Zwanger, uitgerekend zomer/nazomer 2023

Moderators: Hanmar, Dani, ynskek, Maureen95, Polly, Ladybird, Mjetterd

Bhodi

Zwanger, uitgerekend zomer/nazomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-22 14:29

Hoi allemaal,

Voor iedereen die uitgerekend is tegen het einde van de zomer van 2023 of de nazomer :) wees vooral welkom om hier gezellig te kletsen, ervaringen uit te wisselen en elkaar te informeren.

Stel jezelf even voor en laat weten wanneer je (denkt dat je) uitgerekend bent :D

Afbeelding

Rock this day like there is no tomorrow

Iloveiswan

Re: Zwanger, uitgerekend zomer/nazomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:52

:wave:
Ik meld mij. Ben nu ongeveer 9 weken en heb de 30ste een eerste echo. Super spannend nog.
Volgens eigen berekening rond eind juli uitgerekend.

Ik zal vanavond even langer bericht maken heb om 3 uur afgesproken bij stal.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-22 16:01

Leuk dat je er bent! :D

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:09

Hoi, ik meld me ook graag. Wij hebben een dochter van twee en ik ben nu eind juli uitgerekend van de tweede. We gaan dit weekend de familie inlichten en daarna rustig aan de rest van de wereld. We hebben afgelopen week de eerste echo gehad met een heel mooi kloppend hartje en precies groot genoeg voor de termijn :-)

Verloskundige (maar ik sta onder controle vh ziekenhuis dus alleen voor kraambed), kinderopvang, kraamzorg is geregeld, zorgverzekering houd ik zoals die is. Postzegels heb ik ook al besteld, die gaan per januari weer omhoog O:)

Is het voor jullie de eerste?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 13:04

Welkom :D

Ik ben nog niet eens bezig met kinderopvang of kraamzorg _O-

Volgende week eerste echo afwachten dan gaan we dat soort dingen regelen

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 13:06

Haha. Kinderopvang had ik al voor de eerste echo gedaan, de rest zodra we een hartje hadden gezien ;) Kraamzorg kun je prima voor de eerste echo doen hoor, afhankelijk van je regio hebben ze het enorm druk, was nu al bijna geen plek meer toen ik belde. En mocht het dan niet goed zijn, kun je altijd nog afbellen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 13:57

Laar_ schreef:
Hoi, ik meld me ook graag. Wij hebben een dochter van twee en ik ben nu eind juli uitgerekend van de tweede. We gaan dit weekend de familie inlichten en daarna rustig aan de rest van de wereld. We hebben afgelopen week de eerste echo gehad met een heel mooi kloppend hartje en precies groot genoeg voor de termijn :-)

Verloskundige (maar ik sta onder controle vh ziekenhuis dus alleen voor kraambed), kinderopvang, kraamzorg is geregeld, zorgverzekering houd ik zoals die is. Postzegels heb ik ook al besteld, die gaan per januari weer omhoog O:)

Is het voor jullie de eerste?

Jij bent al goed voorbereid zeg!

Wij hebben geen kinderopvang nodig en wachten voor het regelen (behalve de zorgverzekering) rustig af tot de eerste echo :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 13:58

De verloskundige belde net terug, ik heb 19 januari m’n eerste echo, ik ben dan 8 weken :D ontzettend veel zin in!!

Zouden jullie het geslacht trouwens ook willen weten?

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 14:22

Wat leuk Bhodi! Hopelijk een mooi kloppend hartje voor jullie, goed het nieuwe jaar in :-)

Wij willen het geslacht niet weten. Bij de eerste ook niet, maar toen heeft een verpleegkundige zich voorbij gepraat. Ik wist het toen dus vrij zeker, mijn man was er niet bij dus voor hem nog een mooie verrassing. Als ik weer opgenomen moet worden ga ik een enorme poster op de deur hangen :') en we geven het duidelijk aan voor alle echo's, naast dat het als het goed is ook in je dossier komt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 14:30

Ja, ik hoop het inderdaad ook!

Leuk dat jullie het niet willen weten, wel jammer dat het de vorige keer misging :(

Ik wil het wel graag weten en we hebben afgesproken dat m’n vriend de envelop meekrijgt waarop staat of het een jongen of meisje wordt en dan mag hij het op een leuke manier bekendmaken aan mij :) we doen geen gender reveal ofzo.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:51

Wij willen het wel graag weten.

We hebben het al wel gehad over kinderopvang. Ik werk nu 40 uur maar ga straks terug naar 24. Dus 3 dagen opvang. Heb al wel wat op het oog. Wel lastig is dat ik bijna altijd 7 uur begin op het werk. Zal morgenavond even een mailtje ernaar sturen. Wilde eerst zeker heid maar ben al 10,5 week bij de eerste echo.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 17:26

Lekker dat je minder gaat werken. Dat wil ik ook graag, maar dat moet ik nog even bekijken, want ik wil van 32 naar 24 uur.

Onze kat is niet bij me weg te slaan. Normaal vindt ie me te druk en komt ie alleen af en toe voor een kriebel, maar nu ligt ie zomaar al een aantal dagen op schoot :')

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 17:56

Oh dat zou ik ook wel willen inderdaad, minder werken. Maar dan blijft er geen leuke functie over hier helaas. Wij werken allebei 32, dan 2 dagen opvang en de laatste dag doen de opa's en oma's van beide kanten om de week. Even zien of dat blijft als het er twee zijn straks :=

Grappig Bhodi, katten schijnen dat wel vaker te hebben :-)

Gaat er iemand trouwens mee doen aan een Centering Pregnancy groep? Heb ik bij de eerste wel gedaan en hele leuke vriendschappen aan over gehouden. Hij zit nu helaas al vol voor mensen die niet bij de vk lopen..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 18:37

Wat is Centering Pregnancy groep? Ik ken het niet :)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:56

Hier geen ouders die willen / kunnen oppassen hebben ze direct al gezegd. Gelukkig heeft vriend hele goede baan. Die hij niet zomaar kwijt raakt.
Ik daarintegen werk in een supermarkt tegen minimum loon. Het word even een nieuwe collega vinden maar dan kan ik zelfde werk blijven doen maar minder uren. Kan nu ook eventueel straks naar kassa ipv brood/ vleeswaren. Til toch dozen van 15 kg heel vaak.

Ik ga inderdaad ook meedoen aan CP ben benieuwd. Ben als het goed is bij de juli groep aangemeld. En zou een telefoontje krijgen als het bekend was hoe of wat.

En mijn kat brengt ook al 5 weken El dag een speelgoedmuisje waar ik ben ook in bed. Ze lag 2 maanden geleden nooit meer bij mij en nu heeeeeel veel haha. Krijg veel knuffels en likjes _O-

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-22 12:52

Ik had even opgezocht wat het is, maar ik denk niet dat ze dat bij ons hebben :) jammer maar helaas!

Haha jouw kat, wat grappig!

Hier lijkt de griep een beetje over te gaan, al ben ik bang dat ik straks van de griepklachten in de zwangerschapsklachten overga :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:23

Hoihoi! Ik wil me hier ook al even melden :o

Ik heb een paar dagen geleden ene positieve test in handen gehad. Dus volgens de berekening zou ons kleintje voor eind augustus/begin september zijn! Ik ben heel benieuwd wat de termijnecho ervan maakt. Mijn cyclus heeft de afgelopen maanden nogal gek gedaan _O-

We hebben 14 januari de eerste echo en 17 januari intake bij de verloskundige :)

Ik weet nog niet of we willen weten wat het wordt deze keer. Bij onze dochter (nu ruim 1,5) wisten we het niet! Maar ik merk dat ik nu het misschien toch wel graag wil weten... maar we hebben nog even om daar over te bepalen. Ik was in ieder geval niet van plan daar een speciale echo voor in te lassen :D

Hoe voelen jullie je verder?
Ik ben bij de eerst wel heel misselijk geweest in het begin. Ik zie er heel erg tegenop om dat weer te hebben. En ik ben nu echt al zoooo moe _O- kan me helemaal niet herinneren dat ik dat toen al zo vroeg had.

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 15:56

Hee pikkepor, wij hebben ook samen gekletst in het begin 2021 topic! Wat leuk je hier te zien, gefeliciteerd!
Hier ook continue heel erg moe, had ik bij de eerste ook wel. Toen was ik ook vanaf week 10-11 iedere ochtend misselijk met vaak spugen, eigenlijk tot aan de geboorte. Nu nog nergens last van wat dat betreft, we gaan het zien. Ik hoop dat het bij jou dit keer mee valt!
Overigens zou ik nu voor het praktische deel ook wel willen weten wat het wordt, maar toch weer gekozen om het een verrassing te laten. Wat zijn jullie overwegingen? :-)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 18:10

Hihi leuk hè Laar!
Hier was juist de ergste misselijkheid bij 11 weken voorbij. Maar ik hoop heel erg dat het me deze keer bespaard blijft.
Ja ik weet eigenlijk niet.. ik ben gewoon heel nieuwsgierig hoe ons gezin straks wordt. En praktisch is het ook wel natuurlijk. Terwijl bij de eerste had ik er helemaal geen moeite mee om me op allebei voor te bereiden.

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 20:04

Pikkepor schreef:
Hihi leuk hè Laar!
Hier was juist de ergste misselijkheid bij 11 weken voorbij. Maar ik hoop heel erg dat het me deze keer bespaard blijft.
Ja ik weet eigenlijk niet.. ik ben gewoon heel nieuwsgierig hoe ons gezin straks wordt. En praktisch is het ook wel natuurlijk. Terwijl bij de eerste had ik er helemaal geen moeite mee om me op allebei voor te bereiden.

Apart is dat hè, hoe dat kan verschillen bij de eerste en de tweede!

Hebben jullie leuke kerstdagen gehad? Hier was er goed rekening gehouden met mij qua eten, voordeel dat we het onze ouders al hadden verteld. Broers en zussen zijn nu ook ingelicht, dat was erg leuk :-)
Verder wel blij dat we t weer achter de rug hebben, toch altijd wel druk en nu extra moe. Moet morgen ook weer werken helaas. Oud en nieuw zijn we gelukkig gewoon thuis, denk dat ik lekker op tijd onder de wol kruip :-)

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 21:20

Hoi!
Ik weet niet of ik me hier nog kan melden. De andere groep vind ik toch al wel erg ver uit elkaar qua uitgerekende data. En wilde anders 1 starten voor juli, augustus en september maar zag dat deze gestart was.
Ik ben 4 juli uitgerekend van ons 2de kindje. 2 januari heb ik de 13 weken echo, dan ben ik precies 14 weken. Familie en sommige vrienden weten het al, maar na de echo 2 januari gaat het op facebook.
Mijn zwangerschap is echt totaal verschillend van de eerste. Toen alleen jeuk gehad en dat was het. Nu alles wat je maar kan bedenken. :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 22:03

Oh dat is balen Kimmy... al die klachten! Hopelijk trekt het nog een beetje bij en kun je je tweede trimester weer wat beter door! Hoe oud is je oudste kindje? :)

Laar, wat fijn dat het zo goed is gegaan met de kerstdagen!

Manlief was zo enthousiast na de positieve test dat hij het het liefst ook meteen vertelt had dese dagen. Maar ik wilde het nog heel even een geheimpje van ons 2en laten. We hebben de echo een paar dagen voor mijn 30e verjaardag. Dan zien we toch alle belangrijke familieleden en vrienden. :) Ik heb wel een paar keer op mijn tong moeten bijten om niks te verklappen.
Gelukkig hadden we niks bijzonders qua eten deze kerst en alcohol drink ik toch al niet. Dus dat valt niemand op!

Ik was wel echt bek af na die drukke dagen vol familie. S avonds moe en misselijk en met buikpijn in bed gekropen. Heb onze dochter lekker als excuus gebruikt: 'we gaan nu echt naar huis, ze moet echt naar bed' :+ En ik ook.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:21

Ons oudste kindje is nu 2.5 toentertijd zat ik ook in een bokt groep. Daar hebben we nog een heel leuk clubje aan over gehouden. :D Zij zitten alleen allemaal best ver van mij vandaan dus wie weet dit keer wat dichterbij haha. Ik kom uit het Noorden.

Mijn vader was bij de eerste echt dat hij het meteen wilde vertellen dus dit keer gekozen dat hij het pas wist met kerst +-13 weken. Dan kan hij het vertellen. :')

Vinden jullie de tijd een beetje vooruit gaan? De eerste 12 weken dacht ik echt wat gaat dit langzaam dus ben benieuwd of het vanaf nu weet wat sneller gaat. _O-

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:38

Welkom Kimmy! Dan zat jij net in een eerder groepje destijds denk ik. Onze dame is nu 2 maar was de eerste van ons groepje destijds. Leuk dat jullie nog steeds een leuk clubje hebben. Ik woon zelf in Overijssel maar kom oorspronkelijk uit het noorden :)

Pikkepor, wij hebben ook gewacht tot eerste echo inderdaad :) Vorige keer had je een combi van controle bij je eigen collega's en een andere verloskundigepraktijk toch? Doe je dat nu weer?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:49

Ik woon in Brabant, tegen te Belgische grens aan :') dus niet echt in de buurt. _O-

Laar_ klopt! Dat je dat hebt onthouden! Ik ben een jaar geleden gestopt met werken als verloskundige. Mijn bevalling van F was heel heftig en dat heeft me op den duur zo opgebroken dat ik thuis ben komen te zitten met PTSS klachten. Dat, in combinatie met het onregelmatige werk en onze dochter (en het gevoel dat mijn prioriteiten anders zijn komen te liggen met haar komst), maakt dat ik heb besloten om te stoppen.

Ik heb nu ook geen verzekering meer in België (en ook geen contact meer met mijn collega's, is allemaal beetje gek gelopen). Dus deze keer gaat het helemaal opvolging in Nederland bij een praktijk zijn. Wel bij een andere praktijk dan toen. Ik voelde me daar helemaal niet gehoord toen.

Ik heb nu al een verloskundige van een andere praktijk aan de lijn gehad en dat was al een fijne eerste indruk :)