Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:03

Jeetje Rebel, 5 kilo is echt niet zo gek hoor…. Raar dat ze daar zo moeilijk over doen. Ik hoef me niet eens te wegen ;-) rond deze tijd “hoor” je ongeveer een halve kilo per week aan te komen. Ik zit nu zelf op 4 met 21 weken maar het zal hier dus ook snel meer worden…

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:52

Ooo wat raar dat ze die 5 kilo veel vinden! Dat is toch heel normaal? Ik was de vorige zwangerschap 14 kilo aangekomen en start nu 10 kilo lichter als bij de eerste. De verloskundige zei dat ik prima wat extra mocht aankomen. Zolang het maar gezond aankomen was en niet alleen van zoetigheid en troep haha!

Fijn dat je 20 weken echo goed was!!

Ja het voelen zou wel kunnen, ook omdat ik nu al weet hoe het voelt. (Al moet ik daar heeel diep voor graven ondanks dat het nog geen 2 jaar geleden is haha!) We zullen het zien.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:58

@ Evamarie, ik ben een boerin, dus ik kleed me altijd als een boerin :'). Maar zodra ik uit de stal ben heb ik gewoon jurkjes en over-the-top meisjesachtige kleding aan, zoals altijd. Geen enkel verschil met de vorige keer.

@Floortje, wat fijn een goede nipt-uitslag! Mooi!

@Juudith, ooh lekker een lang weekend weg! Daar had je lekker weer bij zeg! Fijn ook dat het met de vermoeidheid beter gaat!

@Rebel :(:). Niet te druk over maken, een klein beetje opletten dat wat je eet gezond is en verder gewoon doen wat goed voelt. Ik heb bij mijn verloskundigen de afspraak dat ik me alleen aan het eind van de zwangerschap weeg, ik word namelijk doodongelukkig van gewichtstoename en als ik daar de focus op ga leggen wordt het helemaal een drama.

De vorige keer ben ik in totaal 12 kg aangekomen vanaf mijn normale gewicht en dat was er (zonder borstvoeding te geven) na 2 weken weer vanaf.

Hou voor jezelf lekker in gedachten wat jouw normale startpunt is en reken vanaf daar. Als het dan voor jouw gevoel binnen de perken blijft is het toch prima. Het is ook niet zo dat je gestraft wordt als je meer dan die 5 kg extra nog aankomt dus maak je er vooral niet te druk om. :(:).



Bij mij gaat het meh. Deze zwangerschap is echt een stuk zwaarder dan de vorige. Eerst tot ruim 18 weken dus dagelijks overgeven en echt ziek, zwak en misselijk. Ondertussen elke week nog wel een keer dat die misselijkheid eigenlijk de hele dag de boventoon voert (gelukkig al 3 weken niet overgegeven). En nu heb ik er ook nog zwangerschapsischias bij #) Met mijn voorgeschiedenis van een hernia is dat echt helemaal prut. Ik kan ongeveer een kilometer lopen en dan zak ik door de grond, stil staan of zitten is helemaal een drama en liggen kan alleen in hele vreemde posities zonder pijn :=. Ook continu harde buiken (nu al), zelfs als ik de halve dag op bed lig.

Ik hoop echt dat het binnenkort allemaal iets beter gaat, merk dat het mentaal behoorlijk zwaar is dat ik zo beperkt ben in alles wat ik kan doen ten opzichte van wat ik wil doen. Klinkt heel stom en ondankbaar, want er groeit een gezond kindje in mij, dus wat dat betreft kan ik niet klagen, maar in mijn hoofd ben ik echt heel hard aan het aftellen tot het klaar is. Wie weet wordt het derde trimester beter :')....

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:00

Even geen meelees post sorry, lees wel aandachtig mee.

Nipt is binnen en is oké *\o/*
Geslacht is ook bekend, deze laat ik nog even stil hier voor potentiële meelezers tot wij een gender reveal gedaan hebben naar de familie enzo :D

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:41

Ahh fijn om te horen!

Ik had gisteren een goede 13 weken echo en een goede nipt! Dus hier ook blij

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:24

Jeetje Rebecca! Ik kende dat eerlijk gezegd niet eens maar het klinkt wel heel ruk :(:) Natuurlijk mag je klagen, daarom is dit topic juist zo fijn.
Gaat het wel een beetje in combinatie met je dochter?

Rebel, wat gek, nog 5 kg?! Ben je op normaal gewicht of zelf al wat te zwaar? Ik was 22 kg aangekomen bij 38 weken maar begon op 62. Twee dagen na de bevalling was er al 14 kg af. Ik zag er ook helemaal niet veel zwaarder uit dan normaal, behalve die buik dan. De verloskundigen hebben daar nooit een probleem van gemaakt. Zolang je gewoon goed eet en drinkt zou ik dat gewicht loslaten. Dat je nu aankomt is echt niet gek. En zeker als je borstvoeding gaat geven ben je straks sowieso weer heel snel gewicht kwijt.

Evamarie, ik zit qua kleding net tussen normaal en positie in nu. Positie is nog veel te ruim, maar mijn eigen kleding begint toch strak te trekken. Ik ben op zoek gegaan naar jurken die een beetje vrolijk en florisant zijn maar ik vind alles voor zwangeren zo enorm truttig :=

Hier ook net een goede nipt binnen! Vrij laat want ik moest opnieuw. De eerste keer waren ze de buisjes kwijt. Ik ben heel erg opgelucht :)
Mijn controle laatst ging ook weer heel goed. Bloeddruk is weer mooi laag, alles zag er goed uit. Mijn baarmoeder bleek alleen vrij hoog te zitten, flink boven de navel al. Als de baby daar dan gaat liggen zie je heel goed mijn buik en als ze laag zit, weer minder. Daardoor verschilt mijn buik enorm per dag. Ik ben benieuwd hoe veel buren al aan het raden zijn geweest of ik nou zwanger ben of dik word :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 17:19

Wat een positieve berichten allemaal.
Ik woog 63 en nu 73. Dus het gaat hard met de kilo's. Nu 13 weken. Bij mijn vorige zwangerschap woog ik 60 en op het laatst 85. Na de geboorte 75. En daarna rond de 70 heel lang.

Het is niet anders. Ik pas nog steeds veel kleding waarvan ik weet dat ik het rond de vorige zwangerschap niet paste en ik heb vorig jaar flink gesport waardoor het er nog best mooi uit ziet allemaal.

Veel strakker zal het gewoon niet worden de komende maanden. Dat komt later wel weer. Dan wil ik weer naar de 60/63

Ik kan wel snel gewicht verliezen door even niet te snoepen en iets meer te sporten. Dat geluk is er wel.

En omdat er al zoveel niet mag geniet ik extra van de lekkere dingen die wel mogen, een pukkelvrije huid en mijn tijdelijke flinke boezem. Y)(^)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:43

Rebecca :(:) Al gedacht aan fysio? Of een buikband? Zo pijn is een ramp inderdaad.

Melewel en Linn en Lisitano, gelukkig een goede nipt! Wat een opluchting he *\o/*
Lisitano, je kindje heeft lekker de ruimte dus :D

Evamarie, dat is handig, een beetje opletten en de boel is in het gareel! Ik kan bergen verzetten en alles blijft hetzelfde >;) Maar fijn om te horen dat er zo'n verschil kan zijn in gewichtstoename en allemaal gezonde kindjes. Dat is toch het belangrijkste.

Mijn gewicht is al sinds forever hetzelfde en gezond. Heb altijd een platte buik gehad en goede billen. Voor mijn gevoel is alleen m'n buik gegroeid (en dan niet het speklaagje :') ) en m'n gezicht is minder spits (vergeleken met -4kg vanaf m'n normale gewicht.. Ik was nog verbaasd over hoe mager m'n gezicht toen was.) Maar die troela zal het merken hoor, ik word heel opstandig als ik denk dat er een fout is gemaakt :') Ik had de dag erna nog eens gewogen en dat scheelde alweer 1,5 kg met wat zij meette.. Laten we hopen dat het een momentopname was..
Het stomme was, m'n man was mee en die had dikke pret. Hij begon natuurlijk meteen te beamen dat ik veel snoepte -:(- Alleen jammer dat hij fruitjes eten ook snoepen vindt. Heel vertekend beeld, ik was boos, haha.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:44

Hier had ik net de termijnecho, was wel een beetje zenuwachtig weer want had sinds gisteren buikpijn en dan krijg ik meteen stress :o
Dus toen zei ze dan gaan we gewoon meteen kijken en zagen we meteen een heel mooi kindje <3
2 dagen vooruit gezet nu naar 14-12
Baby was lekker aan het bewegen ook :+: ging zelfs een soort van staan _O-

Zo de nipt even inplannen en een afspraak maken voor de 13 weken echo.

M'n aanvraag voor de opvang is afgewezen, dus nu op de wachtlijst en omliggende dorpen proberen. Daar baal ik wel echt van :(

Ik ben net ook maar eens op de weegschaal gaan staan, 1kg erbij t.o.v. m'n normale gewicht nu :)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 15:38

Ik heb mezelf nu ook vanochtend even gewogen, -1kg ipv erbij :+ maar goed, heb ook overgewicht en gezonder eten kan al verschil maken. Ik ga ervanuit dat de kleine pakt wat ie nodig heeft.

Inmiddels zit m’n broek niet meer lekker en loop ik de hele dag rond met m’n knoop en rits los, en riem op ruim gaatje _O- nog geen zin en tijd gehad voor rond te kijken voor zwangerschapsbroeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:15

Goede berichten allemaal! Met zo'n stabiel gewicht idd niks om he druk over te maken Rebel-Its :)

Wat een goede echo Goldie. Heerlijk gevoel geeft dat he!

Vervelend is dat ja. Ik heb vandaag om die reden besloten geen spijkerbroeken meer te pakken.

Nog 1 hele week wachten en dan heb ik Nipt,bloedonderzoek en weer een echo.

Maar het lijkt alsof ik de kleine al voel <3

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:20

Trouwens, voor de Vlaamse dames, hier is een enquete over zwanger en medicatie. Het betreft een onderzoek aan de hand van vragenlijsten. Dus niet producten wel/niet innemen of stalen opsturen. Er staat een filmpje met uitleg op de website.
https://belpreg.be/aanmelden-voor-je-eerste-vragenlijst/?fbclid=IwAR2919yTAvKfIFmFAG4DE8xj3LSOY3Ms8U5zX6fU-HgQM2ClJIePAwN1WDE

Fijn he Goldie, die kleine spruit zien bewegen <3
Opvang zoeken is een ramp inderdaad. Wij hebben alleen doordeweeks een creche. Maar voor een zaterdagochtend iets vinden %) Dat kennen ze niet in boerenland Belgie.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:01

Ik heb tot heden nog steeds geen opvang. Zowel crèche als onthaalmama. Ik vrees ervoor… 3 dagen a 4u, lijkt me toch niet onmogelijk?

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:19

Ooo wat rot met het niet kunnen vinden van opvang! Bij ons valt t gelukkig mee! Onze zoon gaat 1 dag en toen de tijd was er plek genoeg. En beeb 2 kon ik nu gelukkig ook zo weer inschrijven voor dezelfde dag!

Mijn broeken beginnen nu echt niet meer lekker te zitten. Dus mijn zwangerschapsbroeken van de vorige keer maar opgezocht… Pas der nog geen een, haha! Allemaal nog te ruim, dus ik ga maar over op m’n vrolijke printjes flared broeken haha!

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:22

Gelukkig hebben wij al opvang geregeld. Maar nu willen ze weten welke dagen we willen afnemen. Jammergenoeg is dat alles behalve zeker momenteel want ik heb geen contractverlenging gekregen op mijn werk |( ik hoop dat we ondanks dat gewoon ingeschreven kunnen blijven staan

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:40

Oh dat is ook rot met je contract! |o mogen ze het wel? Ik dacht dat er toch een stukje bescherming was voor zwangere vrouwen :(

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:45

Ooo nee wat rot!! Hopelijk kun je gewoon ingeschreven blijven!

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:11

Oh nee, wat een miserie! Hopelijk vindt je snel iets anders!

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 21:42

Melewel94 schreef:
Oh dat is ook rot met je contract! |o mogen ze het wel? Ik dacht dat er toch een stukje bescherming was voor zwangere vrouwen :(


Ja mag wel helaas! Ontslaan mag dan weer niet
Gelukkig is de reden niet omwille van mijn zwangerschap of mijn werk ofzo

Anoniem

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 22:01

Balen Claudia, hopelijk kunnen jullie idd de inschrijving nog even zo houden. Wil je al voor ander werk kijken of laat je het nu even?

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:56

Ik laat het zo eerst even. Als ik wat tegenkom en het lijkt me leuk dan solliciteer ik wel maar ik ga niet opzoek. En ik weet ook in elk geval dat ik niet weet in de detailhandel wil ivm de werktijden en ophalen van de opvang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:11

Doe je goed. Om jezelf denken gaat voor.

Hoe voelen jullie je?
Ik zit nu in week 13 en de misselijkgeid en moeheid lijkt op zijn hoogst. Hopelijk is het de piek die snel afneemt. Wanneer zijn jullie gestopt met Foliumzuur?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:43

Hier week 14 en vermoeidheid ook nog steeds. Wordt niet minder :') op het werk loop ik als een zombie _O-

Ik werk dus in de detailhandel (jumbo) en echt een ramp met uren. Hooguit 3 weken vandevoren rooster en echt iedere week anders. Normaal geen problemen mee maar nu met de kleine op komst echt een ramp…

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 13:23

Ik voel me super, beetje moe maar verder top <3

Ik ben van gewoon foliumzuur van de week overgestapt naar een multi voor zwangere vrouwen, daar zit ook weer foliumzuur in :)

Ik werk in de zorg, maar met vaste uren, dus dat is top. Geen diensten. Hooguit een enkele keer bereikbaarheidsdienst in het weekend en soms compensatie i.v.m. uitval feestdagen maar dat is ruim van te voren bekend en daar geef je jezelf voor op :j

Anoniem

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 13:25

Best pittig Melewel idd met een wisselend rooster.

Die heb ik ook met vit D erbij alleen had ik begrepen dat je dus niet te lang folium mag slikken, dus ben ik maar gestopt.