Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urona447
Berichten: 2799
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:23

Waarschijnlijk gewoon 1 van de duizenden ondernemers waarbij de overheid vergeet dat er gewoon geen geld binnenkomt als er geen klanten mogen komen. En met het afbouwen van de corona steun word het alleen maar nog erger.

Fijn dat hij gebeld heeft ts!

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:58

Boras schreef:
Nymeria schreef:
Maar ik denk niet dat de IC vol komt te liggen als de kapper met mondkapje enkel bij mijn thuis m'n haar fixt voor 1x.


Precies deze denkwijze he....


Oké moraalridder.

Ik kan mij in dit geval wel inleven in TS haar keuze.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 19-12-21 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:59

Nymeria schreef:
Helaas ben ik niet zo handig met dat soort dingen, maar ik heb bij de Hema een kerstmuts gescoord voor als dit het is. :+


Maar dit is helemaal geen kapsel om ‘zo’ te dragen denk ik? Ook als het ‘goed’ gedaan is? Ik denk dat je hier altijd slag in zult moeten steken om het ergens op te laten lijken. Anders was je voorbeeldfoto niet echt realistisch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:03

poes schreef:
Nymeria schreef:
Helaas ben ik niet zo handig met dat soort dingen, maar ik heb bij de Hema een kerstmuts gescoord voor als dit het is. :+


Maar dit is helemaal geen kapsel om ‘zo’ te dragen denk ik? Ook als het ‘goed’ gedaan is? Ik denk dat je hier altijd slag in zult moeten steken om het ergens op te laten lijken. Anders was je voorbeeldfoto niet echt realistisch.

Nee, hoor. Een goed gezette balayage is ook met stijl haar vloeiend.

Even een voorbeeld gezocht:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 19-12-21 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:04

Ik vind het zelfs op alle voorbeeldfotos met krullen al niet vloeiend. Duidelijk niet mijn stijl dan :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:08

poes schreef:
Ik vind het zelfs op alle voorbeeldfotos met krullen al niet vloeiend. Duidelijk niet mijn stijl dan :)

Dat kan natuurlijk, ik vind ook zeker niet alle balayages en ombres mooi. Maar een goed gezette maakt wel echt een verschil met een slechte zoals TS heeft.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:10

Ik hoop dat hij het alsnog voor je gaat fixen TS!!! Ik zou wel uitkijken met naar zijn kapperszaak te gaan met gordijnen dicht oid. Je kunt er op wachten tot mensen dit gaan melden. Je ziet het hier al een beetje. Ik zou het liever aan huis doen onder het mom van een kop koffie komen drinken.

Zo te lezen doet TS meer dan haar best zich aan de maatregelen te houden en ik denk dat niemand zich strak 100% aan alle maatregelen houdt. Daar wordt je volgens mij ook doodongelukkig van. Gewoon de meeste regels volgen, goed nadenken bewuste keuzes maken doet al veel. Heel die lock down heeft al een behoorlijke impact op mensen. Ik kan me goed voorstellen dat TS zo enorm de balen heeft van haar haren en dit opgelost wilt hebben. Het is niet een beetje uitgroei of wat dode puntjes die geknipt moeten worden. Dit mag best als een uitzondering gezien worden. Helemaal omdat ze zich verder netjes aan veel van de maatregelen houdt. En desnoods doen ze een zelftest en mondkapjes op. Dan neem je echt geen immens groot risico hoor.

Misschien is het ook een idee om eens te kijken naar verzorgende en beschermende haarproducten en maskers voor wanneer je kapsel hopelijk gefixt is. Dat je het dan een beetje extra kan verzorgen.

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:35

Ik heb gisteren nog mijn haar kunnen kleuren. Ik was ook lichtblond en heb de zelfde voorbeeld plaatjes als TS gebruikt. Wel gaf de kapper aan dat zachtere kleuren beter zijn dus dat advies aangenomen.

De foto hier onder is hoe het bij mij is geworden. Vloeiende overgangen etc. In het echt is het wel wat assiger dan op de foto. Zelf erg tevreden mee.
Afbeelding

Ik hoop dat het snel opgelost kan worden bij je! Ik was erg bang dat het zou worden zoals bij jou. Maar ik wist wel zeker dat ik bij een goede kleur kapper terecht kwam.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:40

Maflinger_S schreef:
TS schrijft alleen dat ze met de kapper in overleg is om het op te lossen, niets anders. Dus niet wat hij - al dan niet op korte termijn en waar - gaat doen.

Adem in, adem uit en zennnnnn.


Dit, dus niet mokken, lekker wokken. Fijn ts dat de kapper met jou tot een oplossing wilt komen!

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:44

Ik wilde juist zeggen dat het dankzij de lockdown zo is dat je niet de enige bent met een niet heel mooi kapsel. Ik begrijp dat 'gekapt en geknipt voor de kerst' nooit zo, maar genoeg mensen die juist die laatste week pas hun uitgroei enzo bij laten werken om er met kerst mooi uit te zien, dus nu val je minder op.

Ik weet nooit hoe ik me een thuisbehandeling met verven enzo moet voorstellen. Knippen vond ik al een rommeltje geven en bij het opsteken had ze ook weer stopcontacten en een halve tafel nodig, dus ik heb toch weer gekozen voor een salon daarom. Eerst opruimen voor de kapper komt is toch niet zo mijn ding. :+

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-21 18:28

Vandaag zijn de kapper en ik tot een overeenkomst gekomen, dus dat is fijn.
Op dit moment is mijn kapsel uiteraard nog wat het is, of het uiteindelijk goed gaat komen met m'n haar is dus nog even een cliffhanger.

Na de lockdown zal ik zeker een update geven of het nog enigzins te redden is.

Mooi trouwens, Phen! Blij dat het bij jou beter heeft uitgepakt!

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:30

Dus je moet tot 15 januari met dit kapsel blijven lopen? %) >;)

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:34

Silenna schreef:
Dus je moet tot 15 januari met dit kapsel blijven lopen? %) >;)


Ze zegt dat ze na de lockdown een update geeft, niet dat het dan pas verholpen wordt ;)

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:23

Hoe is het nu met je haar ts is het nog een beetje bijgetrokken vanzelf?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:19

Biks2 schreef:
Hoe is het nu met je haar ts is het nog een beetje bijgetrokken vanzelf?

Oeh, ik ben ook benieuwd hoe t nu met je kapsel is, TS :D. Heeft de kapper het op kunnen lossen, of moet je nu een pruik dragen :7?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:46

Zelf ook terug geweest omdat mijn haar niet natuurlijk geverft was maar rood. Eerste keer maakten ze het donkerder (dus nog minder natuurlijk) en de tweede keer nog roder. Het was vreselijk. Mijn haar helemaal verpest. En dan elke keer zeggen wow wat mooi, als ze klaar waren. Ik kon wel huilen. Had nog wel foto's mee genomen van mezelf met eigen kleur en mijn haar was prima naar eigen kleur te verfen. Maanden daarop gewacht. Ik ga niet mee terug naar deze kapper. Conflictmijdend ben ik ondanks de Corona niet. Hoewel deze tijd voor kappers natuurlijk bokzuur is. Het koste mij ook 200 euro. Ze maakten het dus alleen maar lelijker. Gingen er overheen verfen. Tsja..

Hoop voor jou op een betere uitkomst.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:59

Einde van de week hopelijk einde lockdown…ik ben echt zó benieuwd hoe het met je har afgelopen is!

Anoniem

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 00:04

Ik ook. Mijn haarkleur is gelukkig lekker vervaagd.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 08:46

Geen idee of de lockdown daadwerkelijk gaat aflopen, maar ik heb het vast gepresteerd om nu in isolatie te zitten :+ Timing...

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:25

Nymeria schreef:
Geen idee of de lockdown daadwerkelijk gaat aflopen, maar ik heb het vast gepresteerd om nu in isolatie te zitten :+ Timing...


Krijgen we binnenkort weer een update nu we weer naar de kappers mogen? Ik heb zelf in ieder geval alvast een afspraak gemaakt en nu een uitgebreide, dus lekker luxe ook verzorgen en föhnen, ben er echt even aan toe! <3 (normaal doe ik alleen knippen)

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:31

Ja! Ik ben gelukkig ook al voor aankomende dinsdag ingepland. Blij dat de lockdown nu niet zo lang duurde als de vorige keer. Het is maar iets later dan mn reguliere knipbeurt dus de schade valt mee ;)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 11:44

Fijn dat alles weer open gaat! Iedereen weer lekker naar de kapper, hopelijk met betere ervaringen dan de reden waarom ik dit topic heb geopend.

Anyway, vanavond update!!

Doubtless

Berichten: 8478
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:53

Ik heb 13 pagina's door zitten lezen, wat een verhaal zeg!! Zo ontzettend zuur dat je met zulk resultaat naar buiten loopt :oo ik ben heel benieuwd naar de update, hoop van harte dat je inmiddels een mooie balayage hebt!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 20:34

Nou, eindelijk was daar de langverwachte oplossing!
Ik moet zeggen: ik was met hem overeen gekomen dat hij zelf mijn haar zou fixen, maar eenmaal terug in de stoel vond ik het toch wel behoorlijk spannend. -O- Heb me nog wel even afgevraagd of het de meest verstandige beslissing was, maar uiteindelijk ben ik tevreden met het resultaat.

Voordat we begonnen is hij nog even echt bij me komen zitten om me zijn verontschuldigingen aan te bieden. Face to face, me recht in de ogen kijkend en oprecht. Buiten mijn haar om vind ik dat misschien nog wel het belangrijkste, dat gaf me in ieder geval wel direct het gevoel dus echt geen zeur te zijn. Hij vond ook echt dat het zo niet kon. Hij had natuurlijk ook makkelijk kunnen doen door lekker achter me te blijven staan, maar hij nam er echt een moment voor, dus dat deed me goed.

Hij is zelf aan de slag gegaan met het zetten van lowlights en het koeler maken van het gele gedeelte en dat is hem goed gelukt. Het is nog niet helemaal wat ik van te voren had gewild, maar dat was ook niet meer haalbaar voor nu met hoe het er uit zag. Er zouden dan bovenin nog highlights overheen moeten, maar dat durfden we nog niet aan, omdat het risico is dat het te warm uitslaat over het donkere heen en dus oranje wordt. Dat lijkt me dus voor nu nog niet echt een plan, maar ik houd deze nog tegoed.
Het resultaat voor nu is dit:
Afbeelding

Overigens had deze kapper een bepaalde winactie lopen voor alle klanten van de maand december. De winnaar van deze actie ben ik geworden :+ Ik vermoed dat dit geen toeval is, haha, maar ik vind het dikke prima en heb de prijs geaccepteerd. Het is iets leuks voor in huis, dus niet haargerelateerd, maar ik vond zelf ook wel dat ik het had verdiend na al mijn (mislukte) afspraken.
Laatst bijgewerkt door Nymeria op 15-01-22 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

hagelslag
Berichten: 9021
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:35

Heel heel fijn dat het toch goed opgelost is!!