Knobbeltje in borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Hemellichaam
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-08-19
Woonplaats: België

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:11

Ik denk aan je vandaag. Succes!


robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:17

Veel succes!

Wegens gebrek aan inspiratie tijdelijk onderschriftloos........

SsSimonee

Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:32

Y;( Succes vandaag

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:36

Sterkte ts. Mijn duimen draaien!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:47

Sterkte vandaag ts!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:14

Sterkte vandaag.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:30

Sterkte TS.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:37

En hoe is het gegaan? :)


Ik mag vrijdag naar het ziekenhuis voor een echo.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 21:56

Nou ik was vooraf al wat terughoudend met een punctie ivm mijn implantaat, maar goed... Wat moet dat moet.
Dus eerst een afspraak met de chirurg voor lichamelijk onderzoek en heeft de foto's van de echo nogmaals bekeken en na gevoeld te hebben en het risico omdat hij tegen de implantaat aan zit, besloten nu geen punctie uit te voeren.
Alle stress voor niets eigenlijk.
Nu zelf in de gaten houden en over 3 maanden terug voor weer een echo en even voelen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:41

oh ik vind het maar eng klinken....brr hopelijk valt het toch mee!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:43

Jeetje, inderdaad wel eng dat je nu door zoiets als een implantaat het onderzoek niet kunt doen :\ ben je er zelf wel gerust op?

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:01

Ik neem aan dat de arts niet zomaar risico‘s neemt als er twijfel was. Bij mij was dat ook tijdens mijn zwangerschap, ze konden daardoor niet verder onderzoeken maar waren ook niet ongerust omdat het eigenlijk voor 99,9% een cyste was.
Wel rot dat je daar nu een extra afspraak voor hebt moeten maken en ze dat niet gewoon eerder konden concluderen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:48

Bij mij was een knobbeltje vermoedelijk ook een cyste, zoals die andere keren. Maar ze maakte een afspraak voor na 6 maanden en als het groeide, moest ik eerder bellen. Het groeide, maar ik zat al dichtbij die afspraak.
Ze namen een biopt en daarop belde ze dat het vermoedelijk ook een cyste was, zoals ze dachten.
2 uur later belde ze dat er a typische cellen gevonden waren en moest ik week later geopereerd.

Ze vertelde ook dat het echt heel vaak voorkomt, dus ik probeer nu niet in paniek te raken als ik weer wat voel, wat om de paar jaar toch steeds lijkt te gebeuren.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:18

Even een update van mijn kant, als TS dat goed vindt. :o

Ik heb vrijdag een echo gehad, waarbij ze niet precies konden zeggen wat het was. Daarop hebben ze een biopt gedaan welke totaal niet pijnlijk was gelukkig! Ik loop nu wel met een mooie blauwe plek rond.
Vanmorgen moest ik naar het ziekenhuis voor de uitslag.
De arts zei dat het een fibro anemoon (dit verstond ik ervan) was, oftewel een goedaardige tumor. Omdat het niet gegroeid is in de afgelopen maanden doen ze er waarschijnlijk niks aan. Ze gaan het morgen in het wekelijks overleg bespreken en dan word ik vrijdag gebeld met de definitieve uitslag.
Verder moet ik het in de gaten houden of het gaat groeien, het blijft dan goedaardig, maar moet er dan wel uit.

De pijn in mijn borsten is gewoon een gevolg van overactieve klieren rondom mijn cyclus, conclusie: wen er maar aan. :n

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:20

Fibroadenoom denk ik. Anemoon is een bloemetje.
Wat een fijn nieuws dat het in ieder geval goedaardig is!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:27

Suzanne F. schreef:
Fibroadenoom denk ik. Anemoon is een bloemetje.
Wat een fijn nieuws dat het in ieder geval goedaardig is!

Dat klinkt een stuk logischer inderdaad :')

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:32

topsylover schreef:
Even een update van mijn kant, als TS dat goed vindt. :o

Ik heb vrijdag een echo gehad, waarbij ze niet precies konden zeggen wat het was. Daarop hebben ze een biopt gedaan welke totaal niet pijnlijk was gelukkig! Ik loop nu wel met een mooie blauwe plek rond.
Vanmorgen moest ik naar het ziekenhuis voor de uitslag.
De arts zei dat het een fibro anemoon (dit verstond ik ervan) was, oftewel een goedaardige tumor. Omdat het niet gegroeid is in de afgelopen maanden doen ze er waarschijnlijk niks aan. Ze gaan het morgen in het wekelijks overleg bespreken en dan word ik vrijdag gebeld met de definitieve uitslag.
Verder moet ik het in de gaten houden of het gaat groeien, het blijft dan goedaardig, maar moet er dan wel uit.

De pijn in mijn borsten is gewoon een gevolg van overactieve klieren rondom mijn cyclus, conclusie: wen er maar aan. :n


uhu hou het echt in de gaten....ook dat kan plots gekdoen hoor

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

J0anieke

Berichten: 4865
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:33

Ik heb 2 jaar met 2 knobbels in mijn borst gelopen. Toen ik ze ontdekte echo laten maken en ze zeiden dat het waarschijnlijk goedaardig was, dus daarom eerst laten zitten. Na 2 jaar heb ik ze er toch eruit laten halen, ik voelde ze steeds met douchen en was er steeds toch weer onzeker over. Bij mij konden ze eruit gehaald worden met plaatselijke verdoving, maar aangezien ik al helemaal gek werd bij het nemen van de biopten (wat helemaal niet nodig was geweest, lekkere miscommunicatie in het ziekenhuis) hebben ze de 2 knobbels onder narcose weg gehaald. Na onderzoek bleken het ook fibroadenomen te zijn.

    Alana. ♡

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:16

topsylover schreef:
Even een update van mijn kant, als TS dat goed vindt. :o

Ik heb vrijdag een echo gehad, waarbij ze niet precies konden zeggen wat het was. Daarop hebben ze een biopt gedaan welke totaal niet pijnlijk was gelukkig! Ik loop nu wel met een mooie blauwe plek rond.
Vanmorgen moest ik naar het ziekenhuis voor de uitslag.
De arts zei dat het een fibro anemoon (dit verstond ik ervan) was, oftewel een goedaardige tumor. Omdat het niet gegroeid is in de afgelopen maanden doen ze er waarschijnlijk niks aan. Ze gaan het morgen in het wekelijks overleg bespreken en dan word ik vrijdag gebeld met de definitieve uitslag.
Verder moet ik het in de gaten houden of het gaat groeien, het blijft dan goedaardig, maar moet er dan wel uit.

De pijn in mijn borsten is gewoon een gevolg van overactieve klieren rondom mijn cyclus, conclusie: wen er maar aan. :n


Wat fijn!
Ik heb al 13 jaar een fibroadenoom in 1 van mijn borsten, die groeit gelukkig niet en heb er ook geen last van.
Hopelijk blijft dat bij jou ook zo!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:29

Dat is goed nieuws, fijn!

Ik heb uiteindelijk ze wel leeg laten zuigen, maar met cup A voel je ze snel en laatste was 3,5cm.

De eerste ruim 20jr geleden ging met plaatselijke verdoving en in zijn geheel en dus litteken. Die met a-typische cellen deden ze wel onder narcose, maar 0,0 pijn van gehad, ook daarna.

Biopten en leeg zuigen gaat zonder verdoving, maar voel je bijna niks van. Daarna een beetje, maar het gaat zo snel.
Heb het ook onder de mammo gehad en dat duurde wel lang, maarik vind een scopie erger en ze waren echt heel vriendelijk om je er doorheen te helpen en begeleiden.
Ze hebben het nu in beeld en mijn ervaring is dat als je belt, heel snel terecht kan en ze direct weer serieus onderzoeken. Nu bij 3 ziekenhuizen in totaal ( door verhuizing ) en die afdeling is altijd heel erg van actie.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:54

Ik heb ook een knobbeltje en ik ben 14 :=

Huidverzorging is mijn passie
Sterre & Flash, mijn shetlanddames

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:00

isa06x schreef:
Ik heb ook een knobbeltje en ik ben 14 :=


Dat zal vast een kliertje zijn of een vetbultje. Maar als je twijfelt kan je beter ook gewoon langs de dokter gaan. :)

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-21 11:38

topsylover schreef:
Even een update van mijn kant, als TS dat goed vindt. :o

Ik heb vrijdag een echo gehad, waarbij ze niet precies konden zeggen wat het was. Daarop hebben ze een biopt gedaan welke totaal niet pijnlijk was gelukkig! Ik loop nu wel met een mooie blauwe plek rond.
Vanmorgen moest ik naar het ziekenhuis voor de uitslag.
De arts zei dat het een fibro anemoon (dit verstond ik ervan) was, oftewel een goedaardige tumor. Omdat het niet gegroeid is in de afgelopen maanden doen ze er waarschijnlijk niks aan. Ze gaan het morgen in het wekelijks overleg bespreken en dan word ik vrijdag gebeld met de definitieve uitslag.
Verder moet ik het in de gaten houden of het gaat groeien, het blijft dan goedaardig, maar moet er dan wel uit.

De pijn in mijn borsten is gewoon een gevolg van overactieve klieren rondom mijn cyclus, conclusie: wen er maar aan. :n

Dat is wel een geruststelling!

Ik merk dat ik redelijk gerustgesteld ben, maar ergens hoop ik over 3 maanden toch 100% zekerheid te krijgen dat het goedaardig is.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:25

isa06x schreef:
Ik heb ook een knobbeltje en ik ben 14 :=


Ik zou ondanks dat je 14 bent er wel mee langs de huisarts gaan. En vooral niet laten afwimpelen vanwege leeftijd, want ze moeten het gewoon serieus nemen.
Het hoeft niks ernstigs te zijn, maar het is goed om te weten wat het is en voor je eigen rust. Dan weet je ook in de toekomst wat je al had en of er evt iets bij is gekomen.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:46

superpony schreef:
isa06x schreef:
Ik heb ook een knobbeltje en ik ben 14 :=


Ik zou ondanks dat je 14 bent er wel mee langs de huisarts gaan. En vooral niet laten afwimpelen vanwege leeftijd, want ze moeten het gewoon serieus nemen.
Het hoeft niks ernstigs te zijn, maar het is goed om te weten wat het is en voor je eigen rust. Dan weet je ook in de toekomst wat je al had en of er evt iets bij is gekomen.


Oké. Ik heb het al wel zo’n 2/3 jaar. Als ik wakker word doet het een beetje pijn, dan “steekt” het ofzo. Alsof er een zware baksteen aan hangt. %)

Huidverzorging is mijn passie
Sterre & Flash, mijn shetlanddames


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bindy73, fotolijstje, ingetje3012, Love_Rosie en 137 bezoekers