Ik vind mijzelf walgelijk door de extra kilo's

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
GekOpFjorden

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Ik vind mijzelf walgelijk door de extra kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 18:44

Getwijfeld of ik dit wel of niet ging doen maar ik hoop er wat kracht uit te halen

Ik ben in 2017 16 kilo afgevallen met weight watchers
Dit heb ik bijgehouden op mijn aparte insta pagina
Ik heb diabetes type 1 dus was extra trots.

Maar helaas ik ben diegene waarvan je zegt 'jeetje die is weer dik geworden' want alle 16 zitten ze er weer aan.

3 weken geleden voelde ik me zo ellendig dat ik dit gedeeld had op insta en kreeg toen een heel lief bericht van mijn nichtje dat ze het heel erg vond dat ik me zo voelde (lelijk, dik, walgelijk, )
Ze zei ik kan niet veel doen maar weet je bent niet alleen

Ik kreeg een beetje moed en ging op zoek naar waarom ik nu niet afval

(Ik doe sinds een jaar keto en meer voor mijn suiker dan mijn gewicht, en omdat ik maar niks afval ook weleens laten varen)
Op mijn insta kon ik moeilijk terugkijken naar mijn eerdere afvalrace want ondanks dat ik te zwaar was het afvallen ging goed en was zo trots op mezelf, maar toch ging ik kijken en ik zag dat ik fanatiek erbij sporte en dat heb ik een tijd niet gedaan.

Mijn energie om er weer voor te gaan was terug en ik heb nu 3 weken weer lekker 2 keer per week gesport en naar werk gefietst

Ik heb momenteel burn out klachten en werk 2 uur per dag om op te bouwen, van sporten krijg ik energie
Ik ga hiervoor ook naar een psycholoog

Maar nu na 3 weken niks eraf, geen ons geen cm niks en willen mijn gedachte weer terug bij af (ik ben lelijk, kan niks , dik)
Moet ik wel eerlijk zijn ik heb minder insuline nodig hierdoor dat wel

Gister voor het eerst op mijn eigen paard gereden (word zadelmak gemaakt) ik blij tot ik de foto's zie mijn god zo erg dat ik ze niet eens wil delen
En erger nog de dikke ik van 2017 vind ik prima en de dikke ik van nu walgelijk

Ik volg keto en mijn suikers zijn super strak en stabiel dus ja de KH wil ik liever laten staan maar ja ik wil ook afvallen en met keto lukt me dit niet terwijl het geen straf voor me is ik eet de lekkerste dingen (vers en gezond)
Mijn hoofd kan er niet bij dat ik eerder 16 kilo afgevallen ben en nu 0,00

Ik kan mijn lijf echt niet accepteren ik zie een dik persoon die lelijk is.
Een jaar vecht ik er tegen en er gebeurd niks

Misschien is mijn verhaal wat warrig maar wellicht kan ik wat steun vinden of een andere kijk op dingen

Instagram fjordotis


Anoniem

Re: Ik vind mijzelf walgelijk door de extra kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:49

:(:) je bent niet alleen.

Burnout klachten? Stress kan zeker rare dingen doen met je gewicht. Ik val meestal moeilijk af en kom snel aan sinds ik heel veel stress heb, maar soms vliegt er ineens 7 kilo vanaf. Helaas komt het ook altijd weer terug :(
Ben niet te boos en teleurgesteld in jezelf, het kan ook gewoon aan je lichaam liggen. Dat je minder insuline nodig hebt betekent in ieder geval dat er wel iets gebeurt.

Indi_Vito

Berichten: 2739
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Ik vind mijzelf walgelijk door de extra kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:52

Ik denk dat je toch ook wel vet omzet in spieren.
Ik val ook heel moeilijk af, of eigenlijk gewoon niet.
Maar ook hier ontzettend veel stress en heel slecht in m'n vel

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:52

Ik weet niet wat jouw figuur is, maar het lijkt of je een ontzettend laag zelfbeeld hebt. Misschien zie jij jezelf wel dikker dan je bent?

Ik vind het best schokkend te lezen dat je zo negatief bent over jezelf. Ik zou echt hulp zoeken..

fierefluiter
Berichten: 198
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:53

Ik heb niet veel advies, maar wil je toch even een hart om de riem steken. Je bent écht niet alleen hierin. Een burnout is ontzettend heftig en doet veel met zowel je lichaam als je koppie. Goed dat je naar de psycholoog gaat. Blijf vooral dingen doen waar je energie van krijgt. :knuffel:

DuoPenotti

Berichten: 28829
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ik vind mijzelf walgelijk door de extra kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:56

Burn-out --> stress ---> cortisol: afvallen, erg moeilijk.

Afvallen en al niet lekker in je vel zitten is ook bijna onmogelijk.
Ik zou zeggen probeer eerst wat fijner in je vel te zitten en dan gaat het je vast weer lukken.

Vooral een :knuffel:

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Mando

Berichten: 15637
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:56

Pak eerst je burnout aan dan je gewicht, dat gaat niet samen.
Ik heb het ook vorig jaar gehad hoor, als je weer wat beter in je vel komt te zitten en zal je ook weer afvallen.

Kijk eens naar project gezond daar lees ik ook veel goede dingen over ook voor mensen met diabetes.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

deksel

Berichten: 3758
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:58

Ik denk dat het niets te maken heeft met dik zijn maar met een heel laag en niet kloppend zelfbeeld. Als je zou afvallen, zou je dan wel 100% tevreden zijn?

Dit lijkt mij iets om te bespreken bij de psycholoog! Sterkte en je bent niet alleen :knuffel:.

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Anastasia24

Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:08

Ach Ts toch, ik ken jouw gewicht en lengte natuurlijk niet, maar zolang jij relatief gezond kan bewegen, gaan en staan, wil ik jou de tip geven.. Laat het los... Ik ken het hoor, misschien in mindere maten, maar ik heb 6-7 jaar lang geprobeerd af te vallen zonder enige vorm van succes.
En op een gegeven moment, was ik er gewoon klaar mee, klaar met falen, klaar met cijfers tellen en ben ik gewoon gaan leven. Op sommige momenten ben ik streng, bijvoorbeeld bij het hele pak koek wegeten, maar voor de rest heb ik het los gaan laten, en raad eens? ik ben nog nooit zo gelukkig geweest, het lichaam dat ik eerst haatte ben ik van gaan houden, dat kostte mij veel moeite want ik zat een gegeven moment op het punt dat ik wilde stoppen met eten omdat het maar niet lukte.

Als jij doet wat je leuk vind, bijvoorbeeld dagelijks naar je paard en gewoon lekker 1-2 uur met je paard gaat wandelen, rijden en je eten een beetje bijhoud(Ik werd gek van calorieën tellen maar sommige vinden het fijn bij te houden, doe dit lekker wat goed voelt voor jou.) kan het zomaar vanzelf gaan.

En vergeet niet, spieren wegen zwaarder dan vet, dus als jij aan krachttraining gaat doen zal dat cijfertje niet snel veranderen maar je lichaam onder dat laagje vet veranderd wel.

Afvallen is niet een vorm van 'volhouden tot het over is' het is een lifestyle verandering en verander die op een manier waar jij comfortabel mee bent en probeer jouzelf, terwijl je naar die lifestyle opzoek bent, te accepteren want ja, ook jij kan dat. Verander je gedachtes en daarmee verander je werkelijk heel je wereld en beleving. Kleed je hoe je je wilt kleden(Ja, de eerste keren zijn moeilijk).
Als jij stress ervaart, kan het goed zijn dat jouw lichaam zo veel mogelijk vast probeert te houden, dus ts, probeer het echt even los te laten en eerst weer te genieten van het leven, vanuit dat punt kun je verder kijken(En evt met een coach overleggen! ) Ik heb even op je instagram gespiekt en vind het persoonlijk enorm meevallen ts, ik hoop dat je je weg kunt vinden en van jezelf leert houden want dat vind ik echt stap één.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

ivy_power89

Berichten: 5826
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:08

Ja hoor, hier ook een ervaringsdeskundige....

Ik ben door depressie en gebruik medicatie (niet alleen voor depressie) echt kilo's aangekomen.
Recent 3 weken ziekenhuis met diverse stootkuren prednison, en ik ben letterlijk uit mijn velletje gescheurd.
Onder mn buik en mijn borsten, het is echt geen gezicht en ik ben er mega verdrietig over.
Mn laarzen pas ik niet meer, mn kleding zit vaak te strak en een normale rijbroek vinden is helemaal een uitdaging.

Momenteel heb ik moeite om op mn paarden te stappen omdat mn gewicht mij tegen staat. Ik doe het dan ook minimaal.

Maar je gevoel, ik snap je zo goed!

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

GekOpFjorden

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 19:31

Ik vind alle reacties heel lief en fijn dank daarvoor

Ik ben me bewust dat ik met mijn hoofd moet beginnen maar hoe dat vind ik wel een uitdaging

Ik ben maar 165 en 93 kilo en heb last van de dikkere buik

2017 89 kilo en 2018 73 en dat is tot 2021 dus opgelopen naar 93
Ik vind dat oprecht heel erg en heel stom van mezelf en ben teveel bezig met wat andere daarvan vinden

Ik heb me rotgewerkt deze zomer en na mijn vakantie of eigenlijk erin was ik helemaal op, ik heb een hele fijne bedrijfsarts, psycholoog en diabetes verpleegkundige, superleuke fjord (na 3 fjorden inslapen heb ik 2 jaar geen paard meer aangeraakt) word heel gelukkig van het op stal zijn en ook van de sportschool.
En ik heb heel soms een goede dag

En gister ook, fijne rijkleding en in mijn hoofd oke ermee maar dan zie ik deze foto en zakt alle moed me in de schoenen


Afbeelding
Ik heb 3 jaar niet gereden en zie dat ik mezelf wel wat langer moet maken maar ik vind mezelf zo propperig

Op sportydiabetesketogirl staat mijn reis van 2017 van nu dus weinig van mezelf want vind t vreselijk

Instagram fjordotis

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:43

Wat verdrietig dat je zo hard je best doet en het lukt niet.

Je burn-out zal dáár ook zeker niet toe bijdragen.

En weet je, geen enkel lichaam is hetzelfde. Ik kon veel sporten, weinig sporten, veel eten, weinig eten. Slanker werd ik niet en ik zat toch echt met veel overgewicht.

Áls jij keto doet, neem je denk ik redelijk wat dierlijke eiwitten oa uit zuivel en wellicht eieren, want dat is goed.

Totdat blijkt dat je intolerant bent op die producten en je je lichaam er structureel mee kapot maakt en je er dus niet mee kunt afvallen. Jee zou dit eens kunnen laten testen en op basis daarvan kunnen nagaan welke voeding voor jou wel een niet gezond is.

Rockes <3

GekOpFjorden

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 19:49

Rocamor schreef:
Wat verdrietig dat je zo hard je best doet en het lukt niet.

Je burn-out zal dáár ook zeker niet toe bijdragen.

En weet je, geen enkel lichaam is hetzelfde. Ik kon veel sporten, weinig sporten, veel eten, weinig eten. Slanker werd ik niet en ik zat toch echt met veel overgewicht.

Áls jij keto doet, neem je denk ik redelijk wat dierlijke eiwitten oa uit zuivel en wellicht eieren, want dat is goed.

Totdat blijkt dat je intolerant bent op die producten en je je lichaam er structureel mee kapot maakt en je er dus niet mee kunt afvallen. Jee zou dit eens kunnen laten testen en op basis daarvan kunnen nagaan welke voeding voor jou wel een niet gezond is.



Ik zal uitleggen waarom ik keto doe, als diabeet moet ik de hele dag met van alles rekening houden, hoeveel kh, hoeveel insuline en wat ga ik over 2 uur doen
Als ik keto eet spuit ik niks bij (alleen basaal via pomp) en blijft mijn waarde stabiel zonder de hele dag te rekenen. Ik voel me veel vrijer daardoor maar ben ook een perfectionist en heb dan ook perfecte suikerwaardes dat dan weer wel.
Hoe ik dat voorheen deed weet ik niet meer (heel apart ook)
En voor mij is keto een lifestyle en geen dieet en weight watchers wel

Waar kan ik zoiets laten testen??

Instagram fjordotis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:50

Plantaardig gaan eten een idee?

Qimm

Berichten: 15109
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:50

Ik ben nu ook ruim een jaar bewust aan het sporten (gemiddeld 3x per week) naast mijn normale dagelijkse activiteiten (matig fysiek werk met een wandelingetje tussen de middag en 2 paarden aan huis) en ook hier geen gram eraf, geen cm eraf. Super irritant. Maar. Ik voel me wel fitter. Dus ik heb de weegschaal definitief onder mn bed geschoven. Want ik word er echt verdrietig van om met alle inspanningen geen meetbaar verschil te hebben en ik focus me nu op het fitter zijn/voelen. Afvallen is niet altijd zo eenvoudig als gezonder eten en meer bewegen.

Oh en wat helpt is goed passende en flateuze kleding dragen. Als je (te) strakke dingen kiest voel je je ook dikker en het staat ook niet heel voordelig.
Laatst bijgewerkt door Qimm op 14-11-21 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

senna21

Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:51

Krijg je begeleiding bij het herstel van je burnout? Het klinkt als een open deur, maar je bent mooi zoals je bent. Dat hangt niet af van het getal op de weegschaal. Begin eens met dit tegen jezelf te zeggen, iedere keer dat je in de spiegel kijkt. Dat helpt echt.

Wat betreft afvallen:
Afvallen met diabetes is niet gemakkelijk en kan schadelijk zijn voor je gezondheid. Heel knap dat je vasthoudt aan keto. Dat vraagt veel zelfdiscipline.
In jouw situatie zou ik zeker begeleiding vragen van een deskundige diëtist en diabetes-verpleegkundige wanneer je verder wilt afvallen. Dat je waarden stabiel blijven is zo belangrijk.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:53

Op de foto vind ik je helemaal niet zo dik ogen. Wel zou ik een groter zadel proberen...ik denk niet dat je erg lekker zit in deze? Lijkt wat te klein..en als ik naar de fjord kijk, denk ik dat een groter zadel op de rug ook nog wel kan.

GekOpFjorden

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 19:56

Cinnepin schreef:
Op de foto vind ik je helemaal niet zo dik ogen. Wel zou ik een groter zadel proberen...ik denk niet dat je erg lekker zit in deze? Lijkt wat te klein..en als ik naar de fjord kijk, denk ik dat een groter zadel op de rug ook nog wel kan.


Zadelmaker komt dinsdag, dit zadel is van de ruiter die hem zadelmak/beleerd, maar na 3 jaar zat ik niet heel lekker stabiel nee :o

Instagram fjordotis

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:57

edit verkeerd gelezen

GekOpFjorden

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 19:59

Ik moet zelf gaan geloven dat het voor nu even ok is.

Mijn vriend zei vanmorgen wat zie je er leuk uit (mijn gedachte hoe kan jij dit leuk vinden)
Hij zegt zelfs dat al zou ik een vuilniszak aandoen ik nog leuk ben

Ik probeer het ook anders te zien mijn vriend heeft een paar corona kilo's en ik vind hem nog net zo leuk als dag 1 dus waarom zou hij mij ineens stom vinden

Maar mijn hoofd werkt nu tegen me, heel erg zelfs

Instagram fjordotis

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:11

Ts, ik snap dat je voor keto kiest vanwege je diabetes. Maar veelal wordt bij keto redelijk wat dierlijk eiwit genomen. En eiwitten zijn belangrijk.

Als je, zonder dit te weten, intolerant bent voor bv glutenhoudende granen (neem jij toch al niet), zuivel en eieren, en bv kip ofzo, dan zul je daar alternatieven voor moeten zien te vinden.

In regio West Friesland ken ik wel iemand die je daarmee kan helpen maar bij jou in de buurt niet. Wellicht een orthomoleculaire therapeute of diëtiste?

Heb je trouwens dingen aan je lichaam die je wel mooi vindt?

Rockes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:18

FjordOtis schreef:
Ik vind alle reacties heel lief en fijn dank daarvoor

Ik ben me bewust dat ik met mijn hoofd moet beginnen maar hoe dat vind ik wel een uitdaging

Ik ben maar 165 en 93 kilo en heb last van de dikkere buik

2017 89 kilo en 2018 73 en dat is tot 2021 dus opgelopen naar 93
Ik vind dat oprecht heel erg en heel stom van mezelf en ben teveel bezig met wat andere daarvan vinden

Ik heb me rotgewerkt deze zomer en na mijn vakantie of eigenlijk erin was ik helemaal op, ik heb een hele fijne bedrijfsarts, psycholoog en diabetes verpleegkundige, superleuke fjord (na 3 fjorden inslapen heb ik 2 jaar geen paard meer aangeraakt) word heel gelukkig van het op stal zijn en ook van de sportschool.
En ik heb heel soms een goede dag

En gister ook, fijne rijkleding en in mijn hoofd oke ermee maar dan zie ik deze foto en zakt alle moed me in de schoenen


[ [url=m/rH68S5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb 3 jaar niet gereden en zie dat ik mezelf wel wat langer moet maken maar ik vind mezelf zo propperig

Op sportydiabetesketogirl staat mijn reis van 2017 van nu dus weinig van mezelf want vind t vreselijk


Ik vind jullie echt een leuke combinatie, als ik je zou zien rijden zou ik echt niet denken "zo, die is dik!"

Maar het is altijd goed om je BMI onder controle te houden natuurlijk.

Hoe komt het dat na de WW die 16 kilo's er weer zijn aangekomen? Heb je daar toevallig een idee van?

De kunst is om een eetpatroon te vinden waar je lichaam ook echt mee gevoed wordt en waarmee je geen vreetbuien / jojo-effect meer krijgt.

Maar vanaf een bepaalde leeftijd wordt afslanken soms ook gewoon echt moeilijk. Dan houdt je lichaam een bepaald gewicht hardnekkig vast, wat je ook doet.

In dat geval moet je echt het sporten en bewegen opdrijven, zonder meer te gaan eten. Het kan een aanrader zijn om een personal trainer onder de arm te nemen.

Paardrijden, naar je werk fietsen etc. zijn erg goed en gezond, maar de winst haal je uit doelgericht sporten in combinatie met het juiste dieet.

En die formule is voor iedereen anders.

Cortisol is echt absoluut ook een boosdoener zoals sommige hier zeggen. Werken aan het mentale is dus zeker een goed idee.

En verder kan je misschien ook je hormonale anticonceptie onder de loep nemen mocht je dat gebruiken.
Bij sommige vrouwen speelt dat ook een rol.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ik vind mijzelf walgelijk door de extra kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:33

vergeet afvallen maar in een burn out periode....teveel stress, je lichaam is compleet uitgeput (hence the word: burn out). Veel cortisol, waardoor je alleen maar zin hebt in ongezond eten en het onmogelijk maakt bijna om af te vallen. cortisol maakt ook dat je vet vast blijft houden en je vooral rond je buik vet houdt (had ik ook).
Dus eerst burn out tijd voor nemen om op te knappen en mentaal aan jezelf werken. Hoe meer je je nu druk gaat maken om je gewicht hoe meer stress je krijgt. Dus doe kalm aan en geef jezelf de ruimte om mentaal aan jezelf te werken en het lichamelijke even uit te stellen (behalve blijven bewegen, want dat is goed bij een burn out, mits niet te fanatiek).

crazycactus

Berichten: 10927
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Ik vind mijzelf walgelijk door de extra kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:51

Heel lastig. Ik heb hetzelfde gehad,ik ben dan wel wat ouder (48) en ik walgde ook van mezelf. Ik woog op m'n zwaarst bijna 110 kg. 2 Jaar geleden ging er bij mij een knop om, het was nu of nooit... voordat ik in de overgang zou komen en het helemaal niet meer ging lukken. Inmiddels ben ik bijna 35 kilo afgevallen, door vooral gewoon niet meer te snoepen en minder te eten.
Nu had ik niet de mentale problemen die jij nu hebt dus ik zou zeker daar eerst mee aan het werk gaan, als je dan beter in je vel zit zal afvallen wellicht ook makkelijker gaan.
Maar dat walgen ken ik, ik keek echt in de spiegel en dacht hoe kan iemand mij nog aantrekkelijk vinden.... dat ik voor mijn man nog steeds de mooiste vrouw op aarde was kon ik echt niet bevatten.
Als ik nu in de spiegel kijk ben ik blij met mezelf en trots op het feit dat het gelukt is.
Ik ben gewoon met kleine stapjes begonnen, eerst maar een zien of ik er 5 kilo af kon krijgen en dan nog eens 5 enz enz. Dat ik mijn streefgewicht binnen 1,5 jaar bereikt had had ik echt nooit kunnen bedenken. Maar het is me gelukt, en ik hoop heel erg dat het jou uiteindelijk ook gaat lukken. Helemaal als je ook nog suikerziekte hebt is een goed gewicht natuurlijk superbelangrijk.

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.

GekOpFjorden

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-21 09:05

Rocamor schreef:
Ts, ik snap dat je voor keto kiest vanwege je diabetes. Maar veelal wordt bij keto redelijk wat dierlijk eiwit genomen. En eiwitten zijn belangrijk.

Als je, zonder dit te weten, intolerant bent voor bv glutenhoudende granen (neem jij toch al niet), zuivel en eieren, en bv kip ofzo, dan zul je daar alternatieven voor moeten zien te vinden.

In regio West Friesland ken ik wel iemand die je daarmee kan helpen maar bij jou in de buurt niet. Wellicht een orthomoleculaire therapeute of diëtiste?

Heb je trouwens dingen aan je lichaam die je wel mooi vindt?


Dank voor de info ik heb hier nooit bij stilgestaan, meeste keto deskundige vertellen mij dat weight watchers crashen is en dat ik daarom niet afval maar ik zie ww echt niet als crashen
Ik ga mijn db verpleegkundige even mailen of ze me kan helpen.


Dingen die ik wel mooi vind, mijn lange haren en mooie lange wimpers en ik heb dik of dun goeie billen en een duidelijke taille

Instagram fjordotis


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HELder, IASCrawler, kosseh, Maanon_, marija81, Mars, Miez, nathe, SentiBot en 47 bezoekers