Nepnagels bij nagelbijten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 08:51

Ik beet ook sinds mijn 7e nagels. Van mijn nagelbed was weinig meer over, zo erg was het. Sinds een paar jaar acryl en ik wil niet meer zonder (omdat het zo sterk is doe ik er echt alles mee).
Ook is mijn nagelbed weer volledig hersteld en weer een normale lengte.

BIAB heb ik ook gehad, maar dat vond ik te slap, dus ik ben weer over op acryl :)

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 08:55

Die 200 euro is een pakket hé, dus inclusief een paar keer opvullen en verlengen. Het is niet alleen voor het zetten.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:17

Ik beet ook nagels. Heb gelnagels laten zetten. En toen ik er van af wilde heb ik ze er zelf afgehaald. Door het vijlen waren m'n nagels zo dun geworden dat het bloed er bijna doorheen kwam en alleen al aanraken pijn deed. Uiteindelijk is dat denk ik wat me er vanaf heeft geholpen. :') Heb daarna namelijk nooit meer gebeten.
(OK, ik moet wel meteen vijlen als ik een haaltje heb anders bijt ik dat er wel af.)

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-22 11:28

Kimbers schreef:
Ik zou eerder beginnen met biab dan met acryl. Beter voor het herstel van je eigen nagels :j


Wat is dan het verschil? Ik weet echt niks dus denk altijd dat acryl erop 'gelijmd' wordt? :+

https://www.nagelsalongroningen.nl/beha ... rangement/
Voorbeeld van zo'n arrangement.

Ik heb overigens geen slappe of dunne nagels voor mijn idee. In de zeldzame momenten dat ze langer zijn scheuren of breken ze niet, heb niet het idee dat ze kwetsbaar zijn.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:17

Biab kan je eraf soaken, het beschadigt je nagels dus niet. Acryl moet er altijd afgevijld worden en beschadigt je eigen nagels dus wel.

Suliko

Berichten: 4312
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:28

Interessant topic! Hier ook een ernstige nagel- en vingerbijter. Vooral studeren en zittende activiteiten (lezen/series) zijn bij mij funest. In de zomervakantie lukt het me wel om met mooie nagels rond te lopen en zodra mijn nagels mooi zijn, kan ik ook beter van de velletjes afblijven. Maar zodra de studie weer begint -O-

Ik heb nog geen ervaring met nepnagels, maar door Kimbers heb ik biab eens opgezocht en dat klinkt interessant! Ik denk dat ik dat na mijn tentamens een kans ga geven. Van gellac heb ik al wel eens gehoord, hopelijk kan ik het over een tijdje daar zelf mee doen zodra mijn nagels hersteld en langer zijn.

Wat ik geprobeerd heb en wel helpt:
- Altijd een nagelvijl en goede herstellende handcreme (met calendula erin bijvoorbeeld) binnen handbereik, ook een nagelknippertje om, zodra ik een velletje heb die af te knippen in plaats van eraf te bijten of scheuren.
- Ringen dragen zodat ik daar aan ga frunniken.
- Elke ochtend en avond gebruikt ik de 60 minute manicure (scrub) en restore hand cream van Beauty Kitchen om mijn vingertoppen fijn zacht te maken en ook wat liefde te geven (beetje duur, maar werkt echt als een tierelier).
- Nagelverharder aanbrengen en erop laten (normaal haal je het eraf, die ik heb, maar ik laat het er gewoon op zitten. Dan zijn mijn nagels echt te hard om af te knagen en doordat ze anders voelen herinnert me het er ook aan om af te blijven).
- Regelmatig je nagelriemen in masseren met een verzorgende olie

Wat ik bij mezelf gemerkt heb is dat het naast een hardnekkige gewoonte, ook een onrustige gewoonte is en dat zelfs al doe je een ontspannen activiteit, het nagelbijten brengt wel een onrust met zich mee waardoor ik onbewust wel vaak gestresst ben en ook stress vasthou! Ik zou dit eens goed nagaan bij jezelf.
Hierdoor helpt het mij juist om mijn handen en nagels heel erg goed te verzorgen elke dag, door er een écht ontspannen activiteit tegenover te zetten en mijn handen zacht en verzorgd voelen, ben ik onbewust minder snel geneigd om te frunniken en bijten.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:38

ik bijt ook al mijn hele leven mijn nagels. door gellac is dat wel een heeeeel stuk minder geworden. Maar zo gauw dat eraf komt begin ik meteen de knagen. naast bijten ben ik ook een peuteraar, elk velletje op mijn vingers moet eraf O:) :(

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:49

Hier een nagel plukker. Ik heb twee keer een periode kunstnagels gehad. Werkt voor even, maar later ben ik toch weer begonnen met plukken. Ik laat het maar zo.

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:00

Dat peuteren herken ik ook. Ik heb nu babyboom nagels, omdat die gewoon het sterkste zijn en ik ze fijn rustig vind, maar zo afentoe gaat er nog een gellakje op. Als de gel dan niet helemaal gepakt heeft, of er zit 1 flipje los, dan vermaak ik mezelf met het eraf peuteren van de gel.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-22 13:26

@Suliko precies dat: vooral zittend is het ook bij mij!
Altijd een nagelvijl is een hele goede. in een periode dat het beter ging had ik die ook echt altijd bij me, eenmaal een haakje en je gaat anders los inderdaad :')
Onrust brengt het inderdaad wel ja. Nagelriemen masseren is sowieso een goede, hebben mensen tips voor goede olie?

Ik ben zelf geen peuteraar verder. Het is echt het 'knagen', velletjes doe ik veel minder vaak. Ik pluk er ook niet heel vaak met mijn vingers aan, zoals nu kan ik door mn 'pijnlijke' kaak niet goed knagen, nu gebeurt het ook niet. Ik ben vaak met 1 hand bezig met typen, scrollen/iets anders en de andere hand aan het bijten, met 1 hand aan de andere hand peuteren of plukken doe ik zelden tot nooit.

Ik heb een salon gevonden die er wel goed uit ziet, moet vanmiddag in de stad zijn dus dan fiets ik er denk ik even langs om te vragen wat zij vinden :)

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-22 21:55

Ik ben bij een salon langs gegaan vanmiddag en zij adviseerden biab :)
Over 2 weken heb ik een afspraak (zaten nu erg vol wegens de heropening na lockdown), ik zal het resultaat wel even delen dan :D

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:36

Ik heb mijn hele leven nagels gebeten en zelfs de acryl of gel nagels beet ik er binnen no time af (hoe pijn het ook deed). Bytex beet ik ook doorheen. Kortom, ik had mezelf er helemaal bij neer gelegd dat het nooit meer beter werd.
Totdat ik nieuw vet had voor mn paarden spullen te poetsen haha. Met bijenwas. Ineens begonnen mijn nagels te groeien en nu loop ik full time met een vijl op zak. Ieder hoekje wat ik voel vijl ik direct af zodat ik niet ga bijten. En dat in combinatie met de bijenwas van mijn zadelpoets spul wat ik dagelijks gebruik heb ik gewoon ineens nagels! Ik denk dat ik nu al bijna en half jaar niet meer bijt. Mijn nagels blijven dun en ik hou ze kort maar het ziet er niet meer uit als nagelbijt nagels :D
Mn velletjes bijt ik nog wel dus ik probeer met zo een tangetje dat ook netjes te houden.

Succes ermee! Het is ook wel even een knop om zetten in je hoofd en voor mij helpt een nagelvijl daar bij. Iedere keer als ik wil bijten ga ik vijlen :')

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 23:19

Update! Vandaag bij de salon geweest voor biab! :D

Boven was 19 januari, 5 dagen niet bijten. Onderste was vanochtend. M’n pink nagels waren langer maar er zat een randje los en ik had tentamen stress dus daar ging helaas wat vanaf O:)

Afbeelding

En met de biab:

Afbeelding

Erg tevreden, het is echt hard en super mooi glad. Nodigt me nog niet uit om aan te gaan zitten of aan te bijten.
Een kleur kiezen was erg lastig, waren allemaal tinten zoals dit en is toch lastig inschatten hoe het er dan echt uit gaat zien. En sowieso erg wennen om ineens kleur op je nagels te hebben :P Over 2 weken heb ik weer een afspraak om bij te vullen :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:22

Wat super! Heel veel succes. :D Ben wel benieuwd hoe het je bevalt en hoe het er over 14 dagen uit ziet.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 03:31

Bijvullen? Dat is nieuw voor me met biab :D is dat vanwege het nagelbijten en pulken?

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 10:48

Dankje Giolli :D ik zal dan nog een update plaatsen :j

@Kimbers ze gaf aan dat de nagels sneller groeien de eerste tijd bij nagelbijters, en om te voorkomen dat je dan met veel “uitgroei” zit en last hebt van randjes of velletjes (en dus grote neiging tot bijten) raden ze aan na 2 weken terug te komen. Dus een kort stukje bijvullen/aanvullen bedoelde ze denk ik, ze zei alleen als je een andere kleur wilt halen we alles eraf en wordt het opnieuw gedaan. Dus ik ga het zien :D

Snippergroen

Berichten: 6680
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:21

Mijn zusje en tante zijn fanatieke nagelbijters. Mijn tante heeft acrylnagels en gaat daar elke drie weken voor naar de salon om ze op te laten vullen. Dure hobby, maar die kan echt niet zonder. Als haar nagels te ver uitgroeien krijgt ze zelfs de acryl nog kapot gebeten.

Mijn zusje heeft lange tijd ook acrylnagels gehad vanwege hetzelfde probleem. Bij haar moesten de nagels er op een gegeven moment af vanwege een operatie. Daarna zag ze de uitdaging om ze er af te houden en dat doet ze door goed voor haar nagels te zorgen. Om er af te blijven moeten die van haar goed geveild en gelakt zijn en inmiddels is ze al zeker 2 jaar 'bijt vrij'.

Ik was vroeger ook fanatiek nagelbijter maar mijn beste oplossing was een beugel nemen. Toen ging het niet meer. _O-

Ziet er mooi uit TS, ik hoop dat het voor je gaat werken! Leuk om te zien dat je meteen doorpakt n.a.v. de tips die je hebt gekregen :)

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:33

TS, ga naar een professionele nagelsalon en laat een kort acrylnageltje zetten (dus echt een minuscuul randje naast je normale nagelbed). Je hebt bij een goede nagelsalon een speciaal anti-nagelbijtplan, waarbij men in stappen je helpt om van het bijten af te komen. Voor de meeste nagelbijters is dit echt de oplossing. Nagellak of anti-bijtspul werkt bij de meeste hardnekkige nagelbijters niet. Mijn man heeft inmiddels al ik weet niet hoeveel anti-bijtspul geprobeerd, maar ze vliegen er net zo hard af. Je went uiteindelijk aan de smaak en het is - net als bij rokers - veelal een gewoonte.

Wijzig: ik lees nu dat je al bij een salon bent geweest. Ben niet zo'n snelle lezer... :o

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 21:07

Nou vandaag opnieuw geweest, biab er weer af en opnieuw met een ander kleurtje :D

Vanochtend:

Afbeelding
Je kan duidelijk zien dat er sprake was van groei :))

En de nieuwe:

Afbeelding
Foto in de sportschool, niet optimaal licht :P

Ik ben heel tevreden! Ik heb geen bijt neigingen gehad. Ik zit/voel er wel aan, maar omdat het zo hard en lekker glad is, is er geen neiging om te gaan pulken. Over 3 weken weer, denk/hoop dat de lengte dan op zijn mooist is :D

Roosch

Berichten: 36648
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:15

Wat fijn, TS!

Ik dacht er toevallig ook weer aan vandaag nadat ik bij de nagelmevrouw was. Al is het nu toch wel zo dat als er een af ligt ik de neiging heb om te knagen. :') Maar mag niet klagen.Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 17:11

Hoe gaat het nu TS? Is dit een blijvende oplossing voor je?

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 17:40

Jazeker, ik ben zeer tevreden :D

Vorige week voor de 3e keer geweest, lengte wordt nu echt mooi *\o/* Ze konden er zelfs al een beetje een vorm in vijlen.

Afbeelding
Links afgelopen keer rechts is nu. Ook een keer voor feller kleurtje gegaan :))

En ik ging even terug zoeken naar een goede foto van hoe mijn nagels er “normaal” meestal uitzagen…
Niet schrikken :=
Afbeelding

Ik ben echt enorm blij dat ik de stap heb genomen en vanaf nu ga ik elke 4 weken. Ja het kost geld, maar als ik nu die foto terug zie hoe het eruit zag vind ik het de kosten 100% waard. Nu kan ik in ieder geval met trots/zonder schaamte mijn handen laten zien :+

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 17:50

N_B_N schreef:
Ik heb sinds kort acryl nagels en ik ben genezen van het nagelbijten. Simpelweg omdat het nu gewoon niet meer lukt. Enige nadeel vind ik dat je er echt aan vast zit. En eenmaal aan begonnen zou ik ook eigenlijk niet meer zonder willen, omdat het zo mooi is maar ook omdat mijn eigen nagels nu zo dun zijn geworden dat ik niet weet hoe ik ga functioneren zonder acryl nagels


Hier hetzelfde!

Edit: ziet er moooi uit ts! Krijg je veel verzorgde handen van

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:21

Hier ook een die-hard nagelbijter.
Nu sinds 4/5 jaar gelnagels en sinsdien bijt ik niet meer.
Nog een voordeel: Ik zit ook veel minder aan mijn gezicht, dus mijn acne is ook bijna weg ;-)

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Nepnagels bij nagelbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:18

Ik ben toch maar weer voor kunstnagels gegaan... zo natuurlijk en kort mogelijk. Erg blij met het resultaat :D