welke handschoen? Raynaud

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:13

Lynn_Nikita schreef:
Het was wat strak met 2 over elkaar maar het ging net.
ik had wel witte vingers maar iets minder dan vorige keer. Kan toeval zijn, de ene keer heb ik het aan 4 vingers en helemaal wit en soms maar aan 2

Probeer het niet te strak tw maken, dan komt het bloed alleen maar moeilijker doorheen.

Ik ben erg geholpen met mijn sealskins. Vooral omdat die waterdicht zijn. Voor op de scooter heb ik de "lobster" versie die je pink en ringvinger en wijsvinger en middelvinger samen heeft zitten zodat die elkaar wat warm kunnen houden. Dieper in de winter doe ik er wel nog een dun handschoentje onder.

Voor bij de paarden zou ik best nog een goed setje aan durven schaffen. Het is niet goedkoop maar met wat zoeken kost het ook geen fortuin.


mowgli7
Berichten: 1414
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:12

Azmay schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Het was wat strak met 2 over elkaar maar het ging net.
ik had wel witte vingers maar iets minder dan vorige keer. Kan toeval zijn, de ene keer heb ik het aan 4 vingers en helemaal wit en soms maar aan 2

Probeer het niet te strak tw maken, dan komt het bloed alleen maar moeilijker doorheen.

Ik ben erg geholpen met mijn sealskins. Vooral omdat die waterdicht zijn. Voor op de scooter heb ik de "lobster" versie die je pink en ringvinger en wijsvinger en middelvinger samen heeft zitten zodat die elkaar wat warm kunnen houden. Dieper in de winter doe ik er wel nog een dun handschoentje onder.

Voor bij de paarden zou ik best nog een goed setje aan durven schaffen. Het is niet goedkoop maar met wat zoeken kost het ook geen fortuin.


Zijn dat die dikke handschoenen?
Of heb je een link?

Mij lukt het niet namelijk niet echt meer te functioneren met van die dikke handschoenen.
Als ik teugels moet vasthouden voelt het alsof ik het niet vast kan houden ofzo.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 16:28


mowgli7
Berichten: 1414
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: welke handschoen? Raynaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:16

Ik ben bang dat, dat alweer te koud is voor mij.

De nieuwe handschoenen wou ik gaan gebruiken maar bleken niet goed gestikt te zijn waardoor ze weer terug moeten :/ Dus ik kan mijn ervaring daarmee nog niet delen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: welke handschoen? Raynaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 21:08

Gezien dit topic beter op MWS past verplaats ik het daar naar toe.

nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 23:30

Zijn er nog nieuwe handschoentips? Hier ook een Raynaudje

onpaard

Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Re: welke handschoen? Raynaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 00:34

Hoe is jullie HB? Zelf heb ik een aantal jaar met ijzertekort rond gelopen en had ook altijd last van mn vingers die zo wit werden. Nu mn ijzervoorraad goed is heb ik dit gelukkig niet meer. Mijn handen zijn ook een stuk warmer en ik heb het niet meer altijd koud. Misschien een idee om eens te controleren.

*****

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 00:55

Ik heb ook Raynaud,vooral als er regenachtig weer is.ik ben een menner en dan best lastig als ik stil op de koets zit.warme handschoenen zijn meestal te dik.met wedstrijden plakte ik nog wel eens warmtepleisters op mijn polsen (op mijn mouwen)ook nifidipine maar die werken maar een paar uur en daarna meestal hoofdpijn,dus neem zo min mogelijk in.
Hebben jullie ook witte vingers gewoon in huis? Ik krijg het ook van ijzer vastpakken,erg lastig met hooinetten ophangen...

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: welke handschoen? Raynaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-22 08:02

die met zilverdraad, mwah, heb het nog steeds, misschien wel minder snel dat wel

nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Re: welke handschoen? Raynaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:24

Ik heb net Le Mieux werkhandschoenen binnen gekregen
Ga ze even testen en dan laat ik het weten

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Re: welke handschoen? Raynaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:33

Lees even mee sinds 1 jaar ook Raynaud patiënt, voeten en handen helaas heb het zelfs met natte was uit de wasmachine ☹️

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:47

Misschien zijn deze rijwanten van Hestra wat? Je kan er dan nog liner handschoenen onder doen. Ik vind hun handschoenen echt fantastisch, heb werkhandschoenen, verschillende outdoor handschoenen en wanten van het merk en krijg binnenkort een paar rijhandschoen. Wanten zijn altijd warmer dan handschoenen. Heb zelf geen Raynaud maar mijn man wel, en het helpt hem enorm om met laagjes te werken en de Hestra handschoenen en wanten die hij heeft bevallen goed.
https://www.hestragloves.eu/all-weather ... nger-black

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: welke handschoen? Raynaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:22

Ik rij met gewone schaapswollen wanten, teugel onder de pink. Blijven mijn vingers, die normaal met waterkou en vriesweer wit worden, lekker warm.

mowgli7
Berichten: 1414
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:02

onpaard schreef:
Hoe is jullie HB? Zelf heb ik een aantal jaar met ijzertekort rond gelopen en had ook altijd last van mn vingers die zo wit werden. Nu mn ijzervoorraad goed is heb ik dit gelukkig niet meer. Mijn handen zijn ook een stuk warmer en ik heb het niet meer altijd koud. Misschien een idee om eens te controleren.


HB in het verleden vaak te laag geweest maar tegenwoordig goed dus zou het niet aan moeten liggen.



Kan er bij jullie ook zo lastig bloed geprikt worden of zijn jullie vaten niet erg nauw ?

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: welke handschoen? Raynaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:07

In de zomer geen problemen met aanprikken, in de winter lukt het niet. Ik mocht ook niet doneren in de winter om die reden.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-22 19:09

Ik heb vandaag gereden met die zilvergaren en weer handschoenen eroverheen en ik had wel iets last maar niet zo erg als normaal. Is nu de 3e keer dat ik ermee rij en ik moet zeggen voor zo`n dunne handschoentjes valt het mij niet tegen

Bloedprikken is hier ook een ramp, aders rollen weg of stoppen gewoon met bloed geven waardoor ze steeds met de naald moeten bewegen
Mijn HB is nu in orde wil maar soms wisselen, mijn bloeddruk is vaak wel erg llaag


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, fotolijstje, maaikemuis, Poekkie, Supervixen, Traiectum, Verara, Wulfy en 164 bezoekers