Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Delaja

Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-25 21:57

Bij deze een topic voor de dames die komend najaar uitgerekend zijn, waaronder ikzelf :D

Misschien leuk om vast een lijstje te starten?

Delaja: 5 oktober

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 22:09

Jah, ik ben erbij!

Toevallig vandaag naar het ziekenhuis geweest en ik ben uitgeteld op 21 oktober.

Dit is mijn 2e zwangerschap en tot nu toe gaat t met de kwaaltjes beter dan bij de vorige.
Alleen heb ik het mentaal veel zwaarder door allerlei omstandigheden.

dromen moet je niet alleen dromen, je moet ze waarmaken..

danielle_x

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 22:12

Ik meld mij ook!

Uitgerekend 8 oktober <3

Danielle: 8 oktober

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 22:14

Ah wat leuk! Ik meld me ook, ik ben 28-9 uitgerekend.

Waikiki_6: 28 september

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 22:15

Ik ben 18 september uitgerekend :)

Lieve Maan en Grote Beer ... wat een enorm gemis

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-25 10:59

Leuk zo snel al een groepje!

Jojoni: fijn dat de kwaaltjes meevallen! Hier gelukkig ook, alleen zooooo moe de hele dag :z
Ik hoop dat je je mentaal snel beter voelt en er volop van kan genieten!

Ik zit nu in de wachtkamer voor de 13 weken echo, toch wel een beetje spannend :o

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:39

@delaja: aah spannend! Maar ook leuk. Veel plezier met kijken naar je kleintje :)

@jojoni: t mentaal wat zwaarder hebben herken ik helaas stiekem wel.

Ik ben zwanger van mn eerste en ben al best "oud".. Ben net 39 en zwanger van een goede vriend met wie ik co ouderschap ga doen. Beetje ongebruikelijkere situatie.

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:03

Ik meld me binnenkort aan (als alles goed mag blijven gaan uiteraard), maar vind het wel leuk om mee te lezen!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:01

Eefste schreef:
@delaja: aah spannend! Maar ook leuk. Veel plezier met kijken naar je kleintje :)

@jojoni: t mentaal wat zwaarder hebben herken ik helaas stiekem wel.

Ik ben zwanger van mn eerste en ben al best "oud".. Ben net 39 en zwanger van een goede vriend met wie ik co ouderschap ga doen. Beetje ongebruikelijkere situatie.

Wat mooi dat jullie dat gaan doen <3
Alles goed kunnen regelen en vast leggen?

Jade <3 29-12-19 <3

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:04

Hier ben ik niet zwanger maar mijn vrouw. Ze heeft ook onze 5 jarige dochter gedragen.
Na een lang slopend traject met heel veel teleurstellingen en verdriet is het eindelijk gelukt.

Ze is 30 oktober uitgerekend.

Maar ik klets graag mee.

Aan t najaar 2019 topic een erg leuk groepje over gehouden waar nog steeds veel (app) contact mee is

Jade <3 29-12-19 <3

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:26

@x_anna_x Jaa zeker! Alles bij notaris al vast laten leggen voordat ik zwanger was :)
We hebben hier 4 jaar heeeel intensief over gepraat en nagedacht.

Wat ontzettend fijn dat t bij jullie gelukt is na een heftig traject!!

Luna_Rose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 16:52

Hoi allemaal,

ik kom mij hier ook melden. Ik ben 4 september uitgerekend van ons eerste kindje.

@jojoni mentaal hier ook af en toe erg pittig. Ik heb last van erge vermoeidheid wat mijn gemoedstoestand ook niet ten goede doet. Maar het gaat langzaam aan beter!

@x_anna_x wat fijn dat jullie nu een tweede kindje verwachten!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-25 17:25

Eefste: wat ontzettend mooi dat jullie dit op deze manier kunnen doen. Klinkt als een weldoordachte en goede keuze!

Anna: ook al ben jij niet degene die jullie kindje draagt, je bent toch wel een beetje samen zwanger toch?

Luna_Rose jij ook welkom hier, gezellig :D

Veel eerste kindjes ook hier, extra spannend! Wij ook voor de eerste. Ik ben ook zeker niet de jongste (36), maar we waren er eerder gewoon nog niet klaar voor.
De echo vanmorgen was helemaal goed *\o/* tel daar een nipt zonder enige afwijkingen bij op en wij zijn helemaal blij :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 20:04

O wat fijn Delaja!

Wij moeten nog even wachten op de 13 weken echo.
Ben wel heel benieuwd. Die was er 6 jaar geleden nog niet.

Mijn vrouw is ook "al" 38 trouwens.
Net 39 waarschijnlijk als deze baby komt.

Maar ja eerst 2 jaar gedachten op Jade (onze dochter) en daarna 3 jaar op deze. Lange adem.

Ik zei vorige week ook tegen de verloskundige als je ons 10 jaar geleden verteld had dat we nu niet allang 2 kinderen hadden had ik t toch echt niet geloofd.

Jade <3 29-12-19 <3

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 20:52

Ah fijn Delaja, wij hebben ook afgelopen week een goede 13 weken echo en nipt gehad. Geeft weer iets rust. Ik vind dit wel echt een pittige zwangerschap, heel misselijk en kan weinig prikkels verdragen. Hopelijk gaat het snel beter.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoeveelste kindje dit van iedereen is. Dit wordt mijn tweede kind. Overigens vind ik tzt een appgroep misschien wel fijn. Ik deel niet veel privé op bokt :')

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 21:04

Wat leuk dat we al met zo'n groep zijn.
En bedankt voor jullie berichtjes, alle steun of herkenningsberichtjes helpen wel een beetje..
Ik merk dat het door de vermoeidheid en mentale weerslag ook moeilijk is om voor mezelf te zorgen, waar ik me dan ook weer heel schuldig over voel. Maar t is echt even uit die negativiteit raken vrees ik. Gelukkig is er meteen al vanalles opgestart van hulp.

Ik ben trouwens ook 'ouder', ik zal 35 worden als ons 2e kindje wordt geboren. En onze eerste dochter is juist een jaar oud.

@Eefste, wat leuk dat je zo toch je kinderwens kunt waarmaken! Lijkt me ook heel speciaal.
@Anne, des te speciaal dat het weer kan worden, ik op dat jullie het traject achter jullie kunnen laten en nu kunnen genieten!

Wij wonen trouwens in België en hier is een 8 weken echo ook gebruikelijk. Ik ben een vrij nuchter persoon (normaal dan) dus ik was al vrij laat met een afspraak maken.. dus ik heb gister dan de eerste echo op 10 weken gehad. En alles was goed.

dromen moet je niet alleen dromen, je moet ze waarmaken..

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-25 08:46

Ik weet eigenlijk niet goed wat gebruikelijk is hier in Nederland. Wij hebben met ruim 7 weken de eerste (inwendige) echo bij de gynaecoloog gehad, met 11,5 bij de gewone verloskundige (termijnecho?) en nu dan de 13 weken echo waar ze ook medisch dingen checken (open ruggetje, nekplooi, hartkleppen en noem maar op). Nu nog afspraken staan voor met 16 weken weer een termijnecho bij de gewone verloskundige en met 20 weken weer bij het echocentrum voor nog een medische (dan checken ze o.a. voor een hazenlipje).

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 08:54

Het verschilt ook wel heel duidelijk per verloskundige en per zwangerschap wat betreft de echo's

Nu in t ziekenhuis (ivm traject) met 6+5 echo gehad. En bij vk bij 8+4
Met 11+4 termijn echo. En dan straks 13 weken echo.

Bij onze dochter was t met 7+0 bij de vk. Pas met 8+0 in t ziekenhuis en met 10+0 al termijn echo.
Mochten toen met 14 weken nog wel keer kijken <3
En dan 20 weken echo.
En dan pas rond 32 weken weer dacht ik

Nu heeft de verloskundige al beloofd dat als Jade keer mee komt we ook even de echo erop zetten.

Jade <3 29-12-19 <3

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 12:15

Heel leuk inderdaad al een klein groepje!

Zal mezelf even kort voorstellen.
Mijn naam is Danielle en wij verwachten ons eerste kindje. Volgende week word ik 31 jaar.

Wij komen uit een fertiliteit traject vanwege mijn pcos.
Hierdoor hadden wij vroeg een echo in het ziekenhuis met 6+6 Maar alles is goed en hoeven gelukkig niet meer terug naar het ziekenhuis.

Wij hebben ook de termijn echo gehad met 10+5.
En de volgende die op de planning staan is de 13 weken echo aankomende vrijdag (13+2) en als ik 16 weken ben de pretecho voor het geslacht.

Willen jullie weten wat het geslacht is?

Ook heb ik geprikt voor de nipt, alleen helaas nog geen uitslag. Ergens toch wel heel erg spannend.

Wat fijn al die goede echo’s! <3 *\o/*

Luna_Rose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 12:25

Inderdaad leuk dat er ook in het najaar 2025 een clubje is hier! Hieronder heb ik even het lijstje weer gezet en kan iedereen updaten met misschien hoeveelste kindje iedereen verwacht en meisje/jongen/onbekend?

Inderdaad fijn die goede echo's en zwangerschappen na een fertiliteitstraject!

Luna_Rose: 4 september - eerste kindje - meisje

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-25 13:33

Wij willen zeker weten wat het geslacht wordt! Ik ben veel te nieuwsgierig om dat niet te vragen :+
Daar komt bij dat mijn namenlijstje momenteel nog erg beperkt is (2 in totaal :Y) ), dus het geslacht weten zal het uitbreiden van het lijstje ook wat makkelijker maken, hoop ik :o

Hopelijk komt voor jou de uitslag ook snel binnen Danielle! Zal toch niet te lang meer duren? Er staat dacht ik max 2 weken voor.

Super leuk dat jij het al weet Luna_Rose!

Delaja: 5 oktober - eerste kindje - nog onbekend

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 15:10

Ah wat leuk Anne, wij nemen de eerste mee naar de geslachtsecho. Wel fijn dat je zoveel echo’s hebt gehad!
Het wachten op de nipt vond ik ook lang duren. Exact een week na het prikken kregen we de uitslag, maar doordat ik me niet lekker voel ben ik erg bezig met dit soort dingen. Ik lig bijna de hele dag in bed/ op de bank dus heb toch niet veel beters te doen (naast spugen :+ )

Over twee weken heb ik de geslachtsecho, daarna kan ik inspiratie opdoen voor de babykamer :)

Waikiki_6: 28 september - 2e kindje - ?

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 18:10

Ik wil ook heel graag weten wat het wordt :)
7 april gaan we voor geslachtsbepalende echo. Dus nog iets meer dan een weekje wachten.
Hebben jullie een voorgevoel?

Ik heb een wat "pittige" start gehad van mn zwangerschap. Allereerst was ik er eigenlijk van overtuigd dat het niet zou gaan lukken gezien leeftijd enz, maar dat ik zwanger worden iig geprobeerd wilde hebben. Ik was oke met de gedachte dat t misschien niet zou lukken (Wat niet zegt dat ik het niet wil hoor!! Maar deels zelfbescherming?)
Toen het wel (behoorlijk snel) gelukt bleek te zijn was ik echt in shock en moest echt ff bijkomen. (wat me een schuldgevoel opleverde..)

3 dagen daarna kreeg mijn moeder een heel zwaar hartinfarct. Ik heb hele hechte band met haar. Ik heb geen broers en zussen, mijn vader is al 34 jaar dood, en al mijn familie woont in t buitenland. Dus alle zorg kwam op mij neer. Uiteraaaaaard met alle liefde. Maar heb daar dus weken in huis gezeten. En totaal niet bezig geweest met de zwangerschap.
Ik merk dat dat mentaal niet helemaal goed voor me is geweest. Ik voel me regelmatig wat paniekerig en neerslachtig. Gelukkig snel hulp kunnen inschakelen. Hopelijk komt er wat rust in mn systeem.

Ik zal t lijstje aanvullen :)

Eefste: 18 sept - eerste kindje - nog onbekend tot 7 april ;)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 19:13

Eefste schreef:
Ik wil ook heel graag weten wat het wordt :)
7 april gaan we voor geslachtsbepalende echo. Dus nog iets meer dan een weekje wachten.
Hebben jullie een voorgevoel?

Ik heb een wat "pittige" start gehad van mn zwangerschap. Allereerst was ik er eigenlijk van overtuigd dat het niet zou gaan lukken gezien leeftijd enz, maar dat ik zwanger worden iig geprobeerd wilde hebben. Ik was oke met de gedachte dat t misschien niet zou lukken (Wat niet zegt dat ik het niet wil hoor!! Maar deels zelfbescherming?)
Toen het wel (behoorlijk snel) gelukt bleek te zijn was ik echt in shock en moest echt ff bijkomen. (wat me een schuldgevoel opleverde..)

3 dagen daarna kreeg mijn moeder een heel zwaar hartinfarct. Ik heb hele hechte band met haar. Ik heb geen broers en zussen, mijn vader is al 34 jaar dood, en al mijn familie woont in t buitenland. Dus alle zorg kwam op mij neer. Uiteraaaaaard met alle liefde. Maar heb daar dus weken in huis gezeten. En totaal niet bezig geweest met de zwangerschap.
Ik merk dat dat mentaal niet helemaal goed voor me is geweest. Ik voel me regelmatig wat paniekerig en neerslachtig. Gelukkig snel hulp kunnen inschakelen. Hopelijk komt er wat rust in mn systeem.

Ik zal t lijstje aanvullen :)

Is ook allemaal niet niets zo'n start dan nee. :(:)

Hoe is het nu met je moeder?

X_anne_x: (vrouw) 30 oktober - tweede kindje - geslacht nog ongekend

Onze dochter mag ook zeker mee naar geslachtsbepalingsecho.

Maar jemig wat een geld. Overal waar ik kijk 60/65 euro.
We hebben 6 jaar geleden 40 betaald.

Hebben jullie stiekem voorkeuren?

Ik wilde bij de eerste juist lichte voorkeur voor jongetje. Maar meisje was uiteraard net zo welkom.
Nu heb ik juist zoiets van laat ons maar een echt meidengezin zijn <3
Terwijl onze dochter juist zegt ik wil een broertje want we hebben nog geen jongetjes thuis. (Zelfs de hond is een meisje)

Jade <3 29-12-19 <3

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 19:29

Oooh, bij mij kost het 40 euro bij de verloskundige.. een extra echo.