Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
Palmera schreef:Ik lees eigenlijk dat jouw vriendin gewoon interesse toonde. Ze vroeg waarom het ineens zo slecht ging, vroeg voor een wandeling (om eens rustig te praten/er voor je te zijn?) en appte hoe het ging.
Dat is toch interesse?
Nature93 schreef:Palmera schreef:Ik lees eigenlijk dat jouw vriendin gewoon interesse toonde. Ze vroeg waarom het ineens zo slecht ging, vroeg voor een wandeling (om eens rustig te praten/er voor je te zijn?) en appte hoe het ging.
Dat is toch interesse?
Ja, dat ze vandaag vroeg hoe het ging vind ik wel heel fijn.
Maar stel het zou anders om zijn; Dan had ik zelf in de week dat het slecht zou gaan met haar dier misschien een paar keer gevraagd hoe het zou gaan? Als ik zou lezen dat haar dier was overleden had ik direct een bericht gestuurd om haar sterkte te wensen..
Zie je het verschil?
Janneke2 schreef:First things first: wat vreselijk verdrietig dat je dier is ingeslapen.
En mijn ervaring: daarna volgt een tijd van rouw.
Zo te lezen is deze vriendin van een ander emotioneel kaliber dan jijzelf.
Heel lief wat jij allemaal aanboodtoen haar oma overleed, maar waarschijnlijk is ze dat allang vergeten... (gok ik zo).
En waarschijnlijk is het voor haar zo, dat even een like wel genoeg is.
In times of trouble is het heel lastig, omgaan met iemand die zo'n ander 'emotioneel kaliber' heeft.
Haar veranderen zit er waarschijnlijk niet in.
... blijft over: de oplossing in jezelf zoeken. Zorg dat je zo weinig mogelijk teleurgesteld raakt 'omdat jij wil, wat zij niet geeft'. (Niet kan geven?)
Dus alleen samen wandelen bijvoorbeeld als je in the mood bent voor 'koetjes en kalfjes' en anders de boot afhouden (hetzij met een tactische smoes, hetzij met de waarheid).
Nature93 schreef:Dank jullie wel voor de eerlijke reacties. Dat waardeer ik zeer! Het stelt mij ook wel gerust dat niet het advies direct is dat de vriendschap over boord moet. Want dat is juist echt niet wat ik wil. Maar dat ieder op emotioneel vlak ook anders kan reageren en dat haar verwachtingen wellicht niet overeenkomt met de mijne op dit gebied.
Ineke2 schreef:Allereerst heel verdrietig dat je geliefde paard is overleden![]()
Ik ben wel verbaasd dat meerdere mensen het schijnbaar normaal vinden dat een vriendin waar je veel met afspreekt, appt e.d. je bericht dat je paard is overleden liked en er dan verder geen enkel bericht, of telefonisch of langskomt om je sterkte te wensen met het verlies.
Zo’n goede vriendin weet dan toch dat je enorm verdrietig bent? Ookal heb je zelf geen paard of ander dier dat maakt echt niet uit in mijn ogen.
Dan maar een te hoge verwachting ofzo waar over gesproken word. Ik vind dat toch wel het minste wat je doet naar een vriendin in zo’n situatie.
Century schreef:Het is niet perse 'hoge' verwachting, maar het is wel een verwachting die niet voor iedereen even logisch of duidelijk hoeft te zijn, ook al vind jij dat wel! Jij vindt het normaal, maar dat hoeft niet zo te zijn voor een ander.
Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot en 12 bezoekers