Ik vind mijzelf walgelijk door de extra kilo's

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
GekOpFjorden

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-21 09:13

orion456 schreef:
vergeet afvallen maar in een burn out periode....teveel stress, je lichaam is compleet uitgeput (hence the word: burn out). Veel cortisol, waardoor je alleen maar zin hebt in ongezond eten en het onmogelijk maakt bijna om af te vallen. cortisol maakt ook dat je vet vast blijft houden en je vooral rond je buik vet houdt (had ik ook).
Dus eerst burn out tijd voor nemen om op te knappen en mentaal aan jezelf werken. Hoe meer je je nu druk gaat maken om je gewicht hoe meer stress je krijgt. Dus doe kalm aan en geef jezelf de ruimte om mentaal aan jezelf te werken en het lichamelijke even uit te stellen (behalve blijven bewegen, want dat is goed bij een burn out, mits niet te fanatiek).


Van sporten krijg ik echt energie ik doe aan fit jumpen op grote trampoline en in de sportschool de groepslessen met veel variatie en kracht.

Ik ben housekeeping manager in een hotel met 513 kamers en mijn werk geeft een bepaalde druk en kost me momenteel het meest energie. En ik heb een veel te groot verantwoordelijkheids gevoel
Ik vind mijn werk heel leuk en dat is ook mijn valkuil geweest mijn andere pony in 2018 in laten slapen en daarna non stop gewerkt want ik had verder toch niks te doen.

Ik heb wel de instelling dat het nu even me time is en dat lukt me goed om vast te houden.

Instagram fjordotis


GekOpFjorden

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-21 09:18

AMCM schreef:
FjordOtis schreef:
Ik vind alle reacties heel lief en fijn dank daarvoor

Ik ben me bewust dat ik met mijn hoofd moet beginnen maar hoe dat vind ik wel een uitdaging

Ik ben maar 165 en 93 kilo en heb last van de dikkere buik

2017 89 kilo en 2018 73 en dat is tot 2021 dus opgelopen naar 93
Ik vind dat oprecht heel erg en heel stom van mezelf en ben teveel bezig met wat andere daarvan vinden

Ik heb me rotgewerkt deze zomer en na mijn vakantie of eigenlijk erin was ik helemaal op, ik heb een hele fijne bedrijfsarts, psycholoog en diabetes verpleegkundige, superleuke fjord (na 3 fjorden inslapen heb ik 2 jaar geen paard meer aangeraakt) word heel gelukkig van het op stal zijn en ook van de sportschool.
En ik heb heel soms een goede dag

En gister ook, fijne rijkleding en in mijn hoofd oke ermee maar dan zie ik deze foto en zakt alle moed me in de schoenen


[ [url=m/rH68S5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb 3 jaar niet gereden en zie dat ik mezelf wel wat langer moet maken maar ik vind mezelf zo propperig

Op sportydiabetesketogirl staat mijn reis van 2017 van nu dus weinig van mezelf want vind t vreselijk


Ik vind jullie echt een leuke combinatie, als ik je zou zien rijden zou ik echt niet denken "zo, die is dik!"

Maar het is altijd goed om je BMI onder controle te houden natuurlijk.

Hoe komt het dat na de WW die 16 kilo's er weer zijn aangekomen? Heb je daar toevallig een idee van?

De kunst is om een eetpatroon te vinden waar je lichaam ook echt mee gevoed wordt en waarmee je geen vreetbuien / jojo-effect meer krijgt.

Maar vanaf een bepaalde leeftijd wordt afslanken soms ook gewoon echt moeilijk. Dan houdt je lichaam een bepaald gewicht hardnekkig vast, wat je ook doet.

In dat geval moet je echt het sporten en bewegen opdrijven, zonder meer te gaan eten. Het kan een aanrader zijn om een personal trainer onder de arm te nemen.

Paardrijden, naar je werk fietsen etc. zijn erg goed en gezond, maar de winst haal je uit doelgericht sporten in combinatie met het juiste dieet.

En die formule is voor iedereen anders.

Cortisol is echt absoluut ook een boosdoener zoals sommige hier zeggen. Werken aan het mentale is dus zeker een goed idee.

En verder kan je misschien ook je hormonale anticonceptie onder de loep nemen mocht je dat gebruiken.
Bij sommige vrouwen speelt dat ook een rol.


Na de WW heb ik me volledig op werk gestort en niks meer aan sport gedaan.
En toen kwam corona en dat is ook niet handig geweest en ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met roken

Ik heb een leuke sportschool gevonden en ga na mijn proefperiode ook personal trainen doen. Ook om me fitter te voelen en omdat ik het oprecht leuk vind.

Ik wil iedereen alvast enorm bedanken ik ben me wat bewuster dat ik eerst aan mijn mentale gezondheid moet werken en de dingen doen waar ik energie van krijg

Instagram fjordotis

tootje71

Berichten: 5093
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:22

Hoi , Wat herken ik je verhaal. Ik heb nu 48 jaar diabetes type 1 en heb een pomp de laatste 15 jaar was ik echt veel te zwaar. suiker was belabberd ik voelde mij belabberd... tot op een dag de bloeduitslagen zo slecht waren en ik het roer heb omgegooid.
Ik heb mijn levenswijze omgegooid op de calorieën letten zo min mogelijk koolhydraten geen alcohol en snoep en iedere dag 5 km lopen dit houd ik nu bijna twee jaar vol ik ben 18 kg kwijt zou best nog meer willen maar voor nu is het prima . Ik heb het op eigen kracht gedaan en wat voel ik mij zo veel beter dan twee jaar geleden. Als mensen vragen hoe ik het volhou zeg ik alleen gooi je levenswijze om en houd dat aan.
Ik start de dag bijvoorbeeld met magere kwark daar doe ik wat havermout in en blauwe bessen daar zit ik zo vol van dat ik niet aan eten denk tot het middageten en de eiwitten zijn heel goed. avond eten ook mager en echt als je even zoekt kan je zoveel vinden. en beweging dat is zo belangrijk. maar het allerbelangrijkste je moet het zelf doen ! een ander kan zo veel zeggen maar het is jouw lijf en leven en het is moeilijk maar ik weet zeker dat je het kan ! voor vragen pb staat altijd open.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:30

Heey TS, wat vreselijk dat jij je zo voelt! Wel wil ik zeggen dat eten in een energietekort ook energie kost. Dus als jij in een burn-out zit is afvallen misschien niet zo handig. Want je mentale toestand kost je al genoeg energie. Je kan beter genoeg en voedzaam eten om je lichaam te ondersteunen in je strijd tegen je burn-out. Want afvallen = energietekort = minder energie voor mentale gezondheid.

Ik ben zelf ook een goede 10 kilo te zwaar. Net als jij een "gunstig" figuur en ik ben ook nog lang dus niemand ziet "hoe zwaar" ik eigenlijk ben.

Mijn oplossing is dat ik nu eerst aan mijn gezondheidsproblemen ga werken (hersenschudding en therapie voor iets anders). Want ik heb namelijk alle energie nodig om daaraan te werken.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:32

tootje71 schreef:
HIk heb het op eigen kracht gedaan en wat voel ik mij zo veel beter dan twee jaar geleden. Als mensen vragen hoe ik het volhou zeg ik alleen gooi je levenswijze om en houd dat aan.


Chapeau _/-\o_

Ook +:)+ dat je aangeeft dat het :)* bij jezélf begint en ophoudt.

www.homocaballus.net

Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:38

Misschien is het waardevol om ook een meting te laten doen in de sportschool. Soms laat de weegschaal zien dat je niks bent afgevallen, maar is er in praktijk bijvoorbeeld wel veel vet omgezet in spieren.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:43

Herkenbaar!

Ben 37kg kwijt met WW en nu ruim 5 jaar stabiel. Vlak na het afvallen kropen er ook wat kilo’s aan en mán wat vond ik dat vreselijk. Dik zijn was en is het laatste wat ik nog wilde.

Op een gegeven moment ging er een knop om en ging ik van ‘dieet’ na leefwijze. Geen kwestie meer van ‘ik mag dit niet eten’ maar ‘ik wil dit niet eten’. Keuzes maak ik nu als vanzelf, ik lust bijvoorbeeld graag een stuk taart op een verjaardag maar de chips laat ik dan staan.
Geniet van uit eten gaan maar kies óf een voorgerecht óf een lekker dessert.

En nu weeg ik dus alweer jaren moeiteloos mijn streefgewicht (62kg bij 1.72) zonder dat het als een straf voelt om bepaalde dingen niet of minder te eten.

PS ik benqua sporten erg lui dat doe/deed ik niet veel. Maar 90% van je resultaat haal je dan ook dmv je eetpatroon. Bedenk maar: 500cal eet je in minder dan een half uur maar het duurt meerdere uren om het weer te verbranden.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Capriootje

Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:50

Ik herken je gevoel icm de burn-out helaas heel goed. Ik ben zo goed als hersteld en ook 8 kilo afgevallen. Ik ben er nog niet maar wel op de goede weg. Ik zal je vertellen wat voor mij geholpen heeft.

Zoals je zelf al aangeeft, voel je je goed door het sporten. En dat is écht belangrijk! Het herstel gaat om voor jezelf kiezen, doen wat jij wil, waar jij je goed bij voelt en waar jij energie van krijgt. Dat is voor iedereen anders.

Voor mij was dat wandelen bijvoorbeeld. Ik moest het afvallen doel wel even loslaten door m’n mentale toestand maar door mij te focussen op beweging en gezond eten is dat wel ook gelukt uiteindelijk en toen ik dat merkte maakte ik echt ook sprongen in mijn herstel. Maar als ik me erop zou focussen was de druk en stress te hoog en kon ik dat mentaal niet aan. Dus stapje voor stapje.

Zet jezelf op nummer 1. Vraag jezelf af waar jij gelukkig van gaat worden en doe dat. Ik heb evt een schema (stoplicht) voor je van mijn psychologe. Waarin je zelf kan invullen wat je op welke momenten nodig hebt of waar je tegen aan loopt bij bepaalde gevoelens. Alleen al hierover nadenken heeft mij echt geholpen om met mezelf bezig te zijn. Je mag me altijd een pb sturen.

Dus TS, werk aan jezelf en dat gewicht volgt dan echt vanzelf. :knuffel:

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:55

Ik zat vorig jaar in een burnout en was ook veel te zwaar. Ik kan je echter wel melden dat er na regen echt zonneschijn komt en ik nu 25 KG lichter ben dan een jaar geleden! Het kan, maar het kan pas als je grip begint te krijgen op je burnout.

Ik ben gaan wandelen. Eerst kleine stukjes omdat mijn conditie buitengewoon slecht was. Ik heb sinds een jaar ook een hond, waar ik enorm veel kilometers mee maak. Nou zeg ik niet dat je meteen een hond moet gaan aanschaffen, maar via de dierenbescherming zoeken ze buddies momenteel, dan kan je de hond van iemand anders uitlaten als het helpt om bijvoorbeeld te gaan wandelen.

Ik lees dat je een psychologe hebt, hopelijk kan deze je helpen met je klachten.

Heel veel sterkte, het is echt onwijs zwaar om met een burnout te kampen.

purny

Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ik vind mijzelf walgelijk door de extra kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:28

Afvallen begint met goed naar jezelf kijken op een positieve manier en kleine stapjes. Het is belangrijk om jezelf heitjes(complimentjes) te gaan geven.
Pak een pen en papier en als je iedere keer iets doet wat jij goed vind schrijf je het op.
Je zult zien dat wanneer je veel van deze heitjes verzameld je vat van zelfwaardering voller komt te zitten.

Er zijn ook leefstijl trainingen die je gedurende 2 jaar begeleid bij afvallen en het veranderen van een leefwijze.

Ik heb ook jaren een laag zelfbeeld gehad en nu nog steeds is het niet genoeg... maar ik ben door middel van de leefstijl interventie toch al 2 kilo kwijt.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:50

Ik herken alles, maar ga het nu even niet over mezelf hebben. Wel over mijn vriendin Frederike, die ik al bijna 20 jaar ken vanuit een diabetesgroep. Ik herken vooral jouw worsteling in haar, ook type 1, al vanaf drie jaar jong.

Zij is in aanraking gekomen met Tom Allison en heeft enorme resultaten bereikt. Ik ga het hier niet helemaal uitleggen, maar motivatie is een van de belangrijkste peilers en dat in contact met anderen die in hetzelfde schuitje zitten.

Kijk eens naar de site en neem eventueel per pb contact met me op als je met Frederike wilt praten. Zij is inmiddels mede-coach daar, maar is Nederlands en woont ook gewoon hier. Ze staan samen op de foto hieronder (hebben elkaar toevallig deze week pas echt ontmoet IRL).


Afbeelding

Ook zij komt van een maat 52.

Webshop - digital art: MoTekent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 14:26

Wat goed dat je bent gestopt met roken TS! _/-\o_
Aan karakter ontbreekt het jou in elk geval niet.

GekOpFjorden

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-21 15:34

AMCM schreef:
Wat goed dat je bent gestopt met roken TS! _/-\o_
Aan karakter ontbreekt het jou in elk geval niet.


Ik realiseerde me bij het typen van dat bericht dat ik best streng voor mijzelf ben maar ook de instelling als ik begin maak ik het af


MoniqueT schreef:
Ik herken alles, maar ga het nu even niet over mezelf hebben. Wel over mijn vriendin Frederike, die ik al bijna 20 jaar ken vanuit een diabetesgroep. Ik herken vooral jouw worsteling in haar, ook type 1, al vanaf drie jaar jong.

Zij is in aanraking gekomen met Tom Allison en heeft enorme resultaten bereikt. Ik ga het hier niet helemaal uitleggen, maar motivatie is een van de belangrijkste peilers en dat in contact met anderen die in hetzelfde schuitje zitten.

Kijk eens naar de site en neem eventueel per pb contact met me op als je met Frederike wilt praten. Zij is inmiddels mede-coach daar, maar is Nederlands en woont ook gewoon hier. Ze staan samen op de foto hieronder (hebben elkaar toevallig deze week pas echt ontmoet IRL).


[ [url=m/6oko3Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook zij komt van een maat 52.


Dank ik ga er zeker naar kijken


purny schreef:
Afvallen begint met goed naar jezelf kijken op een positieve manier en kleine stapjes. Het is belangrijk om jezelf heitjes(complimentjes) te gaan geven.
Pak een pen en papier en als je iedere keer iets doet wat jij goed vind schrijf je het op.
Je zult zien dat wanneer je veel van deze heitjes verzameld je vat van zelfwaardering voller komt te zitten.

Er zijn ook leefstijl trainingen die je gedurende 2 jaar begeleid bij afvallen en het veranderen van een leefwijze.

Ik heb ook jaren een laag zelfbeeld gehad en nu nog steeds is het niet genoeg... maar ik ben door middel van de leefstijl interventie toch al 2 kilo kwijt.


Het vreemde is toen ik in 2017 wilde afvallen voelde ik me helemaal niet zoals nu en ik ben nu zwaarder en vond me dus toen dikker (dat vind ik nu)
Het is ook maar dat ik gefaald heb vind ik, het ging zo goed en nu weer terug bij af.
Ik weet ook dat ik het een 2e keer kan alleen nog even niet hoe precies


Tallie1979 schreef:
Ik zat vorig jaar in een burnout en was ook veel te zwaar. Ik kan je echter wel melden dat er na regen echt zonneschijn komt en ik nu 25 KG lichter ben dan een jaar geleden! Het kan, maar het kan pas als je grip begint te krijgen op je burnout.

Ik ben gaan wandelen. Eerst kleine stukjes omdat mijn conditie buitengewoon slecht was. Ik heb sinds een jaar ook een hond, waar ik enorm veel kilometers mee maak. Nou zeg ik niet dat je meteen een hond moet gaan aanschaffen, maar via de dierenbescherming zoeken ze buddies momenteel, dan kan je de hond van iemand anders uitlaten als het helpt om bijvoorbeeld te gaan wandelen.

Ik lees dat je een psychologe hebt, hopelijk kan deze je helpen met je klachten.

Heel veel sterkte, het is echt onwijs zwaar om met een burnout te kampen.


Ik heb 2 hele lieve hondjes waar ik lekker mee wandel, heerlijk


Matheno schreef:
Misschien is het waardevol om ook een meting te laten doen in de sportschool. Soms laat de weegschaal zien dat je niks bent afgevallen, maar is er in praktijk bijvoorbeeld wel veel vet omgezet in spieren.


Ik heb een luxe weegschaal omdat ik hoopte op ergens een verandering maar helaas niet het geval



Ik ben heel blij met al deze berichten ik voel me vandaag beter en ga vanavond lekker sporten

Instagram fjordotis

_Hedi

Berichten: 1689
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:34

Hé TS, wat een verhaal..
Ik herken het voor een groot deel. Min de diabetes.
Wel het volgen van dieten en alle ellende (vind ik) die daar bij komt kijken. Ik zit zelf ook midden in een proces, een combinatie van zelfbeeld, voeding en patronen aanpassen. Dieten werkt namelijk niet voor mij. Iets niet 'mogen' staat me enorm tegen en werkt averechts.
Ik heb bizar veel baat gehad bij voedingspsychologe Heleen Ligtelijn, misschien kun je eens kijken op haar website? Ze heeft me geholpen met praktische zaken, maar er ook voor gezorgd dat mijn zelfbeeld en mindset 180 graden om zijn. Echt zo fijn!
Mocht je het interessant vinden, ik schrijf hier al 3 kwart jaar over in een apart topic in dezelfde rubriek :)

Heel veel succes bikkel! +:)+

MissYvette4u

Berichten: 2981
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:45

Heel veel dingen zijn al gezegd in dit topic. .....zolang je mentaal nog niet op orde bent zal afvallen niet/weinig lukken ben ik bang.
Hier helaas ook ervaring mee. Wat mij op een gegeven moment hielp, is een aantal leuke passende kledingstukken kopen.
Omdat ik zo'n laag zelfbeeld had en depressiever werd vd spiegel, was ik lang niet meer wezen winkelen. Maar mijn kleren zaten niet meer lekker en benadrukte daarbij juist die overtollige kilos. Op een gegeven moment online een maat groter kleren gekocht en die zaten me stukken fijner waardoor ik me beter voelde en gemotiveerder werd.

Succes, je komt er wel je bent al op de goede weg _/-\o_

musiqolog
Berichten: 3310
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 00:08

Hoi TS,

Goed dat je dit deelt, laat ik daarmee beginnen. Je twijfelde of je dit moest posten - ik weet het antwoord wel.

Persoonlijk ben ik ook te dik (geen diabetes), en ook ik heb er in het verleden wat aan gedaan. En zoals bij zoveel mensen is alles er weer aan gekomen. De laatste maanden kom ik weer meer in de sportschool, dat wel. (Minder buik, maar nog nauwelijks minder weegschaal is het gevolg.) In de zomer mag ik graag fietsen (>100 km op een dag!) maar in deze tijd van het jaar mis ik die beweging.

Waar hem misschien de schoen knelt, is dat je te veel wilt. Je bent ooit bijna 20 kilo afgevallen. Daarvoor moet je je gewoonten radicaal veranderen, op een manier die je waarschijnlijk niet volhoudt. Het jojo-effect is dan het gevolg. Als je je leven wat minder extreem aanpast, wordt het juist leuker. Je zegt het zelf al: van sporten krijg je energie. Van gezonder eten trouwens ook. Als je met een paar kleine aanpassingen vijf kilo eraf krijgt, zul je minder snel gaan jojoën.

Overigens kan ik je wel aanraden professionele hulp te zoeken. Voor diabetici is overgewicht toch een stuk enger dan voor andere mensen. Maar goed, ook dat is hierboven al gezegd.

Een dwaas is niet geïnteresseerd in inzicht, hij wil alleen zijn eigen mening kwijt. (Spreuken 18:2)

Mama3
Berichten: 1795
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Ik vind mijzelf walgelijk door de extra kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 00:21

Er is al voldoende gezegd in dit topic.

Maar wees niet ge streng voor jezelf en kijk ook niet teveel naar kilo's op de weegschaal.

Als je van niks naar sport gaat maakt je lichaam in de eerste periode stresshormoon aan en gaat het vetten opslaan. Puur uit bescherming. Na een tijdje is dat weer over en val je af.

Maar afvallen doe je niet met sport, het is een hulpmiddel maar voeding is de key. Maar daar ben jij zo te lezen al heel bewust mee bezig.

Wanneer je met regelmaat sport en beweegt word je strakker in je lijf. Wat mogelijk kan helpen is het aantal cm op te meten, foto te maken en elke maand weer een foto te maken en je op dezelfde plekken te laten opmeten.

Wellicht zie je geen verschil op de weegschaal maar wel een verschil in het aantal cm omtrek.

En nogmaals, wees niet te streng voor jezelf, eerst beter in je hoofd en dan kom je vanzelf beter in je lijf.

Zebrastreep

Berichten: 9689
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 01:04

Wat vreselijk dat je zo onzeker wordt van je eigen lichaam! Toevallig volg ik je Fjord Otis al wat langer op Instagram ( heb zelf ook een 3 jarige Fjordenmerrie uit 2018 maar dan van de hengst Tempo) en zag een filmpje voorbij komen waarop je reed. En eerlijk , ik snap dat het voor jouw misschien nu moeilijk te geloven is , maar ik vindt dat je nogal heel streng voor jezelf bent!

Met Diabetes is het dubbel zo lastig want je ziet wel vaker dat de buik vaak al wat dikker lijkt als gevolg van de diabetes.

Ik ga mee met wat mama3 zegt , afvallen doe je niet met sport maar met voeding. Sporten is voor opbouw van conditie en spieren. Mijn vader woog 2 jaar terug ook rond de 145 kilo en wij waarschuwden hem al jaren dat hij af moest gaan vallen. Dit lukte mijn vader helaas steeds niet , wat als gevolg een hartinfarct heeft gehad en dat was wel de motivatie om nu echt af te gaan vallen. Hij is zeker al meer dan 40 kilo kwijt geraakt maar het schommelt nu een beetje tussen de 100 en de 105 dacht ik. Mijn vader heeft het vooral aangepakt door eten af te gaan wegen , en wat hij eet bij te houden via een app. Deze app waarschuwde ook als mijn vader teveel had gegeten. Ik ben zelf ook mee gaan doen met het afwegen , want je wilt niet weten hoe veel een mens normaal eet. Vaak schep je meer op dan dat goed voor je is. Of je gooit weer een hoop weg wat ook zonde is.

Natuurlijk nog steeds genoeg redenen om te sporten , zeker als je daar een hoop positieve energie uit haalt.

En voor het slechte gedachten , zou ik toch eens met de huisarts gaan praten over een eventuele verwijzing naar een psycholoog of misschien wel een soort van coach.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Ilse_123

Berichten: 3761
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 04:42

Wat vervelend dat je je zo voelt TS :(:) .

Iets heel anders: hebben ze je schildklier getest?

Met een auto immuun ziekte heb je meer kans op een tweede erbij en zowel de moeite met afvallen als je burnout klachten zijn symptomen van een ontregelde schildklier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 06:53

musiqolog schreef:
Hoi TS,

Goed dat je dit deelt, laat ik daarmee beginnen. Je twijfelde of je dit moest posten - ik weet het antwoord wel.

Persoonlijk ben ik ook te dik (geen diabetes), en ook ik heb er in het verleden wat aan gedaan. En zoals bij zoveel mensen is alles er weer aan gekomen. De laatste maanden kom ik weer meer in de sportschool, dat wel. (Minder buik, maar nog nauwelijks minder weegschaal is het gevolg.) In de zomer mag ik graag fietsen (>100 km op een dag!) maar in deze tijd van het jaar mis ik die beweging.

Waar hem misschien de schoen knelt, is dat je te veel wilt. Je bent ooit bijna 20 kilo afgevallen. Daarvoor moet je je gewoonten radicaal veranderen, op een manier die je waarschijnlijk niet volhoudt. Het jojo-effect is dan het gevolg. Als je je leven wat minder extreem aanpast, wordt het juist leuker. Je zegt het zelf al: van sporten krijg je energie. Van gezonder eten trouwens ook. Als je met een paar kleine aanpassingen vijf kilo eraf krijgt, zul je minder snel gaan jojoën.

Overigens kan ik je wel aanraden professionele hulp te zoeken. Voor diabetici is overgewicht toch een stuk enger dan voor andere mensen. Maar goed, ook dat is hierboven al gezegd.


Heel duidelijk omschreven +:)+

Besje

Berichten: 812
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Ik vind mijzelf walgelijk door de extra kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 07:35

Oh ik herken zoveel van mezelf in jouw verhaal! Je bent echt echt niet alleen met die gedachten! Hier willen de kg´s er oon maar niet af.
Ik volg nu een jaarprogramma om gezonder en fitter te leven, afvallen is daar een gevolg van. Er wordt ook erg gefocust op het mentale aspect en hoe je jezelf terug graag kan zien. Als je meer info wil, stuur gerust een pb´tje als je meer info wil...

Lieve Charming van sportpaard naar knuffelpaard:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2023797

Lynnepinny

Berichten: 2697
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:37

Hoi TS, wat naar dat je je zo voelt. Ik heb geen ervaring met elementen uit je verhaal, maar ik wil je wel een tip geven: heb je wel eens gehoord van intermitted fasting? Een manier is om een 16/8 uur patroon aan te houden, wat bijvoorbeeld betekent dat je alleen mag eten tussen 12:00 en 20:00 en daartussen dus 16 uur vast. Het schijnt erg goed te werken bij veel mensen en helpt bij afvallen/consequenter eten op een gezonde manier.

purny

Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:52

Besje schreef:
Oh ik herken zoveel van mezelf in jouw verhaal! Je bent echt echt niet alleen met die gedachten! Hier willen de kg´s er oon maar niet af.
Ik volg nu een jaarprogramma om gezonder en fitter te leven, afvallen is daar een gevolg van. Er wordt ook erg gefocust op het mentale aspect en hoe je jezelf terug graag kan zien. Als je meer info wil, stuur gerust een pb´tje als je meer info wil...

Dat doe ik ook en ik heb betere resultaten als bij een diëtiste.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

tirzasarah10

Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:21

Ilse_123 schreef:
Wat vervelend dat je je zo voelt TS :(:) .

Iets heel anders: hebben ze je schildklier getest?

Met een auto immuun ziekte heb je meer kans op een tweede erbij en zowel de moeite met afvallen als je burnout klachten zijn symptomen van een ontregelde schildklier.


Ik heb last van mijn schildklier die dus te traag is. Op eigen houtje daarmee 40kg afgevallen, daarna was de schildklier nog traag. Voor het allerlaatste beetje en mijn extreme vermoeidheid wilde ik perse schildklier medicijnen proberen. Vermoeidheid is stukken minder maar er zit wel 25kg aan waar ik gewoon mij heel rot van voel. Net als bij jou TS het gaat er met geen mogelijkheid meer af.. Na wat onderzoek zijn er veel mensen die schildklier medicijnen namen en veel aankomen. Dus mijn advies is laat het wel na kijken en mocht het niet goed zijn let dan wel even goed op met medicijnen nemen. Heel rot TS het is een oneerlijke marathon. Heb je met je keto ook al gekeken naar je calorie inname? Dat wil soms nog wel eens helpen. Verder smorgens een flinke schep kaneel door je yoghurt bijv. Kan goed helpen.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:42

Lynnepinny schreef:
Hoi TS, wat naar dat je je zo voelt. Ik heb geen ervaring met elementen uit je verhaal, maar ik wil je wel een tip geven: heb je wel eens gehoord van intermitted fasting? Een manier is om een 16/8 uur patroon aan te houden, wat bijvoorbeeld betekent dat je alleen mag eten tussen 12:00 en 20:00 en daartussen dus 16 uur vast. Het schijnt erg goed te werken bij veel mensen en helpt bij afvallen/consequenter eten op een gezonde manier.


Dat is gevaarlijk voor mensen met diabetes.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, corinec, Evito_06, GaitMonster, heidiLOVER en 54 bezoekers