kruisband is alles goed mee, Hij is heel stevig en heb er weinig last van. Verder heb ik wel last van ander klachten in mijn knie waar niemand van weet waar het van komt. Maar ook dat gaat steeds beter.

TOen ik mijn kruisband kwijt was. heb ik een paar weken slecht gelopen daarna kon ik gewoon lopen en zelfs rennen,, En heb zelfs stiekum een beetje gekorfbalt,, Ik kreeg op een gegeven moment een brace die ik om moest doen en toen mocht ik echt weer korfballen Maar met zo'n ding speel je nog niet zo makkelijk.
Ik heb mijn kruisband niet echt gemist maar wist wel dat ik voorzichtig moest doen. En als ik geen nieuwe kreeg nooit meer zou kunnen korfballen.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

NadjaHuJarig

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-07 16:38

deschels schreef:
lorvxy schreef:
Ok, vond hij dat erg zeer doen? Kan me er echt niks bij voorstellen, maar lijkt me best pijnlijk als je net uit de O.K. komt... Geen idee trouwens of ze dat ook bij mij gaan doen hoor.


Ik heb ook zo'n machine gehad dezelfde dag en ik vond dit helemaal niet pijnlijk...ik had zoiets van stel hem maar in op meer graden maar ze doen iedere dag een beetje erbij tot je 90 graden (geloof ik) kunt buigen..

wel heb ik aan 1 kant van mijn knie (naast het litteken) vrijwel geen gevoel, dat is maar een stukje maar het voelt erg raar maar erg is het niet..


Dat stelt me al bestwel gerust. Natuurlijk is het bij iedereen anders maar als je alleen maar horro verhalen hoort wordt t niet leuker Knipoog

@maj0: Mooi dat je alles weer kunt! Dan ben je echt blij dat je et toch gedaan hebt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, daiswees, Domi_94, Galaika, Ilayla, Lalidan, Nathalie18x, Padoertje, Rije, Suliko, Wescha, YandexBot en 88 bezoekers