Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
sasja0705 schreef:Hier al sinds 6 jaar... en nee, met 47 ben je niet te vroeg.
Ook dat is veranderd in de laatste decenia en veel vrouwen komen vroeger in de overgang.
Bloeden... dat is geen indicatie, geen bloeden is meestal alleen de laatste of finale phase.
Ook zo leuk : iedere vrouw heeft vaak verschillende symptomen.
Zo heb ik (afkloppen) tot nu toe geen enkele opvlieger gehad .
Dus wat jij beschrijft, ts, in de nacht bvb.
Maar waar ik vroeger 1x stipt op datum 1 week ongesteld werd... ben ik nu hooguit 1 week (meestal 5 dagen) in de maand NIET aan het bloeden.
Op een gegeven moment was het zo erg dat bloedarmoede en allemaal te korten bij kwamen kijken.
En zowat 4 jaar heeft mijn huisarts volgehouden dat ik NIET in de overgang ben.
Op een gegeven moment in overleg de pil genomen... was voor de eerste 3 maanden echt een verlichting... en toen verschrikkelijke migraine-aanvallen...
Voor die tijd wist ik niet eens wat het was en kon mir niet voorstellen wat voor een pijn dat is...
1 jaar heb ik dat volgehouden en weer naar de doc... en die zij doodleuk (bij de bloeduitslagen) , zie je , je bent niet in de overgang... kijk eens hier naar die ( kom even niet meer op de naam) waarde.
Toen ben ik lichtelijk ontploft en vroeg of die zijn titel in de lotterij gewonnen had of aan het dementeren was, want al een jaar aan de pil![]()
Oeps..., ok dus weer van de pil af.
Mijn lichaam is nu weer aan het resetten... en ik val weer af, jammer.
Dat was echt n voordeel, eindelijk n paar kilo's erbij.
Dus bloeden, niet bloeden, onregelmatig, veel of weinig
-dat verschilt echt.
Aankomen of juist afvallen
Hyperactief of juist lethargisch.
Ook zijn mijn lange haaren eraan gegaan... mijn mooie lange,grijze krullen werden echt n bezem - zo stug als van een stoffer... en heb mij spontaan (ook dat is iets, haha)van 50cm naar 18mm laten scheren...
Eveneens als de psyche... ik was al een emotie-bom voor die tijd... maar nu helemaal, kort lontje vaak of juist sentimenteel (kan zo maar spontaan janken om een dode bij)
Het kan morgen over zij maar ook nog eens jaren duren, zucht.
Enige wat ik nu doe , is extra magnesium, ijzer en vitaminen/mineralen slikken naast zoveel als mogelijk gezonde voeding.
Dus sterkte...
Cer schreef:Er is ergens dacht ik een topic over de overgang..
Ik heb het waarschijnlijk nu ook.. En ik mag for god sake hopen dat het niet 6 jaar duurt zeg
Wat ik herken is het jezelf niet herkennen.. bij mij uit zich dat in overdreven veel stress hebben, heel onzeker worden, daardoor niks meer kunnen uitvoeren, me niet tot moeilijke dingen kunnen zetten (die in realiteit niet moeilijk zijn, maar wel in mn hoofd). Oh ja, en gewichtstoename .. ik ben juist gaan sporten, en meer gaan sporten, maar ik heb al 7 kilo bij elkaar verzameld..
Sinds kort heb ik natuurlijke ondersteuning, van Valdispert ofzo geloof ik..
Bij mij gaat het in vlagen, ik heb de eerste vlaag gehad, duurde bijna een jaar.. ik voel me nu weer als mezelf, en ik hoop van ganse harte dat het zo blijft. Verder lees ik even mee voor tips en tricks..
Sterkte TS, het is echt heel vervelend..
Gebruikers op dit forum: BaileyMix, Brandje_04, Dancyy, Keandra, maxi90, meiske04, Muisssx en 45 bezoekers