Elektrische onderdeken. Tips en tops?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Elektrische onderdeken. Tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 16:44

Wow wat een hoop tips. Vooral die over bovendekens vind ik interessant. Ik neem aan dat je het dekbed daar dan overheen doet? Is dat veilig i.v.m. oververhitting als er een dekbed overheen ligt?

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 16:44

viphorse schreef:
Anders een draadloze van stoov ?

Ken ik nog niet. Ga eens kijken. Bedankt!

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 16:46

Silvia schreef:
Mijn ervaring is dat als het bed lekker warm is als ik erin stap en daarnaast een pyjama aan (lange mouwen en broekspijpen) dan word ik niet wakker van de kou. Ik zet de elektrische deken een uur voordat ik naar bed ga aan en haal hem vlak voordat ik in bed stap eruit. Ik gebruik daarvoor een tijdschakelaar. En voor als het echt koud is heb ik Alpaca sokken. :+
Wellicht is dat iets om te proberen als je echt niet op een elektrische deken wilt slapen.

Hoe doe je dat met eruit halen? Leg je hem er gewoon los in tussen laken en dekbed? Want anders lijkt het me best wel een gedoe om iedere avond eruit te halen.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 16:47

Lalidan schreef:
Ik voel al die elektrische dekens liggen. En echt goed opwarmen deed ik er ook niet mee. Tegenwoordig slaap ik in plaats daarvan onder een elektrische deken. Het is een dubbele fleecedeken die dus verder hetzelfde werkt als een onderdeken, behalve dat je hier helemaal tot aan je neus in/onder kan kruipen en je dan aan meer kanten tegelijkertijd verwarmd wordt. Geen apart voetendeel, maar hoewel dat een must voor mij was bij een onderdeken, mis ik het absoluut niet bij deze deken. Ik ga zo ver dat ik ze op voorraad in huis heb en hem zelfs meeneem als ik ergens anders ga slapen :o

Zou dat een optie voor je zijn? Dan ga ik even zoeken welke ik exact heb.

Jaaa, ga alsjeblieft zoeken welke je hebt! Dit klinkt goed :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:53

https://www.trebsshop.com/collections/w ... eken-bruin Deze heb ik. En ja, je trekt gewoon je dekbed er overheen. Enige waar je even bij stil moet staan is dat je dus ook een extra deken over hebt, dus zelfs als hij uit staat is het warmer dan onder alleen je dekbed.
Qua veiligheid is het net zo onveilig of veilig als een onderdeken. Hij is gewoon beveiligd tegen oververhitting en het enige verschil is dat je er onder ligt, ipv erop. Maar je dekbed ligt ook op je onderdeken, zeker als je die aanzet voordat je naar bed gaat. Dat vind ik overigens met deze deken ook niet nodig, in tegenstelling tot onderdekens. Hij is echt heel snel warm.

Ik heb er ook één in mijn luie stoel :o :))

Deken kan gewoon gewassen, bij voorkeur daarna kwartiertje in de droogtrommel en dan warm uithangen, dan is hij in dezelfde tijd als de rest van mijn beddengoed weer droog :j

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Elektrische onderdeken. Tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:16

Niet die van de action nemen. Die heeft wat jij zegt. Ik heb het voorlief genomen omdat ik liever de warmte had en nu er aan gewend ben. Maar wil als deze het niet meer doet ook een dikkere.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Elektrische onderdeken. Tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:20


Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Elektrische onderdeken. Tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:55

Ik heb een dun top matras dus eerst molton, dan topper en dan hoeslaken. De warmte komt daar prima doorheen maar geen gevoel van draden.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:24

estja schreef:
Silvia schreef:
Mijn ervaring is dat als het bed lekker warm is als ik erin stap en daarnaast een pyjama aan (lange mouwen en broekspijpen) dan word ik niet wakker van de kou. Ik zet de elektrische deken een uur voordat ik naar bed ga aan en haal hem vlak voordat ik in bed stap eruit. Ik gebruik daarvoor een tijdschakelaar. En voor als het echt koud is heb ik Alpaca sokken. :+
Wellicht is dat iets om te proberen als je echt niet op een elektrische deken wilt slapen.

Hoe doe je dat met eruit halen? Leg je hem er gewoon los in tussen laken en dekbed? Want anders lijkt het me best wel een gedoe om iedere avond eruit te halen.


Ja, ik leg hem inderdaad los bovenop het hoeslaken en onder het dekbed. Het is dan gewoon een kwestie van er tussenuit trekken, voor de zekerheid schakelaar op 0 en dan naast het bed leggen. In mijn geval achter een stoel zodat ik er niet over struikel als ik ‘s nachts er onverwacht uit moet.

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Re: Elektrische onderdeken. Tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:42

Ik gebruik er al jaren eentje en kon echt niet zonder. Nu heb ik onlangs een nieuw wollen dekbed gekocht en wat een verschil is dat zeg! Ik gebruik m'n elektrische deken bijna niet meer. Dus mocht het niks worden zou je nog een ander dekbed kunnen overwegen.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:52


hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Elektrische onderdeken. Tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:04

Dubbele molton over de elektrische onderdeken. En een laken uiteraard.
Zonder moltons zou ik inderdaad de draden voelen.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 20:42

Misschien vinden jullie het wel leuk om te lezen hoe het afgelopen is. Ik heb uiteindelijk een elektrische bovendeken gekocht. Eentje met een teddy onderkant, zalig! <3 Een 20 minuten voor ik naar bed ga zet ik hem aan en mijn bed is heerlijk warm. Deze: https://www.amazon.nl/Navaris-XXL-warmt ... unt=1&th=1

Iedereen bedankt voor alle tips. Dankzij jullie kwam ik op het idee van een bovendeken.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:43

estja schreef:
Misschien vinden jullie het wel leuk om te lezen hoe het afgelopen is. Ik heb uiteindelijk een elektrische bovendeken gekocht. Eentje met een teddy onderkant, zalig! <3 Een 20 minuten voor ik naar bed ga zet ik hem aan en mijn bed is heerlijk warm. Deze: https://www.amazon.nl/Navaris-XXL-warmt ... unt=1&th=1

Iedereen bedankt voor alle tips. Dankzij jullie kwam ik op het idee van een bovendeken.


Leg je deze dan in je bed?

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Elektrische onderdeken. Tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 20:44

Ja, tussen laken en dekbed.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Elektrische onderdeken. Tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:55

Ik heb na aanleiding van dit topic ook een elektrische bovendeken gekocht, en een paar dagen later ging er een leiding kapot en deed de verwarming het niet meer.
14.5 graden in huis, maar onder dit dekentje heb ik nergens last van!