Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

Froukje_J

Re: Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:29

Wij hebben de Nipt niet laten doen...
Zien we geen meerwaarde in..kindje is hoe dan ook welkom, en de verloskundige gaf ook al aan test is niet waterdicht..hoe vaak mensen in onzekerheid zitten met een slechte uitslag maar er achteraf niks aan de hand blijkt te zijn.
Wij hebben de nipt ook niet bij ons dochter laten doen.

17/40

04-08-2015 trotse mem geworden van Bente<3

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:51

Hier ben ik al een paar weken op zwangerschapskleding over, terwijl ik met de eerste tot 20 weken in m'n eigen broeken liep :')

Op mijn werk reageerden ze gelukkig heel chill. Heb ook een zittend beroep dus verder niet zoveel problemen. Alleen ff afwachten hoe lang de avonden blijven lukken (heb altijd laat-vroeg en dat hakt er wel een beetje in).

Wij hebben de nipt wel laten doen, maar ik wacht nu al 12 werkdagen op de uitslag terwijl ze 10 had gezegd, dus vind het wel spannend worden :=

En als ik beweeg, beweeg jij met me mee

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:56

VogeltjeM schreef:
Hier ben ik al een paar weken op zwangerschapskleding over, terwijl ik met de eerste tot 20 weken in m'n eigen broeken liep :')

Op mijn werk reageerden ze gelukkig heel chill. Heb ook een zittend beroep dus verder niet zoveel problemen. Alleen ff afwachten hoe lang de avonden blijven lukken (heb altijd laat-vroeg en dat hakt er wel een beetje in).

Wij hebben de nipt wel laten doen, maar ik wacht nu al 12 werkdagen op de uitslag terwijl ze 10 had gezegd, dus vind het wel spannend worden :=

wij konden zelf bellen voor de nipt. 2wkjes later. heb je het via vk gedaan of zh?

ik moet mijn zwangerschapsbroeken opzoeken heb nu 1 broek die ik aan kan nog. maar weet niet waar ik zd neer gelegd heb :')

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 10:12

Ik vind het wel stom dat ik niet kan winkelen op mijn gemak nu, voor broeken. Wil dat toch even passen.

Ik heb wel de NIPT laten doen en ik denk ook dat ik bij een verkeerde test kies voor weghalen. Vind dat lastig om te bedenken of dat ook echt zo is straks maar zo sta ik er nu wel in.

Heb zelf met de allerzwaarste groep agressieve gehandicapten gewerkt en dat vond ik fantastisch werk maar heeft wel mijn beeld gekleurd denk ik :) .

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:36

ruitje schreef:
Ik heb wel de NIPT laten doen en ik denk ook dat ik bij een verkeerde test kies voor weghalen. Vind dat lastig om te bedenken of dat ook echt zo is straks maar zo sta ik er nu wel in.

Zo staan wij er ook in!
Als je zelf weg valt als ouder zadel je wel levenslang je andere kind ermee op en dat willen we niet.

Vorige keer moest ik ook heel lang wachten op de uitslag, vond het toen ook steeds spannender worden omdat ik toen al een oude moeder was.

ONDERSCHRIFTLOOS

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:37

Wij hebben bij de nipt alleen gekozen voor de drie syndromen en dus niet voor de neven bevindingen, omdat wij dit een grijs gebied vinden. Zo hebben wij het bij onze dochter ook gedaan.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:54

Hier wel de nipt gedaan, vorige week maandag geprikt en gister al uitslag! Verbaasde me wel, vanwege de paasdagen er ook tussen. Gelukkig alles goed, ook geen nevenbevindingen. Je zoekt toch een soort bevestiging dat het goed is ofzo, maar als er bijv. wel nevenbevindingen worden gevonden zit je idd wel in flinke onzekerheid. En misschien dus voor niks.. toch hebben we er wel (weer) voor gekozen en gelukkig weer helemaal goed!

V.w.b. werk: vanwege verhuizing 120km verderop en mijn zwangerschap was ik tijdens mijn vorige zwangerschap met 25wkn 'met verlof'; had ontslag genomen en zou als de baby x aantal maand is weer werk zoeken. Uiteindelijk totdat Rosie 8 maand was thuis geweest en echt heel erg van genoten! Superluxe positie, dat ga ik nu niet weer hebben :D
Ik werk nu sinds 1 dec bij een heel leuk bedrijf, als projectmanager, en mocht dus na een kleine 4 mnd in dienst vertellen dat ik alweer zwanger was.. voelde me echt heel bezwaard maar iedereen reageerde superlief en fijn. Lijkt me echt heel lastig als dat niet zo was geweest!

Oh en qua gewicht, mijn stofwisseling is ten goede veranderd na de zwangerschap? Was binnen 2 weken na de bevalling op mijn oude gewicht, en daarna nog 3kg meer afgevallen. Heel chill want ik at (en eet :Y) ) als een bootwerker haha! Was wel bang dat ik weer aan zou komen toen ik stopte met borstvoeding (na 8mnd) maar ook dat gebeurde niet! Hopelijk nu weer zo'n fijn verloop van de kilo's haha! Maak me er op zich niet druk om, maar relaxt is het wel hehe

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:58

jah wij hebben ook nipt gedaan omdat ik niet hoe egoïstisch het misschien is mij zelf niet gelukkig zie worden als ik mijn hele leven tot mijn dood zorgen moet maken voor een kind. denk dat ik dat zelf echt niet kan, hoe moeilijk de keuze ook zou zijn. en weet ook dat het als nog achteraf van alles fout kan gaan

kijk snel verder!!

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:34

Ja het zegt natuurlijk alleen iets over een deel van de genetische afwijkingen. Maar goed, wij hebben er ook voor gekozen en ik ben vanochtend bloed gaat prikken. De onzekerheid mbt de nevenbevindingen lijken mij erg spannend.

Oeh ik hoop ook op een goede stofwisseling. De verloskundige zei dat je gemiddeld 15 kg aankomt. Daar zit ik nog niet echt op te wachten...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:19

ik vond de eerste x juist doodeng dat ze je even ander nieuws zou brengen zo iets als bloedkanker! echt heb toen nachten wakker gelegen. dit kwam ook omdat mijn broer toen bezig was met schildklierkanker en mijn vader met prostaatkanker... dus dacht en jahh daggg dan ben je eindelijk zwanger en dan krijg je dat. maar afgelopen x dacht ik opeens oliebol ik moet nog bellen :o

kijk snel verder!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:42

per toeval klik ik dit topic open. Hier niet zwanger (jongste is nu 10 maanden) maar ik zie jullie berichtjes over zwangerschapskleding.

Bij mijn laatste zwangerschap heb ik een korte broek van ForeverFit t gekocht. Echt IDEAAL! zeker omdat je na de zwangerschap het buik gedeelte "los kan knippen" en dan een gewone broek/short hebt die onder je buik zit. maar wel met echte knoop en echte gulp. En niet onbelangrijk, BROEKZAKKEN!
Enige nadeel vond ik dat het naadje bovenaan weinig rek had (maar ik was al hoog hoog zwanger toen ik hem droeg, 30 mei bevallen, dus alleen de laatste maand ongeveer gedragen)
https://www.zalando.nl/zwangerschapskle ... rever-fit/

Mocht er nog iemand in het groene hart wonen en een aerosleep matje kunnen gebruiken voor een ouderwetse ovale wieg, laat het even weten, je mag hem zo op komen halen bij mij :)
(wij zijn met 2 kids nu "klaar" dus al het baby spul gaat er nu weer langzaamaan uit)

Geniet van jullie zwangerschappen (voor zover dat kan voor de HG dames).

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 14:07

Wat een fijne tip MRI!

Ja het is lastig met de NIPT, garanties heb je nooit. Ze kunnen ook een ongeluk krijgen, of bedenk nog maar een ander scenario. Maar wat ik uit kan sluiten sluit ik uit :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:57

Ik lees al even mee maar vanaf vandaag (precies 12 weken en vandaag echo gehad) kan ik eindelijk ook mee praten! Ik ben alleen niet zwanger maar mijn vrouw (bokker Jinte die zich wellicht ook nog gaat melden wel) hoop dat ik desondanks wel mee mag kletsen?

Deze foto hebben wij naar vrienden en familie gestuurd en zetten we vanaf morgen ook op facebook

Afbeelding

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:18

Super leuk en welkom :)

ONDERSCHRIFTLOOS

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:36

Mag ik ook nog meeschrijven?
Ik ben nu 11,5 week zwanger en zoals het nu lijkt 25 oktober uitgerekend. Morgen de termijnecho dus dan horen we weer meer over de datum. Het is trouwens onze eerste.

Als ik de verhalen zo lees mag ik absoluut niet klagen. Ik heb een heel klein beetje last gehad van vermoeidheid maar het belemmerde me niet in mijn dagelijkse werkzaamheden.

Daarnaast rij ik nu nog paard en blijf ik dat ook zo lang mogelijk doen. Gelukkig staat hij al op een trainingsstal, dus zodra het niet meer wil gaat hij daar gelijk in training.

Wat betreft NIPT en geslacht, beiden gaan we doen / willen we weten. Heel spannend allemaal maar juist doordat ik me zo goed voel sta ik overal wel heel positief in :)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:38

Vrouw meld zich :') Na een IUI traject eindelijk zwanger *\o/*
De 1e 12 weken heerlijk last gehad van misselijkheid, overgeven etc. Begint nu wat af te nemen. Wel ontzettend moe vanaf het begin. Als ik een vroege dienst heb gewerkt moet ik daarna ook echt even een dutje doen voor ik naar de paarden ga.

Ik draag m'n gewone broeken en bh's al niet meer. Vanaf 6 of 7 weken groeit alles al :') Heb al een hele hoop zwangerschapskleding en vorige week hebben we op afspraak bij Prenatal geshopt, dat zullen we nog wel een aantal keer doen.
En 3 mei hebben we onze geslachtsbepalende echo :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:27

Maartje1990 schreef:
Ik lees al even mee maar vanaf vandaag (precies 12 weken en vandaag echo gehad) kan ik eindelijk ook mee praten! Ik ben alleen niet zwanger maar mijn vrouw (bokker Jinte die zich wellicht ook nog gaat melden wel) hoop dat ik desondanks wel mee mag kletsen?

Deze foto hebben wij naar vrienden en familie gestuurd en zetten we vanaf morgen ook op facebook

[ [url=m/ZVDYu5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Superleuke foto :D

En als ik beweeg, beweeg jij met me mee

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:29

Maartje1990 schreef:

[ [url=m/ZVDYu5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke aankondiging *\o/*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:57

Ja deze aankondiging was ook wel echt ons. Ben wel langer op dat bord bezig geweest dan dat de foto duurde :+

Hebben jullie speciale aankondigingen gedaan voor familie of facebook?

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:14

Ik heb kaartjes naar bekenden gestuurd en deze foto maandag op Facebook geplaatst

Afbeelding

ONDERSCHRIFTLOOS

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:34

Hahaha geweldig!
Welkom nieuwe zwangeren!
Wij hebben het op deze manier op fb gezet.
Familie wist het al lang ivm situatie moeder
Afbeelding

17/40

04-08-2015 trotse mem geworden van Bente<3

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:41

Alja schreef:
Ik heb kaartjes naar bekenden gestuurd en deze foto maandag op Facebook geplaatst

[ [url=m/Jmcc41.png]Afbeelding[/url] ]

Deze is wel echt hilaaaarisch :')

Ik deel eigenlijk niet zoveel op sociale media, en fam en vrienden hebben we het gewoon verteld.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:55

Afbeelding

wij hadden dit shirt aan naar mijn ouders. in de auto naar mijn ouders toe heb ik mijn favoriete tante gebeld om het te vertellen, toen aangekomen bij mijn ouders naar half uur mijn vader gevraagd of hij kon lezen wat er opstond :') naar eerst hele andere tekst kwam hij toch op het juiste uit. en toen vroeg hij of ik zwanger was :')

naar dat gehad te hebben naar mijn schoonmoeder in de auto daar heen mijn oma gebeld voor het leuke nieuws en mijn broer die klonk of hij in een depressie zat _O- heb ook gezegd dat hij vet vrolijk klonk..
toen mijn schoonmoeder die het gelukkig snel door had. maar alleen maar liep te vertellen dat het wel weer lastige datum was want er zijn bij ons vele nichtjes en neefjes dan jarig... of dat ik er iets over te vertellen heb :roll:

ow mijn zusje wist het ruim week eerder, omdat ik toen veel bloed verlies had en ze op mijn zoon zou passen. dus toen maar verteld toen ik hoorde dat alles nog goed zat.

vorige x had ik het tegen mijn ouders gezegd en gevraagd of ze haar mond dicht wilde houden naar mijn oma enz toe. maar ze had het verteld waar mijn vader echt super boos om is geweest want mijn zusje iedereen wist het gewoon. dus dit keer iets anders aangepakt.

kijk snel verder!!

_lotteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:17

Nog een “baby-topic”

Zelf zit ik in het zomer topic!

Maar ik ga hier toch lekker volgen <3
In het andere topic hebben we best veel aan elkaar, super handig ook!

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne zwangerschap hebben! :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:30

Oh ja de datum ...
Hier ook een schoonmoeder die zei dat het op een bepaalde datum niet kon want dan was er al een kleinkind jarig....

Toch juist makkelijk, hoef je geen smoes te verzinnen om niet te komen op je verjaardag van je kleinkind want Corona is toch wel een keer verjaard als smoes zou je denken :+

ONDERSCHRIFTLOOS