Snorkelmasker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-21 13:38

Is een snorkelmasker een aanrader? Ik kan me herinneren dat een paar jaar terug daar ophef over was.
En welk masker is een aanrader?


Roodvos

Berichten: 6650
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:02

Een niet passend snorkelmasker, of snorkelmasker met een slechte vorm, kan inderdaad gevaarlijk zijn.
Hier lees je daar meer over:
https://duikeninbeeld.tv/test-snorkelmaskers/

Nog wat info over snorkelmaskers:
http://www.snorkelenduiken.nl/het-snorkelmasker/

Ik kan niets met een duikbril en losse snorkel, en heb het snorkelmasker van Decathlon. Die bevalt mij heel erg goed. Vriendin had eentje van een buitensport-/campingzaak. Weet niet precies welke. Zij kon er helemaal niets mee. Wat mij opviel was dat de hoek van de snorkel tov het masker daarvan anders was dan bij mijn masker van Decathlon. Geen idee, maar misschien wat dat wel de oorzaak.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:50

Omdat dit topic beter op Menswelzijn en sport past wordt hij daarheen verplaatst.

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:23

Mijn zoon heeft een snorkelmasker van de decathlon. Kinderen en ik kunnen er prima mee snorkelen. Sluit goed aan, er komt geen water in het masker en de snorkel doet het ook prima.
Hebben we inmiddels al 3 jaar.
En was niet duur. Samen met flippers 40 euro.

Aline_

Berichten: 97
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:27

Ik heb ook het snorkelmasker van de Decathlon. Werkt heel fijn en goed. Heel wat uurtjes mee gesnorkeld al. Ik vind het fijner dat los een masker en snorkel, daar loopt vaak sneller water bij in.

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:29

Die van Decathlon is perfect. :j

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:46

Hier ook heel fijn gesnorkeld met t masker van decathlon!

Two feet move your body. Four feet move your soul
B+11 (PR 197,5) / L1+11 (PR 188) L2+10 (PR 204)

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:48

Ik had er toevallig een van decathlon die niet goed was, kon er niet echt door ademen, was waarschijnlijk een productie fout maar ik vond het ook niet lekker zitten dus heb er daarna geen meer genomen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:50

Wij hebben allebei een snorkelmasker van de decathlon. Sluit goed aan. Ik ben er blij mee.

...

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:08

Hier ook een van de decathlon en er heel blij mee! Vooral omdat het nauwelijks beslaat en je ook een stukje extra zicht hebt aan de zijkant. Bij de normale sets ( bril met tube) wil ik nog wel eens hyperventileren de eerste minuut en word ik bij langere tijd gebruik misselijk door het zoute water :') Met het duikmasker totaal geen last van.

Nadeel is dat je er niet mee in het water kunt springen van een boot of vaste kant en je er dus mee moet prutsen om 'm goed op te krijgen in het water. Ook kun je er niet 'even' wat dieper mee duiken vanwege de druk.

When nothing goes right,

go left.

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:16

Wij hebben ze ook van de Decathlon, die zijn veilig. Ze zitten fijn, en er zijn zelfs brillenglazen op sterkte voor te koop, en gorpo houders, en andere accessoires.. Als je wat dieper wil dan wordt de druk inderdaad wel snel wat te hoog.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Sure_lee

Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:24

Ik kan ook echt niks met een losse bril en snorkel. Daarom had ik altijd een hekel aan snorkelen. Dit jaar had ik een masker van de decathlon meegemomen naar Curaçao. Ik heb echt fantastisch kunnen snorkelen. Dus ik vind het een uitvinding!

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:36


Dan maak ik maar zin.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:46

Het full faced mask van de decathlon heeft een apart stuk voor de mond/neus en een apart stuk voor de rest van het gezicht. Gelukkig want anders zou het super irritant beslaan. Daarbij is het adempijpje breder en korter dan bij een normale snorkel. Ik snap de blog dus niet zo goed. Wel ten opzichte van duikinstrumenten, met een fles op je rug heb je meer zuurstof onder als boven water begreep ik :D

When nothing goes right,

go left.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:44

Neehoor, 21% zuurstof, boven en onderwater. :P

Dan maak ik maar zin.

Earth

Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 17:54

Nou ik heb toch behoorlijk lang gesnorkeld met het masker en ik leef nog steeds :P Je krijgt er wel iets hoofdpijn van door de druk, maar dat trekt echt wel snel weg. Ik kon er wel zeker 45 min achter elkaar mee snorkelen. Vond ik veel fijner dat een bril met snorkel. En je kunt zelfs onder water met elkaar praten :P

Earth het reisbureau.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 19:16

Earth schreef:
Nou ik heb toch behoorlijk lang gesnorkeld met het masker en ik leef nog steeds :P Je krijgt er wel iets hoofdpijn van door de druk, maar dat trekt echt wel snel weg. Ik kon er wel zeker 45 min achter elkaar mee snorkelen. Vond ik veel fijner dat een bril met snorkel. En je kunt zelfs onder water met elkaar praten :P

Neemt niet weg dat er met het verkeerde masker wel (veel) doden (zijn) (ge)vallen.
Ik geef een waarschuwing, als je toch lekker wil gaan snorkelen moet je dat lekker doen maar wees je bewust.

Gaan ook veel mensen dood met paardrijden, is maar een waarschuwing om die kansen te verkleinen.

Dan maak ik maar zin.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-22 01:27

Ivm de lockdown heb ik een masker op curacao gekocht. Ik krijg er mega hoofdpijn van en misselijk. Geen idee of het door de deining komt en zout of puur het masker. Vandaag bij de dolfijnen besloeg hij ook en moest ik em echt afdoen. Dus helaas alles bij elkaar geen succes. Het idee is fantastisch.

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:31

Als hij beslaat door je adem dan is het gedeelte tussen mond/neus en ogen niet goed genoeg afgesloten. Bij de modellen van de Decathlon is dat wel goed ontworpen.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-22 09:35

Helaas was de decathlon gesloten maar wellicht in de toekomst daar een nieuwe kopen. De eerste keer besloeg het masker niet. Maar in het water je masker op doen waar je niet kan staan is ook geen succes.

Earth

Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:33

Zonnetje81 schreef:
Helaas was de decathlon gesloten maar wellicht in de toekomst daar een nieuwe kopen. De eerste keer besloeg het masker niet. Maar in het water je masker op doen waar je niet kan staan is ook geen succes.

Dat is zeker even knooien ja, watertrappelen en dan dat ding op doen is lastig haha. Maar goed, wij hebben ook die van de Decathlon en die beslaan amper. Soms een beetje, maar je hebt altijd goed zicht.

Ik heb vannacht gedroomd dat ik in Mexico was en aan het snorkelen, dat was denk ik een hint :')

Earth het reisbureau.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:43

Ik doe niet aan snorkelen, maar voor de corona periode ging ik wel elke week banen zwemmen, daar kreeg ik altijd mega nekpijn van.
Toen hebben we die maskers van Decathlon aangeschaft en sindsdien zwem ik gewoon 45/60 minuten aan 1 stuk door, omdat ik gewoon mijn nek in een normale houding kan houden tijdens het zwemmen en toch kan blijven ademhalen.

Dus ik vind deze maskers echt super!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:30

Er wordt zeker niet voor niets gewaarschuwd voor de snorkelmaskers. Een losse snorkel met een masker geeft je meer vrijheden. Je kunt ook even geheel onder water gaan. Als je er niet mee over weg kunt is dat echt te leren, zo moeilijk is het niet. Ook dan kun je gewoon aan de oppervlakte zwemmen en met je hoofd naar beneden turen en gewoon ademen.

Als je duikt met perslucht, dan adem je gewoon lucht, hetzelfde als hier aan de oppervlakte, dus 21% zuurstof. En het is gewoon een feit dat een freediver minder lang onder water kan zijn dan iemand die een fles meeneemt. In de volksmond noemen mensen een fles met perslucht vaak 'zuurstof'. Dat is dus niet waar.
Sommige duikers duiken wel met verrijkte lucht (hoger zuurstofpercentage) of pure zuurstof, maar dat is wel even weer een ander verhaal. Een zuurstoffles zoals velen het noemen is veelal gewoon een persluchtfles en gevuld met lucht.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 12:54

Wordt thuis in het zwembad oefenen met onderwater gaan. Ik heb gister met het losse masker en snorkel gesnorkeld. Die mega hoofdpijn had ik erna niet. Wel besloeg dat ding steeds. Ik ben nooit helemaal op mn gemak ofzo en niet handig. Wil ik dat masker opdoen waar ik niet kan staan zink ik meteen haha

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:20

germie schreef:
Er wordt zeker niet voor niets gewaarschuwd voor de snorkelmaskers. Een losse snorkel met een masker geeft je meer vrijheden. Je kunt ook even geheel onder water gaan. Als je er niet mee over weg kunt is dat echt te leren, zo moeilijk is het niet. Ook dan kun je gewoon aan de oppervlakte zwemmen en met je hoofd naar beneden turen en gewoon ademen.

Bestaan er ook snorkels waarmee je door je neus kan ademen?
Ik kan niet door mijn mond ademen, en begin al te kokhalzen als ik op een fluitje moet blazen, laat staan zo'n ding in mijn mond moet stoppen :')

Die maskers zijn voor mij echt een fantastische uitvinding _/-\o_

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Froukje, lindo, Natascha_Kn en 166 bezoekers