Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
Morrie schreef:dit staat mij ook te wachten, ik heb nog 1 kies linksboven, die op instorten staat en 1 rechtsboven met een gebroken wortel. Onder heb ik alles nog. Ik ben extreem bang voor alles wat met artsen te maken heeft, krijg echt paniekaanvallen als ik erheen moet, dus ik sta niet te springen.....wel vervelend voor mijn tandarts, want dat is een schat van mens....
Morganlefay schreef:Het kostenplaatje is eigenlijk schandalig wat betreft vergoeding.
Implantaten vergroeien met je kaakbot en gaan langer mee dan een kunstgebit.
Maar iets met regeren en vooruitzien
Sorry sarcasme modus.
Zoolgangster schreef:Morganlefay schreef:Het kostenplaatje is eigenlijk schandalig wat betreft vergoeding.
Implantaten vergroeien met je kaakbot en gaan langer mee dan een kunstgebit.
Maar iets met regeren en vooruitzien
Sorry sarcasme modus.
Voor mij de reden dat ik het met het "nood"plaatje doe, (voortand) dat meteen na het trekken is geplaatst.
Valt goed mee te leven trouwens, en ik was een schijntje kwijt vergeleken met een peperduur implantaat, dat 10-15 jaar meegaat en dan??? Verder nikkel allergie en durf het niet aan om onnodig metaal in mijn kaak te laten zetten, wat later alleen nog door de kaakchirurg te verwijderen is. Het is namelijk geen net schroefje wat ze in je kaak zetten, maar een soort geschubde "teken-snuit" omdat dat beter vastgroeit.
Plaatje kostte minder dan 300 euro, het meeste werd vergoed, terwijl implantaat zou iets van 2800 euro zijn, indien "meteen" geplaatst, en dan 2 maanden laten vastgroeien. Lijkt me slecht voor de nachtrust, als je tandenknarst kun je het wel vergeten, bijvoorbeeld. Ik lees net iets over een bitje, dat deed de implantoloog waar ik mee te maken had dus niet, vandaar dat ik het tandenknarsen noemde, ik sliep al maanden slecht doordat mijn voortand het elk moment kon begeven vanwege een resorptie-stoornis. Na het trekken kon ik tenminste weer heerlijk onbekommerd pitten.
Cil_ schreef:Ik ben benieuwd hoe zo’n plaatje eruit ziet en hoe het werkt, ‘S nachts in of uitdoen?
Morganlefay schreef:Zoolgangster schreef:
Voor mij de reden dat ik het met het "nood"plaatje doe, (voortand) dat meteen na het trekken is geplaatst.
Valt goed mee te leven trouwens, en ik was een schijntje kwijt vergeleken met een peperduur implantaat, dat 10-15 jaar meegaat en dan??? Verder nikkel allergie en durf het niet aan om onnodig metaal in mijn kaak te laten zetten, wat later alleen nog door de kaakchirurg te verwijderen is. Het is namelijk geen net schroefje wat ze in je kaak zetten, maar een soort geschubde "teken-snuit" omdat dat beter vastgroeit.
Plaatje kostte minder dan 300 euro, het meeste werd vergoed, terwijl implantaat zou iets van 2800 euro zijn, indien "meteen" geplaatst, en dan 2 maanden laten vastgroeien. Lijkt me slecht voor de nachtrust, als je tandenknarst kun je het wel vergeten, bijvoorbeeld. Ik lees net iets over een bitje, dat deed de implantoloog waar ik mee te maken had dus niet, vandaar dat ik het tandenknarsen noemde, ik sliep al maanden slecht doordat mijn voortand het elk moment kon begeven vanwege een resorptie-stoornis. Na het trekken kon ik tenminste weer heerlijk onbekommerd pitten.
Een implantaat groeit vast in je kaakbot.
Nikkel?? Titanium zal je bedoelen
Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, danielle_x, dasalijn, MissJeanny, Muronia, zuperzmoker en 18 bezoekers