Proberen twee liter water drinken

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mjetterd, Giolli, Sica, ynskek

sureido

Proberen twee liter water drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-21 22:05

Hoi hoi.

Ik probeer gezonder te leven en daar hoort ook 2 liter water op een dag bij.

Op zich kan ik die hoeveelheid water wel weg drinken en is dat het probleem niet, maar ik moet echt om de haverklap naar de wc als ik het doe.

Het belemmert best wel en ik vroeg me af of iemand daar tips voor heeft :+

Edit: even ter side information: ik meet het niet precies af hoeveel ik drink, ik drink gewoon 3-4 halve liter chilly flessen + ‘s ochtends thee. Ik drink meer water omdat ik merkte dat ik hoofdpijn had, en wanneer ik meer ging drinken dit een stuk minder werd. Daarbij dronk ik gewoon echt te weinig.
Laatst bijgewerkt door sureido op 15-04-21 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Re: Proberen twee liter water drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:06

Geen 2 liter water drinken. Er is geen enkele reden om dat te doen, en het heeft geen *piep* met gezond leven te maken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:09

Waarom hoort 2L water per dag bij gezond leven?

Wat drink je verder op een dag naast het water?

[o]

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:10

die twee liter is een behoorlijk theoretisch getal. 30 ml per kilo lichaamsgewicht is al een betere richtlijn.
en het beste advies drink naar behoefte. niet naar een richtlijn. houd je urine helder en lichtgeel tot kleurloos. drink meer op warme dagen en bij inspanning en minder op koude dagen en bij rust. en blijf vooral niet zitten met dorst.

als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice but never fail to be kind"-Doctor Who-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:11

Het is inderdaad wat achterhaald dat twee liter water per dag gezond zou zijn. Ieder lichaam is anders en weet zelf goed hoe veel het nodig heeft, dus ik zou gewoon drinken zodra je dorst hebt en niet extra veel ‘omdat het zo hoort’.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:12

axel_1997 schreef:
die twee liter is een behoorlijk theoretisch getal. 30 ml per kilo lichaamsgewicht is al een betere richtlijn.
en het beste advies drink naar behoefte. niet naar een richtlijn. houd je urine helder en lichtgeel tot kleurloos. drink meer op warme dagen en bij inspanning en minder op koude dagen en bij rust. en blijf vooral niet zitten met dorst.

30ml per kg zou voor mij meer dan 2 liter zijn. Dus 2 liter is zo gek niet hoor

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-21 22:13

Oké meer informatie :+

Ik merk als ik niet genoeg drink ik hoofdpijn krijg. Wanneer ik wel gewoon genoeg water drink, heb ik dat niet. Ik dacht trouwens dat er erg veel mensen zijn die dat doen, veel water drinken, dus ik zocht eigenlijk gewoon die mensen die tips kunnen geven.

Ik drink alleen ‘s ochtends thee verder alleen water.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:15

Maar wat wil je dan? Tips om niet te hoeven plassen? :+ als je veel drinkt moet je veel plassen.
Als je teveel moet plassen kan het ook zijn dat je teveel drinkt en dat is niet goed voor je nieren.

Als je hoofdpijn krijgt van minder dan 2L drinken ben je dan niet in droge lucht de hele dag?

[o]

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-21 22:17

Nou ja, ik kan mij niet voorstellen dat elke persoon die veel drinkt om de haverklap moet plassen dus ik dacht misschien heeft iemand tips.

Ik verander best vaak van ruimte door werk/studentenhuis/ouders dus weet niet of het daar aan ligt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-21 22:18

Overigens als ik water drinken Google kom ik alleen maar uit op artikelen hoe goed het is om veel water te drinken :+

Of het nu 1.8 liter is of 2.2; ik probeer iig gewoon goed te drinken op een dag.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:20

dat is altijd een goed streven. we zeggen alleen maar dat je je niet aan een heilig getal vast moet houden.

als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice but never fail to be kind"-Doctor Who-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:21

De gemiddelde vrouw heeft een blaasinhoud van 600 ml. Met 2 liter drinken op een dag zou je dus 3-4x moeten plassen.
Of je krijgt véél meer vocht binnen dan je denkt (via je eten, via ander drinken dan water), of je hebt een veel kleinere blaasinhoud dan gemiddeld. Take your pick.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:21

Ik doe ook mijn best om voldoende te drinken. Dat resulteert inderdaad in vaak plassen. Dat zie ik dan ook maar weer als voordeel, zeker op mijn werkdagen: even opstaan van m’n bureaustoel en naar het toilet wandelen. Beetje beweging gehad en even niet achter een beeldscherm. Win-win-win situatie :')

Oy with the poodles, already

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:22

Ik lees mee. Ik vind water drinken geen probleem, maar raak ook geïrriteerd van het constant naar de wc moeten. Dus ik deel het probleem van TS. Op een gegeven moment denk je nou ik drink maar even niet meer, want ik blijf maar lopen. :+

Milente's Passion -Kroon Sport Welsh NWR Z2+3 tussen de paarden
Milente's Pretty Perfect -Ster WPBR B+3 23/05/2021v.Veenstra's Krack
[KS-MK] Welsh Sportpony ronde 4 in de maak!
Milente's Perry Pryce - valk hengst 2019 v. Spring Star's Spirit
Milente's Prime Power - palomino hengst 2020 v. Spring Star's Kensington

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:23

Je drinkt om afvalstoffen kwijt te raken. Als je urine net zo blank is als het water dat je drinkt, schiet je je doel aardig voorbij.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-21 22:23

axel_1997 schreef:
dat is altijd een goed streven. we zeggen alleen maar dat je je niet aan een heilig getal vast moet houden.

Nee dat snap ik! Heb je ook gelijk in. Echter merk ik dat ik dan gewoon beter in mijn vel zit dus ik denk dat het wel een goede hoeveelheid is. Ik ga echt niet met een maatbeker die twee liter af meten maar meestal drink ik wel 3-4 halve liter flessen leeg. Maar het is dus een beetje kiezen tussen twee kwaden :+

Ik dacht misschien zijn er mensen die ook veel water drinken en dat bijvoorbeeld op een bepaalde manier verdelen oid dat het minder is. :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:24

Ik probeer overigens wel te mikken hoe laat ik voor het laatst drink als ik bijv een stuk moet autorijden, of ‘s avonds voor het slapen. 1,5-2 uur zo’n beetje.

Oy with the poodles, already

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-21 22:24

Ibbel schreef:
Je drinkt om afvalstoffen kwijt te raken. Als je urine net zo blank is als het water dat je drinkt, schiet je je doel aardig voorbij.

Die is niet blank bij mij.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:25

Ibbel schreef:
De gemiddelde vrouw heeft een blaasinhoud van 600 ml. Met 2 liter drinken op een dag zou je dus 3-4x moeten plassen.
Of je krijgt véél meer vocht binnen dan je denkt (via je eten, via ander drinken dan water), of je hebt een veel kleinere blaasinhoud dan gemiddeld. Take your pick.

Je blaas is niet elke keer volledig gevuld natuurlijk als je moet plassen. Boven de 300cc hoor je al wel aandrang te hebben, dus het aantal keer is minstens verdubbeld.

Plassen hoort er bij TS, je kan eens bijhouden hoe vaak je dan plast, want misschien voelt het voor jou veel, maar plas je eigenlijk heel normaal?

Import Limburger. :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-21 22:27

Hilary schreef:
Ik probeer overigens wel te mikken hoe laat ik voor het laatst drink als ik bijv een stuk moet autorijden, of ‘s avonds voor het slapen. 1,5-2 uur zo’n beetje.

Ja, als ik bijvoorbeeld een kop thee drink voor ik ga slapen, ben ik echt de Sjaak... dan blijf ik gaan. Reageert je blaas dan op warm drinken?

Plassen bijhouden is misschien wel eens slim om te doen!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:27

Ben sinds kort ook begonnen met liter water (met smaakje) mee te nemen naar mijn werk.

Eerste dag kreeg ik hoofdpijn en moest ik idd ook vaker plassen. Maar dat vaker plassen went je lichaam ook wel weer aan. Heb zelfs eens gehad dat ik elk half uur zeer dringend moest plassen, toen dronk ik zelfs nog geen grote hoeveelheden. Echt gek was dat, en was toen ook maar 1 dag.

Normaal drink ik alleen koffie (3 kopjes van 150ml) of 2 blikjes 250ml (cola of energy drank) op mijn werk en thuis 1 a 2 kleine glaasjes cola. Véél te weinig voor de energie die ik verbruik elke dag (staand/lopende intensieve job + paarden te verzorgen incl uitmesten weide).

Ben wel benieuwd wat het meer drinken op den duur met mijn lichaam doet.

Dierenportretten en logo-ontwerp voor betaalbare prijzen

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:28

Wat versta je onder, om de haverklap naar de wc moeten? Ik drink best wel wat, zit zonder enige moeite aan die 2 liter en ga denk ik 6 keer per dag plassen gemiddeld. Eigenlijk geen idee of dat veel of weinig is. :') Denk veel eigenlijk, dus wat dat betreft weinig tips. Voor mij maakt dat weinig uit in mijn dagelijkse leven en als ik een langere reistijd heb drink ik bewust minder.

Wat ik wel heb gemerkt is dat echt de tijd nemen voor het toiletbezoek (uitplassen noemt men dat geloof ik) lijkt te helpen om de tijd tussen 2x te verlengen.

Ik lees nog even mee. Succes.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:29

Ibbel schreef:

Dit is best kort door de bocht. We drinken ook zodat er voldoende vocht in onze bloedvaten zit, er speeksel en andere sappen aangemaakt kunnen worden, we kunnen zweten voor temperatuurregulatie, etc.

Die 2L is zeker geen must, maar als je merkt dat je snel te weinig drinkt, wat is er dan op tegen om proberen meer te drinken?
Laatst bijgewerkt door Sannens op 15-04-21 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Import Limburger. :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:29

Ik drink ook gemakkelijk 1,5-2,5 l per dag. Drink zelfs uit verveling eigelijk als ik werk of studeerde, slechte gewoonte :+
Maar helaas, veel plassen hoort er dan gewoon bij.

Het gekke is dat ik dan wel weer gerust een 400 ml glas voor het slapen op drink en daar nooit voor moet opstaan. Gek.

Paardengek in hart en nieren!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-21 22:31

Depende schreef:
Wat versta je onder, om de haverklap naar de wc moeten? Ik drink best wel wat, zit zonder enige moeite aan die 2 liter en ga denk ik 6 keer per dag plassen gemiddeld. Eigenlijk geen idee of dat veel of weinig is. :') Denk veel eigenlijk, dus wat dat betreft weinig tips. Voor mij maakt dat weinig uit in mijn dagelijkse leven en als ik een langere reistijd heb drink ik bewust minder.

Wat ik wel heb gemerkt is dat echt de tijd nemen voor het toiletbezoek (uitplassen noemt men dat geloof ik) lijkt te helpen om de tijd tussen 2x te verlengen.

Ik lees nog even mee. Succes.

6 keer op alleen de middag als mijn drinkproces op gang is is voor mij denk ik wel normaal :+