Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
Sizzle schreef:Je weet dat wilgenbast niet pijnstillend werkt maar enkel koortsverlagend en bloedverdunnend?
De acetylgroel zit er nog niet aan in de boom, dat is enkel salicylzuur. Bovendien slecht voor de maag.
Janneke2 schreef:Sizzle schreef:Je weet dat wilgenbast niet pijnstillend werkt maar enkel koortsverlagend en bloedverdunnend?
De acetylgroel zit er nog niet aan in de boom, dat is enkel salicylzuur. Bovendien slecht voor de maag.
Anno 1971 was paracetamol nog niet op de markt, en een boel andere pijnstillers ook nog niet.
Een half kinderaspirientje in de wang of onder de tong heeft mijn aanvallen verlicht totdat het van de markt werd gehaald.
(De anti-stollings werking was mij voorgespiegeld als 'inwerkend op de bloedvaten'.)
(Magnesium werkt wat dat betreft beter. 'Het potje was ooit leeg' en ik talmde met naar de drogist gaan - kreeg ik prompt oogmigraine...)
(En op nog weer een ander punt in mijn leven kreeg ik een maagbloeding van acetylcysteïne. Na enige misverstanden en een nare woordenwisseling help ik mijzelf met 'wilg is salix en ik bedoel echt dat ik nooit meer acetylcysteïne wil innemen'.)
Sizzle schreef:Een kinderasperine werkt wel pijnstillend, bast niet.
Echter is de stof uit bast net zo slecht voor de maag.
Moderne asperine is daarom gecoat.
Ik vind het daarom niet echt een goed advies eigenlijk.
Sizzle schreef:Het spijt me in dat geval.
Op mij kwam het over alsof je TS adviseerde naar wilg te grijpen als de levering slecht blijft. Vandaar dus mijn reactie.
TS, in Duitsland kun je de 50 mg in 2-verpakking direct zonder recept halen, maar dat werkt natuurlijk alleen als je dicht bij de grens zit.
Met recept zou je het ook eigenlijk gewoon bij online apotheken moeten kunnen kopen.
Cantodea11 schreef:Sizzle schreef:Het spijt me in dat geval.
Op mij kwam het over alsof je TS adviseerde naar wilg te grijpen als de levering slecht blijft. Vandaar dus mijn reactie.
TS, in Duitsland kun je de 50 mg in 2-verpakking direct zonder recept halen, maar dat werkt natuurlijk alleen als je dicht bij de grens zit.
Met recept zou je het ook eigenlijk gewoon bij online apotheken moeten kunnen kopen.
Ik woon dicht bij Duitsland dus bedankt voor de tip
Gebruikers op dit forum: Amberr1994, BeFunny, Bo_Y, Bullebeest, ComscoreBot, Ellen_ov, Gypsy, Joyceee86, judenjul, Klis, Lavendel1973, leanneXXnona, Lottejulia, Maliboe, Mar_M, nicolailover, Noppes, Primavera, purny, Rosalie_91, SjakieXX, soesie, Varenka, XxMariellexX en 46 bezoekers