Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
jokari schreef:jeetje77 schreef:Ik wilde nooit veganist worden, te veel uitzoek werk. Nee vegetariër met een lactose intolerantie is veel makkelijker
Mijn nicht is om die reden inderdaad compleet vegan beginnen eten.
Hier een partner die niks van koemelk mag. Buffelmozarella, heeft meer lactose dan mozarella van koe, kan dan weer wel probleemloos.
Soja is ook een no-go, dus amandelmelk en -room, of havermelk. (Enkel Oatley Barista vind ik lekker qua havermelk)
Zeer fijn om tijdens volle corona-crisis van elk product de ingrediënten te moeten nalezen en het vervolgens de helft van de keer terug te moeten zetten wegens “mag ze niet hebben”. Gluten zijn immers ook een grote no-go.
Ik ben van van de AH voor de vegan producten aangezien alpro soya geen optie is voor ons.
_Bonte_ schreef:Blijf opletten , veel merken die zeggen dat het oké is ( nalezen ) .
Er zit vaat melkpoeder in en deze geeft hetzelfde effect.
Mijn schoonzusje heeft dit ook , ik leer elke dag bij door haar keuzes .
crazy_funky schreef:Oh super topic dit.
Mijn zoontje van 1,5 heeft ook koemelkallergie en later bleek dat ie ook niet tegen soya kan.
Wij kwamen er pas met 10 maanden ofzo achter.
Hier ook "kan melk bevatten"- producten kan niet.
Wat hij wel kan verdragen is kokos(melk) Hij heeft vann die toetjes van olvarit met kokos en fruit.
Al moet ik wel zeggen dat ik ze vrij flauw vind kwa smaak.
Ik blijf even meelezen voor meer tips.
Wieldop schreef:crazy_funky schreef:Oh super topic dit.
Mijn zoontje van 1,5 heeft ook koemelkallergie en later bleek dat ie ook niet tegen soya kan.
Wat hij wel kan verdragen is kokos(melk) Hij heeft vann die toetjes van olvarit met kokos en fruit.
Die Olvarit met banaan was hier wel een succes. Voor brood hebben we een broodbakmachine gekocht. En de volkoren schnitte broodjes van de AH doen het hier goed. Dus meestal is hier s ochtends boterham met pindakaas, tussendoor fruit, s middags boterham met worst, en dan eind vd middag koekje / maiswafel / rozijntjes en dan het avondeten.
Mijn ervaring is dat merk producten vaak melk bevat. Veel huismerk producten van de AH is zonder melk, pepernoten, bakkers speculaas, mayonaise, appelstroop.
Ik kwam trouwens vd week achter dat dranken ook melk kan bevatten, bijv Taksi.
crazy_funky schreef:Oh super topic dit.
luxx schreef:Misschien zeg ik iets geks maar ik merkte op zeker moment dat mijn grote liefde melk niet helemaal lekker meer ging en toen ben ik lactase pilletjes gaan slikken voor ik melk (producten) ging gebruiken, kan dat voor een kind ook helpen?
Alwiene schreef:jokari schreef:
Hier een partner die niks van koemelk mag. Buffelmozarella, heeft meer lactose dan mozarella van koe, kan dan weer wel probleemloos.
Soja is ook een no-go, dus amandelmelk en -room, of havermelk. (Enkel Oatley Barista vind ik lekker qua havermelk)
Zeer fijn om tijdens volle corona-crisis van elk product de ingrediënten te moeten nalezen en het vervolgens de helft van de keer terug te moeten zetten wegens “mag ze niet hebben”. Gluten zijn immers ook een grote no-go.
Ik ben van van de AH voor de vegan producten aangezien alpro soya geen optie is voor ons.
Als gluten ook een no-go is dan kan Oatly haverdrank helemaal niet?
novita13 schreef:Wieldop schreef:
Die Olvarit met banaan was hier wel een succes. Voor brood hebben we een broodbakmachine gekocht. En de volkoren schnitte broodjes van de AH doen het hier goed. Dus meestal is hier s ochtends boterham met pindakaas, tussendoor fruit, s middags boterham met worst, en dan eind vd middag koekje / maiswafel / rozijntjes en dan het avondeten.
Mijn ervaring is dat merk producten vaak melk bevat. Veel huismerk producten van de AH is zonder melk, pepernoten, bakkers speculaas, mayonaise, appelstroop.
Ik kwam trouwens vd week achter dat dranken ook melk kan bevatten, bijv Taksi.
Let op, de kruidnoten van de AH bevatten dus wel melk eiwitten. En die van bolletje niet. Het blijft echt lezen op alle etiketten.
Tink89 schreef:Kruidnoten van action en die van de jumbo zijn oke. Die van de Lidl niet.
Gebruikers op dit forum: Akires1, Anonimo_h, Aukelizzy, Bullebeest, Dnies90, Gianti, linoleum, MaartJ, Sizzle, Tazzey en 33 bezoekers