Goed matras, waar ben jij blij mee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:05

Hier in de loop der jaren verschillende matrassen van degelijke merken, en hardheden van waterbed gehad. Ik vind het maar lastig hoor, bedden. Je kan in een showroom wel voelen of iets meer of minder fijn ligt, maar er echt op slapen is toch anders.

En leuk dat je het een maand of langer uit kan proberen, maarja dat vinden wij ook lastig te beoordelen eerlijk gezegd, of het dan echt goed is of niet. Het ligt allemaal wel okee maar na een jaar ofzo valt het dan toch wel op dat we steeds rugpijn hebben weet je wel :=

En om dan wéér wat nieuws te kopen... ik vrees dat het toch een gok blijft.


zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:06

Tegenwoordig mag je bij veel fabrikanten sowieso 3 a 4 maanden testen. Ikea langer zelfs volgens mij.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:12

pmarena schreef:
Hier in de loop der jaren verschillende matrassen van degelijke merken, en hardheden van waterbed gehad. Ik vind het maar lastig hoor, bedden. Je kan in een showroom wel voelen of iets meer of minder fijn ligt, maar er echt op slapen is toch anders.

En leuk dat je het een maand of langer uit kan proberen, maarja dat vinden wij ook lastig te beoordelen eerlijk gezegd, of het dan echt goed is of niet. Het ligt allemaal wel okee maar na een jaar ofzo valt het dan toch wel op dat we steeds rugpijn hebben weet je wel :=

En om dan wéér wat nieuws te kopen... ik vrees dat het toch een gok blijft.


En daarbij is het ook nog persoonlijke voorkeur.
Al zeggen 100 mensen dat ze lekker liggen op een matras, dat wil niet zeggen dat jij er lekker op ligt.
En vooral ook, wat goed is voor je lijf.

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:18

Wij vinden vanalles wel lekker liggen. Zachter, harder... alles heeft wel zijn voor- en nadelen.

En dan heb je weer van die mooie matrassen van RHF ofzo, ja ligt wel lekker. Maar om nou na 3 maanden te zeggen dat het perfect ligt en je altijd super fris als een hoentje wakker wordt...nee dat niet. Maar ook niet dat het matras duidelijk slecht is ofzo. Misschien is het matras wel prima, zijn we moe door klein kind dat slecht slaapt := Of andere lattenbodem dan? Moet je het dan maar weer weg doen...?

En wat ga je dan in de plaats nemen....harder? Zachter? Ander materiaal....?
Tja en dan hou je het toch maar, hopen dat het toch de juiste keuze is.

En als je het een jaar hebt dan wet je inmiddels wel dat dit het blijkbaar toch ook niet is.
Maar wàt er nou precies scheelt...dat is de vraag. Wij zijn er nog niet achter in ieder geval, na verschillende matrassen en bedbodems....

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-22 21:30

Mijn bed gaat geen week te vroeg komen, ik slaap echt niet meer lekker op ons bed. :=
Volgende week donderdag dus nog even geduld.

Earth het reisbureau.

SunnyHorse
Berichten: 1220
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:11

Tempur Cloud <3
Matrassen zijn erg persoonlijk, vind eigenlijk best veel prima liggen.

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:17

Mijn ouders hebben thuis tempur maar dat vind ik echt vreselijk. Wij hadden hiervoor een Swiss Sense, sliep prima, maar sinds we een Auping hebben (Kiruna Sami met wollen topper) merken we écht verschil. Kost (behoorlijk) wat maar als je het geld hebt is het oprecht meer dan waard. Mijn vriend was super sceptisch maar geeft nu aan dat zelfs al had het ‘t dubbele gekost, het alsnog meer dan waard is.

Ik denk dat een matras en topper ook op een normale bodem kan, maar niet 100% zeker daarvan.

Edit: ben spuit 11 zie ik :))

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-22 12:08

Ik vond Tempur ook helemaal niet lekker liggen haha.

Earth het reisbureau.

Binoche
Berichten: 525
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:16

Hier is het een M line slow motion geworden. Kan niet wachten tot wanneer hij geleverd wordt (pas 5 januari)

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-22 17:46

Bij ons zijn de Emma matrassen zojuist bezorgd. Ik heb ze net meteen open gemaakt om uit te zetten. Ik wil er het liefst vannacht al op slapen :')

Earth het reisbureau.

Binoche
Berichten: 525
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:26

Mag dat nog niet dan?

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-22 20:31

Nou ja ze zeggen eigenlijk 24 tot 72 uur wachten. :P

Earth het reisbureau.

Binoche
Berichten: 525
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:19

Ow, moeilijk

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-22 22:21

We gaan deze nacht op onze oude matrassen slapen, in ons nieuwe bed. En dan morgen onze matrassen erop. Zonde als we ze verpesten natuurlijk door ons ongeduld :P

Earth het reisbureau.

Love2sk8
Berichten: 412
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 17:16

Ik heb afgelopen weekend onze Matt matras opgehaald. Tweedehands van iemand die te laat was met terugsturen na de proeftijd. Goed om te weten is dat zij hem niet fijn vonden vanwege hun verschil in gewicht. De vrouw was zodanig lichter dan de man, dat één van hen altijd te hard of te zacht sliep, ze konden hem niet zo ver aanpassen als nodig was met hun verschil. Ze hebben twee aparte matrassen gekocht, want dat werkt natuurlijk wel gewoon. Voor ons is de 160 brede matras perfect, maar we liggen dan ook wat dichter bij elkaar qua gewicht. Ik slaap weer heerlijk!!

Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:52

Mijn man weegt het dubbele van mij, maar zijn rug doet het goed op een zacht matras. Wij zijn er daardoor wel met het Matt matras uitgekomen, maar als je teveel scheelt, benoemt de website dat ook hoor.

Slmt9

Berichten: 4732
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:56

Ik lig al een paar jaar tevreden op het Emma matras met een losse boxspring (bonell) eronder. Hij was voor mij iets te hard, toen hebben ze nog een laag nagestuurd. Nu lig ik top.

Soepblik
Berichten: 1142
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 01:51

Ik heb nu de Hövag van Ikea, maar ik vind 'm eigenlijk te zacht. Ik slaap het liefst op een plank (bij wijze van). Zo hard mogelijk alsjeblieft, heerlijk.

Binoche
Berichten: 525
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 17:20

Earth schreef:
We gaan deze nacht op onze oude matrassen slapen, in ons nieuwe bed. En dan morgen onze matrassen erop. Zonde als we ze verpesten natuurlijk door ons ongeduld :P


Hoe was het?

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 17:54

Wij hebben een waterbed. 100% gestabiliseerd. En met mijn slechte rug een uitkomst......

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-22 12:24

Binoche schreef:
Earth schreef:
We gaan deze nacht op onze oude matrassen slapen, in ons nieuwe bed. En dan morgen onze matrassen erop. Zonde als we ze verpesten natuurlijk door ons ongeduld :P


Hoe was het?


Eerste nacht was even heel erg wennen, maar vannacht al heerlijk geslapen <3 We hebben alleen ook niewue dure kussens gekocht, allebei andere kussens maar we krijgen allebei zere oorschelpen ervan :') Niet heel erg, maar het is wel jammer :=

Earth het reisbureau.

Binoche
Berichten: 525
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:43

Eerste nacht was even heel erg wennen, maar vannacht al heerlijk geslapen <3 We hebben alleen ook niewue dure kussens gekocht, allebei andere kussens maar we krijgen allebei zere oorschelpen ervan :') Niet heel erg, maar het is wel jammer :=[/quote]
Misschien betert het nog? Toen ik vorig jaar mijn nieuw kussen kocht (paarse silvana) vond ik het enorm hard. Had nochtans medium zacht gekozen. Heeft zeker twee weken geduurd voor ik er kon aan wennen

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-23 11:58

Ik moet toch terug komen op mijn enthousiasme, ik slaap dus niet goed op dit matras, hij is voor mij te hard. Ik word net weer wakker en heb gewoon een zeer lijf :') Had van de week al last van mn rug en vorige week al een keer een paar dagen een stijve schouder en nek. Maar ik ben dus een zijslaper en mn heupen zijn gewoon beurs :') En mn knieën ook, dat heb ik nog nooit gehad.
Dus ik dacht eerst ach, ik flikker er wel een topper op, maar toen dacht ik nee, die wisselservice is er niet voor niks, dus we gaan een ander matras bestellen voor mij. Mijn man slaapt wel prima op zijn matras.
Wel even balen dit, maar wel beter om de keuze te maken.

Earth het reisbureau.

Slmt9

Berichten: 4732
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:11

Earth schreef:
Ik moet toch terug komen op mijn enthousiasme, ik slaap dus niet goed op dit matras, hij is voor mij te hard. Ik word net weer wakker en heb gewoon een zeer lijf :') Had van de week al last van mn rug en vorige week al een keer een paar dagen een stijve schouder en nek. Maar ik ben dus een zijslaper en mn heupen zijn gewoon beurs :') En mn knieën ook, dat heb ik nog nooit gehad.
Dus ik dacht eerst ach, ik flikker er wel een topper op, maar toen dacht ik nee, die wisselservice is er niet voor niks, dus we gaan een ander matras bestellen voor mij. Mijn man slaapt wel prima op zijn matras.
Wel even balen dit, maar wel beter om de keuze te maken.


Voor mij was hij ook te hard. Ze hebben toen een extra laag gestuurd en sindsdien geen last meer.

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Goed matras, waar ben jij blij mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-23 15:33

Ah goeie, dat ga ik morgen even navragen.

Earth het reisbureau.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, BeFunny, Eelmo, Hannanasjuh, HopeMyDay en 88 bezoekers