Kan iemand mij adviseren?

Moderators: Mjetterd, Sica, Dani, ynskek, Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gambler21

Kan iemand mij adviseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-21 23:13

Mijn vriend en ik zitten sinds gisteren in quarantaine, omdat mijn vriend corona heeft. Nu heb ik sinds einde ochtend heel plotseling lage rugpijn gekregen. Staan en lopen gaan oké, zitten is wat pijnlijker, maar liggen is helaas echt niet te doen. Ik heb vooral uitstralingspijn in mijn linkerbil/bovenbeen. De pijn is behoorlijk pittig. Ivm de quarantaine weet ik niet zo goed wat ik moet doen, aangezien ik deze week niet naar een fysiotherapeut mag gaan. Ik zou zo graag even een paar uurtjes slapen, maar het lijkt onmogelijk. Wie heeft er bijvoorbeeld tips wat ik zou kunnen proberen qua lighouding?

PLK

Re: Kan iemand mij adviseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:16

Klinkt als ischias. Warme kruik erop of warme douche en daarna met kruik naar bed en dan is zijligging met kussentje tussen je knieën vast het fijnste
Neem een advil als je hebt. Slaap lekker

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:16

Mijn fysio biedt de mogelijkheid om te 'behandelen' via videobellen. Wellicht is dat bij jouw fysio ook een optie, om zo oefeningen/tips te krijgen.

Wuzanna

BOTtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:19

Is het een spierpijn die je hebt in je rug?
Zo ja, dan zou je een tennisbal kunnen pakken, deze tussen een vlakke muur/deur en de pijnlijke spier in kwestie in laten rollen. Het gaat niet fijn voelen, maar je masseert de spier meer tot ontspanning. Als het goed is moet je uitstraling-pijn dan sterk verminderen/weg zijn.

Maar ik ken de situatie te slecht en misschien heb je wel een beknelde zenuw…lastig beoordelen zo online

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-21 23:22

Eigenlijk voel ik de uitstraling in mijn been veel meer dan mijn rug zelf. Onderrug is inderdaad spierpijn, maar de pijn in mijn been is veel scherper.

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-21 23:28

Eigenlijk voel ik de uitstraling in mijn been veel meer dan mijn rug zelf. Onderrug is inderdaad spierpijn, maar de pijn in mijn been is veel scherper. Ivm de kans dat ik misschien ook corona heb, vandaag getest,hopelijk morgen de uitslag durf ik eigenlijk niet goed iets anders te nemen dan paracetemol, omdat er in het begin wat verhalen rondgingen dat nsaid's coronaklachten zouden verergeren?

AMCM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 00:09

Je kan proberen vitamine B12 bij te nemen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 00:16

Dat klinkt als ischias of een overbelaste piriformis. Meestal helpt het om op je rug te liggen en dan je knie naar je toe trekken. Via Google vind je verschillende oefeningen om de piriformis te strekken

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 00:55

Ik heb momenteel dezelfde pijn als jij alleen is het bij mij een hernia. Slapen is inderdaad een drama, wat mij helpt is op mijn buik liggen met een kussen onder mijn bovenlichaam zodat mijn rug hol is/blijft. Op de rug met opgerolde handdoek werkte ook wel maar lag niet zo lekker.
Verder blijven bewegen al zijn het maar kleine stukjes en de huisarts bellen voor diclofenac. Als dat niet werkt, pregabaline.

De fysio gaat (als het goed is) in dit stadium niets doen, omdat het kwetsuur nog maar net ontstaan is en de zwelling eerst af moet nemen.

A horse is a thing of beauty... None will tire of looking at him as long as he displays himself in his splendor.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 01:07

Even de huisarts bellen voor telefonisch advies. De online diagnoses van de boktdokters zou ik niet al te serieus nemen.

Je zou bij de kruidvat iemand wat pijnstillers kunnen laten halen als je niks in huis hebt.

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

AMCM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 01:11

Boktdokters :)

Ik herken de pijn van TS volledig, met B12 was het bij mij zo opgelost. Bovendien is het helemaal niet schadelijk voor je. Zomaar pijnstillers aanraden vind ik wilder ;)

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-21 05:56

Inmiddels nog steeds niet geslapen. Om half 4 contant gehad met de huisartsenpost en mocht van hun naast de paracetemol een iboprufen nemen. Dat heb ik gedaan, maar doet helaas niks.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 08:09

Matheno schreef:
Dat klinkt als ischias of een overbelaste piriformis. Meestal helpt het om op je rug te liggen en dan je knie naar je toe trekken. Via Google vind je verschillende oefeningen om de piriformis te strekken

Inderdaad dit!
Heeft mij er vanaf geholpen plus een fysio.
Beterschap.

Edit, https://youtu.be/ZEqRoCJ6UAY
Laatst bijgewerkt door chanicha op 01-08-21 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 08:14

Ik heb dit op dit moment ook, de fysio had niet eerder plaats dus ik behandel het tot de afspraak met naproxenatrium slikken in combi met paracetamol. Moet zeggen dat het goed helpt :)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:31

Het klinkt mij ook bekend als ischias.
Bij mij helpen oefeningen altijd goed.
Strekken en oprekken van spieren.

Ik zou eens bellen met een fysio voor oefeningen.

Uiteraard ben ik en de meeste mensen hier op bokt geen dokter.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:38

Waarom helpt b12 bij rug en uitstralingsp8jn?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:00

Wij kunnen vanaf hier niet raden wat de pijn veroorzaakt. Ik dacht een overbelaste spier te hebben maar dat bleek een hernia te zijn, 3 maanden hel maar na een wortelblokkade gaat t beter en ik heb over 2 weken nog een wortelblokkade. Tegen mijn uitstralingspijn hielpen alleen zware pijnstillers van de huisarts. Ik zou een online consult aanvragen als ik jou was. Om vast te stellen of er wat klem zit o.i.d zul je een mri moeten krijgen en dat kan pas na je corona, maar door de wachttijd kan dat wel voor je aangevraagd worden. Voor mij is er niets ergers dan uitstralingspijn, ook die gebroken ledematen en dubbele flikflaks van paarden af zijn vele malen minder erg%)
Laatst bijgewerkt door har166 op 01-08-21 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:01

Gaat het beter als je met je benen omhoog ligt?
Bij m’n vader hielp dat wel enorm.

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-21 12:18

Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Na een erg pijnlijke nacht van zaterdag op zondag, kon ik gisterochtend tramadol krijgen, die heb ik gisterochtend om half 11 genomen en een 2 uur later begon de pijn te zakken, toen heerlijk 3 uurtjes kunnen slapen, de bedoeling was er savonds om half 11 weer 1 te nemen en tussendoor paracetemol, maar de pijn is weggebleven en niet meer terug gekomen, dus geen tramadol meer nodig gehad. Vannacht om 03.15 de laatste paracetemol gehad en verder vandaag nog helemaal niks. Ik heb wel sinds gisteravond een doof gevoel in mijn linkervoet, daar vanmorgen contact over gehad met de huisarts en fysio, zodra ik uit quarantaine mag een afspraak maken bij de fysiotherapeut, voor nu geen oefeningen omdat ze niet met zekerheid kunnen zeggen wat het is. Hopelijk word het dove gevoel niet erger of breid dat zich uit en kan ik het uitzingen. De pijn is in ieder geval weg en dat is al heel fijn. Bedankt voor al jullie berichtjes.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:55

Fijn bericht! Hopelijk blijft die stijgende lijn! :)

A horse is a thing of beauty... None will tire of looking at him as long as he displays himself in his splendor.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie