Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-21 16:15

Wat fijn moonfish! Houden zo :)
Ik heb tot nu toe twee aanvallen gehad waarbij ik ook triptaan nam. Minder dananders dus nog steeds resultaat!


Twirre2006
Berichten: 123
Geregistreerd: 05-01-21

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:22

Super fijn Moonfish en Whizz!!! Ik heb mijn daith nu 9 dagen en nog geen verkramping van mijn oogspieren weer gehad. Wel een aantal keren dat ik er tegen aan zat maar het niet door zette! Dus ook super blij tot nu toe.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:48

Wat een mooie resultaten!

Kwam er laatst achter wat mijn nieuwe migraine medicatie kost. Heb neussprays voor eenmalig gebruik en die zijn gewoon bijna een tientje per stuk. Dan heb ik die daith voor 155 euro er in een half jaar uit. Maar ja, nu is alles weer gesloten, dus toch maar wachten op het nieuwe jaar.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:56

Ik was €50 per oor kwijt.
Mijn migrainemedicatie was €160 per maand.
Twee doosjes rizatriptan a €80 per doosje.

Twirre2006
Berichten: 123
Geregistreerd: 05-01-21

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:25

Mijn piercing kost normaal met een simpel ringetje €55. Heb een duurder ringetje, daarmee kwam ik op €70. Dit is incl nazorgspray.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:51

Ik heb unicura zeep meegekregen maar doe er bijna niks mee.
Eerste 2 dagen alleen en bij vette oren, maar verder liet ik het zoveel mogelijk met rust.
Rechts geneest top links zat een korstje op en mijn oor is daar langer dikkig geweest.
Maar ik ben diehard slaper op links. :=
Enige wat ik wel doe is elke dag een schone kussensloop en het elke dag goed laten checken door iemand thuis of het rustig oogt.
Verder probeer ik met douchen het water zijn werk te laten doen en dat is dat.

Verder ben ik echt van invaliderend migraine naar migrainevrij gegaan.
Ik had al weken aaneen auramigraine en om de dag een zware aanval zo’n beetje.
Enige wat rot was was dat ik de napijn niet fijn vond en dat woozy gevoel.
Mijn fysio moest me na loopoefeningen in water eerste keer 1.5 uur nog daar houden.
Ik kon niet zitten en mijn hartslag was te hoog.
Tweede keer ging beter en vrijdag kon ik voorzichtig met mijn voeten weer van de vloer om te zwemmen.
Alleen achteraf moest ik plat weer want mijn evenwichtsorgaan snapte het weer even niet.
Maar mijn fysio zei ook laat het gebeuren, met jezelf druk maken duurt het nog langer.
Zei hij tegen een sputterend wezen. :=

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:34

Hier even weer een schopje. Zijn er inmiddels misschien nieuwe mensen die een daith hebben laten zetten?
Ik was zo ver dat ik hem wilde gaan laten zetten, maar heb me nu weer tegen laten houden door een verhaal over oordoppen. Ik heb op de motor op maat gemaakte oordopjes in, en ik ben bang dat die met een daith piercing niet meer in kunnen.
Iemand ervaring?

Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-22 16:51

Renee1991, als ik moest kiezen tussen migraine of mijn op maat gemaakt oordopjes gebruiken dan wist ik het wel. Dat neemt niet weg dat ik niets van oordopjes weet. Is het niet mogelijk om een foto met oordoppen in te mailen naar degene bij wie je de piercing wilt laten zetten en dan te overleggen?

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:19

Renee1991 schreef:
Hier even weer een schopje. Zijn er inmiddels misschien nieuwe mensen die een daith hebben laten zetten?
Ik was zo ver dat ik hem wilde gaan laten zetten, maar heb me nu weer tegen laten houden door een verhaal over oordoppen. Ik heb op de motor op maat gemaakte oordopjes in, en ik ben bang dat die met een daith piercing niet meer in kunnen.
Iemand ervaring?



Mijn man heeft oordoppen op maat ivm werk, zachte, hij voelt het iets, niet storend. Kan er uren mee werken

[o]

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:18

Hmm oke.. Zonder oordoppen is geen optie, zonder doppen op de motor is inherent aan gehoorbeschadiging. Ik heb helaas wel harde oordoppen.
Ik zal eens bellen naar de piercer of dat een optie is.

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:27

Afbeelding

Ik weet noet of dot vergelijkbaar is maar hier zie je mijn in ear dopjes met daith. Ligt er wel tegenaan maar heb er totaal geen last van.

Mijne werkt alleen 0,0 tegen migraine

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:35

Mars schreef:
[ [url=m/lJFDlV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet noet of dot vergelijkbaar is maar hier zie je mijn in ear dopjes met daith. Ligt er wel tegenaan maar heb er totaal geen last van.

Mijne werkt alleen 0,0 tegen migraine



Dat is vervelend, mijn man heeft sinds de piercings ( beide oren) nooit meer migraine gehad. Hoofdpijn wel, maar op te lossen met een aleve. Dus wij zijn heel blij

[o]

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:37

Hmm ja, de verhalen lopen heel erg uiteen hè. Scheelt dat ik het ook een mooie piercing vind, dus als het niets doet heb ik een mooi sieraad erbij.

Dit zijn mijn oordoppen
Afbeelding

En in m'n oor
Afbeelding

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:50

Ik kan absoluut geen oordopjes meer in en ik denk dat dit niet gaat passen hoor.
Het moet ook genezen en dat duurde hier echt lang.
Nu pas begint het een soort minder gevoelig ye zijn qua bewegen en mijne zitten sinds 7 dec.

Ik ben sinds mijn daits nooit meer gevallen of ergens tegenaan gebotst.
En ik viel bijna dagelijks bijna van de trap.
Mijn neuroloog hoort meer goede verhalen.
Migraine is ook goed afgenomen, met name vaker pijnloos migraine.
Ik wacht op goedkeuring voor ajovi, een migraineremmer.
Maar ik wil niet weten hoe ik er zonder daiths aan toe was, ik werd beticht van ongelukken bedenken zelfs voor pijnstillers.
Tot na het piercen mijn dossier leeg bleef…
De neuroloog verbaasde het niet en zei: dan hebben we dat probleem minder! *\o/*
Ik moest zó opletten met lopen, trappen, deurklinken, ik werd zelfs verdacht van MS/ALS.
Dus 2x een mri gehad, hoofd en wervelkolom.
En een ct van mijn hoofd.
Gewoon nóóit meer wat gehad!!!!
Ik ren weer met losse handen trappen op en mijn fysio staat ook versteld.

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 21:12

Ik heb mijne sinds eind mei en kan nu weer oordoppen in. De eerste weken gaat dat echt niet helaas :( Wellicht heeft de piercer een oplossing, zoals een staafje ipv een ringetje oid? Ik zou zeker even overleggen!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 21:24

Een paar weken is op zich niet erg, maanden ook niet... Maar als dat voor 'altijd' is, dat zou wel een beetje vervelend zijn. Ik vind het echt niet erg om een jaartje geen motor te rijden. Maar overleggen ga ik zeker doen :j

Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-22 22:42

Renee1991, als ik zie waar mijn piercing zit dan denk ik niet dat het past. Maar het wordt uitgemeten en dan wordt bezien waar de piercing het meeste effect heeft, dus wie weet lukt het.

MyChoice

Berichten: 2191
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 22:51

Wellicht kunnen de oordoppen aangepast worden? Dat er ruimte komt voor het ringetje. Zoals je doppen nu zitten past dat niet met een daith piercing.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 12:54

Schopje.
Ik heb overlegd met de piercer en ik ga hem laten zetten *\o/* Het genezingsproces duurt best een tijdje, maar ik kan en mag nu sowieso een tijd geen motor rijden vanwege herstel na een auto ongeluk.
Dus daarmee zit ik mezelf dan niet in de weg.
De piercer zei dat als het volledig en goed hersteld is, de piercing er best uit kan als ik mijn oordoppen in doe. Dus dat is fijn.

Morgen bellen om de afspraak te maken. Ik zie wel echt gruwelijk op tegen het zetten. Heb een filmpje zitten kijken op insta en dat had ik beter niet kunnen doen :') Deel vooral ervaringen van het zetten, daar heb ik misschien wat aan.

Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-22 12:59

Ik vond het meevallen, lekker is anders maar goed te doen! Ik zou ervaringen vragen over zelf in- en uitdoen, ik begreep dat je dat niet eenvoudig zelf kan doen.

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:08

Het zetten vond ik idd wel even een stevige prik en dan ben ik nog heel makkelijk met naalden en piercings.

Bij mij helpt dit trouwens niet tegen migraine, heb evenveel last als voorheen. Maar vind de piercing gelukkig gewoon mooi om te zien

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:53

Ik vond het plaatsen enorm meevallen! Het herstel duurt idd lang en is soms irritant, maar echt wel te doen. Vind het lastig in te schatten of het werkt want het ging al weer beter. Maar ik heb iig weinig aanvallen gehad afgelopen half jaar :)

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

viphorse

Berichten: 1505
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:06

Ik heb de mijne nu 4 weken en heb wel het idee dat de migraine minder is . Het zetten was even een flinke steek maar was ook vrijwel meteen weg . Het was een dag gevoelig maat kan nu wel mijn AirPods in maar lekker zit het in het begin niet.
Ik moet alleen wel hem beter schoonhouden want ik doe er erg weinig aan terwijl er soms wat vieze stukjes opzitten. Ik heb er nu een soort hoefijzer in met balletjes aan de zijkant voor genezen wat ik niet zo mooi vind. Hoelang hebben jullie gewacht met wisselen ?

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

Padoertje
Berichten: 1511
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 13:08

Ik overweeg ook om een Daith te laten zetten ivm hoofdpijn en af en toe (oog)migraine. Als het niet werkt, dan heb ik in ieder geval een leuk sieraad denk ik dan maar.
Kun je bij het zetten ook gelijk een mooie uitzoeken, of start je echt met een standaard piercing ringetje? Als het kan, dan zou ik namelijk wel gelijk een mooie gouden willen plaatsen met steentjes.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-22 16:20

Zo heb ik ook gedacht Padoertje :)) ik kon kiezen uit verschillende ringetjes! Bij mij helpt het trouwens goed, het is niet weg maar echt veel minder vaak en ook minder heftig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, carineken, knockout1, oblix, SennaS en 119 bezoekers