Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:01

germie schreef:
Shenavallie schreef:
@ TS, Heb je al een Human Nature van ANWB geprobeerd? Die hebben (voor mij) smalle damesschoenen, lichtgewicht en betaalbaar. Ik heb vorig jaar model Glenn (laag model, softshell) geprobeerd, maar was voor mij te smal. Wellicht dat het wat voor jou is.

JA, en die zijn de container ingegaan, ik kon er niet op lopen. Eerst denk je ja, fijn. Maar zodra je over de 5km ging kreeg ik blaren onder de voet en dat verdween niet ook niet met andere inlegzolen. Dus heb ze maar weggegooid.

Ze waren voor mij te smal en inderdaad, drukpunten onder de voet. Maar jij had dus dezelfde ervaring.

Nog een aanvulling voor de Skechers: naast snelle slijtage had ik ook dat de ondersteuning al vrij snel weg was. De schuimlaag van de binnenzool verloor al snel vering, waardoor het leek of je gewoon op de harde straat liep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:48

De mijne vertonen juist echt weinig slijtage met 5 maanden lang iederedag dragen en ook veel door gras en drab lopen.

Maar ik heb dus wel een meer solide, suede model. Niet van doe “sokschoenen” zegmaar.

Skechers OAK CANYON Men's Sneakers

deze

Ook een mooie aanbieding, zie ik nu. Heb er 70 voor betaald. K vind ze niet moeders mooiste, maar ach. Bergschoenen zijn ook in :)) ..

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:06

Menino schreef:
De mijne vertonen juist echt weinig slijtage met 5 maanden lang iederedag dragen en ook veel door gras en drab lopen.

Maar ik heb dus wel een meer solide, suede model. Niet van doe “sokschoenen” zegmaar.

Skechers OAK CANYON Men's Sneakers

deze

Ook een mooie aanbieding, zie ik nu. Heb er 70 voor betaald. K vind ze niet moeders mooiste, maar ach. Bergschoenen zijn ook in :)) ..

Die zien er inderdaad meer solide uit. Ik had de heren werkschoenen https://www.scapino.nl/skechers-heren-w ... -040390291, maar die waren binnen een seizoen al op, evenals deze (even puur voor het model, niet de kleur) https://www.schoenen.nl/product/skecher ... m-77-83669. Ben jaloers op degenen die er wel lang mee kunnen doen, want ze zitten in het allereerste begin wel lekker.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:53

Hier ook weinig slijtage

Deze heb ik nu een poosje en veel aan :

Afbeelding

Ik heb ook witte die ik al ruim 2 jaar heb. Ook heeeel veel gedragen. Zien er ook nog heel netjes uit.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:31

Ik heb hoge met veters besteld. Moest dat soort schoenen meenemen als ik vrijdag naar het ziekenhuis ga voor het geval ik zonder gips naar huis mag. Ik heb alleen maar lage instappers.

Afbeelding

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:51

Afbeelding
De bovenste heb ik nu sinds een paar weken, de zwarte en witte inmiddels 2 jaar.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:14

Morrie schreef:
Ik heb hoge met veters besteld. Moest dat soort schoenen meenemen als ik vrijdag naar het ziekenhuis ga voor het geval ik zonder gips naar huis mag. Ik heb alleen maar lage instappers.

[ [url=m/90LjDD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik ook, heerlijke warme voeten heb ik er in.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 18:38

Die winterschoenen zijn wel mooi, maar niet in mijn maat zo te zien.

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:34

Voor degene die deze schoenen al jaren hebben: hoe is het gesteld met jullie binnenzool. Nog steeds zoals je ze kocht of ingezakt/veerkracht eruit? En kun je nieuwe binnenzolen kopen, zoals dat bij Dr Martens ook kan? Bij Adidas kan dat helaas niet en ik baal dat ik nu een paar schoenen niet meer kan dragen (gewone zolen uit de winkel zitten totaal niet lekker of passen niet).

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:50

ik zou ook wel willen weten of er losse binnenzolen te koop zijn, ik haal de zolen altijd uit de Arch Fit en doe ze in andere schoenen/laarzen omdat ze dan zo lekker lopen. Ik heb al eens gezocht op internet maar niet gevonden

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:02

Ik heb een staand beroep en ik kan er zonder problemen de hele dag op staan.. Heerlijke schoenen.. :j

HorsePassion
Berichten: 971
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:24

Je hebt verschillende kwaliteit Skechers.
Je hebt de originele Skechers en Skechers uit de van Haren collectie.
De originele zijn gewoon veel beter van kwaliteit dan die van van Haren. Deze zijn slap.
Om een hele dag op te staan of om te lopen kun je beter geen Skechers nemen. Ze geven geen enkele steun.
Maar als je net als ik wel eens zere voetzolen hebt dan is het een verademing. Ze lopen superzacht.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:46

Ik wil niks anders meer.

Alleen in de reclame een tijd terug, zeiden ze dat je dat model sketchers dat ik had heel vaak kon wassen in de wasmachine.
Nou doe dat maar niet, ze kunnen er net zo slecht tegen als andere sneakers.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 21:47

Schoenen nog nooit in een wasmachine gestopt, dus dat ga ik ook niet met skechers doen.

GekOpFjorden

Berichten: 341
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:01

Ik dacht dat t goede schoenen waren, veel op gelopen tot ik op een dag niet meer kon staan.
Peesontsteking/hielspoor mega veel pijn gehad

Toen de wandelschoen versie gehaald en met 3 zooltjes voor steun en demping kon ik daar met die zere voeten redelijk op lopen.

De sportversie nooit meer voor mij

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:19

GekOpFjorden schreef:
Ik dacht dat t goede schoenen waren, veel op gelopen tot ik op een dag niet meer kon staan.
Peesontsteking/hielspoor mega veel pijn gehad

Toen de wandelschoen versie gehaald en met 3 zooltjes voor steun en demping kon ik daar met die zere voeten redelijk op lopen.

De sportversie nooit meer voor mij

Tja. Maar dat hoeft natuurlijk niet aan de schoen te liggen.
Mijn vader heeft dit vorige winter ook gehad.
Die deed niks bijzonders en had degelijke (geen Skechers) schoenen aan.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 22:54

Hielspoor/peesontsteking kun je ook krijgen van antibiotica, ik spreek helaas uit ervaring. Soms krijg je iets wat dus geen overbelasting is, maar gewoon als bijwerking. En zie er dan maar weer van af te komen.

En misschien zijn skechers wel de schoenen voor de Kilimanjaro, haha. Dat zou ik moeten uittesten. Maar dat is niet het plan, hoor. Maar ik gok nu op de Lowa Renegade als schoen voor de Kili. En zware pijnstillers als het niet verbetert.

Maar wat voor de 1 een goede schoen is, kan voor een ander wel helemaal niets zijn. Ik heb eigenlijk totaal geen steun nodig. Ik kan op Teva sandalen een trektocht door de bergen maken. Maar ik heb wel een zool nodig die grip geeft. Wolky heeft een wandelschoen voor in de stad, de city tracker ofzo. Maar die zool is enorm glad op bepaalde stenen als ondergrond. Dan glij je bijna uit op een stoep. Dat is dus echt vervelend. Verder lopen ze lekker.

Van Haren heeft wel echte skechers hoor, maar misschien een simpeler model. Skechers lijkt niet zoals Wolky altijd voor kwaliteit en duurzaam te gaan. Je ziet zo veel verschillende modellen. Ik zie hier bij bokkers soms wel hele mooie voorbij komen. Ik moet alleen nog eens zien te passen. ;) Ondanks dat de meesten zeggen dat ze dezelfde maat hebben als andere schoenen durf ik nog niet direct online te bestellen.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:04

Ik heb ook al een paar jaar Skechers en ik loop er met mijn moeilijke voeten perfect op.
Ik heb witte en die heb ik al een paar keer in de wasmachine gegooid en ook de zwarte al een keer, ideaal.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 23:08

Laat er geen lijm los met wassen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:00

Als de binnen zolen op zijn koop ik gewoon nieuwe.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:05

Heb er ook al naar gezocht of er losse binnen zolen te koop zijn, maar heb ze nog niet kunnen vinden. Wellicht wel een idee voor Skechers om dat ook als mogelijkheid aan te bieden.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:03

Ik heb inmiddels 5 paar, met mijn eerste doe ik nu al minstens 6 jaar. En idd, de binnenvoering bij de hiel is nu kapot, maar ik heb er een ducttapetje op geplakt en ik loop gewoon door :D Want de zool en de buitenkant zijn nog prima. Nog nooit last gehad dat de demping afneemt. Is dat niet gewoon omdat je went aan het gevoel van het memory foam?

Ik vind ze trouwens groot vallen.

En wat betreft wassen: alleen bepaalde modellen kunnen in de wasmachine, lang niet allemaal. Even goed checken dus.

De bovenste van Lay_D zijn trouwens echt fenomenaal mooi!!! <3

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:56

Was dat maar zo, Rije... -O- Helaas loop ik met twee, hooguit drie maanden echt op de grond. Op mijn werk is reliëf in het asfalt gemaakt, als thematisering. Ik voel dan elk richeltje en elke vorm, steentje, punt, noem het. Vandaar dat ik dan liever een paar nieuwe binnenzolen koop dan in zo'n korte tijd compleet nieuwe schoenen. Hoewel de buitenzool zelf ook best slijtgevoelig is. Dan schaf ik liever m'n oude vertrouwde Adidas en Dr Martens aan. Die gaan jaren mee en zijn in vergelijking dan veel goedkoper/duurzamer. Maar die Skechers lopen (in het begin) zo lekker... :j

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:58

Ik heb ook Adidas met van dat memoryfoam, die lopen inderdaad ook heerlijk!

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:00

Ik vind sketchers ook groot vallen ik heb 41 of 42 en meestal 42. Maar van sketches 42. Wandelschoenen heb. Er niet van. Ik loop wel al jaren op de sneakers heerlijk.

Ik koop voor al mijn schoen trouwens extra binnenzooltjes. Voor mijn Dr Martens heb ik de Meindl memory foam. Heerlijk lopen die schoenen daarmee.