Goede shampoo?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Banyu
Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-07-10

Goede shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-21 19:58

Ik ben op zoek naar goede betaalbare shampoo…
Mijn haar wordt deels door mijn werk snel vet, heb heel dun haar. En vanwege werk zit het ook bijna altijd vast


future_vet
Berichten: 2609
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Goede shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:25

Heb je stijl, slag of krullen?
Geverfd of geblondeerd?
Het wordt snel vet zeg je, bij de wortels of ook in de lengte?

Ik vind Petal shampoo heel fijn. Tis toch een kwestie van proberen of het fijn voor jou is.

Als m’n haar snel vet wordt vind ik die Andrelon zuiver en zen shampoo wel fijn. Daar zitten geen siliconen en parabenen in.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Goede shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:45

Ik gebruik ook Petal en je doet best lang met een fles. We hebben ook de dode zeezout shampoo en conditioner van de tuinen.

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:46

Ik was mijn haar sinds een jaar of 2 met siliconenvrije, parabeenvrije en sulfaatvrije shampoo. Lichtblauwe fles van de Action. Herb en Blom heet het. Daarna beetje conditoner erin van hetzelfde merk.
Mijn haar was na 1 wasbeurt al 'anders'. Veel minder vet en geen pluis meer. Ik ben zo tevreden. Je haar voelt wel iets stugger aan, maar als het droog is, is het gewoon weer zacht. Tussendoor fris ik het op met droogshampoo van Nivea, een ander merk haalt het niet bij deze. Ik spuit op dag 2 en 3 een beetje tussen de haarwortels en het ziet er weer frisgewassen uit.

Is het al lente?

Banyu
Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Goede shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-21 20:57

Mijn haar is verder wel stijl, wel wat slag er in.
En is geverfd. Mijn moeder heeft ook erg dun haar dus zal dat waarschijnlijk van haar hebben

Banyu
Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 11:44

Nog steeds opzoek naar goede shampoo!
Ik merk ook dat hoe langer mijn haar wordt, ik meer haaruitval krijg! :(

Banyu
Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 11:51

future_vet schreef:
Heb je stijl, slag of krullen?
Geverfd of geblondeerd?
Het wordt snel vet zeg je, bij de wortels of ook in de lengte?

Ik vind Petal shampoo heel fijn. Tis toch een kwestie van proberen of het fijn voor jou is.

Als m’n haar snel vet wordt vind ik die Andrelon zuiver en zen shampoo wel fijn. Daar zitten geen siliconen en parabenen in.


Naar de andrelon ga ik eens kijken!
Uit de test op de site kwam inderdaad bovengenoemde naar boven of de kokosboost.

Heb ook het idee nu mijn haar wat langer weer wordt, sneller gaat uitvallen???

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:52

Ik zweer bij Fanola. Kost geen ruk en werkt écht goed.
Heb de No Yellow shampoo en conditioner voor mijn blonde plukjes en gebruik verder de shampoo en het masker van de Nutri Care lijn, evenals de 10 Actions leave-in voor overdags (ook van Nutri Care lijn).
Assortiment: https://www.haarspullen.nl/nl/merken/fanola/
Dit is de leave-in: https://www.haarspullen.nl/nl/nutri-car ... ve-in.html

Ik heb ook 3 sprieten op m'n kop, heel dun, heel kwetsbaar, snel in de klit en snel vet.
Gebruik nu een jaar of 3 Fanola en wil echt niet anders meer. Ook de leave-in zorgt niet voor vet of te zwaar haar. En volgens mij hebben ze ook nog een shampoo speciaal voor snel vetwordend haar in hun assortiment

♥ Rewrite the Stars ♥

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Goede shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:04

Elvive more than shampoo, zit in een tube. Sinds ik dat gebruik, hoef ik nog maar 2 x per week m'n haar te wassen en niet eens omdat het vet is, maar omdat het niet meer "in model"(voor zover aanwezig na anderhalf jar niet naar de kapper te zijn geweest) wil zitten.
Er zijn heel veel varianten, voor gekleurd haar, vet haar, lang haar, droog haar enz.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:57

Probeer eens een goede solid (shampoobar). Die zijn heel zuinig in gebruik en daardoor relatief goedkoop. Voordeel is dat er geen ballast in zit. Ik heb ook erg dun haar en gebruikte altijd van alles om mijn haar voller te krijgen (volumeshampoos, conditioner, schuim, volumespray etc.)
. Maar al die troep maakt dun haar misschien wel zacht, en het geeft misschien 5 minuten volume, maar je haar wordt er vooral heel slap van waardoor het binnen no time weer futloos naar beneden hangt.
Nu gebruik ik een shampoobar van Marcel's Green Soap. Ik heb een paar solids uitgeprobeerd en deze beviel mij het beste. Na het wassen doe ik een beetje olie in mijn haar (Miracle oil van Aussie, maar een andere soort haarolie kan ook prima), ik laat het aan de lucht drogen en that's it.
Sindsdien heb ik veel voller haar, minder pluis en minder snel vet. Voor mij niks anders meer.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:01

Welke conditioner gebruik je op dit moment? Die kunnen grote disbalansen creëren in je haar, waardoor je haar sneller vet wordt dan nodig. Dat je haar snel breekt klinkt alsof je haar dringend eiwit nodig heeft. Heb je enig idee hoe poreus je haar is? Duurt het bijvoorbeeld lang of kort voordat je haar water of product op neemt? Daarvan is afhankelijk hoe groot de eiwit deeltjes moeten zijn voor je haar. Als je een beetje weet wat voor een type haar je hebt, kan je beter geadviseerd worden wat betreft product en shampoo keuze.

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: Goede shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:38

Ben fan van de 2 in 1 variant van Amstel in. Anders dezelfde variant van Elvis. Goede verzorging en super zacht.

Epilepsie en een licht verstandelijke beperking. Dus soms komen dingen ánders over dan jullie bedoelen. Alvast hartelijk dank voor t begrip

Banyu
Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Goede shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 13:41

Ik gebruik heel soms conditioner, meer om door de klitten heen te komen die er eigenlijk weinig in zitten.

Mijn haar is opzich best wel redelijk snel droog eigenlijk.

Banyu
Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 13:48

Zou suplementen eventueel een goede ondersteuning kunnen zijn?

future_vet
Berichten: 2609
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Goede shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:49

Ik zou eerst conditioneer gebruiken om je haar te voeden

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Goede shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:59

Gezond haar komt vanuit goede voeding. Gecombineerd met een goede levensstijl (bewegen, slapen, niet te veel stress). Je kan haar niet sneller laten groeien of dikker maken door shampoo of een crème. Vitaminepillen zouden dus kunnen helpen.

Ik zelf ben erg fan van de shampoos van dr organic. Natuurlijke shampoos + conditioner maar niet extreem duur en heel vaak in de aanbieding. Je koopt het bij Holland & Barett.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 14:12

Al die shampoos en conditioners die van alles beloven en soms best wat kosten. Niks beviel echt goed, niet voor langere tijd.

Toen de shampoo op was en ik snel iets nodig had, heb ik maar Schwarzkopf shampoo meegenomen bij Jumbo: 400 ml voor ongeveer anderhalve euro. En die bevalt eigenlijk heel goed.

https://www.schwarzkopf.nl/nl/brands/ha ... hauma.html

Met jouw haar heb je misschien meer aan de variant 7 kruiden.

Succes met je zoektocht :)

Banyu
Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 14:33

MarlindeRooz schreef:
Gezond haar komt vanuit goede voeding. Gecombineerd met een goede levensstijl (bewegen, slapen, niet te veel stress). Je kan haar niet sneller laten groeien of dikker maken door shampoo of een crème. Vitaminepillen zouden dus kunnen helpen.

Ik zelf ben erg fan van de shampoos van dr organic. Natuurlijke shampoos + conditioner maar niet extreem duur en heel vaak in de aanbieding. Je koopt het bij Holland & Barett.


Sneller laten groeien moet het absoluut niet hahaha!
Welke vitamine zouden eventueel (kunnen) helpen? A tot zink dacht ik zelf heb je gelijk alles :P

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Re: Goede shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:40

Ik ben het eens dat gezond haar in feite vanuit gezonde voeding komt. Maar sommige bouwstoffen die je haar bezit verliest het wel door het wassen en slijten. Daarom is het belangrijk om te weten wat je haar nodig heeft om dat aan te vullen. Jij hebt waarschijnlijk iets nodig met veel proteïne en weinig hydratatie. De shampoo maakt niet mega veel uit dan.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:45

Maldita schreef:
Ik ben het eens dat gezond haar in feite vanuit gezonde voeding komt. Maar sommige bouwstoffen die je haar bezit verliest het wel door het wassen en slijten. Daarom is het belangrijk om te weten wat je haar nodig heeft om dat aan te vullen. Jij hebt waarschijnlijk iets nodig met veel proteïne en weinig hydratatie. De shampoo maakt niet mega veel uit dan.

Een haarproduct zonder sls, siliconen of uitdrogende alcohols maakt zeker wel een hoop uit hoor! :D

Ts het klinkt misschien wat gek met je stijle haar meer verdiep je eens in de producten van de Curly Girl methode (ook gewoon te koop bij de kruidvat etc) producten die je haar niet beschadigen door de juiste ingrediënten. Zo kan je ook ontdekken of je inderdaad proteine of meer moisture nodig hebt.

Banyu
Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 17:54

Maldita schreef:
Ik ben het eens dat gezond haar in feite vanuit gezonde voeding komt. Maar sommige bouwstoffen die je haar bezit verliest het wel door het wassen en slijten. Daarom is het belangrijk om te weten wat je haar nodig heeft om dat aan te vullen. Jij hebt waarschijnlijk iets nodig met veel proteïne en weinig hydratatie. De shampoo maakt niet mega veel uit dan.


Thanks, maar hoe kom ik daar achter dan?

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:15

Miekje23 schreef:
Ben fan van de 2 in 1 variant van andrélon in. Anders dezelfde variant van Elvive . Goede verzorging en super zacht.

Epilepsie en een licht verstandelijke beperking. Dus soms komen dingen ánders over dan jullie bedoelen. Alvast hartelijk dank voor t begrip

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:21

maava schreef:
Maldita schreef:
Ik ben het eens dat gezond haar in feite vanuit gezonde voeding komt. Maar sommige bouwstoffen die je haar bezit verliest het wel door het wassen en slijten. Daarom is het belangrijk om te weten wat je haar nodig heeft om dat aan te vullen. Jij hebt waarschijnlijk iets nodig met veel proteïne en weinig hydratatie. De shampoo maakt niet mega veel uit dan.

Een haarproduct zonder sls, siliconen of uitdrogende alcohols maakt zeker wel een hoop uit hoor! :D

Ts het klinkt misschien wat gek met je stijle haar meer verdiep je eens in de producten van de Curly Girl methode (ook gewoon te koop bij de kruidvat etc) producten die je haar niet beschadigen door de juiste ingrediënten. Zo kan je ook ontdekken of je inderdaad proteine of meer moisture nodig hebt.


Dat is heel afhankelijk van je haartype of dat uitmaakt of niet. En eigenlijk alleen te bepalen na heel lang trial and error. Ik heb nu een jaar lang de Curly Girl method gevolgd, maar merk dat sls juist mijn haar verbeterd. Ik merk daarnaast ook echt geen verschil of ik nou siliconen gebruik of een olie. Alleen ben ik niet voor siliconen vanwege de microplastics. Je leest op internet wel meer van dit soort verhalen, maar voor golvend haar zoals ik heb zou ik zeker niet de curly girl method aanraden. Golvend haar is echt fundamenteel anders in hoe je ervoor moet zorgen omdat het meer proteine en minder hydratatie nodig heeft. Maar ook omdat producten snel te zwaar zijn en je dus ook snel te veel build up krijgt. Cowashing is om die reden dus af te raden, maar sls is juist wel fijn!

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:24

Banyu schreef:
Maldita schreef:
Ik ben het eens dat gezond haar in feite vanuit gezonde voeding komt. Maar sommige bouwstoffen die je haar bezit verliest het wel door het wassen en slijten. Daarom is het belangrijk om te weten wat je haar nodig heeft om dat aan te vullen. Jij hebt waarschijnlijk iets nodig met veel proteïne en weinig hydratatie. De shampoo maakt niet mega veel uit dan.


Thanks, maar hoe kom ik daar achter dan?


Ja daar is niet zo 1, 2, 3 een antwoord op te geven. Maar voornamelijk proteine en een beetje hydratatie is een algemene stelregel voor golvend haar. Dus dat is een veilige gok. Kijk op Youtube eens naar filmpjes van andere ‘wavies’. Meestal kom je met een conditioner met proteine en haarmousse al een heel eind met de juiste techniek!

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:33

Maldita schreef:
maava schreef:
Een haarproduct zonder sls, siliconen of uitdrogende alcohols maakt zeker wel een hoop uit hoor! :D

Ts het klinkt misschien wat gek met je stijle haar meer verdiep je eens in de producten van de Curly Girl methode (ook gewoon te koop bij de kruidvat etc) producten die je haar niet beschadigen door de juiste ingrediënten. Zo kan je ook ontdekken of je inderdaad proteine of meer moisture nodig hebt.


Dat is heel afhankelijk van je haartype of dat uitmaakt of niet. En eigenlijk alleen te bepalen na heel lang trial and error. Ik heb nu een jaar lang de Curly Girl method gevolgd, maar merk dat sls juist mijn haar verbeterd. Ik merk daarnaast ook echt geen verschil of ik nou siliconen gebruik of een olie. Alleen ben ik niet voor siliconen vanwege de microplastics. Je leest op internet wel meer van dit soort verhalen, maar voor golvend haar zoals ik heb zou ik zeker niet de curly girl method aanraden. Golvend haar is echt fundamenteel anders in hoe je ervoor moet zorgen omdat het meer proteine en minder hydratatie nodig heeft. Maar ook omdat producten snel te zwaar zijn en je dus ook snel te veel build up krijgt. Cowashing is om die reden dus af te raden, maar sls is juist wel fijn!


Ik ben het met je eens dat producten die voor iemand met coils werken, niet werken voor mensen met slag. Zelf doe ik ook niet aan cowashing. Er zijn ook groepen waar wavies in zitten, daarbij word echt niet gezworen dat je alleen zware producten moet gebruiken. Ik heb zelf ook dat een product met siliconen mijn haar enorm zacht maakt er na, maar merk toch dat ik daarna enorme buildup krijg. (En dus weer sls nodig heb om dat weg te wassen)

Ik zweer bij lichte producten die inderdaad meer proteine hebben, gewoon shampoo en conditioner. Maar dan wel met producten die goed gekeurd zijn volgens de cg methode.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Afanaisa91, annibel, Antgillya, cabochon1, Clairtje_Sun, Escada, fransje23, kaatje89, MarinkeB, R0SE, supertammy, Zira1994 en 133 bezoekers