Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17962
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:43

Vragen kan altijd :j

Met alleen de onderkaak had ik vermoedelijk dezelfde dag naar huis gemogen, met de bovenkaak erbij zei de kaakchirurg al dat ze vrijwel iedereen een nachtje houden.
Maar als je er 10 uur moet zijn, ben je niet voor de middag aan de beurt. En dan gaat het er denk ik wel een beetje om hangen of dezelfde dag naar huis haalbaar is of niet. Veel daarvan hangt ook af van het ziekenhuis, de arts, de narcose, hoe makkelijk de operatie an sich gaat (ze zijn bij mij lang bezig geweest mijn bovenkaak links los te krijgen, langer dan verwacht, om maar iets te noemen) , hoe snel en makkelijk je wakker wordt, hoeveel pijn je hebt, hoeveel zorg je thuis eventueel zou kunnen krijgen, oftewel, van heel veel factoren. Ik zou met beide scenario's rekening houden :j Maar heeft je arts er helemaal niks over gezegd?

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?


Dyphusion
Berichten: 1023
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:54

Summerfly schreef:
Hebben er hier mensen toevallig gehad dat ze eind van de dag weer naar huis mochten na hun operatie? Ik moet er om 10u ‘s ochtends zijn, dus daardoor is mijn vader er nu van overtuigd dat ik niet hoef te blijven slapen :') zou ik wel heel fijn vinden, maar ik geef het weinig kans..


Ik moest om 7 uur daar zijn, operatie heeft ongeveer 2 uur geduurd (onderkaak + kin) en moest een nachtje blijven. Dag erna had ik in de ochtend meteen controlefoto, controle door kaakchirurg + reinigen door mondhygiënist, dus alleen maar fijn dat ik daarvoor niet vanuit thuis naar het ziekenhuis moest komen.

Summerfly

Berichten: 2901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:07

Lalidan schreef:
Vragen kan altijd :j

Met alleen de onderkaak had ik vermoedelijk dezelfde dag naar huis gemogen, met de bovenkaak erbij zei de kaakchirurg al dat ze vrijwel iedereen een nachtje houden.
Maar als je er 10 uur moet zijn, ben je niet voor de middag aan de beurt. En dan gaat het er denk ik wel een beetje om hangen of dezelfde dag naar huis haalbaar is of niet. Veel daarvan hangt ook af van het ziekenhuis, de arts, de narcose, hoe makkelijk de operatie an sich gaat (ze zijn bij mij lang bezig geweest mijn bovenkaak links los te krijgen, langer dan verwacht, om maar iets te noemen) , hoe snel en makkelijk je wakker wordt, hoeveel pijn je hebt, hoeveel zorg je thuis eventueel zou kunnen krijgen, oftewel, van heel veel factoren. Ik zou met beide scenario's rekening houden :j Maar heeft je arts er helemaal niks over gezegd?


Ik moet zeggen dat ik bar weinig informatie heb gekregen van mijn arts :n ik weet dat ze de onderkaak gaan verplaatsen (en boven twee verstandskiezen trekken) en dat is het zo’n beetje :+. Geen idee hoe het eruit gaat zien, hoeveel mm ze het gaan verplaatsen, hoe het zit met controle/vervolgafspraken.. ik kan me herinneren dat ze wel eens gezegd hebben dat als ik vroeg geopereerd werd ik idd niet hoefde te blijven slapen, maar wat is vroeg :roll:
Hij is verder gelukkig wel heel aardig, en ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt :=

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:03

Mij hadden ze voor de operatie ook niet heel veel verteld over wat ze precies gingen doen. Hier kijken ze meestal naar tijdens de operatie hoeveel mm etc. :-)

Ik moest trouwens 3 nachten blijven.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:30

Bij mij was de uitleg wat uitgebreider.

De kaakchirug had verschillende opties die konden. Daar de voor en na delen van besproken, waardoor ik wist hoeveel mm ze gingen schuiven enzo.
Ene optie was alleen bovenkaak, zou het niet geheel weg kunnen nemen. Wel minder risico. Risico op gevoelsverlies is bij de onderkaak veel groter.
Ik vond het erg fijn dat dat overlegd werd, het is toch jou gezicht. Als ik het risico op een gevoeloose lip niet had gewild had ik voor alleen bovenkaak kunnen gaan.

Ik heb ook nog gevraagd hoe het er ongeveer uit zo komen te zien, hierdoor kreeg ik een reconstructie. Daardoor bijna de operatie niet door willen laten gaan, vond het zo lelijk. Gelukkig is het daar niet op gaan lijken, dus die had ik beter niet kunnen zien.

Ik moest 2 nachten blijven, waarvan 1 op IC. Ik werd wel als 2de geopereerd, dus niet vroeg.
Korter dan 2 dagen blijven had ik niet prettig gevonden. Ik was zo slap door de zwelling en het grote bloedverlies. M'n ouders die durfde mij na de 2de nacht bijna niet mee naar huis te nemen, waren bang dat het nog niet ging.
Knapte thuis wel weer heel snel op!

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:47

Dyphusion schreef:
Summerfly schreef:
Hebben er hier mensen toevallig gehad dat ze eind van de dag weer naar huis mochten na hun operatie? Ik moet er om 10u ‘s ochtends zijn, dus daardoor is mijn vader er nu van overtuigd dat ik niet hoef te blijven slapen :') zou ik wel heel fijn vinden, maar ik geef het weinig kans..


Ik moest om 7 uur daar zijn, operatie heeft ongeveer 2 uur geduurd (onderkaak + kin) en moest een nachtje blijven. Dag erna had ik in de ochtend meteen controlefoto, controle door kaakchirurg + reinigen door mondhygiënist, dus alleen maar fijn dat ik daarvoor niet vanuit thuis naar het ziekenhuis moest komen.


Ik denk idd dat je sowieso één nacht moet blijven. Ik ben ook om 8 uur meteen geholpen maar mocht de eerste 24 uur niet rechtop staan/zitten ivm druk die dan op je kaak komt te staan. Heb dus ook de hele dag liggend moeten plassen, dat was een feestje -O-

[o]

Summerfly

Berichten: 2901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:44

Oh dat moet heel rot zijn geweest Lonni -O-
Wisselende ervaringen dus! Ik ga het gewoon zien. Voor nu in ieder geval al flink zenuwachtig :=

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:19

Veel succes en sterkte Summerfly, gaat helemaal goed komen. Probeer wat vertrouwen te hebben en denk aan het eindresultaat. Tips wat betreft dieet zijn al goed gegeven.

Ik moest ook een nachtje blijven, was heel gezellig want ik lag met een jonge meid die hetzelfde lot was ondergaan. Zo kan het ook!

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Dyphusion
Berichten: 1023
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:48

Lonni schreef:
Ik denk idd dat je sowieso één nacht moet blijven. Ik ben ook om 8 uur meteen geholpen maar mocht de eerste 24 uur niet rechtop staan/zitten ivm druk die dan op je kaak komt te staan. Heb dus ook de hele dag liggend moeten plassen, dat was een feestje -O-


Oh gelukkig mocht ik wel gewoon rechtop zitten en staan! Ik was op de recovery al opstandig over het plassen. Ze hadden gebladderd en vonden dat ik moest plassen, maar ze hadden geen wc en ik wilde pertinent niet op de pan plassen :') Slapen heb ik die nacht ook half zittend in bed gedaan, tegen de zwelling.

Wel grappig om al deze verschillen te lezen!

Summerfly

Berichten: 2901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:55

Hallo vanaf mijn ziekenhuisbed :D
I did it! En tot nu toe valt het me echt super erg mee. Heb een hoofd als een legoblokje, maar geen pijn, niet misselijk, kan goed drinken en alle verpleegkundigen zijn erg aardig. Én ik heb al het gevoel in mijn kin en lippen nog! Nachtje blijven, even langs de poli morgen en dan als alles goed gaat lekker naar huis *\o/*
Lig wel op de kamer met allemaal stokoude mensen _O-

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17962
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:02

**\O/** Goed nieuws! Hopelijk kan je vannacht een beetje slapen :z

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:15

Wat goed Summerfly! Hopelijk kan je morgen lekker op tijd naar huis

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Summerfly

Berichten: 2901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 13:15

Ik ben onderweg naar huis :D echt een rotnacht gehad wel, in een vreemd bed en dan ook de oude mensen op mijn kamer die zo’n beetje ieder halfuur gedoe hadden. Hup gingen de lichten weer aan :+ maar nu lekker in mijn eigen bed slapen gelukkig. Enige is wel dat ik de komende twee/drie weken een bitje in moet houden waar mijn voortanden precies invallen, hebben meer mensen dit gehad?

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:48

ook weer achter de rug dus, nu herstellen.

In Brugge was de zorg op de afdeling echt vreselijk, vooral degene die nachtdienst deed. Ik heb nog nooit zon onbeschoft mens geweten. Ik werk zelf in de zorg, ik kon ze wel wat doen.

Hier is de zwelling een stuk beter, lip en kin zijn nog gevoelloos van buitenaf echter doet mn kin van binnenuit echt wel pijn. Verder geen pijnklachten gehad.

Erg vervelend is dat mijn man positief testte op covid, en ik dus gister ook.
Ik kn dus niet op controle en alle elastieken zitten dus waar ze zitten.
Eten is erg moeizaam, er past een ibuprofen tussen en dat is het.
Net wel een zacht gekookt eitje nog binnen geslurpt en dat was erg lekker.
Er is 5.5 kilo af in anderhalve week dus hebben we dat toch.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:04

peetje82 schreef:
ook weer achter de rug dus, nu herstellen.

In Brugge was de zorg op de afdeling echt vreselijk, vooral degene die nachtdienst deed. Ik heb nog nooit zon onbeschoft mens geweten. Ik werk zelf in de zorg, ik kon ze wel wat doen.

Hier is de zwelling een stuk beter, lip en kin zijn nog gevoelloos van buitenaf echter doet mn kin van binnenuit echt wel pijn. Verder geen pijnklachten gehad.

Erg vervelend is dat mijn man positief testte op covid, en ik dus gister ook.
Ik kn dus niet op controle en alle elastieken zitten dus waar ze zitten.
Eten is erg moeizaam, er past een ibuprofen tussen en dat is het.
Net wel een zacht gekookt eitje nog binnen geslurpt en dat was erg lekker.
Er is 5.5 kilo af in anderhalve week dus hebben we dat toch.

Ik had juist een hele fijne nachtdienst in Brugge, zat wel in Sint-Lukas, misschien dat je in het andere zat? :=

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17962
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:36

Ik had een dusdanig slechte verpleegkundige die én nergens vanaf wist én het daar dus ook maar bij liet in plaats van het na te vragen, dat mijn arts (!) er een officiële klacht van gemaakt heeft :=

Ik had geen bitje of wat dan ook, ook pas na een halve week elastieken, gewoon van die losse beugelelastieken die ik zelf er in en er uit kon doen. Maar wat naar dat jullie er nou Corona bij hebben peetje! Hopelijk ben/word je er verder niet al te ziek van, dit klinkt al rot genoeg :(:) maar ze kunnen je toch geen 2, 3 weken laten zitten zo? :=

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:42

Dyphusion schreef:
_Laura_ schreef:
Nadat ik afgelopen zaterdag eindelijk de toestemming had gekregen voor de behandeling, vandaag meteen de tandarts gebeld (daar moet ik eerst de 4 premolaren laten trekken) en de ortho. In principe zou de beugel al op 6 december erin kunnen maar de tandarts heeft in begin december geen plaats meer voor 2 keer een afspraak van een half uur (het trekken moet in 2 keer) en ik wil niet de beugel vlak voor kerst dus waarschijnlijk wordt het pas januari. Dus waarschijnlijk toch weer meer dan een maand wachten tot het allemaal gaat beginnen... Geduld is niet mijn sterkste kant :+ -O-


Waarom moet her perse in 2 keer? Ik heb alle vier mijn verstandskiezen in één keer laten trekken (bij de kaakchirurg).


Bij mij zijn ze zelfs alle 4 los van elkaar getrokken :') 2 voor de operatie en de andere 2 zouden tijdens de operatie doen. Zijn ze toen toch vergeten dus erna nog gedaan. In 4 losse afspraken dus, durf ook niet te zeggen waarom.
Mijn kaakoperatie waarbij mijn boven- en onderkaak beide naar achteren zijn gezet en er nog een stuk van mijn kin is afgezaagd is nu zo'n 5 jaar geleden alweer. Erg weinig pijn gehad, vooral zwelling was vervelend en heb echt alle spiegels in huis afgeplakt omdat ik het niet wilde zien. Qua eten veel chocomel gedronken om niet teveel af te vallen, soep en appelmoes. Tip: koop een lepeltje voor baby's die beter tussen je tanden doorpast :D
Verder nog iedere dag heel blij dat ik het gedaan heb, dus voor degene die nog twijfelen: zeker doen en idd goed met je arts bespreken.

Heb helaas wel wat last van mijn kaakspieren door kaakklemmen sinds de hele coronacrisis begon. Zit ook een bult op mijn onderkaak door een gezwollen spier, maar dat zie je eigenlijk niet. Daarvoor bij een kaakfysio geweest en dat heeft wel wat geholpen gelukkig.

B+10 | L1+18 | L2+10 | M1+5
Volg ons via Instagram: @kyradehaflinger

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17962
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:48

Oh, ik had juist overal spiegels liggen _O- Ik bleef maar kijken naar hoe de zwelling en blauwe plekken bleven veranderen :))

Maar ook ik ben blij dat ik het gedaan heb :j achteraf terug kijkend zou ik het inderdaad gewoon weer doen :j

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:57

Vraagje, want ik lees weer veel te veel horrorverhalen op internet :+ Bij mij heeft de ortho dus geadviseerd om 4 premolaren te laten trekken bij de tandarts voordat de beugel erin gaat, omdat hij mijn tandbogen aardig vol vindt. Boven staat er vrijwel niks scheef maar mijn tanden steken wel wat uit naar voren (maar niet extreem) en onder staan mijn snijtanden en een van de hoektanden wel rommelig/scheef. Dus ik snap waarom hij de kiesjes wil trekken (onder iig), maar ik ben toch een beetje bang dat het daardoor heel lelijk wordt omdat het in mijn geval niet 'extreem' genoeg is ofzo := Zijn er bij jullie premolaren getrokken en hoe is dat geworden?

Hier wat foto's van mijn situatie:

Zijprofiel
Afbeelding

Tanden onder
Afbeelding

Zijaanzicht tijdens lachen
Afbeelding

Mijn voornaamste vraag is dus of mijn voortanden echt ver naar voren staan of dat het zo lijkt omdat mijn bovenlip te kort is/bovenkaak te lang...

Plan voor de operatie is op dit moment nog niet helemaal duidelijk, mijn bovenkaak gaat sowieso omhoog en mijn kin naar voren maar het is nog niet helemaal duidelijk of de onderkaak ook moet. Dat gaan ze bekijken als de ortho behandeling klaar is.

It does not do to dwell on dreams and forget to live. - Albus Dumbledore

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17962
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:09

Ik denk dat, als je twijfelt, je het beste een professionele second opinion aan kan vragen. Bij mij is er niks getrokken, maar ik mis aan alle kanten al het nodige dus had wel wat ruimte over, zeg maar :)) Dat is allemaal netjes dicht gekomen, dus als je daar over in zit, dat is niet nodig.
Als ik, als leek zijnde, naar je tanden kijk, snap ik wel waar het 'weinig ruimte'-verhaal vandaag komt, zeker als de bovenkaak naar boven gaat (dan hou je namelijk minder ruimte over). Ik zou er geloof ik niet zo veel twijfels bij hebben, maar heb dan ook niet de neiging dat soort dingen te gaan googlen..... Maar nogmaals, als je echt twijfelt, vraag een second opinion aan.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Summerfly

Berichten: 2901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:47

NikkiLoves schreef:
Bij mij zijn ze zelfs alle 4 los van elkaar getrokken :') 2 voor de operatie en de andere 2 zouden tijdens de operatie doen. Zijn ze toen toch vergeten dus erna nog gedaan. In 4 losse afspraken dus, durf ook niet te zeggen waarom.


Bij mij zouden ze ze bovenin trekken tijdens de operatie maar ze zijn het ook vergeten _O- komt volgend jaar wel weer een keer.

Laura als je echt twijfelt zou ik idd ook een second opinion aanvragen! Ik had wel echt schots en scheve kiezen en tanden dus heb wel mijn premolaren laten trekken, heb ook geen moment twijfel gehad over of dat wel slim zou zijn maar ik zou het als ik zo bij jou kijk wel snappen. Ook al zou je ze laten trekken denk ik echter niet dat het er lelijker van zal worden hoor!

Hier weer een niet zo’n beste nacht gehad, werd constant echt kotsmisselijk wakker en 1 keer overgegeven. Wel poli gebeld vanochtend en krijg wat voorgeschreven tegen de misselijkheid. Verder is het vloeibare eten wel echt nog heel erg wennen, ik ben niet zo’n zoetekauw maar je eet toch voornamelijk smoothies, sapjes, appelmoes, vla etc. Maar ik hou me maar voor dat het allemaal tijdelijk is, en wat zijn een paar weken nou op een mensenleven. Zwelling valt bij mij flink mee en kan zeker vanaf de zijkant al zó’n verschil zien, echt heel leuk :D

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:17

Ahh ja de misselijkheid, dat was eigenlijk het enige aan de hele ingreep wat ik écht akelig vond. Heb er zelf na 4 dagen of zo medicatie voor gekregen en dat hielp enorm, ik merkte het direct als de medicatie uitgewerkt was. Na 1,5 week had ik het niet meer nodig :)

[o]

Manieki

Berichten: 261
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:35

Hier inmiddels al weer zo’n 8 jaar terug geopereerd en echt geen dag spijt gehad.

Qua eten, wat mij echt op de been hield (val snel af en kon dat niet zo goed hebben) waren gebakken eieren met flink wat zout. Na alle zoete vla etc was iets zoutigs en vettigs echt een verademing. Ei is natuurlijk super plat, kreeg ik precies mn mond in in hele kleine stukjes. Wilde die tip toch nog even delen :)

tienus63

Berichten: 11953
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:08

Vanochtend bij de orthodontist geweest om plan de campagne door te spreken.
Over een week eerste consult bij dé kaakchirurg.

De orthodontist verwacht dat de operatie redelijk vlug zal gebeuren.
Helaas moeten mijn kiezen allemaal opgehoogd worden net voordat de beugel geplaatst wordt.

Mijn kaak is een ellende, de orthodontist schrok ook toen ze de foto’s zag hoe mijn gezicht veranderd is door de jaren heen en zeker de laatste 5-10 jaar.
Vooral de foto’s meenemen naar de kaakchirurg.
Ook blijk ik hoogte verschil in mijn onderkaak te hebben.
Snap nu ook waarom mensen altijd zeggen dat ik mijn hoofd scheef houd bij het maken van foto’s.

Mijn onderkaak slijt mijn bovengebit gigantisch af/in. Grand canyon is er op sommige plekken niets bij.

De röntgenfoto van opzij ziet er uit alsof wij mensen nauw verwant zijn aan vogels.
Alsof ik een snavel heb.

Onderkaak wordt sowieso naar voren geplaatst en of er wat aan de kaak/kin gedaan wordt, waarschijnlijk hoor ik dat volgende week.

#trotsoponzeboeren

_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:01

Spannend tienus63! Klinkt heftig, ben benieuwd wat ze uiteindelijk gaan doen.

Bij mij zijn vandaag onverwachts al 2 premolaren getrokken (links onder en boven). Ik zou naar de tandarts gaan voor een controle maar hij had het verkeerd begrepen en dacht dat ik kwam om de kiezen te trekken. Hij had alleen nog niet zwart op wit van de ortho dat hij dat moest doen dus hij was een beetje huiverig om dat te doen. Heeft 'ie ter plekke de ortho opgebeld om te vragen of het inderdaad de bedoeling was, kreeg meteen de bevestiging per mail binnen en heeft dus gelijk maar die 2 kiezen eruit gejast :') Ik voel me nu een hamster, gelukkig bloedt het niet veel en doet het ook niet echt pijn (kan het nog niet helemaal goed beoordelen want de verdoving is nog niet helemaal uitgewerkt). Over precies een week de andere 2 premolaren.

Toen ik die tweede afspraak gepland had ook meteen de ortho gebeld (met verdoofde linkerhelft, dus praten ging niet geweldig _O- maar ik wilde niet te lang wachten) om een afspraak in te plannen voor het plaatsen van de beugel. 20 december was een optie, maar dan zit ik net voor kerst (tevens mijn verjaardag), dus het is 27 december geworden. Kan ik nog precies van het kerstdiner genieten zonder beugel :+ Het gaat nu snel ineens!

It does not do to dwell on dreams and forget to live. - Albus Dumbledore


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Reneee, aliida, F_inley, Jannie79, Lanoca, lies_sparkle, Marlis, mirtedl, Mitch_Beauty, singa, Suliko en 114 bezoekers