Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
alice0cullen schreef:Ik zal je een ander voorbeeld geven. Een van mijn beste vriendinnen heeft een aantal jaar geleden geuit dat ze verliefd was op mij. We hebben hier toen een goed gesprek over gehad, ik vak alleen niet op vrouwen en dit respecteerde ze. We zijn tot op de dag van vandaag nogsteeds vrienden.
Heeft alles te maken met grenzen en die van elkaar respecteren. Hij heeft zijn gevoel nu geuit net als jij en als jij gewoon vrienden wil blijven moet hij dit accepteren. Als hij constant nadering blijft zoeken zou ik afstand nemen, hij respecteerde je grens niet en dat is best problematisch.
troi schreef:alice0cullen schreef:Ik zal je een ander voorbeeld geven. Een van mijn beste vriendinnen heeft een aantal jaar geleden geuit dat ze verliefd was op mij. We hebben hier toen een goed gesprek over gehad, ik vak alleen niet op vrouwen en dit respecteerde ze. We zijn tot op de dag van vandaag nogsteeds vrienden.
Heeft alles te maken met grenzen en die van elkaar respecteren. Hij heeft zijn gevoel nu geuit net als jij en als jij gewoon vrienden wil blijven moet hij dit accepteren. Als hij constant nadering blijft zoeken zou ik afstand nemen, hij respecteerde je grens niet en dat is best problematisch.
Idd! Niet opgeven na een 'nee' is een rode vlag! In elke context overigens
Suzanne F. schreef:Gewoon eerlijk zijn en zeggen dat het niet wederzijds is. Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat het waarschijnlijk wel binnenkort einde vriendschap is. Heel jammer maar meestal loopt het daarop uit.
Goof schreef:TS, wat wil jij zelf in dit verhaal?
anjali schreef:Na 10 jaar gewone vriendschap hoeft dat toch niet helemaal weg. Hij is eerlijk geweest over zijn gevoelens, dat is te prijzen. Natuurlijk moet hij jouw nee wel respecteren. Een ware vriend doet dat ook.Al zijn er ook personen die een nee niet accepteren- dan wordt het helemaal stoppen met hem. Hoe kan dat nu na 10 jaar zo opeens? Is hij ineens zonder relatie komen te zitten of zo?
Frydis schreef:Goof schreef:TS, wat wil jij zelf in dit verhaal?
In eerste instantie hoop ik dat onze vriendschap niet kapot gaat.
Cayenne schreef:Frydis schreef:
In eerste instantie hoop ik dat onze vriendschap niet kapot gaat.
Heb je dit ook zo tegen hem gezegd? Want dan kan het dat hij daar hoop uit heeft geput.
Ik zou het antwoord kort en krachtig en to the point houden.
Je kunt maar beter heel duidelijk zijn zodat er geen twijfels over bestaan dat jouw antwoord "nee" is. Dat is naar hem ook het eerlijkste toe.
Gebruikers op dit forum: DotBot, Fly_high, Kloesje, Luzerna, ricojoreen, Sydney_Zorro, wortel115, YandexBot en 28 bezoekers