Fibromine, bij iemand bekend?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Fibromine, bij iemand bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:23

Toevallig tegengekomen en de samenstelling is wel interessant voor spiergerelateerde problemen (ipv vanalles apart te slikken) maar ik vind er buiten de website maar weinig over terug.

Dit is de website: https://www.fibromine.life/products/fibromine

Omdat het product niet op Farmaline staat (website voor apotheekproducten/supplementen) weet ik niet goed of het "echt" is zeg maar. Of misschien gewoon nog heel nieuw?

Vandaar de vraag iemand het kent of gebruikt (heeft). Wat denken jullie ervan?

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 19:54

Ecosia vertelde mij zojuist dat het een braaf combinatiepilletje is.

Van de stoffen die er in zitten (van MSM, duivelsklauw tot Q10 etc.) is vrij veel bekend.

Ik ben zelf nooit zo razend enthousiast over combinatiepreparaten - ik meng liever zelf, waarschijnlijk een tic overgehouden uit de tijd dat ik in het lab stond - maar het valt te proberen.

Anoniem

Re: Fibromine, bij iemand bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:07

Dank je, ik vind het gek dat je er (nog?) zo weinig over vindt terwijl er inderdaad helemaal geen gekke dingen inzitten. Ik was aan het kijken om een aantal dingen los bij te nemen maar voel ook niet veel voor 10 pilletjes of druppeldingen per dag ofzo :+ Echter moet er wel voldoende inzitten want als het bv. bij wijze van spreken 200 IU vitamine D is kan ik net zo goed niks nemen. Langs de andere kant is het misschien ook juist de combinatie van die ondersteunt..

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:16

Het is een voedingssupplement staat er dan doorloopt geen goedkeuring voor geneesmiddelen.
Ze mogen dus ook geen claims doen en daarom staat het er vrij omslachtig via recenties ipv dat ze zelf schrijven dat het iets doet.

Anoniem

Re: Fibromine, bij iemand bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:07

Ok, dank je.
Welk idee heb jij als je de site bekijkt? Ik weet het nooit zo goed als iets maar op 1 plaats te vinden is, heb dan liever dat een grote site zoals bv Farmaline het verkoopt. Maar dat is misschien ook niet nodig?

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Fibromine, bij iemand bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:12

Het klinkt voor mij gewoon als 1 van vele commerciele aanbieders.
Leuk als je bij vage klachten iets wil proberen. Als je echt ergens last van hebt zou ik voor serieuzere doseringen gaan die ook echt voor jouw klachten aangeraden worden.

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:16

[***] schreef:
Dank je, ik vind het gek dat je er (nog?) zo weinig over vindt terwijl er inderdaad helemaal geen gekke dingen inzitten. Ik was aan het kijken om een aantal dingen los bij te nemen maar voel ook niet veel voor 10 pilletjes of druppeldingen per dag ofzo :+ Echter moet er wel voldoende inzitten want als het bv. bij wijze van spreken 200 IU vitamine D is kan ik net zo goed niks nemen. Langs de andere kant is het misschien ook juist de combinatie van die ondersteunt..


Ja, daar zeg je een waar woord.

Gesteld je slikt in deze tijd verder geen vitamine D3, dan moet je er sowieso nog iets bij nemen, tot we weer zonkracht 4 hebben.

Aan de andere kant is er de combinatie van L-theanine, curcuma, zwarte peper en vitamine D3 die pijn kan verlichten. Zo'n combinatie is op zich zinnig.

... puzzelen dus.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Fibromine, bij iemand bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:26

Er wordt ook zoveel rotzooi verkocht.
Heb een keer in de vakantie bij notabene een apotheek een potje magnesium gehaald vanwege kramp in mijn voet.
Bleek het „homeopatische“ magnesium te zijn in een hoeveelheid waarbij het hele potje tegelijk zelfs nog minder was dan de ADH 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:26

Sizzle schreef:
Het klinkt voor mij gewoon als 1 van vele commerciele aanbieders.


Dat gevoel heb ik dus ook :j
Ik heb intussen "echte" medicatie, alleen zit daar niks in qua vitaminen ed. Dus vandaar dat ik dacht aan een aanvulling. Vitamine D is sowieso een ramp bij mij, dat blijft pas op pijl als ik 2000 IU per dag slik (en dan niet de standaardversie want die neem ik niet op), de rest is in principe wel redelijk ok maar wat extra kan ook geen kwaad.

Maar tegelijk heb ik bij dit ook zo'n "het zal wel.." idee, omdat je buiten de officiële website maar weinig of niks vindt.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:30

Vitamine D zou ik gewoon in olie kopen, die is duur maar dat neemt tenminste op.
Toevallig laatst eens laten controlleren hoe mijn viramine D is toen ik B12 ging prikken. Was prima ondanks dat ik een buro muisje ben, ik neem de drupjes samen met mijn kind.
In alcohol of in pil vorm is veel goedkoper, maar in olie zit het in zijn meest logische „omgeving“ voor mijn idee.

hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:32

Ik volg even, heb het ook al tig keren zien voorbijkomen, klinkt wel interessant en zal sowieso geen kwaad kunnen, maar kan evengoed weggegooid geld zijn.

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:37

... dat is het gedoe met voedingssupplementen.

Er is veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, en de grens met "echte" medicatie is vooral juridisch - maar het is nog al in handen van de commercie.

(Ik herinner me een braaf combinatie tablet met wat stoffen die kunnen helpen bij ADHD. Mens-lieve- kinders, wat was dat duur... Gewoon drie losse pilletjes was veeel goedkoper, maar tja, de doelgroep vind dat lastig. Zucht.)