Stoppen met hormonen, veel klachten?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
liedje89
Berichten: 7155
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:55

Dit zijn ongeveer de klachten die bij mij weg gingen/veel minder werden toen ik mijn hormoonspiraaltje liet zetten. Ik had alleen nooit schimmelinfecties. Ik merkte persoonlijk wel dat toen ik op een bepaald moment een zeer actieve baan had (heel de dag lopen, daardoor kilo ook wat slanker toen) ik toen ook minder klachten had als toen ik meer kantoorwerk deed, maar die baan was verder stom dus nu zit ik toch maar achter een bureau met hormonale anticonceptie om het een beetje in toom te houden. Mijn eigen huisarts was eerlijk gezegd ook niet zo behulpzaam, en kwam niet echt verder als pijnstillers of de pil vooraf een beetje inlezen met dit soort klachten is denk ik slim. Ik vermoed aan de hand van de symptomen dat een betere huisarts PCOS oid op zijn minst onderzocht had.

Ironically common sense is not common...


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:41

stitchlover schreef:
Sommige vrouwen, bijvoorbeeld met (lichte) PCOS klachten, zijn gebaat bij het slikken van hormonale anticonceptie. Dit brengt voor deze vrouwen juist de hormonen meer in balans.

Uitgaande van jouw klachtenspectrum zou ik de oplossing aan de hormonale kant gaan zoeken. Haaruitval, acne, schimmelinfectie en onrustige darmen zijn zeker symptomen van een hormonale disbalans. Dit is trouwens helaas niet altijd middels bloedonderzoek aantoonbaar. Een goede huisarts kan je hier zeker mee helpen, al moet je vaak zelf met specifieke vragen komen op dit gebied.

Uit eigen ervaring kan ik meegeven dat een goede pil juist hormonen in balans kan brengen als je eigen lichaam dit minder goed in staat is van nature. Ik ben eens overgestapt geweest op een lichte hormoon spiraal en heb dit 2 jaar volgehouden. Ik kreeg echter na het zetten last van blaasontstekingen, moodswings, koudegevoel, onrustige huid, buikpijn, slechte kwaliteit haar en extreme haaruitval. Terug aan een (goede) pil was voor mij de uitkomst.


Dit klinkt wel heel logisch!

Petrichor

Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Stoppen met hormonen, veel klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 08:11

Ik ben trouwens Yakult gaan gebruiken vanwege mijn darmen die lastig doen, echter was de uitwerking dat mijn schimmelinfecties onder controle kwamen en de darmen nog steeds lastig zijn. :+

The smell of earth after rain!

Janneke2

Berichten: 22658
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Stoppen met hormonen, veel klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:06

... dan ben ik geneigd te zeggen dat er een groter/ ander probleem in je darmen zit, en dat het kleine zetje van de yacult genoeg was om het systeem in de vagina op orde te brengen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

hagelslag
Berichten: 8933
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Stoppen met hormonen, veel klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 23:02

Schimmelinfectie krijg ik vaak als ik teveel suikers neem.


Haaruitval is hier juist verbetert sind ik gestopt ben.

Mijn huid is ook rustig geworden.
Ahhoewel ik soms net wel een onrustige huid heb.
Dan smeer ik een paar dagen savonds
Zo'n antipukkel Creme erop en mijn huid word dan snel rustig

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Stoppen met hormonen, veel klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 07:21

Ik slik de pil vanaf mijn 14e. Een paar jaar geleden ook gestopt. Ik heb het ongeveer een half jaar vol gehouden.

Kreeg ook last van vage dingen. Ook bijvoorbeeld van dikke puisten op mijn rug. Ik had geen zin om het verder door te zetten want ook mijn menstruatie cyclus gaf heftige klachten. Toen wist ik weer waarom ik op mijn 14e was begonnen. Dus ik ben gewoon de pil weer gaan slikken en de klachten verdwenen weer.

Petrichor

Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Stoppen met hormonen, veel klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 07:31

Ik heb gister online contact gezocht met de huisarts en het hele verhaal uitgelegd. Nu wachten op een antwoord terug.

The smell of earth after rain!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 11:59

Heel goed TS +:)+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alocasia, Berriepi, Bnet, brudoe, Dammie, ElineGC, fetisje, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Laj1, Saskiaa_, Wistaire, YaraNls en 40 bezoekers