Welke fitness/activity tracker?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-22 21:44

Omdat ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie en de keuze reuze is tegenwoordig. Wat is nu een goede betaalbare tracker?

Ik wil dit jaar afvallen ivm chronische rugklachten. Ik ben vorige jaar al begonnen, maar met sport steeds dicht of beperkt door corona. En in combinatie met mijn werk vooral avond en nachtdienst. Werd lastig dit 3x per week te doen. Voor werk sporten lukt mij helaas niet ivm dan pijn van het sporten en na werk ook niet altijd door pijn van werk.

Dus met de app lifesum deze week begonnen met calorieën bij houden. Maar nu zou een horloge die mijn stappen bij houd wel heel fijn zijn. Aangezien we geen mobiel op de werkvloer mogen kan ik daar mijn stappen niet bij houden. Mijn sport abbo staat deze maand nog op pauze ivm de maatregelen, maar volgende maand ga ik weer beginnen. Dus een tracker waarbij je ook je sport routine in kunt volgen is ook handig.

Ik heb al wat rond gekeken online etc ook vergelijkings video’s gekeken. Maar kom er niet echt uit. Het liefste wil ik ongeveer rond de €50 uitgeven, maar mocht een fitbit nu echt dat extra geld waard zijn wil ik het wel overwegen.

hmetwn

Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-17
Woonplaats: the nether

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:58

Ik heb zelf een fitbit inspire gehad: https://www.bol.com/nl/nl/p/fitbit-inspire-2-activity-tracker-zwart/9300000008256318/?bltgh=p-iB0BBmmfDZA-599-ZJQA.saJqaZfLHm6E8-5ihlNBsw_0_43.51.ProductImage

Super fijne activity tracker! Niet te groot, en zit niet in de weg. Slaap meting en hartslag meting naast al de andere normale dingen die erop staan, deze heb ik het meest gebruikt ivm slaapproblemen. Nu inmiddels een apple watch en heeft mijn vader nu de fitbit, totaal geen verstand van elektronica, maar hij vind hem ook heel fijn! Ook met sporten!

Voor de prijs vind ik het waard! De batterij gaat ook super lang mee, anderhalve week ongeveer, terwijl mijn applewatch van bijna 300 euro maar 2 dagen mee gaat :')

Hoop dat je eruit komt!

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:09

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-gal ... oductTitle en ook die bevalt eigenlijk goed. Telt stappen, houdt de hartslag bij (hoe betrouwbaar precies weet ik niet maar in elk geval in de richting), en een horloge, met timers en met meldingen, en hij gaat bij mij meer dan een week mee en laadt snel op. Ik kan een boel dingen verzinnen die nog ietsjes beter kunnen (vooral een lichtsensor voor de display en iets meer keuze voor schempjes) maar het is niet noodzakelijk.

Ik zie overigens op Bol dat de Xiaomi nog goedkoper is, en ik denk eigenlijk dat die ook al voldoet. (Maar die heb ik niet dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen.)
(Edit: hoe meer ik lees hoe meer ik denk dat de Xiaomi Mi band 5 en 6 eigenlijk beter zijn dan de Galaxy Fit voor minder geld. Ik weet niet precies wat het verschil is tussen de 5 en 6.)
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 14-01-22 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:13

Heb je wel je telefoon in je broekzak oid op het werk? Anders moet je een stappenteller hebben met gps er op.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:23

Een stappenteller werkt op beweging, daar heb je geen gps voor nodig. En je kunt op de watch al zien hoeveel stappen je gezet hebt. Als je grafiekjes wilt zien met zoveel stappen in een bepaald uur dan moeten de gegevens gesynchroniseerd worden met de telefoon, maar dat kan ook later (ik heb bijvoorbeeld bij het paardrijden mijn watch om maar de telefoon in een kluisje - dat wordt later gesynchroniseerd.)

Voor snelheidsbepaling heb je wel gps nodig. Mijn watch (of de app) schat dat wel in, maar ik weet niet precies hoe betrouwbaar dat is.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-22 22:27

Nee wij hebben geen zakken foon blijf in je kluisje mag je niet bij houden. Edit heb momenteel een iphone dus moet ook compatibel zijn met ios

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 00:45

Ik twijfel over de xaiomi 6 maar lees veel dat hij de stappen niet goed registreert, of dat mensen een neppe hebben ontvangen via bol. En hij zit dacht ik los in de armband geklikt misschien valt hij er dan uit? Ik heb ook gekeken voor die fitbit inspire maar de reviews zeiden ook dat hij wat minder goed is dan de duurdere fitbit minder opties ook. Liefste wil ik ook cardio en krachttraining kunnen meten.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 01:16

Huawei band 6! :)

Heb er eerst een cadeau gegeven aan mijn zus en zij heeft mij er weer een cadeau gegeven. En wij zijn er erg tevreden over :j Die van mij komt van Belsimpel, die van mijn zus van Huawei zelf. Beide waren in de aanbieding voor 40,-.. Normaal zijn ze 60 geloof ik.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 03:59

Huisgenoot is erg tevreden over haar xiomi

Ik heb zelf de fitbit charge 3 en nu 4. Vond zelf de 3 veel fijner achteraf dan nu de 4 met ingebouwde GPS. Die doet het vaak niet. Wellicht kan je goedkoop nog ergens een charge 3 vinden?

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 06:29

Huawai ga ik eens naar kijken die heb ik nog niet voorbij zien komen tijdens mijn zoektocht.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:45


Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 16:08

Bij de huawei band 6 kun je trouwens bij trainingen ook kiezen voor paardrijden. Dat vond ik wel een pluspunt, dat je niet gewoon overige sporten hebt, maar dat paardrijden er als sport tussen staat :j

Skessa_
Berichten: 10627
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 16:15

https://www.lidl.nl/p/xiaomi-activity-t ... p100342516

Ik heb deze sinds een weekje ongeveer. Stappen worden goed bijgehouden, meet je hartslag. Zitten nog veel meer functies op, maar daar heb ik me nog niet helemaal in verdiept.
Tot nu toe wel tevreden. En de batterij is top, staat nu nog steeds op 77% sinds ik hem heb :)

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 16:44

Ik rijd momenteel helaas niet meer door mijn rug alleen nog 1x per jaar rustig bosritje. Ik las alleen wel over dat google huawai niet meer ondersteund. Is dat lastig met koppelen aan je telefoon?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:33

Roosje01 schreef:
Ik rijd momenteel helaas niet meer door mijn rug alleen nog 1x per jaar rustig bosritje. Ik las alleen wel over dat google huawai niet meer ondersteund. Is dat lastig met koppelen aan je telefoon?


Dat is alleen met een telefoon van Huawei, die ondersteund vanaf de P40 niet meer. Maar daar staat deze tracker buiten. Ik heb een Samsung telefoon en die doet het prima met mijn Huawei band 6.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:47

Hier een huawei mob (oudje, dus nog met playstore), daar werkt hij goed op. Mijn zus heeft een xiaomi en daar werkt hij ook zonder problemen op :j

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 21:08

Ik heb een iphone8 en een oneplus dus met beide zou het moeten werken?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 22:53

Ja, hij werkt ook goed op je Apple, je moet wel de huawei health app downloaden.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 00:58

Na nog wat YouTube reviews neig ik toch naar de xaomi band 6 bij de huawei kun je met apple niet alle functies gebruiken blijkt uit een aantal vergelijkings filmpjes. Maar ik wil nog even kijken naar de fitbit 3,4 of inspire.

Maar mocht iemand nog andere aanraders hebben deel ze gerust.

Vraagje aan wie de xaomi band 6 hebben blijft deze goed in de band zitten?

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 01:08


Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 06:14

Bedankt ga die ook even opzoeken.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 15:39

Gister even de Samsung opgezocht schijnt wel te werken met iPhone, alleen in de reviews kwam ik wel paar keer tegen dat niet alle functies werken in combinatie met iphone.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:43

Heb je al gekeken naar tweedehands sporthorloges? Zo had ik voor 80 euro een hele mooie Garmin voor mijn man kunnen scoren. Veel sportfanaten willen toch de nieuwste versies en doen hun oude voor een prikkie weg. En met een goed sporthorloge kun je zoveel meer dan een goede fitnesstracker. Slaapritme, stappenteller, sportfuncties. Ikzelf heb een Garmin Forerunner. Dat zijn geen goedkope horloges, maar ze worden vaak wel voor een leuke prijs tweedehands aangeboden. En ze gaan heel lang mee. Dragen fijn.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 17:07

Oh nee niet gekeken. Wel naar 2e hands apple watch maar zelfs de 3 serie vragen ze vaak nog 200 voor terwijl volgens mij de 7e al uit is. Maar weet niet of echt betrouwbaar is misschien is de batterij slecht of is er iets stuk. Weet het niet zo goed. En echt mega uitgebreid weet niet of ik dat echt ga gebruiken allemaal. Wil ermee kunnen zwemmen en fitness en een goede stappen teller.

Stacey
Berichten: 79
Geregistreerd: 27-10-21

Re: Welke fitness/activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:05

Ik heb een polar unite. Uitgekozen op de zeer accurate hartslagmeting. Ook vind ik de app van hun zeer handig die veel sporten bevat inclusief paardrijden! Ook de slaapfunctie is zeer accuraat en geeft je een gedetailleerde en duidelijke weergave van je slaap. Wel heeft deze helaas geen always on en reageert die niet altijd op je pols omdraaien. En in stappentellen vind ik hem nogal enthousiast, dat kan natuurlijk een positief of negatief punt zijn :P