Ben het zat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 07:12

Ben beetje te de weg kwijt.

Ik zit me zo mezelf in de weg.

Veel angsten.
Veel verdriet.
Veel boosheid.

Waarom is mijn leven zo'n puinhoop?
Waarom kost alles zo veel moeite?
Waarom is mijn kamer een puinhoop?
Waarom kan ik niet rustig alleen op mijn kamer zijn?

Waarom heb ik steeds gedachtes om dood te willen zijn?
Waarom zie ik geen toekomst in mijn eigen leven?

Waarom kan ik niet met mijn eigen emoties om gaan?
Waarom ben ik steeds zo boos op mijn eigen ikke?
Waarom heb ik steeds zo'n druk hoofd?
Waarom heb ik zo weinig concentratie?
Waarom moet ik steeds zo vechten om mijn hoofd boven water te houden?

Waarom heb ik zoveel moeite om uit bed te komen?
Waarom droom ik zo veel en zo echt?
Waarom gebeurt het me dat ik een nacht niet kan slapen?

Op deze manier heb ik geen zin meer.

Ik ben na jaren vechten heb ik geen zin meer om door te gaan vechten.

Qua gedachtes zit ik heel erg na te denken hoe ik een eind aan mijn leven wil maken.
Alleen ik durf niet op eigen houtje zelfmoord te plegen.
Bang dat het mis gaat en dat ik andere mensen een trauma geef.

Ik denk aan authanasie.

Maar dit is ook een heel traject en weet niet of ik dat vol hou.

Ik durf deze nacht ook niet te slapen omdat Anneke om half 11 komt.
En ik weet als ik nu ga slapen dan lukt het me niet om Anneke te laten komen.

Hoop dat je me kunt helpen.
Of een luisterend oor kunt zijn.


SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:33

Hee wat een ongelooflijk nare situatie! Je schrijft dat je er al jaren mee worstelt, heb je dan ook hulp? Therapie bijvoorbeeld eventueel in combinatie met medicijnen?

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 07:37

Heb hulp, heb in september een kleine start gemaakt van trauma behandeling en dit heeft beetje geholpen alleen was niet voldoende.

Mijn zelfbeeld is ook zo mega laag en heel onzeker.

Medicatie ben ik ook spuug zat van en ben dit ook beetje aan het afbouwen.

Men is er niet zo blij mee, maar ben er even heel erg klaar mee en heb het gevoel dat het niks voor me doet.

marleen_88

Berichten: 14040
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:38

Weten je begeleiders dat je deze gedachten hebt?
Slik je al iets van (slaap)medicatie? Ik lees dat je die zat bent, bouw je die op je eigen initiatief af?

Doe wel en zie niet om

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:41

Wat naar dat jij je zo voelt, er is een topic wat ik een beetje volg : als leven overleven wordt, van Thijsje, die het ook al zo zwaar heeft, daarin worden hele lieve tips gegeven en fijne steun woorden, misschien kan je daar ook wat aansluiten? Veel sterkte in ieder geval!!

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 07:42

Mijn pber weet er van.

Heb hem afgelopen nacht een mail naar heb gestuurd en hij begint om 8 uur.

Ze weten dit.

Ik ga straks weer een stapje verder afbouwen.



Ik geef dit al een dikke week aan en ben bang voor een opname, maar dit wil ik niet, tenzij ze het heel goed kunnen onderbouwen waarom het nodig is.

Ik zit nu al dagen achter de computer in de gemeenschappelijke ruimte. Omdat ik me niet veilig voel in mijn eigen kamer.

Misschien handig om te weten ook.

Als ik slaap dan heb ik hele werkelijke dromen en momengteel heb ik daar heel vaal last van. En als ik dan wakker wordt ben ik nog dood moe.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 07:43

Ik slik trouwens geen slaap medicatie, wel andere medicatie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:45

Kun je je hulp je beginpost laten lezen? Misschien krijgen ze dan een nog beter beeld over de ernst van de situatie.
Krijg je medicatie voor je nachtmerries? Al is in jouw geval medicatie nu misschien niet zo verstandig.

Het euthanasie traject is idd een heel zwaar traject en de kans is groot dat ze je aanvraag niet toekennen.

Heel veel sterkte! :(:) Zijn er ook dingen waar je wel vrolijkheid uit kunt halen?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-12-22 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:45

Ach wat verdrietig toch voor je, ik kan helaas echt geen tips geven want ik heb hier geen ervaring mee maar probeer wat tips uit dat andere topic te halen misschien helpt je dat toch een klein beetje!

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 07:49

Wil iemand mij de link geven?

Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:51

Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen :(:) Wat dapper dat je jouw verhaal hier deelt! Misschien helpt dat iets, al is het maar een heel klein beetje. Soms is iets van je af schrijven wel fijn. Ik ken jouw gevoelens gedeeltelijk, ik heb sommige daarvan ook gehad en heb ze soms nog wel. Zoals je niet goed genoeg voelen, je afvragen waarom je leven zo'n puinhoop is, waarom dingen zoveel moeite kosten.. Daardoor boos op jezelf worden of verdrietig. En het niet uit bed komen ken ik ook maar al te goed. Helaas kan ik je niet echt tips geven, bij mij ging het beter nadat ik de juiste medicatie voor mijn schildklier kreeg, en onlangs weer een stuk slechter omdat het op mijn nieuwe werk waardeloos ging (buiten mijn schuld om, maar daar moet ik mezelf dan maar weer van zien te overtuigen). Het enige wat ik kan zeggen is dat ook jij wel goed genoeg bent, en je kunt het! Dat moet je zelf gaan geloven. Maar makkelijk is het zeker niet. Dat je geen medicijnen wilt snap ik wel, ik heb van mensen gehoord dat die je in een zombie veranderen, ik wilde ze ook niet. Maar wel heel goed dat je hulp gezocht hebt! Mag je niet zonder medicijnen langskomen, gewoon even praten? Dat kan al heel erg opluchten.

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 08:10

Heb om 12 uur gesprek met mijn pmter.

Ik ben dinsdagavond om 8 uur gaan slapen en was pas woensdagmiddga half 3 uit mijn bed. Mijn pber is 3 keer bij me geweest, die maakte zich al zorgen.

Ik denk met de email die ik hem heb gestuurd dat het hem wel erg duidelijk maakt dat het echt niet goed gaat.

Hoop dat hij ook hulp gaat inschakelen ofzo iets.

Zo kan het niet langer.

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:13

He, wat naar allemaal. Ik lees hier dingen die mij bekend voor kwamen. Ik heb ook trauma therapie gehad dat niet werkte.
Voor het slapen kun je melatonine innemen. Het is geen slaapmiddel maar helpt je hoofd rustig te worden. Valdispert kun je ook innemen. Dat is een natuurlijk tabletje dat helpt je rustig te slapen.
Probeer het eens. Misschien dat je goed uitgerust weer heel anders ergens tegen aankijkt.
Je schrijft dat alles een puinhoop is. Ook je kamer. Vraag eens of iemand het ziet zitten hem samen op te ruimen. Misschien word je hoofd dan ook iets opgeruimder.
Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel voor jou :knuffel:

winterbuitenrit

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:26

Och wat verdrietig om dit te lezen.
Het leven kan zo mooi zijn.
Met de juiste hulp moet jij er ook kunnen komen. Heel veel succes met je gesprek!

Kairos
Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:18

:knuffel:


Heel dapper dat je het hebt aangekaart bij je PB'er en veel succes met je gesprek

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:30

Allereerste een hele dikke knuffel!

Wat een heftige gedachten en emoties om te hebben, en ik begrijp dat je dit niet meer wilt. Vaak is zelfmoord willen plegen niet dat iemand echt dood wilt, maar een deel van hun wil dood wat ze niet meer trekken. Dat deel heeft hulp nodig, heb je weleens lichaamsgerichte therapie geprobeerd? Iets wat dieper gaat dan praat therapie?

De medicatie die je gebruikt, kan dat de bijwerkingen veroorzaken van de levendige dromen?

En heb je deze problemen altijd al gehad of zijn ze ontstaan na iets?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:51

Ik kan je niet helpen, maar wil je wel een hele dikke knuffel geven.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 09:54

Mijn gesprek met mijn pmtér van lentis gaat niet door, ze heeft helaas corona.

Mijn dromen waren er altijd wel, maar ze zijn de laatste 4 jaar heel veel sterker geworden, ben toen ook begonnen met de citalopram.

Mijn problemen waren er altijd wel, maar nu is er einndelijk de rust en tijd voor om er mee bezig te gaan.

En heb dus in eind augustus begin september in 3 week een trauma behandeling gehad en merk dat ik nu nog behoorlijk op de blaren zit.

Alles ligt nu zo open en bloot qua gevoel en emoties en boosheid.

Heb nu wel een hele fijn pber die echt naar mij luistert en voor me klaar staat.

Begin ook steeds openlijker te praten en dit deed ik hiervoor niet. Hier heeft de psycholoog veel voor gedaan. Die is 2 keer op wonen geweest om te vertellen hoe ze het beste met mij op kunnen gaan. Ben haar daar nog erg dankbaar voor;.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 09:54

Bedankt voor de knuffels van jullie. <3

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:19

Deugenietje schreef:
Mijn gesprek met mijn pmtér van lentis gaat niet door, ze heeft helaas corona.

Mijn dromen waren er altijd wel, maar ze zijn de laatste 4 jaar heel veel sterker geworden, ben toen ook begonnen met de citalopram.

Mijn problemen waren er altijd wel, maar nu is er einndelijk de rust en tijd voor om er mee bezig te gaan.

En heb dus in eind augustus begin september in 3 week een trauma behandeling gehad en merk dat ik nu nog behoorlijk op de blaren zit.

Alles ligt nu zo open en bloot qua gevoel en emoties en boosheid.

Heb nu wel een hele fijn pber die echt naar mij luistert en voor me klaar staat.

Begin ook steeds openlijker te praten en dit deed ik hiervoor niet. Hier heeft de psycholoog veel voor gedaan. Die is 2 keer op wonen geweest om te vertellen hoe ze het beste met mij op kunnen gaan. Ben haar daar nog erg dankbaar voor;.


Goedzo praten en openen is belangrijk. :)

Laat de gevoelens er maar zijn..dat mag...besef dat het leven in fasen gaat, pieken en dalen..uit ieder dal klim je weer op.

De dromen komen door de Citalopram, dat doet veel serotonine met je..dat maakt je dromen levendiger. Wellicht is andere medicatie een optie als je er zoveel last van hebt.

Fijn dat er iemand is die echt naar je luistert en voor je klaar staat..je hoeft het ook niet alleen te doen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 11:09

Heb gesprek gehad en heeft niet veel geholpen, omdat hij niet goed wist wat hij er mee moest.

We gaan nu vooral praktisch te werk.

Ik heb aangegeven dat ik met een medicatie naar beneden ben gegaan. Hij was er niet zo blij mee omdat ik mijn pijnmedicatie heb gestopt en medicatie voor mijn blaas en dit in een maand tijd.
Hij had het er ook over dat ik me wat meer tijd moet gunnen om te wennen.

Heb ook aangegeven dat ik bang was dat ik een opname zou krijgen. Hij zei ook dat dat het doel niet is.

Hij vond oook dat ik het best goed doe ondanks mijn dipjes.

Ik ben zo bang dat ik ga instorten. Maar hij gaat samen met mijn collega's samen werken om dit te voorkomen.

Kitten84

Berichten: 860
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:15

Heb je ook een diagnose? Want heel veel van wat je verteld waar je moeite mee hebt, herken ik. Het kan idd depressie zijn, maar heb je ook gekeken naar ADHD, ASS of combo?

Die combo heb ik namelijk en het is niet makkelijk, nu ik ouder ben kom ik mezelf gigantisch tegen omdat ik mijn hele leven symptomen heb gemaskeerd en mensen maar vonden dat ik me aanstelde of te lui was. Nu nog val ik overal tussen omdat je het niet kan zien en mensen begrijpen het nog steeds niet.

En wees niet bang om om hulp te vragen, want daar zijn ze voor.

Doe wat je zegt en zeg wat je doet!

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:17

Dikke knuffel voor jou Deugnietje. Wat je al heel goed doet is blijven praten. Dat laat zien dat je moed toont en een doorzetter bent. Dat zijn prachtige eigenschappen. Daar mag je trots op zijn! Blijf praten en vertellen aan de mensen om je heen wat je voelt. Dan weten zij ook hoe ze je kunnen bijstaan. Veel sterkte :knuffel:

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 11:27

Ik heb helaas en inderdaad autisme en adhd.

Ben zo aan het maskeren, bang om mijn eigen emoties te voelen.

Heb een moeilijk jeugd gehad en dit heeft ervoor gezorgd dat ik heb geleerd om alles zelf te doen en zelf op te lossen.

Maar nu lukt dat niet meer en durf ik haast niet tot geen hulp te vragen.

En ik durf dan niet alles te zeggen en durf mijn emoties niet tot nauwelijks te tonen.

Ik zou ook nooit boos worden, terwijl ik me wel bozig voel bijvoorbeeld.

Qua verdriet net zo, het moet dan echt bij een heel vertrouwd persoon zijn of iemand
die dan net een hele gevoelige snaar weet te raken.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ben het zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 11:28

En deze maand is voor mij heel moeilijk.

In afgelopen 20 jaar allemaal dierbare mensen abrupt overleden.

De eerste in 2002 heeft nog altijd diepe sporen achter gelaten in mijn hart.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, Josien_, Lauraennala, Noukie123, xMagnum en 121 bezoekers