Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:54

Een korte broek kan prima als je wat voller bent, als je maar wel de juiste maat aantrekt. :D

------------------------------


Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:28

Jeetje, wat herkennen veel mensen het? Dat had ik niet zo verwacht.

Zelf heb ik dus 20 jaar lang niet/amper in blote benen gelopen. Tenzij het hittegolf was, maar dan nog bleef ik thuis. Ook bijna nooit naar een zwembad of strand geweest, met uitzondering vanwege de kinderen, zodat zij dit wel meemaakten.

Zo zonde achteraf! Bleek dat ik het toch wel mezelf aanpraatte. Ik heb spierwitte benen. Tja. Jammer.

Dit jaar zit ik eindelijk goed in mijn vel (relatie na 20 jaar verbroken, leef echt weer op). Heb een hoop nieuwe kleding gekocht, ook jurkjes en zelfs rokjes. Ik had al een Rituals verslaving, dus daar kon ik nu mooi gebruik van maken. Dit voelt voor mezelf goed, en dat straal je uit. Want die blote benen? Dat maakt me nu niet meer uit.

Ze zijn wit, ja. Stoort dat iemand? Volgens mij niet.. ik ben zelf degene die er altijd de nadruk op legde. Nu krijg ik alleen maar complimenten over de leuke jurk, rok of hoe ik straal.

Wat Veriye schrijft dus, zo herkenbaar!

En wat mij dus vooral opviel (en ik hier vaker heb gelezen): Ik lette totaal niet op anderen. Het boeit mij écht niet. Waarom maakte ik me dan zo druk wat een ander van mijn benen vond? Waarom benadrukte ik dat zelf?

En tja, soms heb je uitschieters die vinden hoe iets zou moeten, een ander wat oplegt. Nee. Dat jij dat wil voor jezelf, prima. Maar zeggen dat een ander er op een bepaalde manier bij zou moeten lopen of niet, heb ik nooit begrepen. Maar dat is ook omdat ik het werkelijk níet zie. Al zou iemand met sloffen op het schoolplein staan, grote kans dat ik het niet eens zie. :+

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:26

zonnebloem18 schreef:
Dagcreme? Wat is dat?
Projecteer vooral niet op anderen waar jij zelf van vindt dat je er aan moet voldoen. Je hoeft niet naar anderen hun voeten en benen te kijken. Laat mensen gewoon in hun waarde zoals ze zijn, incl. eeltige voeten, harige benen, witte benen, droge gezichten en ongekamde haar.

Je kan niet in iemands portemonnee kijken en je weet niet waarom mensen bepaalde zaken die jij 'normaal' vind niet doen.

Uhh, projecteer zelf even lekker niet. Ik gaf juist eerder aan dat ik helemaal geen erg in andermans benen heb. Het was bedoeld voor de mensen die zeggen dat ze niet durven uit schaamte. Dan kan jezelf een beetje opsmukken dmv een nagellakje of een beetje eelt vijlen soms wel helpen. Kijk als je een korte broek niet lekker vindt zitten moet je hem vooral niet aantrekken. Maar uit schaamte voor witte/dikke/dunne benen is zo zonde. Dan ontzeg je jezelf comfort uit angst dat anderen er wat van vinden, terwijl dat in het echt dus vaak ontzettend meevalt.
Als jij graag met droge schilfers wilt lopen omdat je anti creme bent ofzo boeit mij dat niet. Maar als iemand aangeeft dat ze zich schaamt dan kan gewoon een beetje onderhoud daarbij wel helpen om wat zelfverrouwen te boosten.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:32

moonsparkle schreef:
Dus het is eigenlijk ik moet en niet je moet? :o of vind je dat anderen dat ook allemaal zouden moeten doen

Lees je nou alleen wat jij wil lezen?? Als je een paar reacties terug kijkt vind je het antwoord

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:35

zonnebloem18 schreef:
Dagcreme? Wat is dat?
Projecteer vooral niet op anderen waar jij zelf van vindt dat je er aan moet voldoen. Je hoeft niet naar anderen hun voeten en benen te kijken. Laat mensen gewoon in hun waarde zoals ze zijn, incl. eeltige voeten, harige benen, witte benen, droge gezichten en ongekamde haar.

Je kan niet in iemands portemonnee kijken en je weet niet waarom mensen bepaalde zaken die jij 'normaal' vind niet doen.
wat heeft een portominaie nu met het netjes houden van je eigen voeten te maken??? Die vijltjes koop je bij iedere drogist.
Tjonge we reageren hier op meiden die onzeker zijn niet op dames die geen moer aan hun uiterlijk WILLEN doen!

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:22

Popstra schreef:
zonnebloem18 schreef:
Dagcreme? Wat is dat?
Projecteer vooral niet op anderen waar jij zelf van vindt dat je er aan moet voldoen. Je hoeft niet naar anderen hun voeten en benen te kijken. Laat mensen gewoon in hun waarde zoals ze zijn, incl. eeltige voeten, harige benen, witte benen, droge gezichten en ongekamde haar.

Je kan niet in iemands portemonnee kijken en je weet niet waarom mensen bepaalde zaken die jij 'normaal' vind niet doen.
wat heeft een portominaie nu met het netjes houden van je eigen voeten te maken??? Die vijltjes koop je bij iedere drogist.
Tjonge we reageren hier op meiden die onzeker zijn niet op dames die geen moer aan hun uiterlijk WILLEN doen!


Maar je zei eerder dat je je goed moet verzorgen en je dan vanzelf iets korts aan wil. Wat is goed verzorgen en waarom horen daar wat jou betreft bruine benen bij? Desnoods een zelfbruiner als het zelf niet lukt?

Snap je dat dat soort opmerkingen de mensen met onzekerheid juist niet helpt?

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:33

Meiden die onzeker zijn?
Goed te weten als je 40 wordt.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:58

Hier ook nooit een korte broek of rok. Ik ben echt veel te zwaar en voel me totaal niet op m'n gemak als iemand huid van mij kan zien :+ Ja, armen en gezicht, maar dat is het dan wel.
Liever brandende benen in een spijkerbroek, dan lekker luchtig maar constant ongemakkelijk.

Ga sinds kort naar stal met een hemdje aan, dat vind ik al heel wat :')

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:31

Ik ben 34 en draag bijna enkel korte broeken ivm het klimaat hier. Ik scheer mn benen niet, gewoon omdat ik er een hekel aan heb. Dat het er niet uit ziet, zal me een worst wezen, als het voor mij maar lekker zit!

Niemand zal ooit een man erop aankijken als ie er niet superfit uitziet, maar wel zn shirt uit trekt omdat het warm is, of als hij geen geweldig sexy kuiten heeft en in korte broek loopt.
Wij vrouwen moeten ons dat ook niet laten aanpraten, vind ik.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:34

Popstra,je post komt op mij ook over alsof er vanalles moet en dat dan voor velen gelijk de oplossing is wel wat korters aan te willen..

Als je het zo niet bedoelde, dan was de keuze om te beginnen met "je moet jezelf.." en af te sluiten met "dan zal zien al veel sneller iets korters aan wil" misschien niet zo handig gekozen :o

Het probleem ligt ook niet bij het wel of niet verzorgen van je benen (op welke manier dan ook, veel of weinig) en daardoor geen korte broek/jurk/rok aandurven. Maar bij de onzekerheid over die benen an sich en het druk maken over wat de maatschappij daarvan vindt. En dat is jammer, want een ander heeft niks te vinden over andermans benen, dik of dun, wit of bruin, verzorgd of onverzorgd. Als de mussen dood van het dak vallen, zou iedereen aan moeten durven trekken wat dan fijn is.

En het is eigenlijk zot dat een vrouw netjes onthaard, afgetraind en bruin (bij de eerste zonnestraal al) erbij zou moeten lopen. Terwijl een man dat allemaal niet hoeft.

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:36

Ik denk dat Popstra haar eerste post ondertussen al genuanceerd heeft.
En ik ben het er ook wel mee eens dat iets extra doen, zoals je teennagels lakken of je benen scheren KAN helpen om de eerste stap te zetten. Niemand verplicht je daartoe, dat hoeft helemaal niet, maar voor je eigen zelfvertrouwen kan het net een beetje helpen. Eens je die stap hebt overwonnen en er comfortabel mee bent kan je de volgende keer misschien wel zonder nagellak naar buiten. Wie weet :)

Dat bovenstaande nodig is om met je benen/tenen te durven tonen is misschien jammer, het zou niet zo mogen zijn, maar als het iemand kan helpen is het toch fijn, nee?

Matheno

Berichten: 7940
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:40

Vanaf februari tot oktober loop ik in korte broek in de tuin. In ieder geval géén melkbussen meer. ;-)

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:44

Ik vind nagellak op teennagels dan weer vreselijk lelijk, als dat op mijn nagels zou zitten ging er acuut een sok overheen :')

Ook met geschoren, ingesmeerde, zelfgebruinde pootjes trek ik geen korte broek aan als het niet echt achterlijk heet is. Heeft daar niets mee te maken, ik voel me gewoon ontzettend ongemakkelijk met iets korts aan.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:11

Ik snap wel dat je intentie goed is hoor Popstra. Maar als het zo simpel was bij alles had ik al lang aan een miss verkiezing mee gedaan :+

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14466
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:36

Oh een topic naar mijn hart. Ik haat mijn benen. Echt no wat dat ik comfy met een korte broek of een jurkje rond loop. Ja in mijn eigen huis maar verder zo min mogelijk.. ik voel me echt heel erg lelijk en kan echt ontzettend huilen om hoe ik er uit zie voor de spiegel. Nee, ik zou echt heel graag willen dat ik het lef heb om gewoon schijt te hebben en aan te trekken waar ik zin in heb en heb dan ook heel veel respect voor mensen die wél lekker een korte broek aantrekken. Ik heb zoals veel mensen hier ook al zeggen echt nooit de gedachte gehad bij een ander: goh, jij had beter geen korte broek of jurkje aan kunnen trekken. Nee echt nooit. Alleen maar respect en zelfs lichtelijke jaloezie dat anderen het wel gewoon doen en durven en ik niet.

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 10:36

Cynn ik heb in je profiel gekeken.
Ik vind dat je een prachtige vrouw ben.
Je hoeft je niet te verstoppen.

Door dit topic besloten gewoon weer jurken te kopen en te gaan dragen.
Snagtight moet ik nog even op wachten. Komen in juli weer in mijn maat en kleur.

[o]

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14466
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 10:51

Wat super lief, dank je wel <3

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:07

Cynn graag gedaan. Maar ik meen het echt, je ben een mooie vrouw.
Dus gewoon kleding dragen die je wil.

[o]

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:24

Ik heb ook even rond zitten neuzen en bij de mensen die een profiel foto hebben staan, jullie zijn prachtig . En ik weet zeker de mensen zonder profiel foto ook.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:26

Je bent mooi zoals je bent! <3

Eerlijk is eerlijk, eer ik alles accepteerde en scheit had aan anderen was ik wel ook 30+. Misschien hoopvol voor de twintigers :')

Anoniem

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:45

@Cynn ik ben net als luuntje in je profiel gaan kijken en verbaasde me ook hoor, je bent een mooie vrouw! Geniet ervan, zeker nu je nog jong bent, verstop jezelf niet! :)

Creatas

Berichten: 2366
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:00

Oke, als stille meelezer die veel herkent maar niet zo goed is in zichzelf uitdrukken...wil ik dit nummertje https://youtu.be/KdQbb3FXSEI
even delen, met wat extra aandacht voor dit stukje tekst:

Enjoy the power and beauty of your youth;
oh nevermind;
you will not understand the power and beauty of your youth
until they have faded.
But trust me, in 20 years you’ll look back at photos of yourself
and recall in a way you can’t grasp now
how much possibility lay before you
and how fabulous you really looked.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, candalisa, Domi_94 en 115 bezoekers