Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

Froukje_J

Re: Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 09:43

Ik slik emasefene... heel handig met mijn werk ook haha je mag er niet mee auto rijden...
Gelukkig lijkt het heel goed te gaan met m'n moeder, ze is vrijdag in de scan geweest en daar krijgen we donderdag de uitslag van.(ze proberen levens verlengend te behandelen ze wordt nl woensdag pas 52)
Qua relatie lijkt het iets beter te gaan..
Vl heeft therapie gevolgd(traumatische bevalling dochter) en samen volgen we nog relatie therapie.
Gelukkig kan ik steeds meer genieten van de zwangerschap en heeft het zo moeten zijn. <3

17/40

04-08-2015 trotse mem geworden van Bente<3

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 09:57

Met emasefene mag je wel auto rijden,alleen niet gelijk na het innemen.
Huisarts adviseert 2/3 uur te wachten.
Ik heb het ook gebruikt en heb het extra laten uitzoeken omdat wij erg afgelegen wonen en zonder auto kun je hier niks.

Fijn dat het met je moeder beter lijkt te gaan, 52 is natuurlijk ook nog heel jong.

ONDERSCHRIFTLOOS

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:22

Hoi allemaal :wave:

Wat leuk zo’n topic dames.
Ook ik kom me hier melden.
Ik ben 14 weken zwanger, van oorspronkelijk mijn 2de kindje (klinkt heel gek nu ik het schrijf, maar zo is het wel)
In mei vorig jaar een miskraam gehad :(
Wist niet dat dat zoveel inpakt kon hebben.
Maar nu super blij met dit nieuwe wondertje :))
En 3 oktober uitgerekend.

Al zit ik ook niet op een roze wolk, nu tijdens mijn zwangerschap (ben er overigens wel blij mee hoor)

Helaas heb ik pech gehad en 6 weken terug behoorlijk Corona gehad, dit viel flink tegen ivm met mijn chronische bronchitis en ben ik daar nu nog herstellende van.
Ben door zowel de zwangerschap en de Corona vreselijk moe, door de Corona snel benauwdheid en hoofdpijn.
Maar van beide zijn sommige symptomen hetzelfde dus lastig uit elkaar wat van wat is :?
Ik loop nu bij de bedrijfsarts en werk therapeutisch en voor nu heeft mijn werkgever een ziektewet uitkering aangevraagd zodat ik rustig kan herstellen en werk nu therapeutisch.
Al maakt dat mondkapje het totaal niet makkelijk :\

Zelf in het bezit van 2 Haflinger dames 1 van bijna 13 en moeders van bijna 27.
En heb ik een bijrijdpaard, en ik heb zoiets van ik laat het allemaal op mij afkomen en zie wel hoe het gaat, we gaan er voor ;)

*Geniet van alles zolang het nog kan*
*Want zeg nou zelf zou jij er iets van willen missen*

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:52

Ik slik soms unisom (doxylamine) en vitamin b6 samen voor de misselijkheid. Werkt goed, maar slik het zelden omdat ik dan meteen de hele dag moe en lam ben. Ik woon niet meer in Nederland, geen idee of je daar ook deze combo krijgt. De laatste keer kreeg ik zofran, maar had helaas een miskraam. Nu durf ik geen zofran meer te nemen :o Ik eet nu vooral wat er makkelijk uit komt, want niks blijft binnen :+

Leuke pony's zie ik voorbij komen! Hier geen paarden meer. We zijn wel aan het kijken voor een huis met stallen op het land, lijkt me leuk om weer een paard te hebben. We hebben nu een klein huisje dus we moeten sowieso iets groters kopen.

Froukje, lastige situatie. Gelukkig gaat het inmiddels iets beter met je relatie en gaat het beter met je moeder! 52 is inderdaad jong, wat ontzettend naar.

Annem84, bijzondere zwangerschap inderdaad! Eerste baby? :)

Welkom Zamero! Wat naar, corona. Vind dat nu 10 keer enger nu ik zwanger ben :=

Hopen jullie op een meisje of een jongen? :D

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:56

Leuk, meer leven in de brouwerij! Welkom allemaal. Een aantal heftige verhalen komen er voorbij. Hopelijk is iedereen een fijne zwangerschap gegund.

@ruitje: je vroeg nog of ik een voorkeur had qua geslacht. Ik zou het leuk vinden als het een meisje is, maar mijn gevoel zegt dat het ook een jongen is :) Either way is goed.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:20

zo nu wat meer tijd om ook mij voor te stellen :D

ben Inge en 4okt uitgerekend... ik heb wat met rare datums want bij mijn zoon was de uitgerekende datum 1 april _O- .

allebei via ivf zwanger geraakt, super veel mazzel gehad omdat het beide gelijk is blijven zitten naar de punctie.

voor de rest alleen wat last van mijn rug en bekken en snel moe.

owjah en ben nu al zo dikt als ik bij de vorige 20wk was :')

en wij willen niet weten wat het wordt, bij de vorige ook niet geweten en dat is stiekum erg leuk

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:17

Zal ik mezelf ook nog even verder voorstellen haha

Froukje 26 een dochter van 5.
Vorig jaar geslaagd voor de opleiding onderwijs assistent maar werkzaam als chauffeur warme lijn(maaltijden bezorgen)
niet actief in de paarden helaas.
Wel 5 konijnen(waarvan 2 nu 10 weken oud) een hond Silke en een paar vissen
Wij hebben 22 april de 20 weken echo en willen dan wel graag weten wat het wordt

17/40

04-08-2015 trotse mem geworden van Bente<3

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:40

Ik ben niet zo goed met quoten en is wat lastig terug lezen met de namen.

Super leuk al die herfstbaby's die erbij komen. Wordt al een mooi groepje zo!

Lees heftige dingen traject met borstkanker en dan door ivf nu zwanger. Wat bijzonder en spannend tegelijk.

Frouke onverwacht zwanger en dan een relatie dip en een ernstig zieke moeder.. hopelijk brengt de zwangerschap jullie weer dichterbij elkaar en is het voor jullie een lichtpuntje in een moeilijke tijd. Ik zal duimen voor een goede uitslag van je moeder!

Inge wat leuk leuk die gekke datums! Vaak komt het toch niet op de uitgerekende datum. Wel super dat het 2x gelijk gelukt is met ivf!

Verder zag ik allemaal leuke kinder pony's voorbij komen <3

Wij willen wel weten wat het geslacht wordt, ik ben te nieuwschierig haha.

Bij mijn dochter had ik heel sterk het gevoel dat het een meisje zou worden, nu heb ik dat niet en denk daarom dat het een jongetje wordt, maar ik weet het eigenlijk niet.
Wij vinden beide erg leuk in elk geval en hebben geen voorkeur.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:47

Bij jasmijn ( onze dochter) wist ik vanaf dag 1 dat het een meisje zou worden ( ok ik geloof er ook heilig in dat als je iets heel graag wilt, dat het dan ook lukt)

Maar nu geen gevoel erbij en het maakt mij ook niet zoveel uit.
Klinkt Miss een beetje sneu maar met jasmijn heb ik alles al wat ik wil dat het echt niet uitmaakt.

ONDERSCHRIFTLOOS

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:51

Welkom allemaal! :)

Ik had bij de eerste ook sterk het gevoel dat het een meisje werd, maar dat was een jongen :+

Dus nu durfde ik me er niet meer aan te wagen := maar volgens de echoscopist is het een meisje :D

Vind het wel nog wat vroeg, echo was bij 14+1, dus ik ga nog maar niet los met shoppen :')

En als ik beweeg, beweeg jij met me mee

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:15

SumSum schreef:
Ik ben niet zo goed met quoten en is wat lastig terug lezen met de namen.

Super leuk al die herfstbaby's die erbij komen. Wordt al een mooi groepje zo!

Lees heftige dingen traject met borstkanker en dan door ivf nu zwanger. Wat bijzonder en spannend tegelijk.

Frouke onverwacht zwanger en dan een relatie dip en een ernstig zieke moeder.. hopelijk brengt de zwangerschap jullie weer dichterbij elkaar en is het voor jullie een lichtpuntje in een moeilijke tijd. Ik zal duimen voor een goede uitslag van je moeder!

Inge wat leuk leuk die gekke datums! Vaak komt het toch niet op de uitgerekende datum. Wel super dat het 2x gelijk gelukt is met ivf!

Verder zag ik allemaal leuke kinder pony's voorbij komen <3

Wij willen wel weten wat het geslacht wordt, ik ben te nieuwschierig haha.

Bij mijn dochter had ik heel sterk het gevoel dat het een meisje zou worden, nu heb ik dat niet en denk daarom dat het een jongetje wordt, maar ik weet het eigenlijk niet.
Wij vinden beide erg leuk in elk geval en hebben geen voorkeur.

hahaha nou mijn zoon zat ernniet ver naast hoor!!! 12uur later en hij was op 1april geboren :') tis nu 31 maart geworden met de de wissel van winter naar zomertijd :')

kijk snel verder!!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:41

Ik meld me ook: 14 oktober uitgerekend van ons tweede kindje. Over 2 weken hebben we de geslachtsbepalende echo, heel spannend! We hebben al een meisje, zij is vorige week 1 geworden. Er zit dus 1,5 jaar tussen beide kiddo's straks, wordt wel even aanpoten vermoed ik maar goed :D Mijn bevalling van de eerste eindigde uiteindelijk in een spoedkeizersnee, en ik vond het herstel hiervan eigenlijk heel erg meevallen dus ik ga nu kiezen voor een geplande keizersnee. Lijkt me heel raar, dat je een datum afspreekt en weet dat je dan gaat bevallen!
Ik voel me verder wel goed, rond 8 a 9 weken was de vermoeidheid wel heel erg maar merk dat ik weer de goede kant op ga. Kijk vooral weer uit na zo'n lekkere zwangere buik en veel beweging <3

Hier hebben we de paarden aan huis: een haflinger van 31 die waarschijnlijk haar laatste zomer in gaat. Artrose en slechte pezen, staat nu op pijnstilling want zonder gaat niet meer :( Naast de haflinger een fjord van 11 waar ik lekker mee in het bos rijd, en een shetje van 7. Hopelijk wordt dat het rijponietje van de kids :Y)

Ik ben heel benieuwd hoe lang ik kan blijven rijden (ik heb de fjord nu 4 maand, toen ik zwanger was van de eerste was mijn haflinger al met pensioen). Was zijn jullie ervaringen, hoe lang konden jullie blijven rijden?

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:56

Mloes

Dan zijn we tegelijk uitgerekend toevallig en mijn dochter zal 1 jaar en 4 maanden zijn als de 2e komt :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 20:00

Wat leuk weer al die meeschrijvers :)

Mloes: dat lijkt me heerlijk,zoiets plannen :') #controlfreak

Zolang die van mij maar niet op de verjaardag van mijn schoonmoeder word geboren vind ik het wel best :+

Volgens mij word je buik ook eerder dik bij de tweede toch?

Geslacht zou voor mij ook niet heel veel uitmaken. Meisje zou ik leuk vinden voor later,

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:20

Leuk dit topic! Mag ik me hier ook melden?

We hebben net onze termijnecho gehad en alles was goed. Ik ben voor het eerst zwanger en het was nogal een verrassing maar ik begin steeds meer aan het idee te wennen.

Hebben jullie ook al het gevoel dat jullie broeken minder makkelijk sluiten? Ik heb donderdag een paar shop afspraken gepland want zowel de broeken als bh's beginnen nu behoorlijk krap te zitten.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:22

Vandaag het hartje weer mogen horen bij de verloskundige.

Hier gaat verder alles goed gelukkig.

Aangezien ik alleen nachtdiensten werk in de zorg nu aan het overleggen voor minder lange blokjes (geen 4 nachten achter elkaar)dit na een lang gesprek met mijn leidinggevende. Helaas zijn het mijn naaste collega's die hierin niet willen mee werken. Dit geeft enorm veel stres merk ik.

Op'e wyn fan juster kist joed net syle.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:35

SumSum schreef:
Mloes

Dan zijn we tegelijk uitgerekend toevallig en mijn dochter zal 1 jaar en 4 maanden zijn als de 2e komt :D

Oh ook lekker kort op elkaar dus! Bewuste keus (voor zover een zwangerschap bewust te plannen is)? Wij hadden zoiets van: het zal nog wel even duren en dat is prima. Totdat oeps, zwanger :D Maar ook wel erg leuk dat ze dan maar anderhalf jaar schelen. Ben wel benieuwd hoe dat gaat bevallen, Rosie (ons dochtertje) is een hele makkelijke baby dus we zijn erg verwend. Als de tweede wat minder makkelijk gaat zijn qua slapen/ krampjes/ whatever.. ik houd m'n hart vast :Y)

En ik heb inderdaad al het gevoel dat m'n buik wat groeit, heb de knopen van m'n spijkerbroeken al een week of wat stiekem open haha!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:38

@lobkewikjem: wat vervelend joh! Proberen je er niks van aan te trekken en gewoon aanspraak maken op regelingen waar je als zwangere vrouw recht op hebt!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:56

Lobkewikjem: mogen we het ook afkorten? ;)
Ik was al eerder ziek dan dat ik een zwangerschapstest had gedaan en toen ik het moest vertellen op m’n werk was ik aardig over mijn toeren door schuldgevoelens.
Ben toen naar huis gegaan met bijzonder verlof en daarna niet meer aan het werk geweest omdat ik zo ziek was.
Mijn baas was niet heel prettig, moest twee keer in de week bellen of langs komen voor een gesprek.
Hij belde zaterdagsmorgens heel vroeg meerdere keren en als ik vertelde dat ik zo ziek was en veel moest overgeven dan zei hij dan moeten we je maar savonds gaan inplannen, zodat ik alleen maar kon denken, kerel heb je überhaupt geluisterd naar wat ik heb gezegd???

Ik was toen maandag weer op gesprek geweest en hij wilde dat ik donderdag weer kwam en met een plan van aanpak kwam om weer te gaan werken die week erop maar dat zag ik echt niet gebeuren...
Dus naar de huisarts, verloskundige geweest en de vakbond gebeld.
Ook gebeld met de bedrijfsarts en die zag wel in dat het zo echt niet kon en die heeft gezegd eerst maar eens twee maanden thuis blijven, op krachten komen en blij worden van een kindje in je buik.
Was echt super fijn, iemand met begrip!

Maar lang verhaal kort; kom voor jezelf op!
Je hebt er niks aan om jezelf voorbij te lopen.

ONDERSCHRIFTLOOS

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:08

Wat naar! Ik kan me voorstellen dat je niet op onbegrip van je baas zit te wachten.
En wat jammer dat je naaste collega's niet meedenken. Ik denk dan, zij zijn toch ooit misschien ook zwanger geweest of willen ooit ook nog kinderen. Kan me helemaal voorstellen dat vier nachtdiensten niet te doen is.

Ik vind het nog wel spannend om op werk te delen en denk dat ik de uitslag van de nipt nog even afwacht. Zijn er meer die de nipt doen/ gedaan hebben?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:10

Ik had hem vandaag willen doen maar voelde mij te slecht.
Ga nu vrijdag, hier hoeft het niet op afspraak.

ONDERSCHRIFTLOOS

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 21:23

lobkewikjem schreef:
Vandaag het hartje weer mogen horen bij de verloskundige.

Hier gaat verder alles goed gelukkig.

Aangezien ik alleen nachtdiensten werk in de zorg nu aan het overleggen voor minder lange blokjes (geen 4 nachten achter elkaar)dit na een lang gesprek met mijn leidinggevende. Helaas zijn het mijn naaste collega's die hierin niet willen mee werken. Dit geeft enorm veel stres merk ik.

Dat is het probleem van je manager, zijn ze helemaal betoeterd. Volgens de CAO hoef je als zwangere helemaal geen nachtdiensten te draaien, dus of je manager lost het maar op, of per volgende week draaien je collega's al je diensten ;) . Dit schuif je niet op collega's als manager.

Ben zelf manager in de zorg dus word moe van dat soort leidinggevende :')

Alja, jouw verhaal is helemaal absurd zeg!

Ik heb de fijnste leidinggevende ooit, ik bedank haar niet genoeg denk ik, ga dat maar weer eens doen na jullie verhalen te hebben gelezen :o

Mijn broeken gaan ook wat lastiger,maar dat kan ook de paasgourmet zijn.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:30

Ik heb vorige week woensdag de nipt gedaan, dat hoefde hier ook niet op afspraak.

@Mloes voor ons was het een verassing, wij hadden afgesproken te kijken wat we zouden doen als onze dochter ongeveer 1 jaar zou zijn, maar dat is niet meer nodig. We zijn heel blij en hopen dat ze veel aan elkaar zullen hebben.
Onze dochter is ook echt super makkelijk. Zoveel geluk kun je toch niet 2 keer hebben?

Wat lastig als ze op het werk (of collega's) zo moeilijk doen over ziekte door zwangerschap.. Goed voor jezelf (& de kleine) opkomen. Wat niet gaat, gaat niet.

Ik heb alweer mijn zwangerschapsbroeken aan. Ik was voor de vorige zwangerschap 56 kg en daarna 64 dus de gewone broeken zaten al wat strak nog haha.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 00:54

Broeken heb ik al opgegeven vanaf week 13 :+ bivakeer nu heerlijk in zwangerschapsbroeken en traffelbroeken.

Nipt test gehad en geen rare dingen gevonden.

Dankje wel voor jullie reacties. Was er vanavond erg mee aan en ook erg overstuur van. (heerlijk hormonen).

Ik ben aangenomen voor de nachtdienst ik zal kijken of ik mijn contract terug kan vinden en of het hier in staat. Ik weet dat ik officieel geen nachten meer hoef te werken, maar vind 2 of 3 nachten minder zwaar dan 4 of meer.

Mijn collega's zijn zelf moeder maar wel allemaal 15-20 jaar ouder als ik. Dat mijn leidinggevende zo reageerd is niet verwonderlijk, maar van mijn collega's schrik ik.

Zal morgen een mail sturen naar mijn leidinggevende dat ze het zelf moet oplossen en ik hier alleen maar overstuur van raak. Ben blijkbaar veelste lief. Dankje wel allemaal!

Op'e wyn fan juster kist joed net syle.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 03:55

ow herkenbaar van werkgevers en collega's!

toen ik aan mijn werkgever vertelde dat wij traject in gingen vonden ze het super voor mij, super mee denkend en geen probleem dat ik vaker even weg was.

tot ik zwanger was en met 10wk uw had gebeld om te vragen hoe alles nou zat aan regels enz. hun hebben toen alles nestjes uitgelegd, was daarzo blij mee.

toen ik het mijn werkgever ging vertellen dat ik toen zwanger was (ook 10wk) hadden we normaal gesprek en hun blij voor mij enz. maar toen er in het gesprek voor viel dat ik dus info had gevragen hoe mijn rechten er voor stonden kreeg ik dag later brief met achterlijke test dat ik hun tegenwerkt en dat ze die naar alle instanties hadden gestuurd... zonder ondertekening van mij dus niks waard.. maar wist wel dat ik klaar met ze was. heb mij aan de regels gehouden...

met wk 20 kwam er collega naar mijn toe en zei dat ik niet zo achterlijk moest doen en dat ik best de kratten en pallets kon tillen! die pallets waren toen ruim 15 a 20kg.. en de kratjes per krat 2kg en dat ging dan 8uur achter elkaar door. dus had daar voor bedankt.

heb denk ik een maand achterlijk staan schoonmaken heb nog x kerstkaartje in env. gedaan en postzegels opgeplakt, je had toen op de decemberzegels krasloten zodat je iets kon winnen. heb die heerlijk open gekrast en de winnende laten heerlijk voor mijn zelf gehouden _O- wel nog schuldig onder gevoeld omdat ik een vakantiebon kreeg van 450euro O:)

toen in januari zelf naar bedrijfsarts gebeld en om afspraak gevraagd omdat het echt niet meer ging. had laat van mijn bekken. en die heeft gezegd dat ik thuis moest blijven.

ik draaide 3ploegen diensten. maar omdat dat tot het stoppen van je kolfrechten niet hoeft heb ik als een gek toen gesolliciteerd naar andere banen! toen aangenomen bij de vomar (supermarkt) super blij mee geweest. alleen kreeg ik nu toen ik 8 wk was te horen dat ik overgeplaatst zou worden. dus moest toen ook vertellen dat ik zwanger was.. toen ging de overgeplaatst naar het filiaal niet door maar moest ik naar andere.. hier baal ik enorm van omdat ik dus nu weer alleen op het brood sta en dus ook alleen alles moet doen en dit is echt zwaar werk. dus nu even weer moeilijke situatie, omdat ik ook weer niet als zeikerd over wil komen.. eind april lekker vakantie 3wk en daarna denk ik dat het kassahoppen wordt

kijk snel verder!!