Meniscus?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 20:42

Oproep is binnen. 12 aug eerst een foto laten maken en dan gesprek arts.

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:54

Heel veel succes TS! Hopelijk valt het mee

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 20:58

Dank je! Dat hoop ik ook.

We gaan het zien.
Vandaag in ieder geval een goede dag in tegenstelling van dinsdag en woensdag.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 07:26

Hoi TS hoe gaat het nu? Succes donderdag!

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 07:57

Ik hoop voor je dat alles nee gaat vallen. Waarom maken ze niet direct ook een MRI.
Heb in Januari me knie verdraaid, hiermee op na het tweede d naar de ha gegaan.
Direct doorverwezen naar het zh.
Hierbij werd er ontdekt dat me voorste kruisband helemaal door gescheurd is.
Hoeft geen probleem te zijn, dus na een aantal weken rust begonnen met fysio. 3x in de week.
Na een maand nog geen vooruitgang dus weer een afspraak gemaakt bij de orthopeed.
Uiteindelijk 1 April een kijkoperatie in Stadskanaal gehad daarbij werd ook een scheur in de meniscus ontdekt. Dat is weer netjes glad gemaakt, verder is de knie van binnen helemaal schoon gemaakt.
Na een week mocht ik weer met fysio beginnen. 5 Mei een pijnstiller ingespoten gekregen. Hielp helemaal niks en het gevoel steeds dat er iets blokkeerde in me knie. Dus uiteindelijk weer een afspraak gemaakt met de orthopeed. Maar die begreep het ook niet waarom de knie nog steeds niet functioneert. Dus 8 Juli 2de kijkoperatie gehad nu in Emmen. Ook nu weer schoongemaakt en geknakt. En thuis oefenen met een esp apparaat (doet de beweging zelf). Het is wel iets beter als voor de tijd pijn is anders, maar de beweging nog niet voldoende. Tijdens de operatie wilde die wel helemaal krom en nu maar 56 graden.
Dus afgelopen week op nacontrole geweest, arts en ik niet tevreden. Maar verder geen onderzoek.
Arts wil dat eind Augustus minimaal 90 graden gebogen kan worden. Gaat niet lukken dat kan ik nu als zeggen.
Zijn idee is om dan een soort ruggenprik te laten zitten en op die manier er toch doorheen te kunnen. Ik weet niet of dit de juiste weg is. De knie is nog steeds dik en vreselijk stijf.
Zit te denken aan een second opinion te laten doen. Mijn fysio gaat even met collega's overleggen welke orthopeed er hier in de buurt goed en menselijk is.
Want die in Emmen wat een hork. Kan heel goed tegen direct maar het ligt er wel aan hoe het gebracht wordt. En de schuld bij mij leggen met de woorden je beweegt te weinig. Wat een gelul oefenen me te pleuris.

Ik hoop dus voor jou dat de weg naar een oplossing korter is dan bij mij.
Sterkte

Tancreda4

Berichten: 24034
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:37

daantjuhhh schreef:
Dank je! Dat hoop ik ook.

We gaan het zien.
Vandaag in ieder geval een goede dag in tegenstelling van dinsdag en woensdag.


Hoe is het nu met je knie en de onderzoeken?

Ik baal zelf heel erg. Na lange tijd dat het goed ging weer een mega terugval en ik denk dat ik een extra blessure erbij heb. Nu aan de boven/buiten zijde ipv binenn/onder zijde. Wat een gekut := Hopelijk gaat het bij jou beter :(:)

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:03

Yes, ik.
Mijn linker buiten meniscus is gescheurd toen ik 19 was.
Helaas is dat 'gemist' op een mri. Dus ik ben door blijven lopen.

Op mijn 24e is mijn knie op slot geschoten, opgehaald met de ambulance, ik liep op dat moment stage bij de gemeente.
In het zkh zagen ze er niets raars aan.
Hij kon ook weer best wat strekken. Tijdens het verbinden schoot het weer goed.

En toen kwam 20.02.2020.
Tijdens een bedrijfsuitje met mijn werk, een escaperoom midden in Rotterdam, in een kelder hurkte ik.
Ik stond op en voelde het ontzettend verkeerd gaan. De druk in mijn knie was enorm en vroeg in eerste instantie aan een collega "wil je de noodknop indrukken M?"
Die dacht dat ik grapjes maakte.
Het was een 'spannende escaperoom' het licht was daarom echt superslecht.
Toen heb ik echt geroepen dat ze nu die knop in moest drukken en gelijk een ambulance moesten bellen. Dat het écht geen grap was.

Skip naar het eind;
Na 6 dagen (!) Bleek mijn meniscus in de lengte gescheurd te zijn en om mijn bot te zitten.
Toen dat bekend was lag ik enkele uren later op de OK. De gehele meniscus is eruit.
Artrose level 4. Dat is het zwaarste niveau.
De arts zei bij de laatste controle; het is niet de vraag of je een kunstknie krijgt, maar wanneer.
Wees je ervan bewust dat wanneer je pijn krijgt we niets anders meer kunnen.

Het is hier meermaals gemist omdat mijn knie niet opzwelt.
Dat is een vrij klassiek syndroom.

Ik moet zeggen dat ik, na operatie 2, (er zat een los botstukje in mijn knie wat het herstel flink belemmerde dus dat werd weer een operatie)
Ik er echt goed mee overweg kan.
Deze week bijvoorbeeld
Ma krachttraining, di krachttraining, woensdag een buitenrit van 2 uur met een paard. Gister 2 uur op z'n water hindernisbaan.
Nergens last van..

Als ik op mijn 19e geweten had dat die meniscus gescheurd was, had ik hem gelijk eruit laten halen.

Edit; voor de liefhebbers heb ik foto's.
Ook een filmpje dat je ziet dat de arts de meniscus weer op zijn plek duwt. Allemaal vrij apart om te zien.
En eventueel foto's van een knieschijf die naar de pest is.. :')

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 16:08

Sorry voor de extreem late update. Mijn onderzoek kon niet doorgaan en was verplaatst naar vorige week.
Natuurlijk op het moment van onderzoek nergens last van.
De arts kon m in alle mogelijke hoeken draaien, wrikken, prikken en duwen zonder enige pijn.

Foto’s laten een goede knie zien.
Dus doorverwezen voor een MRI.
Deze zou vandaag zijn. Maar vanwege dat ik griep heb opgelopen heb ik deze moeten cancelen.
MRI zou eerst verplaatst worden naar de dag voor het huwelijk van mijn bestie, dus aangegeven dat het nog iets later moet.
Nu heb ik 4 oktober mijn MRI.

En natuurlijk sinds gisteren weer mega pijn.
Kan niet de trap af komen.

Het is zo stom dat het gaat en komt.
Je zit dan bij z’n arts met het gevoel ik stel mij aan. Maar een week later kan je amper strompelen.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:23

Ah, de fijne als-de-dokter-ernaar-vraagt-zijn-ze-spontaan-verdwenen klachten... Beterschap en ik duim dat de MRI duidelijkheid geeft!

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:17

Heb je al geprobeerd of het beter gaat wanneer je zittend op een tafel je benen laat zwengelen?

Is voor mij enige geweest na knieproblemen waarmee ik de dag kon beginnen. Vaak ook nog tussendoor moeten zwengelen.

Hopelijk levert MRI iets op wat verholpen kan worden. Beterschap! Y;(

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 18:20

JorineV schreef:
Ah, de fijne als-de-dokter-ernaar-vraagt-zijn-ze-spontaan-verdwenen klachten... Beterschap en ik duim dat de MRI duidelijkheid geeft!

Ja het is net kiespijn _O-

Thanks.

@Taucha:
Niet geprobeerd.
Maar kan ik wel doen. :)

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 14:15

Nou vandaag de MRI gehad. Viel mij op de temperatuur na mee.
Wat was het stervend koud in dat ding.

Ben trouwens vorige week maandag nog op de eerste hulp geweest omdat mijn onderbeen dik was en ze bang waren voor een trombose been.
Gelukkig bleek het alleen vocht te zijn waarschijnlijk voortkomend uit mijn knie.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:18

Of het dan de meniscus is weet ik niet, maar overduidelijk is er dan wel iets mis in de knie. Ik heb ook gelezen in 1 van je posts dat je sprak over een knetterende knie. Ik weet dat een knie met een meniscus probleem zo wel een knisperend geluid durft te maken, maar hoeft ook niet altijd

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 16:31

Knisperend kan ook artrose zijn achter de knieschijf. Dat kan vocht geven idd.
Maar dat er iets niet helemaal goed gaat in je knie lijkt me duidelijk...

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 16:57

Lieffiefi schreef:
Knisperend kan ook artrose zijn achter de knieschijf. Dat kan vocht geven idd.
Maar dat er iets niet helemaal goed gaat in je knie lijkt me duidelijk...

Artrose zou je moeten kunnen zien op de foto denk ik?
En röntgenfoto’s lieten een heel mooie knie zien.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:06

Hmm dat durf ik niet te zeggen.
Ik heb veel problemen gehad met mijn knie. Maar pas tijdens een operatie in oktober 2020 zagen ze artrose level 4.
Dat is het zwaarste level en betekend eigenlijk dat je naar een kunstknie gaat. Thans in mijn geval.
Dus ik train veel in sportschool pm dat moment zo ver mogelijk te te stellen.
Op mri/röntgen is dit nooit gezien.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 18:48

Lieffiefi schreef:
Hmm dat durf ik niet te zeggen.
Ik heb veel problemen gehad met mijn knie. Maar pas tijdens een operatie in oktober 2020 zagen ze artrose level 4.
Dat is het zwaarste level en betekend eigenlijk dat je naar een kunstknie gaat. Thans in mijn geval.
Dus ik train veel in sportschool pm dat moment zo ver mogelijk te te stellen.
Op mri/röntgen is dit nooit gezien.

Ohw. Ik ga uit van artrose zoals ik het ken bij paarden. Dat kon ik vaak prima zien op foto’s.
Maar ja. Ik ben geen paard :')

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:08

Bij mij maakten ze ook eerst een röntgenfoto van mijn knie en toen gaf de orthopeed aan dat de knie er in ieder geval artrosevrij uit zag. Op de MRI kwam toen naar voren dat ik mijn voorste kruisband had gescheurd en een scheurtje in mijn meniscus en een Bakerse Cyste in mijn knieholte. (als die knapt schijnt dat trouwens dezelfde symptomen te geven als een trombosebeen)

Benieuwd wat er bij jou uit komt straks, succes met wachten!

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:29

Nou, bij iemand van 35 gaan ze niet uit van artrose.
Dus ik snap wel dat ze er niet naar gekeken werd bij mij :)

Ik moest met spoed onder het mes omdat mijn meniscus om mijn gewricht gedraaid zat na een lengtescheur.
Hierna zijn ze de knie maar eens goed gaan bekijken. Maar ik ben heel benieuwd wat er bij jou uitkomt. Wanneer krijg je de uitslag?

Charlotte446

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:46

Klinkt echt precies als mijn knie :+
Ook met komen en gaan en dezelfde klachten.

Bij mij dachten ze dat het een scheurtje in mijn meniscus was maar het blijkt na de MRI een afgebroken stuk kraakbeen te zijn dat tussen mijn knieschijf en meniscus zit te vervelen. Ik kon kiezen voor het inspuiten van een ontstekingsremmer of een operatie. Ik heb voor de spuit gekozen en dat lijkt redelijk te werken. Als ik er last van blijf houden gaan ze alsnog opereren.

Mijn röntgenfoto's waren overig ook heel netjes :)

Ik ben benieuwd wat eruit komt, hopelijk valt het mee!

Tancreda4

Berichten: 24034
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:00

Ik heb beginnende artrose achter m'n knieschijf en dat was niet te zien op de foto. Kwamen ze pas tijdens de operatie achter volgens mij (weet niet of het bij de mri te zien was, kan mij daarvan alleen mogelijke scheur meniscus herinneren)

Hopelijk krijg je snel dr uitslag en weet je meer. Sterkte iig, vervelend dat je er zo last van hebt.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:33

Mm rot zeg. Even snel doorgelezen.

Hier ook knie klachten. Al 1,5 jaar nu. Op scans niks te zien. Toen een echo laten maken (maar de dokter die dat deed was echt heel onaardig en heel snel) maar was niks op te zien dus maar fysio.

Nu krijg ik Shockwave therapie, en hij wilde voordat we gingen beginnen een echo maken. En toen zag hij dus dat mijn meniscus beschadigd is. Waarbij ik dan denk hoe hebben ze dat in t ziekenhuis niet kunnen zien.
Hij legde mij uit hoe het eruit moest zien en ik zag heel duidelijk dat het dus niet klopte…

Hopelijk krijg je je uitslag snel

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:39

Hier ook knieklachten die komen en gaan. Heb een paar weken gehad dat mijn knie ‘tikte’ bij traplopen. Was echt heel irritant. Vaak pijn bij traplopen of bukken of afzetten. Maar is nu al een tijd weg aan die bewuste knie. Vorige week deed de andere pijn. Zucht.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Meniscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:27

En TS? Hoe is de MRI gegaan?
Hier een stille meelezer.

Maandag zelf een MRI voor mogelijk meniscusletsel, dus ben benieuwd hoe het bij jou allemaal is gegaan!

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-21 22:35

DideH schreef:
En TS? Hoe is de MRI gegaan?
Hier een stille meelezer.

Maandag zelf een MRI voor mogelijk meniscusletsel, dus ben benieuwd hoe het bij jou allemaal is gegaan!

De MRI was goed te doen.
Het enige waar ik moeite mee had is dat ik plat moest liggen vanwege mijn evenwichtsorgaan probleem.
Als ik volledig plat lig heb ik soms last van duizelingen en wordt ik misselijk. Maar als ik mijn kin op de borst deed ging het goed.

Verder is het gewoon 20 minuten stil liggen en wachten. Ohja en herrie. Maar daar krijg je een koptelefoon met muziek voor.

Ik wacht nog op de uitslag