Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 18:43

Jeetje Ts wat een schrik zeg! Heel veel sterkte

Stef_Alinde ook voor jou heel veel sterkte. Wat een moeilijke periode ga je door

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 18:55

Stef_alinde heftig verhaal ook, jij ook sterkte, fijn dat de behandeling goed aanslaat.

Het verbaast mij eigenlijk altijd hoe vaak dit soort klachten als 'normaal' worden afgedaan of het hoort erbij.

Wat dat betreft zijn ze in belgie wat sneller met dat soort dingen, daar kreeg ik elk jaar een jaarlijks controle bij gynae en uitstrijkje, ongeacht leeftijd en derg. Hier moet je smeken wil je bij een gynae terecht kunnen

BritHittepit

Berichten: 2547
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 19:05

Ik kon ook wel direct terecht maandag bij de gynaecoloog nadat ik zaterdag de bloeding heb gehad…

Heftig Stef_Alinde… ik hoop echt van harte dat je kinderwens in vervulling mag gaan! Ik had het ook echt moeilijk donderdag als ik al de zwangere vrouwen bij de dienst gynaecologie zag… dat zal nooit het geval zijn bij mij… zelfs al laat ik eitjes invriezen, een kind dragen kan niet… veel sterkte en nog veel succes met de behandeling!

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 20:16

Jeetje, wat heftig. Heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 20:41

Ik wil je vooral beterschap en sterkte wensen TS !

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 20:46

Heel veel kracht en succes en sterkte gewenst de komende periode, ik zou je een dikke knuffel willen geven. Wees sterk :knuffel:

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:03

Jeetje wat vreselijk heftig zeg....

Voor het lymfevocht in je benen: probeer informatie in te winnen bij een manueel lymfedrainage therapeut voor mensen.

Ik wil je ontzettend veel kracht en sterkte toe wensen....beterschap!

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:07

Wat heftig, heel veel sterkte

Zebrastreep

Berichten: 9747
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:10

Jeetje wat ontzettend schrikken.... Ik wordt er gewoon een beetje stil van.

Ik wil jou en je familie / vrienden / kennissen heel veel sterkte en kracht toewensen.

Stef_Alinde

Berichten: 289
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:44

Kay_Kim schreef:
Ik kon ook wel direct terecht maandag bij de gynaecoloog nadat ik zaterdag de bloeding heb gehad…

Heftig Stef_Alinde… ik hoop echt van harte dat je kinderwens in vervulling mag gaan! Ik had het ook echt moeilijk donderdag als ik al de zwangere vrouwen bij de dienst gynaecologie zag… dat zal nooit het geval zijn bij mij… zelfs al laat ik eitjes invriezen, een kind dragen kan niet… veel sterkte en nog veel succes met de behandeling!



Oh dat lijkt mij echt verschrikkelijk, vooral juist omdat er een kinderwens is.
Dat er dan eigenlijk echt niks meer aan te doen is en je ook gewoon geen keus krijgt om dingen te proberen.

Zo zag het er voor mij eigenlijk ook uit in het begin omdat ze nog niet zeker wisten of het om de baarmoeder zelf was of baarmoederhals, ze zeiden al dat als het baarmoederhals was dat het plan er dan heel anders uit zou zien.
Maar ik heb nooit geweten dat het dan is zoals jij mij nu verteld in het bericht.

Hopelijk kan je het met de tijd een plekje geven.
Zelf had ik in het begin zoiets van dit gaat niet over mij, volgens mij praten ze over heel iemand anders.
Ik kon het eerst gewoon niet geloven, had/heb jij dit ook?

Probeer in ieder geval zo positief mogelijk te blijven, al weet ik ook dat dit niet altijd zal lukken, maar wees sterk!

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:46

Ik kreeg op 35 jarige leeftijd te horen dat ik eierstokkanker had. Tumor was groter dan een babyhoofdje, maar gelukkig kon hij operatief verwijderd worden.

Heel veel sterkte de komende tijd, het zal idd een rollercoaster worden. Maar probeer toch positief te blijven :(:)

BritHittepit

Berichten: 2547
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 21:48

Ik denk als ze de tumor operatief kunnen verwijderen het ook nog anders is maar de bestraling maakt alles kapot…

Ik heb nu soms nog het gevoel dat ik het droom… ik ben niet ziek, heb geen pijn,… ik kan de meeste dingen doen die ik wil… dus voor mij gaat het leven nu even door maar ik denk dat het pas echt in zal zinken als de behandeling start…

Karin_deB

Berichten: 8246
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:19

Wat ontzettend heftig voor jou en je omgeving.
Heel veel sterkte en kracht gewenst de komende tijd! :(:)

Kleine tip: informeer in het ziekenhuis waar je behandeld wordt naar het AYA team. Zij zijn gericht op jongvolwassenen met kanker (zie ook: https://ayazorgnetwerk.nl/ ) en kunnen jou begeleiden in het traject en eventuele vragen beantwoorden die je hebt gezien je jonge leeftijd en waar je in het leven staat.

Nogmaals sterkte :(:)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:35

Wat ongelooflijk waardeloos dit zeg, echt ronduit k*t.

Heel veel sterkte gewenst met het traject :knuffel:

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:54

Jeetje wat een heftige rollercoaster waar je dan opeens in terecht komt.... Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:55

Hoe komt 't dat ze niet je baarmoeder willen verwijderen maar alleen bestralen? Of moet eerst de tumor kleiner worden voor ze alles eruit kunnen halen? Zelf alles weg laten halen na hormonale borstkanker en dat was goed te doen qua herstel.

BritHittepit

Berichten: 2547
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 09:19

elnienjo schreef:
Hoe komt 't dat ze niet je baarmoeder willen verwijderen maar alleen bestralen? Of moet eerst de tumor kleiner worden voor ze alles eruit kunnen halen? Zelf alles weg laten halen na hormonale borstkanker en dat was goed te doen qua herstel.


Omdat er niet genoeg gezond omliggend weefselnis, met bestraling zou de tumor helemaal weggaan

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:04

Ik sta er zelf ook een beetje van te kijken, Nederland loopt op veel (de meeste) dingen voor dan in België denk ik altijd, maar op vlak van geneeskunde en afspraken maken/serieus genomen worden, jeetje jeetje... Daar doen ze hier allemaal een pak minder moeilijk over. Jij ook veel sterkte Stef_Alinde.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:24

Hi TS, allereerst, veel sterkte en beterschap!

Ik kan je maar 1 tip geven. Na de operatie/bestraling naar de osteopaat gaan om verklevingen in je buikwand ed ook te voorkomen.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:31

Ik schrik er ook van om te lezen dat bij zoveel vrouwen de klachten niet serieus genomen worden :n Dat zou bij mannen niet zo gaan, geloof me.

Ik woon in Oostenrijk en ik mag gewoon ieder jaar voor een uitstrijkje. En sowieso als er iets is kan ik zo naar de gynaecoloog, daar wordt helemaal niet moeilijk over gedaan. En ik zie net dat het al weer hoog tijd wordt om een afspraak te maken. Vorig jaar helemaal vergeten? 8)7 of ik hem nooit gedeclareerd....

Heel veel sterkte TS!

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:50

Ik vind het zo rot ts dat je kinderwens niet in vervulling mag gaan.
Kijk natuurlijk is overleven prio 1 maar ik heb gezien hoe het mensen raakt, en dat gun ik je gewoon niet.
Het is ook dubbel, ik word dit jaar om meerdere andere medische redenen 95% zeker gesteriliseert.
En voor mij voelt dat toch een beetje dubbel tov al die vrouwen die het graag willen.
Nu is er hier reden te over en het is om andere redenen gewoon geen optie, kids.
Niemand kan het verbieden maar het is gewoon echt niet verstandig en de omstandigheden qua erfelijkheden vind ik te ernstig.

Hier lag de envelop laatst op de mat voor het uitstrijkje, en per toeval tegelijk met een zeer waarschijnlijk verstopt kliertje.
Dat zit er pas kort, maar de gyn gaat gelijk kijken begin juli.
Er is ook wegens een niersteen een CT scan van mijn hele buik gemaakt, en die cd gaat morgen naar het ziekenhuis van de gyn toe.
Die toont geen afwijkingen, bultje is niet zichtbaar op de CT, te klein.
Verder niets te zien dus in dat opzicht ben ik er wel redelijk gerust op en het bultje slinkt nu.
Morgen de envelop voor het bevolkingsonderzoek op de post..
Hier geen klachten of bloedingen maar ik juich pas als ik een brief krijg dat alles ok is.

Je topic schudde me even wakker, van ja dat moet ik echt doen zoveel ouder is ze niet.
En voordat ik bij de gyn ben wil ik het weten.
Ik wens je heel veel kracht toe tijdens het traject, en hoop dat je de juiste hulp krijgt voor het verwerken van de klap van je toekomstbeeld met je kinderwens. :knuffel:

Op naar genezing ts, you can do this.
Ik heb me net nav je topic ingelezen in de uitslagen en ingrepen, en ik zag dat er meerdere met mij actief wat zijn gaan doen.
Hoe meer mensen erop gewezen worden hoe beter, maar nu jou behandeling.
Raar dat je zo moest zeuren zeg, je zou toch zeggen dat zoiets bij klachten moet kunnen.
Net als een controle bij de tandarts bijvoorbeeld, maar niet dus!

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 10:41

Ts ik ben eigenlijk vooral meelezer op het forum maar kan jouw bericht niet onbeantwoord laten. Heel veel sterkte en ik hoop dat je veel steun krijgt van je partner en je naasten.

BritHittepit

Berichten: 2547
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 14:06

We hebben gisteren onze zinnen wat verzet aan zee, een dagje weg, nu het nog kan… s avonds wel weer een bloeding gehad… ik ben alweer aan het aftellen tot dinsdag, dan weet ik eindelijk wanneer de behandeling start!

Vandaag nog even me-time gehad bij de kapper 8-)

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:14

Het kan helaas echt iedereen overkomen, ondanks je leeftijd. Ik ben er 23 en loop intussen ook al bijna 2 jaar om de paar maanden bij de gyne omwille van afwijkende cellen in de baarmoederhals. En ik ben heel voorzichtig met wat ik doe, dus daar heeft het (helaas) ook niks mee te maken. Het is gewoon dikke pech.

Verwen jezelf maar goed TS! :knuffel:

BritHittepit

Berichten: 2547
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 15:48

Een weekend met dubbel gevoel achter de rug… zaterdag waren we 2 jaar samen en dit zijn we gaan vieren met een etentje… we hebben genoten maar normaal was dit ook de dag dat we op reis vertrokken…

Gisteren zijn we nog gaan shoppen, ik heb 2 setjes huispakken gekocht om comfortabel te zijn als ik naar het ziekenhuis moet voor de behandeling.

Morgen is de afspraak met de bestralingsarts, ik hoop snel met de behandeling te kunnen beginnen. Ik heb echt de dagen afgeteld…

Vandaag heel ons huisje grondig proper gemaakt zodat mijn partner het komende tijd kan bijhouden, zonder te veel extra’s als ik te veel lichamelijke klachten heb.

Ik heb vorige week donderdag nog wel een bloeding gehad maar voor de rest heb ik geen pijn enkel nog steeds ‘vochtverlies’ (geen bloed) het lijkt wel minder vloeibaar te zijn als in het begin maar het wordt er niet echt minder op kwa hoeveelheid…

Vanaf morgen heb ik weer meer nieuws.