Goede wandelschoenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Goede wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 20:44

Vandaag heb ik Lomer wandelschoenen aangehad. Wat een wolkjes van schoenen! <3
Maar ik heb geen verstand van wat er allemaal nog meer op de markt is. Dus ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor schoenen met een beetje dezelfde stijl. Deze lopen super lichtvoetig, echt heel erg fijn. Maar ik ben benieuwd wat er nog meer is.
Het gaat me vooral om de ronde afloop en het lichte gewicht van de schoen. En dat de schoen waterdicht is.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:54

Ik ben ontzettend blij met mijn Lowa Renegade wandelschoenen <3 https://www.asadventure.com/nl/p/lowa-w ... olour=3154 Ze geven veel steun en voelen veel lichter dan andere hoge wandelschoenen. Ik vind ze echt heerlijk zitten, zowel voor bergwandelingen als voor vlak terrein :)

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Goede wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:27

Ik heb de vierdaagse gelopen op Meindl's. Daarna ben ik overgegaan op relatief goedkope wandelschoenen van decathlon, die lopen ook super.

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Goede wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:32

Ik leef in mijn Meindl Borneo schoenen!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:34

Ik ben altijd opgegroeid met Meindl, maar sinds een jaar of vier heb ik de Lowa Mauria GTX. Veel lichter dan Meindl's die ik kende en doet niet onder aan de schoenen van de rest in de Zwitserse Alpen. Ik ben er blij mee, maar voor in NL zijn ze misschien wat te heavy.

Een lichtere variant (waar ik mee wacht voor een mooie korting) is de Lowa Locarno GTX QC.
De klichtste die ik had waren eigenlijk voor trailrunning. De Adidas Terrex.. :D

Maar misschien zijn mijn eerste wel te zwaar voor wat jij wilt en is de Adidas juist weer een totaal ander segment. Wat wil je gaan doen? :D Dat bepaald een beetje de schoen.
Laatst bijgewerkt door Canon op 18-01-22 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Goede wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:35

Enig idee hoe zwaar de schoenen waren die je aan had? En van welk schoentype?

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 21:37

Een vriendin hielp me herinneren dat ik ook gewoon naar Bever kan natuurlijk. Dus dat ga ik snel maar even doen :P Ik wil eignelijk schoenen die leuk genoeg zijn om ook voor normaal aan te hebben.

Muiz ik weet het gewicht niet, maar het waren Lomer spider ultra MTX.

Jorinda

Berichten: 13460
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Goede wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:40

Ik ben bij een speciale winkel geweest om eens echt goed te passen. Was helemaal zat van de blaren op mijn voeten. Heb Meindl gekocht uiteindelijk. Gelijk gingen ze mee naar Oostenrijk en heb daar 0 blaren van gehad. Echt geweldig :)

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:42

Hier ook Lowa Renegade!
Nu heb ik ook hele smalle voeten dus de rest is snel te lomp, maar deze zitten heerlijk, en ik loop véel.
Hiervoor had ik wandelschoenen van Salomon, weet niet meer welke maar ik kan ze niet meer terugvinden, dat waren de fijnste schoenen die ik ooit gehad heb. Maar die bestaan dus blijkbaar niet meer..

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Goede wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:43

Hier ook Meindl

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Goede wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:13

Ik heb sinds vorig jaar wandelschoenen van hanwag. Heel fijne schoenen, goede afwikkeling en ook in smallere modellen te verkrijgen. Ze zijn best prijzig, maar ik ben er erg tevreden over.

Leandra

Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Goede wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:15

Ik heb ook Lowa Renegade. Loop er de hele dag op. Ik heb nu mijn 2e paar in 15 jaar tijd. Ben er zeer tevreden over.

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Goede wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:20

Ik heb jaren geleden de Meindl Caracas gekocht voor werk, ik werk in een winkel en had vaak veel last van mijn voeten en benen. Inmiddels met mijn 2e paar bezig, ik woon er in. Ik vind ze er ook wel prima uitzien en draag ze ook onder een korte broek in de zomer. Het zijn lage schoenen die ook met leer gevoerd zijn, dus geen zweetvoeten. Ze zijn er ook in GTX, maar dat is met een stoffen gore-tex voering welke ik niet fijn vind

Emj_23
Berichten: 1182
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Goede wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:27

Hier ook de lowa renegade. Ik heb smalle voeten en zwakke enkels en toen hebben ze mij bij bever meteen deze geadviseerd. Ik ben daar altijd heel blij met de adviezen.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 22:28

Die jullie noemen zijn wel allemaal hoog, ik zoek echt een wat meer sportieve soort merk ik, zoal de Lomers.
Afbeelding

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Goede wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:07